Pink Paw Print
Näytetään tekstit, joissa on tunniste vempeleet. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste vempeleet. Näytä kaikki tekstit

2.6.2014

volvossa suhisee

Mullekin oli Jenna pistänyt tällasen pienen top 5 -haasteen, kiitoksia tästä! :) Ja vaikka tää nyt on top 5, niin en ruvennut pistämään viittä parasta parhausjärjestykseen, kun jo viiden parhaan valkkaaminen on tarpeeksi hankalaa!


1. Kesän suunnitelmat

  • Vectorama, melko vakio ja mukavaisa kesänaloitusriitti, mun neljännet vectot. Eli siis muutama päivä videopelejä Oulussa.
  • Festarit. Suunnitelmissa ainakin Ilosaarirock, mutta kuumottelisi myös Weekend, ja mahdollisesti Qstock ihan vaan koska se on tuossa vieressä. Joka tapauksessa tavoitteena jonkun sorttiset festarikokemukset, koska tähän päiväänkään mennessä en ole ollut yksilläkään kunnon kesäfestareilla!
  • Muuttaminen. Toivon, että loppukesästä mulla on se opiskelupaikka, jonka perässä tuun muuttamaan täysin uudelle paikkakunnalle, hieman tilavampaan koppiin, virallisesti yhteen täällä mun pikkuyksiössä lymyävän Jussin kans.
  • Maakuntamatkailu autolla. Kova fiilis päästä tekemään sellasta Suomen sisäistä ympäriinsä ajelua. Uudessa autossa ihana vakionopeudensäädin, joten miksikäs ei!
  • Korvessa vaeltaminen. Tää ehkä hieman liittyy edelliseen, mutta laitoin sen kuitenkin erikseen, koska kokemuksena tarkoitan aivan eri asiaa. Eli haluan oikeasti lähteä jollekin vaellusreissulle jonnekin jumalan selän taakse, vaikka pariksi päiväksi, kiertää kävellen jonkun reitin, yöpyä vaikka teltassa jne. Tää on jotain sellasta, mitä en oo koskaan vapaaehtoisesti tehnyt, mutta nyt jostain syystä oon innostunu tästä ideasta täysin, ja yritän sen kesän aikan toteuttaa.


2. Lempipaikat kotikaupungissasi

  • Museonranta. Kaiken kesätapahtuman keskusta.
  • Kummatti. En tarkemmin osaa eritellä mikä siitä. Mutta kun täällä on koko elämänsä elellyt, niin kai siitä on tullut rakas.
  • Blues Moon. En todellakaan tiedä miksi me aina mennään sinne, ei se oikeasti oo mitenkään lempibaari ainesta. Silti se on kerryttänyt huomattavan saldon hyviä ja huonoja muistoja, ja pääsee siksi listalle! :D
  • Lapaluodon ranta/satama. En tiedä mikä tälle on se oikea nimitys. Joka tapauksessa se paikka Lapaluodossa, josta pimeällä näkee Rautaruukilta kaikki valot ja tuulimyllyt. Ehottomasti yks mun lempparipaikoista, etenkin jos ajatellaan autolla parkittamista öisin.
  • Olkiluodon/Tauvon uimarannat. Aika rantapainotteisia nämä lempipaikat, mitähän oon ajatellut kun oon suunnitellut sisämaahan muuttamista :D... Joka tapauksessa, aivan ihanat rannat, paljon hiekkaa ja loputtomasti merta, you know.


3. Parhaat ruokapaikat, missä olet syönyt

  • Hai Long, eli tornitalon kiinalainen. Melko hintava toki joo, mutta ruoka on aina aivan sairaan hyvää, ja buffetissakin on aina tarpeeksi vaihtoehtoja. Löllöpossu ja kanapallerot forever<3
  • Katukeittiö Take Away. Toki tähän vois tulkita jonkinlaista puolueellisuutta, mutta ihan oikeasti, en oo vieläkään saanut mistään niin hyvää kebabia ku Take Awaysta saa, ja luultavasti tämä liike on syy siihen miksi muiden paikkojen kebabit on aina niin... noh, keskinkertaisia (paitsi humalassa!) Kastikkeet sitten vielä siihen päälle ahnam.
  • Kin Sushi. Tää oli se paikka, missä kävin Helsingissä kerran syömässä ihan randomilla päätöksellä, ja ehdottomasti yks lemppareista. Aivan hirveästi eri susheja, eikä buffetin hinta kirpaise mitenkään lompakkoa, kun rupeaa laskemaan mitä yksittäiset sushipalaset maksaa tilattuna.
  • Ravintola Pannu. Oulussa. Aivan sairaan hyvää pannupitsaa. Muusta ruuasta ei oo kokemusta. Mutta se pannupitsa. Nam.
  • Subway. Voi olla tylsän tavallinen valinta, mutta subi on kyllä ehottomasti yks mun lemppariruuista :3


4. Lempiesineet kotonasi

  • Kaikki vempeleet, ensinnäkin. Tietokone, televisio, playstation 3, kamera, kännykkä (jos se nyt on kotona) nämä on niitä viihdyttimiä. Ilman ei voi elää.
  • Pehmolelut. Pienet ja suuret, kaikki rakkaita.
  • Jääpalakone. Varsinkin nyt kun on välillä niitä kuumia ilmoja ollut, ja mun kämppä on käytännössä melko sauna, niin kyllä nuo jääpalat on mavullaan.
  • Sokeri+suola -astiat. Ne possut<3 Jos joku ei tiedä, niin tässä kuva.
  • Akvaariolamppu. Eli siis lamppu, joka näyttää akvaariolta, siellä ui kalan kuvia. Se on itsessäänkin jo söpö, mutta sen lisäksi se myös korvaa mun porukoilla oleilevan oikean akvaarion virkaa täällä läsnäolollaan!



5. Tällä hetkellä parasta elämässäsi

  • Jussi. Maailman paras poikaystävä.
  • Perhe ja kaverit Raahessa. Etenkin nyt kun on odotettavissa, että sitä taas kohta on ne muuttojutut edessä ja nämä Raahe-ihmiset jää tänne, niin tuntuu entistäkin tärkeämmiltä.
  • Tulevaisuus edessä. Kuten oon aikaisemminkin sanonut, niin mulla on nyt tämän vuoden aikana kehittynyt semmonen oikea odotus ja innostus tulevaisuutta kohtaan, vaikka ennen se on aina tuntunut vähän pelottavalta. Se on tosi mahtava tunne.
  • Eläinystävät. Pääasiassa tähän sisältyy tietysti Pekka ja kalat, mutta muutkin elukat kyllä tuo aina valoa elämään :)
  • Volvo. Tähän liittyy hyvin vahvasti vielä se uuden auton huuma. Pelkäsin aluksi, että se ei rupea tuntumaan ollenkaan omalta autolta, kun se on kuitenkin iskän entinen, mutta kyllä tässä on sellainen rakkausside syntynyt :D



Tulipas vähän pidempi merkintä kuin yleensä, ja täysin ilman kuvia, mutta menkööt!

Oon kans niin laiska, etten jaksa alkaa pähkäilemään ketkä 5 voisin haastaa, ei mulla oo niin paljon läheisiä blogaavia kavereita ettei se tuntuis vaivaannuttavalta :D

14.5.2014

kesäkukat ja jääpalakone 5/5

Mulla on taas vaihteeksi olleet unirytmit aivan sekaisin. Tänään - tai oikeastaan sehän oli tarkalleen ottaen eilistä päivää - heräsin kello 23:00, enkä saanut enää unta. Koska olin mennyt nukkumaan kello 16:00. Koska olin valvonut koko sitä edeltävän yön, sillä sitä ennen olin herännyt kello 16:00. Että kun se kerran menee sekaisin, niin menee sitten kunnolla! Noh, tänään oon onnistunut pysymään hereillä ihan nyt iltaan asti, joten varmaan sitten nukunkin aamuun asti ja kaikki on taas hyvin. :)


Tänään käytiin pyörähtämässä vaihteeksi Oulussa päin, kun Jussilla oli siellä pääsykokeet. Käytiin siinä samalla sitten ostamassa pelejä ja syömässä aivan tajuttoman hyvää pannupitsaa, ja saatiin sitte semmonen impulssi, että käydään kotimatkalla hakemassa vielä Verkkokaupasta jääpalakone matkaan :D



Aivan mahtava vempele! <3 Päivän tutustumisen perusteella sanoisin, että Herra Jääpalakone on erittäin rakastettu uusi jäsen perheessämme!


Noh, sitten käytiin koukkaamassa äiti ja mummokin kyytiin ja lähdettiin Tokmannille, ostokohteena pääasiallisesti kesäkukat parvekkeelle. Oon tosi pitkän aikaa ollut sellanen, etten oo hirveästi mistään kasvillisuudesta välittänyt, mutta nyt omassa kämpässä mulle on kyllä iskenyt se, että pitää ehdottomasti olla jotain kasveja ja kukkia. Varmaan sitä on tottunut siihen, että kotona oli aina kasveja, ja nyt kun asuu omillaan, niin niitä pitää innostua itse laittamaan jos niitä haluaa. Tämä on varmaan vähän sama asia kuin mun kokkausinto, ei se silloin jaksanut kiinnostaa kun ruokaa oli aina valmiina, mutta nyt kun sitä on päässyt itse värkkäilemään, niin siihen ruuanlaittoon onkin sitten hurahtanut.

Onkin paljastunut, että osaan laittaa hyvää ruokaa ja pitää kasvini elossa, vaikka toisin aina luulin!



Melko hyvin ollaan siis jo tulevaan kesään varauduttu, on kukat ja jääpalat. Hankintalistalla vielä joku tuuletin/jäähdytinsysteemin, koska tähän kämppään tosiaan paistaa suoraan aurinko suurimman osan päivästä, mikä äkkiä nostaa lämpötilaa kohti sauna-asteita. Luulen kuitenkin, että mulla on armonaikaa ainakin kesäkuuhun asti. Ei ole vielä niin kuuma, ettei tuulettamalla sais viileää ilmaa sisään.

Paitsi että toukokuuhan on jo puolessa välissä, mitäääh...

27.7.2013

Vakit ja lorikset

Helteet on vissiin tullu takasi. Pesin tänään auton ja tuntu, että sormet palaa kun pelti niin kuumana ö_ö Käytiin eilen äitin kans nakkaamassa viimein talviturkkikin! :D Hyvissä ajoin.


Sopivasti iski nämä helteet tosiaan, sillä mulla on huomenna viimeinen päivä töitä Take Awaylla :D Ehdin vielä kuolemaan kuumuuteen! Mun oli tarkoitus pitää nyt sitte töiden loppumisen jälkeen pari viikkoa lomaa, mutta koska hain randomisti yhtä tosi kiinnostavan kuulosta henkilökohtasen avustajan paikkaa ja menin jotenkin ihmeessä jopa saamaan sen paikan (KERRANKIN MUT VALITAAN JOHONKIN!!!), niin mulla alkaakin siellä sitten heti ensimmäinen päivä työt, eli jää vain kolme päivää lomaa! Mutta ei viitsi kuitenkaan valittaa, mielenkiintosen olonen työ hyvällä palkalla.


Tosiaan, tilasin myös itelleni viimein sen uuden kameran! Verkkokaupan uskolliseen tyyliin se tuli postissa supernopeasti jo pari päivää tilauksen jälkeen <3 Oon vähän tuota päässyt näpertelemään, mutta kunnon muistikortti uupuu, ja se rajoittaa tätä kameran käyttöä melkoisesti :D Pitää käydä ostamassa, mutta kun maksoin tuon kameran heti kerralla pois, ei rahaakaan jäänyt kovin hurjasti. MUTTA onneksi pian on taas palkkapäivä! Siihen asti pitänee vielä tyytyä puhelinkameraan.