Tän merkinnän oli alunperin tarkoitus keskittyä alkukesän tapahtumiin, mutta kun pari päivää sitten avasin blogin sitä merkintää aloitellakseni (ja uudet ulkoasugrafiikat asettaakseni), kohtasin ihanan yllätyksen: blogin kaikki kuvat on kadonneet.
Photobucket on siis ovelasti mennyt päivittämään ehtonsa niin, että sinne ladattuja kuvia ei voi enää upottaa kolmansien osapuolien sivustoille ilmaisella tunnuksella. Oon käyttänyt photobuckettia vuodesta 2007, joten voitte kuvitella mikä määrä eri blogien kuvia mulla on sinne ladattuna. Nyt, vaihtoehtona on siis joko maksaa 400e/vuosi tunnuksesta, jolla kuvat palautuu näkyviin, tai ladata kaikki kuvat eri palvelimelle ja korjata kaikkien merkintöjen linkit. Mukavaa!
Tarpeetonta liene sanoa, että aion ihan juuri poistaa koko photobucket-tunnukseni, passiivisaggressiivisen palautteen kera. Kuvalinkkejä korjailen tästä blogista sitä mukaan kun jaksan, mutta suurin osa blogin näyttökerroista tulee aina uusille merkinöille joka tapauksessa, joten asia ei ole ykkösenä päiväjärjestyksessä.
Tämä vastoinkäyminen vähän lannisti mun innokasta blogaushalukkuutta, jolla bloggerin tällä kertaa avasin, mutta tässä silti pari kuvaa kesältä tähän mennessä:
Ollaan ehditty nyt muutama päivä huilia kotona, perjantaina sitten taas reissun päälle, ja suuntana Ilosaarirock. Kyllä sitä ehti jo ihastua taas siihen, miten helposti autolla pääsee joka paikkaan, koska oikeasti, Suomessa on ihan hemmetin vaikeaa matkustaa itä-länsi-suunnassa???
Näytetään tekstit, joissa on tunniste blogi. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste blogi. Näytä kaikki tekstit
12.7.2017
24.10.2014
on joulu jälleen tullut kummattiin
Uusimmat monni-uutiset: Kahden pienen poikasen sijasta löydettiinkin akvaariosta 12 pientä poikasta... Nyt en oo nähnyt enää niin montaa, että niistä on varmaan pari ehkä mennyt hukkaan/suodattimeen/menehtynyt muuten vaan, mutta kyllä siellä ainaki muutamia on :D Vähän meinas jo stressi nousta, että mihin ihmeeseen ne saa sitten kasvaneena tungettua, kun partamonneista on niin hirveä ylitarjonta kaikkialla, mutta päädyin sitten siihen, että ei ne nyt niin täysiä kasva, että mun akvaario heti ois ylikansoitettu. Pistelen sitten viestiä muutamalle akvaariokaupalle ja ehkä akvaariofoorumille, että ois monneja tarjolla, niin eiköhän ne mahdolliset selvinneet paikkansa tästä maailmasta löydä :3 Nyt kuitenkin saa nauttia vielä noista pienistä söpöläisistä.
Se monneista! Tänään pääsin jo hieman maistelemaan joulutunnelmaa, kun Tampereen keskustorilla oli valojuhlat :3 oon aina ollut suuri ilotulitusten ystävä (siis silleen kaukaa katsottuna, pelkään räjäytellä niitä ite!) joten tietysti meidän piti Jussin kans lähtä katsastaan ne :D Oli aivan älyttömän kylmä tuuli, joten ois voinut melkeen kuvitella olevansa Raahessa joulukadun avajaisissa. Mitä nyt vähän suuremmassa mittakaavassa...
Myös ihanat valot pistettiin kaupunkiin päälle, ja kyllä se vaan heti näyttää niin joululta! Tekis mieli jo laittaa vähän jouluvaloa tännekin asuntoon... mutta jospa sitä marraskuun puolille malttais odottaa.
Tosiaan, yksi viikko taas pulkassa. Tämä tuntui menevän jotenkin aivan poikkeuksellisen nopeaa, en oo jotenki edes sisäistänyt syysloman loppumista. Tai sen alkamista. Tai tätä ajankulua yleensäkään. Jotenkin tuntuu siltä, että aina kun vanhenee, niin aika tuntuu menevän aina vaan nopeampaa ja nopeampaa. Mikä tietysti on sinänsä ihan järkevää, kun jollekin 5-vuotiaalle yksi vuosi on vain 1/5 elämästä, mutta tällaiselle 21-vuotiaalle vain 1/21, mikä on tietysti paljon pienempi osio sinänsä. Ehkä se siksi tuntuu menevän niin äkkiä. En edes halua ajatella, miten nopeaa aika muutaman kymmenen vuoden päästä kuluu.
Tässä ajassa oon joka tapauksessa ehtinyt saada jo uuden flunssan! Olin ehkä kolme päivää terveenä, tiistaina töissä rupes tuntuun kurkkukivut ja nyt ollaan taas ihan samanlaisessa flunssassa ku syyslomallakin. Monet sanoo, että varsinki aluksi kyllä päiväkodissa saa helposti jokaisen taudin, ja kyllähän siitä etukäteenkin varoiteltiin, mutta jotenkin en ottanut siitä hirveästi stressiä. Olinhan selvinnyt koko syksyn ilman flunssaa! Nyt sitte senki edestä...
Äiti ja Tiinakin tosiaan kävi kylässä, ja eihän me nyt parissa päivässä mitään ihan hurjaa ehditty tehdä, varsinkaan kun mun piti käydä töissä päivät, mutta käytiimpä ruokkimassa niitä hulluja sorsia, kateltiin muutamat lasten elokuvat, syötiin paljon ja semmosta. Sillon ku olin töissä, niin ne kaks pääsi shoppailemaankin, ei tarvinnut itse uhrautua :D Vaikka joululahjashoppailuja vois kyllä tän fiiliksen voimilla melkeen alkaa harrastaakin.:3
Semmonen mini-joulu tässä kyllä olikin, kun Tiina ja äiti toi mukanaan ihanan läjän tuliaisia meille :D Nyt on saunasiiliä ja hullua keksipurkkia... näistä sitten lisää joskus ilmestyvässä kämppämerkinnässä!
Kämppämerkinnästä - tai sen puutteesta - puheen ollen, otin aiemmin jo kännykällä kämpästä kuvat kun olin hukannut mun kameran laturin, mutta päätin sitte tilata uuden laturin, että saan vähän parempia kuvia tänne blogiin. Ja kappas, pari päivää sen jälkeen kun olin tilannut sen, niin löydän sen kadonneen siivouskomerosta???? Siellä se oli vessanpöntönraikastimen vieressä. Joskus tuntuu, ettei näin hajamielisellä päällä pitäis edes selvitä tässä maailmassa...
Se monneista! Tänään pääsin jo hieman maistelemaan joulutunnelmaa, kun Tampereen keskustorilla oli valojuhlat :3 oon aina ollut suuri ilotulitusten ystävä (siis silleen kaukaa katsottuna, pelkään räjäytellä niitä ite!) joten tietysti meidän piti Jussin kans lähtä katsastaan ne :D Oli aivan älyttömän kylmä tuuli, joten ois voinut melkeen kuvitella olevansa Raahessa joulukadun avajaisissa. Mitä nyt vähän suuremmassa mittakaavassa...
Myös ihanat valot pistettiin kaupunkiin päälle, ja kyllä se vaan heti näyttää niin joululta! Tekis mieli jo laittaa vähän jouluvaloa tännekin asuntoon... mutta jospa sitä marraskuun puolille malttais odottaa.
Tosiaan, yksi viikko taas pulkassa. Tämä tuntui menevän jotenkin aivan poikkeuksellisen nopeaa, en oo jotenki edes sisäistänyt syysloman loppumista. Tai sen alkamista. Tai tätä ajankulua yleensäkään. Jotenkin tuntuu siltä, että aina kun vanhenee, niin aika tuntuu menevän aina vaan nopeampaa ja nopeampaa. Mikä tietysti on sinänsä ihan järkevää, kun jollekin 5-vuotiaalle yksi vuosi on vain 1/5 elämästä, mutta tällaiselle 21-vuotiaalle vain 1/21, mikä on tietysti paljon pienempi osio sinänsä. Ehkä se siksi tuntuu menevän niin äkkiä. En edes halua ajatella, miten nopeaa aika muutaman kymmenen vuoden päästä kuluu.
Tässä ajassa oon joka tapauksessa ehtinyt saada jo uuden flunssan! Olin ehkä kolme päivää terveenä, tiistaina töissä rupes tuntuun kurkkukivut ja nyt ollaan taas ihan samanlaisessa flunssassa ku syyslomallakin. Monet sanoo, että varsinki aluksi kyllä päiväkodissa saa helposti jokaisen taudin, ja kyllähän siitä etukäteenkin varoiteltiin, mutta jotenkin en ottanut siitä hirveästi stressiä. Olinhan selvinnyt koko syksyn ilman flunssaa! Nyt sitte senki edestä...
![]() |
| Pikkusisko osti mulle lahjaksi parit korvikset - ei kuulemma malttanut odottaa jouluun asti :3 On kyllä ihan semmosen näköset, että oisin voinut itse ostaa! |
Äiti ja Tiinakin tosiaan kävi kylässä, ja eihän me nyt parissa päivässä mitään ihan hurjaa ehditty tehdä, varsinkaan kun mun piti käydä töissä päivät, mutta käytiimpä ruokkimassa niitä hulluja sorsia, kateltiin muutamat lasten elokuvat, syötiin paljon ja semmosta. Sillon ku olin töissä, niin ne kaks pääsi shoppailemaankin, ei tarvinnut itse uhrautua :D Vaikka joululahjashoppailuja vois kyllä tän fiiliksen voimilla melkeen alkaa harrastaakin.:3
Semmonen mini-joulu tässä kyllä olikin, kun Tiina ja äiti toi mukanaan ihanan läjän tuliaisia meille :D Nyt on saunasiiliä ja hullua keksipurkkia... näistä sitten lisää joskus ilmestyvässä kämppämerkinnässä!
Kämppämerkinnästä - tai sen puutteesta - puheen ollen, otin aiemmin jo kännykällä kämpästä kuvat kun olin hukannut mun kameran laturin, mutta päätin sitte tilata uuden laturin, että saan vähän parempia kuvia tänne blogiin. Ja kappas, pari päivää sen jälkeen kun olin tilannut sen, niin löydän sen kadonneen siivouskomerosta???? Siellä se oli vessanpöntönraikastimen vieressä. Joskus tuntuu, ettei näin hajamielisellä päällä pitäis edes selvitä tässä maailmassa...
2.6.2014
volvossa suhisee
Mullekin oli Jenna pistänyt tällasen pienen top 5 -haasteen, kiitoksia tästä! :) Ja vaikka tää nyt on top 5, niin en ruvennut pistämään viittä parasta parhausjärjestykseen, kun jo viiden parhaan valkkaaminen on tarpeeksi hankalaa!
1. Kesän suunnitelmat
4. Lempiesineet kotonasi
5. Tällä hetkellä parasta elämässäsi
Tulipas vähän pidempi merkintä kuin yleensä, ja täysin ilman kuvia, mutta menkööt!
Oon kans niin laiska, etten jaksa alkaa pähkäilemään ketkä 5 voisin haastaa, ei mulla oo niin paljon läheisiä blogaavia kavereita ettei se tuntuis vaivaannuttavalta :D
1. Kesän suunnitelmat
- Vectorama, melko vakio ja mukavaisa kesänaloitusriitti, mun neljännet vectot. Eli siis muutama päivä videopelejä Oulussa.
- Festarit. Suunnitelmissa ainakin Ilosaarirock, mutta kuumottelisi myös Weekend, ja mahdollisesti Qstock ihan vaan koska se on tuossa vieressä. Joka tapauksessa tavoitteena jonkun sorttiset festarikokemukset, koska tähän päiväänkään mennessä en ole ollut yksilläkään kunnon kesäfestareilla!
- Muuttaminen. Toivon, että loppukesästä mulla on se opiskelupaikka, jonka perässä tuun muuttamaan täysin uudelle paikkakunnalle, hieman tilavampaan koppiin, virallisesti yhteen täällä mun pikkuyksiössä lymyävän Jussin kans.
- Maakuntamatkailu autolla. Kova fiilis päästä tekemään sellasta Suomen sisäistä ympäriinsä ajelua. Uudessa autossa ihana vakionopeudensäädin, joten miksikäs ei!
- Korvessa vaeltaminen. Tää ehkä hieman liittyy edelliseen, mutta laitoin sen kuitenkin erikseen, koska kokemuksena tarkoitan aivan eri asiaa. Eli haluan oikeasti lähteä jollekin vaellusreissulle jonnekin jumalan selän taakse, vaikka pariksi päiväksi, kiertää kävellen jonkun reitin, yöpyä vaikka teltassa jne. Tää on jotain sellasta, mitä en oo koskaan vapaaehtoisesti tehnyt, mutta nyt jostain syystä oon innostunu tästä ideasta täysin, ja yritän sen kesän aikan toteuttaa.
2. Lempipaikat kotikaupungissasi
- Museonranta. Kaiken kesätapahtuman keskusta.
- Kummatti. En tarkemmin osaa eritellä mikä siitä. Mutta kun täällä on koko elämänsä elellyt, niin kai siitä on tullut rakas.
- Blues Moon. En todellakaan tiedä miksi me aina mennään sinne, ei se oikeasti oo mitenkään lempibaari ainesta. Silti se on kerryttänyt huomattavan saldon hyviä ja huonoja muistoja, ja pääsee siksi listalle! :D
- Lapaluodon ranta/satama. En tiedä mikä tälle on se oikea nimitys. Joka tapauksessa se paikka Lapaluodossa, josta pimeällä näkee Rautaruukilta kaikki valot ja tuulimyllyt. Ehottomasti yks mun lempparipaikoista, etenkin jos ajatellaan autolla parkittamista öisin.
- Olkiluodon/Tauvon uimarannat. Aika rantapainotteisia nämä lempipaikat, mitähän oon ajatellut kun oon suunnitellut sisämaahan muuttamista :D... Joka tapauksessa, aivan ihanat rannat, paljon hiekkaa ja loputtomasti merta, you know.
3. Parhaat ruokapaikat, missä olet syönyt
- Hai Long, eli tornitalon kiinalainen. Melko hintava toki joo, mutta ruoka on aina aivan sairaan hyvää, ja buffetissakin on aina tarpeeksi vaihtoehtoja. Löllöpossu ja kanapallerot forever<3
- Katukeittiö Take Away. Toki tähän vois tulkita jonkinlaista puolueellisuutta, mutta ihan oikeasti, en oo vieläkään saanut mistään niin hyvää kebabia ku Take Awaysta saa, ja luultavasti tämä liike on syy siihen miksi muiden paikkojen kebabit on aina niin... noh, keskinkertaisia (paitsi humalassa!) Kastikkeet sitten vielä siihen päälle ahnam.
- Kin Sushi. Tää oli se paikka, missä kävin Helsingissä kerran syömässä ihan randomilla päätöksellä, ja ehdottomasti yks lemppareista. Aivan hirveästi eri susheja, eikä buffetin hinta kirpaise mitenkään lompakkoa, kun rupeaa laskemaan mitä yksittäiset sushipalaset maksaa tilattuna.
- Ravintola Pannu. Oulussa. Aivan sairaan hyvää pannupitsaa. Muusta ruuasta ei oo kokemusta. Mutta se pannupitsa. Nam.
- Subway. Voi olla tylsän tavallinen valinta, mutta subi on kyllä ehottomasti yks mun lemppariruuista :3
4. Lempiesineet kotonasi
- Kaikki vempeleet, ensinnäkin. Tietokone, televisio, playstation 3, kamera, kännykkä (jos se nyt on kotona) nämä on niitä viihdyttimiä. Ilman ei voi elää.
- Pehmolelut. Pienet ja suuret, kaikki rakkaita.
- Jääpalakone. Varsinkin nyt kun on välillä niitä kuumia ilmoja ollut, ja mun kämppä on käytännössä melko sauna, niin kyllä nuo jääpalat on mavullaan.
- Sokeri+suola -astiat. Ne possut<3 Jos joku ei tiedä, niin tässä kuva.
- Akvaariolamppu. Eli siis lamppu, joka näyttää akvaariolta, siellä ui kalan kuvia. Se on itsessäänkin jo söpö, mutta sen lisäksi se myös korvaa mun porukoilla oleilevan oikean akvaarion virkaa täällä läsnäolollaan!
5. Tällä hetkellä parasta elämässäsi
- Jussi. Maailman paras poikaystävä.
- Perhe ja kaverit Raahessa. Etenkin nyt kun on odotettavissa, että sitä taas kohta on ne muuttojutut edessä ja nämä Raahe-ihmiset jää tänne, niin tuntuu entistäkin tärkeämmiltä.
- Tulevaisuus edessä. Kuten oon aikaisemminkin sanonut, niin mulla on nyt tämän vuoden aikana kehittynyt semmonen oikea odotus ja innostus tulevaisuutta kohtaan, vaikka ennen se on aina tuntunut vähän pelottavalta. Se on tosi mahtava tunne.
- Eläinystävät. Pääasiassa tähän sisältyy tietysti Pekka ja kalat, mutta muutkin elukat kyllä tuo aina valoa elämään :)
- Volvo. Tähän liittyy hyvin vahvasti vielä se uuden auton huuma. Pelkäsin aluksi, että se ei rupea tuntumaan ollenkaan omalta autolta, kun se on kuitenkin iskän entinen, mutta kyllä tässä on sellainen rakkausside syntynyt :D
Tulipas vähän pidempi merkintä kuin yleensä, ja täysin ilman kuvia, mutta menkööt!
Oon kans niin laiska, etten jaksa alkaa pähkäilemään ketkä 5 voisin haastaa, ei mulla oo niin paljon läheisiä blogaavia kavereita ettei se tuntuis vaivaannuttavalta :D
Tagit
:3,
asuminen,
auto,
blogi,
eläimet,
festarit,
good feels,
ihmissuhteet,
kalat,
kesä,
materialismi,
matkailu,
minä,
ruoka,
tietokoneet,
tulevaisuus,
vempeleet
21.2.2013
Alku
Ensimmäinen teksti uudessa blogissa. Jotta homma saadaan edes joten kuten alkuun ja tyhjä sivu hieman vähemmän painostavamman näköiseksi, ensimmäinen blogimerkintä tulee koostumaan söpöistä eläimistä!
Hyvää yötä!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)

















