Pink Paw Print
Näytetään tekstit, joissa on tunniste unirytmi. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste unirytmi. Näytä kaikki tekstit

27.6.2015

halpa koira napsahtaa poikki

Nyt tuntuu vasta siltä, että on saanut kunnolla maata tekemättä mitään. Oli nimittäin tuo edellinenkin viikko melko toiminnantäytteinen! Äiti, sisko + siskon kaveri tuli meille Tampereelle edelliseksi viikoksi maanantaista torstaihin asti kylään. Maanantai meni ajaessa, tiistaina me käytiin tietysti särkänniemessä! Keskiviikon shoppailureissun sentään onnistuin välttämään, kun lähettiinkin äidin ja Jussin kans käymään Jussin äidin mökillä, ja jätettiin nuoret ja jaksavaiset kaupungille kierteleen :D Ja torstaina ajeltiin jo takaisin Raaheen, että ehdittiin juhannuksen viettoon.


Mulla on aavistuksen ristiriitainen suhde huvipuistoihin. Pelkään ihan kuollakseni niissä laitteissa, että ne turvahärvelit jotenkin feilaa ja lennän sieltä kuolemaani. Tai että se koko laite syöksyy pois kiskoiltaan ja kaikki kuolee. Sitten kuitenkin esim. vuoristoradoissa nautin kyllä siitä itse vauhdista. Vaikka mun suusta lähteekin sellasta ihmeellistä huudon sekalaista naurua, ei siitä varmaan oikein ota selvää kiljunko vai nauranko. Tai oikeastaan teen niitä vuorotellen. Noh, kun kerran oltiin kuitenkin lähdetty, niin päätin, että meen jokaiseen hirvitykseen mitä sieltä löytyy :D

Tornado; luultavasti mun lempivuoristorata kautta aikojen ja jopa ehkä lempilaite ylipäältänsä. Joka kerta pelkään kamalasti kun mennään hitaasti ylös, mutta alastulo on mulle kyllä yhtä juhlaa. Niin pehmeä, mutta vauhdikas kyyti! Tää on yks harvoista laitteista, jossa jaksan juosta monta kertaa putkeen.
Tää High Voltage taas oli eniten kiljumista aiheuttava laite, tuntui että siinä roikkui ihan miten päin sattuun ja pyörittiin joka suuntaan, korkealla. Huvittavaa oli kuitenkin se, että minä ja Tiina oltiin ainoat, jotka koko laitteessa huusi :D meitä vastapäätä istui varmaan 10v. tyttöset, jotka tyynesti siinä jutteli keskenään. Uskomatonta. (kuva äidin puhelimseta)
Pitihän se käydä vielä itseään kastelemassakin... Vaikka meille osui muutenkin sellainen päivä, että tuli pari aivan hirveää sadekuuroa, tuli jopa rakeita, vaikka muu päivä olikin sitten ihan nätti! (kuva äidin puhelimesta)

Kaikki laitteet tuli urheasti kokeiltua. Laitteissa kiertelyä kivempaa musta on oikeastaan kuitenkin kaikki se muu tarjonta Särkänniemessä. Planetaariossa oli taas vaihteeksi aivan ihana dokumentti universumin tuhoista ja akvaario nyt on ikuinen kestosuosikki. Tänä vuonna lähdettiin käymään kierros myös koiramäessä, vaikka aiemmin ollaan se aina jätetty jostain syystä väliin. Tällä kerralla päätökseen vaikutti hyvin vahvasti mikropossut. Oli vaan sääli, että monet niistä eläimistä tuntui olevan juuri jollain leposilla ja nokosilla, mutta kiva niitä oli ihastella :3 Suosittelen koiramäkeä kyllä muutenkin, se oli niin nätti "minikaupunki", kivoja pieniä taloja ja paljon eläimiä.

Tässä muutama mun suosikkikaloista :D
Mikropossu köllöttelee :3
... Ja vielä normaalipossut tonkimassa maata!
Toinen eka kertaa koettu Särkänniemen elämys oli se kauhukino, 5D-elämysköhän se nyt mahtaa olla. En oikein tiennyt, mitä siltä odotin, mutta sain kyllä aivan järjettömän kasan säikäytyskohtauksia niillä 5D-tehosteilla. En tiedä vaikuttiko se, että oli päivän jo laitteissa kiljunut, että ne kauhun kiljahdukset karkas kurkusta helpommin kuin yleensä :D Suosittelen joka tapauksessa.


No, Raahessa päästiin sitten Juhannuksen viettoon, ja vaikka mitään hirveää hellettä ei suotu, niin hyttyset kyllä löysivät tiensä juhlapaikalle... Fiksuna olin tietysti päätynyt sukkahousut+mekko -asuvalintaan, ja olin käytännössä kävelevä buffetpöytä itikoille. Kyllä kutisi sen illan jälkeen.

Viikonloppuna on kans päästy kovasti korkkailemaan meidän uusia lautapelejä. Jussi kävi tosiaan vaihtamassa taikakorttejaan pois ja otti tilalle monen sorttista lautapeliä. Meillä kyllä on lautapelejä komerossa pari hyllyllistä, mutta ollaan melko pitkään haaveiltu ostavamme lisää. Rahattomina se on kuitenkin aina jäänyt sitten. Nyt tuli oiva tilaisuus, kun korteista saadut rahat piti käyttää siis sen kaupan sisäisesti!


Maanantaina tultiin kotiin, ja sen jälkeen oon ehtinyt sotkea jo unirytmini perinpohjaisesti. Mutta mitäpä se lomalla niin haittaisi! Sää on kyllä yhä aivan hirveän vaihtelevaa, ja tuntuu ihan tyhmältä, että päivät alkaa jo lyhenemään. Kesä on jo menossa pois - eikä ole edes vielä alkanut!

25.2.2015

kvaak

Nyt on jo kaksi viikkoa työharjoittelua takana, ja täytyy kyllä sanoa, että se on mennyt yllättävän nopeasti! Pääsin siis ihan perus palvelukotiin harjotteluun, niin kuin moni muukin, eipä juuri niitä vuodeosastopaikkoja ollut valittavissa. Yllättäen kuitenkin on sanottava, että tää ei oo ollut läheskään niin kamalaa kuin aattelin. Eka viikko mua kyllä stressas ihan hirveästi, tuntui että opittavaa on aivan valtavat määrät ja koko ajan tulee jotain uutta, mutta nyt toisella viikolla kyllä huomas, että pikku hiljaa kun on rutiineihin ruvennut pääsemään, niin ei se sitten niin paha ookaan. Ei tää tietysti ihan vastaa sitä, mistä oisin kiinnostunut, eikä mitään lempihommaa... Mutta kyllä stressi- ja ahdistustaso on huomattavasti matalampi kuin esim. sillä päiväkodin harjottelujaksolla. Ei tarvii koko ajan suunnitella jotain aamupiirejä ja leikkejä... Eikä oo sitä hirveää meteliä! Ja osa niistä asukkaista on kerrassaan herttasia :)

Perjantaina pääsin ensimmäisen kerran yövuoroonkin, ja täytyy kyllä sanoa, että saattaisin olla yövuoro-ihmisiä. Mulla menee muutenkin unirytmi tosi helposti niin päin, että valvon myöhään, eikä mua haittais sekään että pääsen vasta kasilta aamulla nukkumaan, ja nukkuisin sitten 15-16 asti päivällä. Sillon on vielä melko reilusti päivää jäljellä käydä kaupassa ja ulkona ja vaikka mitä, kun vasta yöksi tarvii mennä taas töihin. Toki se talvella voi olla vähän masentavaa, kun silloin ei varmasti näe aurinkoa koskaan, mutta no, ei sitä kyllä tänä talvena oo muutenkaan hirveästi näkynyt!

Yövuorosta pääsinkin suoraan hiihtolomalle, ah tätä onkin odotettu! On ollut aika hurjaa väsymystä tää tammi-helmikuu, mutta jospa se tästä eteenpäin sitten ois jo voiton puolta!

2.12.2014

Testis tänää vuodehoito ja uus läppäri

Viime viikolla koulussa tarjoiltiin kyllä ties minkälaista elämystä. Ollaan saatu pestä toisiamme, myös toistemme hampaita, syöttää toisiamme... Ja en kyllä voi sanoa, että ihan hirveästi oisin tykännyt :D Tai siis, eihän se nyt ole paha pestä jotakin toista, mutta se itse pestyksi tuleminen on kyllä melko epämukavaa. Ja siis, tämä vielä tutussa ja hyvässä seurassa, jossa huumoria riittää, sitten vielä jos kuvittelee, että joku tuntematon sen tekisi. Ehkä tässä vuodepesun opettelua tärkeämpää onkin oppia se, millaista on sen vuodepotilaan asemassa. Ei yhtään voi sitten ihmetellä, jos joku paljon apua tarvitseva mummo on kärttyinen, kun saa koko ajan painia nolouden ja avuttomuuden kanssa...



No, hieman pirteämpänä asiana: Joulu on taas tullut mulle etuajassa! Hain iskän rahoittaman lahjan verkkokaupasta, ja mukaan tuli siis tommonen Asuksen Transformer Book T200. Semmonen hybridikannettava siis, joka on melko perus pieni läppäri, mutta kosketusnäytöllä, ja näytön saa irti tabletiksi! Oon kyllä tykästynyt tohon ihan hirveästi. Eihän sillä mitään hurjan raskaita pelejä siis pelata, mutta sitä varten mulla onkin pöytäkone. Perus Hearthstone ja Binding of Isaac pyörii. Tuon tarkoitus on kuitenkin olla enemmänkin nettiselaimena, telkkariin yhdistettävänä videon toistajana ja ennen kaikkea koulujuttuja ja matkakäyttöä varten.

Uusi perheenjäsen<3
Oon pitänyt Windows kasia aivan hirveänä mörkönä, ja mietin, että mitenhän tuun tulemaan toimeen sen kanssa, mutta oikeastaan yllättävän hyvin! Työpöytäsovellus tuo todella tutun Windows-tuntuman, ja ihan samalla tavalla sieltä netistä ladataan niitä perus-sovelluksia kuin aiemminkin. Steamit ja Chromet ja kaikki toimii ihan kuin aiemminkin. Ainoastaan sitten on vielä lisänä tuo Windows-kaupan tarjoamat sovellukset, jotka voi asentaa rinnalle ihan ilman ongelmia. Ei siis ollenkaan niin paha kuin luulin. Voi tosin olla, että tuolla kosketusnäytöllä sen navigointi toimiikin saumattomammin, en ole hiirellä edes hirveästi viitsinyt yrittää, kun kosketusnäytöt nyt vaan on niin kivoja :D

Toimii loistavasti myös tablettina!
Ja akunkesto tässä koneessa on aika huikea (tai sitten oon vaan niin puutunut siihen, että yhdessä vanhassa läppärissä akku kestää 2min ilman piuhaa, ja edellisessä miniläppärissä noin 1-2h), kestää aika lailla päivän ahkerassa käytössä, yöksi sitten lataukseen. Ja siis, en tiedä miten, mutta minkäänlaista kuumenemista ei tapahdu lainkaan, edes silloin pelikäytössä, jolloin kone varmaan joutuu ahkeroimaan eniten. Hyvä jos edes kevyttä lämpenemistä havaittavissa. Enkä edes tiedä onko tässä mitään tuuletinta missään kun mitään ääntä ei kuulu mistään, tuskin??? What is this magic.

Tulipa vähän joo läppäri-hehkutus -kirjotus nyt, mutta joo, jos joku muu on harkinnut kätevän kokoista hybridiläppäriä, niin voin kyllä tosi lämpimästi suositella tätä mallia. Verkkokaupasta vähän alle 500e, ja ihan helposti rahansa arvoinen.


Eikös ole kiva tietää näin kolmelta aamuyöstä? Valvottiin vahingossa koko su-ma yö Jussin kans, ja nukuttiin sitten maanantai-iltaan asti sohvalla (näin käy heti jos maanantaina ei olekaan koulua, iha hunningolle menee elämä!), joten edessä pakollinen all-nighter rytmien kääntämisen vuoksi. Onnekseni/epäonnekseni oon vähän innostunut pelaamaan wowia, joka imaisee aikaa tehokkaasti, ja kohta on varmasti jo aamu. Hyvää yötä ja huomenta siis ja silleen!

14.5.2014

kesäkukat ja jääpalakone 5/5

Mulla on taas vaihteeksi olleet unirytmit aivan sekaisin. Tänään - tai oikeastaan sehän oli tarkalleen ottaen eilistä päivää - heräsin kello 23:00, enkä saanut enää unta. Koska olin mennyt nukkumaan kello 16:00. Koska olin valvonut koko sitä edeltävän yön, sillä sitä ennen olin herännyt kello 16:00. Että kun se kerran menee sekaisin, niin menee sitten kunnolla! Noh, tänään oon onnistunut pysymään hereillä ihan nyt iltaan asti, joten varmaan sitten nukunkin aamuun asti ja kaikki on taas hyvin. :)


Tänään käytiin pyörähtämässä vaihteeksi Oulussa päin, kun Jussilla oli siellä pääsykokeet. Käytiin siinä samalla sitten ostamassa pelejä ja syömässä aivan tajuttoman hyvää pannupitsaa, ja saatiin sitte semmonen impulssi, että käydään kotimatkalla hakemassa vielä Verkkokaupasta jääpalakone matkaan :D



Aivan mahtava vempele! <3 Päivän tutustumisen perusteella sanoisin, että Herra Jääpalakone on erittäin rakastettu uusi jäsen perheessämme!


Noh, sitten käytiin koukkaamassa äiti ja mummokin kyytiin ja lähdettiin Tokmannille, ostokohteena pääasiallisesti kesäkukat parvekkeelle. Oon tosi pitkän aikaa ollut sellanen, etten oo hirveästi mistään kasvillisuudesta välittänyt, mutta nyt omassa kämpässä mulle on kyllä iskenyt se, että pitää ehdottomasti olla jotain kasveja ja kukkia. Varmaan sitä on tottunut siihen, että kotona oli aina kasveja, ja nyt kun asuu omillaan, niin niitä pitää innostua itse laittamaan jos niitä haluaa. Tämä on varmaan vähän sama asia kuin mun kokkausinto, ei se silloin jaksanut kiinnostaa kun ruokaa oli aina valmiina, mutta nyt kun sitä on päässyt itse värkkäilemään, niin siihen ruuanlaittoon onkin sitten hurahtanut.

Onkin paljastunut, että osaan laittaa hyvää ruokaa ja pitää kasvini elossa, vaikka toisin aina luulin!



Melko hyvin ollaan siis jo tulevaan kesään varauduttu, on kukat ja jääpalat. Hankintalistalla vielä joku tuuletin/jäähdytinsysteemin, koska tähän kämppään tosiaan paistaa suoraan aurinko suurimman osan päivästä, mikä äkkiä nostaa lämpötilaa kohti sauna-asteita. Luulen kuitenkin, että mulla on armonaikaa ainakin kesäkuuhun asti. Ei ole vielä niin kuuma, ettei tuulettamalla sais viileää ilmaa sisään.

Paitsi että toukokuuhan on jo puolessa välissä, mitäääh...

19.3.2013

ämpäri päähän

Hyvää tasa-arvon päivää kaikille! Toivottavasti kaikki muistaa, että tänään on myös auennut mahdollisuus kirjoittaa kansalaisaloite tasa-arvoisesta avioliittolaista, ja toivottavasti kaikki asiaa tukevat malttaisivat allekirjoittaa sen :3

Avioliitto Raamatun mukaan.
@kansalaisaloite


Se mainostuksesta.

Heräsin tänään vähän jälkeen kuuden (joo, mulla on ollut nyt parin päivän ajan tosi omituinen unirytmi, oon menny aina ennen 23 nukkumaan ja herännyt 6-7 aikaan) ja luulis että oon saanut hirveästi aikaan tähän mennessä päivää, mutta ei. Mulla oli niin intohimoiset suunnitelmat kerrata matikkaa apinan raivolla vielä ennen huomista, mutten oo tänään edes avannut kirjoja! MUTTA ihan oikeasti kohta rupean kertaamaan, pakko, vielä viime hetken varatoimenpiteet.


Mun pitäis tosi kipeästi keksiä mun hiuksille jotain. Juurikasvu on ihan hirveä, hiukset on kasvanu liian pitkiksi, väri haalistunut, ja alan muutenkin olla hieman kyllästynyt tähän punaiseen. Toisaalta haluaisin nyt antaa näiden vähän kasvaa, jotta voisin sitte jonku ajan päästä mennä parturiin - siis ihan oikeasti parturiin, enkä leikata ite - ja niillä ois vähän materiaalia josta leikata :D pidemmästähän sitä hiusta on helpompi nyhtää pois, ja on enemmän vaihtoehtojakin. Toisaalta en siedä tätä hiusten paljoutta ja haluaisin hankkiutua tästä eroon heti.

Myös koska on paljon hiusta nyt, niin väriä menis taatusti aivan hirveästi, jos värjään ilman että leikkaan tätä ollenkaan... Mutta en jaksais tätä punaisuutta enää, kaipaan vaihtelua! UGH.

9.3.2013

0,05€

Tulipa pitkästä aikaa juhlistettua taas perjantaita. :D Se on aina hassua, miten alkuillasta tuntuu siltä, että ei oo totta ku väsyttää ja ei tunnu että ois energiaa lähtiä mihinkään baariin, mutta sitte muutaman juoman jälkeen se baari kuulostaa aina mukavalta vaihtoehdolta. Tais tulla tanssittuakin reippaasti about suurin osa illasta.


Tänään sitte heräsin kuudelta illalla. Ja näin melkeen koko yön (tai no, siltä se tuntu) tosi ärsyttävää unta siitä, kun menin ottaan muka tatuointia, ja se tatuoija oli tosi aikaansaamaton. Menin unessa liikkeeseen kello 20:00, ja se tatuoija ei ollu saanu mitään räpisteltyä kassaan vaikka kello oli jo neljä aamulla. Ja samalla tiesin, että huomenna aamulla on äikän esseekirjotukset, enkä ehdi sinne jos se tatuoija ei pistä vauhtia. :D


Ja äikän esseekirjotuksesta puheenollen, maanantainahan se on jo, joten huominen on varmaankin omistettu paniikinomaiselle kertaukselle ja viime hetken hätiköinnille, vaikka siitä ei koskaan ole ollut todettua hyötyä. En oo oikein tiennyt miten äikkää voi kerrata, kun kielioppiasiat on kuitenkin hallussa, siitähän se on vaan kiinni sattuuko keksimään annetuista aiheista jonku hyvän tekstin, onko mistään mitään sanottavaa. Kunhan sais vaan ajoissa unta ja sais nukuttua hyvin, mulla tuo jännitys ja stressi tahtoo yleensä viedä yöunet.

21.2.2013

Rattikelkkapoliisi

Ohboy, tuli taas valvottua sitten koko yö. Nyt vähän väsyttäis, mutten oo varma haluanko mennä päiväunille, vai yritänkö häiritä itseäni tekemällä jotain muuta ja meen sitte illalla tosi aikaisin nukkumaan.

Piti käydä tänään hampilääkärissäkin :3 Oon siinä mielessä onnekas, että mulle ei oo koskaan täytynyt tehdä mitään kivuliasta hammaslääkärissä (ellei sitä suun yleistä venyttämistä lasketa), ja mulla on aina ollut aika hyväkuntoiset hampaat. Käyn tosi mielellään itse asiassa hammaslääkärissä, musta on mukava tietää, että suussa on kaikki ok!

Pitäis varmaan laskea matikkaa nyt. Noooh, lasken heti kun oon vähän viihdyttänyt itseäni Potterin parissa.