Pink Paw Print
Näytetään tekstit, joissa on tunniste ruoka. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste ruoka. Näytä kaikki tekstit

13.3.2019

4 oivallusta kehorauhan aloittamisesta

Mun edellisen kirjoituksen seurauksena sain käydä todella hedelmällisiä, avartavia, ihania ja myös kipua täynnä olevia keskusteluita ihmisten kanssa. Moni ihminen, joille en ole puhunut aikoihin, avasi mun kanssa keskustelun, ja haluankin ensiksi sanoa kiitoksen siitä kaikille. Teksti oli hyvin henkilökohtaista, ja oli ihanaa miten moni otti sen vastaan niin lämpimästi. Ennen kaikkea keskusteluista jäi kokemus siitä, että en ole tämän asian kanssa yksin. Oman kehon kanssa kipuilu tuntuu olevan valitettavan yleistä, ja moni kertoi, miten hyvältä (ja samalla pahalta) sen tekstin lukeminen oli tuntunut.

Kaiken kaikkiaan jäi fiilis, että iso osa meistä kaipais hieman armollisuutta kehoaan kohtaan. Mulle tää tuntuu pitkästä aikaa aivan uudenlaistelta projektilta, joka keskittyy johonkin ihan muuhun kuin yleensä mun projektit keskittyy. Mä ajattelin aina, että sitten kun saavutan sen mystisen täydellisen terveyden, voin kirjoittaa siitä. Mutta ehkä mä kirjoitankin tästä. Keskeneräisenä, vaiheessa. Sitä tää mun nykyinenkin projekti todella on, sillä pelkästään kehopositiivisuudesta kiinnostuminen ei jotenkin riitäkään siihen, että sen saa sisäistettyä.

Josta pääsenkin pieneen listaukseeni siitä, mitä oivalluksia oon tässä ensimmäisen puolentoista kuukauden aikana kokenut.




1. Vanhoista tavoista on hankala päästää irti.

Pari ensimmäistä viikkoa meni todella helposti, inspiroituneena. Nakkasin ruokapuntarin kaapin perälle, poistin kalorinseuraussovelluksen puhelimesta... Söin pitkästä aikaa asioita, jotka on ollut kiellettyjä hyvin kauan. Esimerkiksi mysliä. Ostin seesaminäkkäriä ruisnäkkärin sijasta.

Uusia ajatuksia ja tekoja varjostavat kuitenkin vielä vanhat, opitut tavat. Oon iän kaiken mitannut puuroon aina tasan 30 grammaa kaurahiutaleita. Nyt mittasin lautaselle desin hiutaleita, ja tunsin alkavan ahdistuksen. Pitäisikö laittaa vajaa desi, eikö kokonainen desi ole 40 grammaa? Vaikka söin mitä halusin, huomasin takaraivossani pitäväni yhä suurinpiirteistä kalorilaskentaa. Samoin pian alkoi kolkutella tuttu tunne siitä, että pitäisi "palata ruotuun."

Ajattelin aina, että mun on pakko tarkkailla syömisiäni, koska muuten söisin ihan mitä vain loputtomasti ja lihoisin sairaaksi asti, kunnes kuolen. Mulla ei koskaan käynyt mielessäkään, että kun annan luvan itselleni syödä mitä tahansa, en voisikaan helposti toteuttaa sitä. Sätin itseäni aina, kun en jaksanut kirjata kaikkia kaloreita täydellisen tarkasti, ja pelkäsin että lipsun siihen etten laske ollenkaan. Ei koskaan käynyt mielessä, että se jatkuva laskeminen voisi olla vaikea lopettaa.


2. Maha on vain maha, jalat on vain jalat

Mulla on pitkiä inhosuhteita useisiin kohtiin mun vartalossa. Oon aina inhonnut mun reisiä, sillä sinne kertyy suurin osa mun painosta. Ne on aina osuneet yhteen. Olin siitä pitkään hieman katkera, kunnes sain selville miten paljon oma rakenne vaikuttaa siihen, onko mahdollista  saada reisivakoa edes alipainossa. Sitten olin vielä katkerampi.

Myös maha on aina ollut kuvottava, oon kammoksunut edes koskea sitä muualla kuin pesulla, tai puristellakseni tai litistääkseni sitä. Mun vatsa ja kyljet on täynnä venymisarpia, jotka tuli jo 10-13 vuoden ikäisenä kun venyin hurjia määriä pituutta samalla kun sain naisellisia muotoja. Oon aina ajatellut, että mun maha "on jo pilalla", vaikka joskus onnistuisin laihtumaan mallin mittoihin, ei niitä arpia enää mikään poista, pilalla on.

Oon kuunnellut ja lukenut paljon kehopositiivisia neuvoja mun projektin aikana. Yhdessä sanottiin, että voisi olla fiksua kokeilla silittää niitä kehon osia, joita inhoaa. Ei muuta kuin testiin. Ja voin sanoa, että tää oli absurdein onnistuminen ikinä. Silitin mahaa. No, siinä se on. Ihoa. Mites noi reidet, varsinkin sisäreidet. No, ihoahan nekin, sisäreisissähän on oikeastaan silkkisen pehmeää ihoa, onpas mielenkiintoista.

En sano, että musta, mahasta ja reisistä ois heti tullut parhaat kaverit, mutta ehkä ainakin vuosia kestänyt vihanpito on nyt saatu päätökseen. Oikeastaan tuntuu hieman hölmöltä, miten paljon sitä on oman kehon arvosta perustanut siihen, että tietyt kehon osat ei ole "hyviä", "oikeanlaisia", "tarpeeksi pieniä, laihoja, kapeita." Mulla on aina ollut vahvat, tukevat jalat, paksuista pohkeista pohkeista paksuihin reisiin, ja niillä on menty. Enkä edes keksi, mitä erikoista tehtävää mun mahan iholla on, paitsi pitää mun sisulmukset kasassa, ja muutama arpi ei sitä tehtävää kyllä haittaa lainkaan.




3. Muu maailma ei muutu mun mukana.

Me eletään dieettikulttuurissa. Milloin pitää karistaa joulukilot, päästä kesäkuntoon, saada raskautta edeltävä keho takaisin... aina on joku syy, miksi pitäisi ruveta dieetille, "rajoittamaan", "päästä takaisin ruotuun."

Tän puolentoista kuukauden aikana oon vahvasti kyseenalaistanut kaikkia mun käsityksiä tästä vallitsevasta mielentilasta. Oon harjoitellut lempeää suhtautumista omaa kehoa kohtaan, yrittänyt pureutua siihen miksi ylipäältään tuntuu niin tärkeältä aina vaan kutistua.

Etenkin näin prosessin alkuvaiheessa muualta tuleva dieettipuhe ja kehonegatiivisuus iskee kasvoille todella räikeästi. Vähän väliä joku työpaikan kahvipöydässä voivottelee, miten ei saisi syödä suklaata, mutta ehkä jos yhden palan, kai tässä päivä kiirehtiessä on poltettu sen verran kaloreita. Voivotellaan, miten maha on päässyt kasvamaan, kyllä nyt kerta kaikkiaan pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni.

Samoin mun on pitänyt poistaa some-tilien seurauslistalta useita eri käyttäjiä, sillä huomasin niiden aina aiheuttavan katkeria, huonoja fiiliksiä. "Munkin pitäis olla tollanen, munkin pitäis pystyä tohon." Siksi oon niitä luultavasti aikanaan alkanut seuraamaankin; niiden on ollut tarkoitus motivoida mua pysymään kurissa. Toisin sanoen, aiheuttaa mussa niin paljon häpeän ja kelpaamattomuuden tunteita, että olisin pakotettu noudattamaan dieettiä.

Yllättäen, muu maailma ei päättänyt samaan aikaan mun kanssa ruveta miettimään suhtautumista omaan kehoonsa tai ruveta kriittiseksi dieettikulttuuria kohtaan. En oikein osaa suhtautua tähän ongelmaan vielä. Tunnistan ne samat ajatukset, ja joka kerta ajattelen, että ehkä munkin pitäisi vielä yrittää jotain elämäntapamuutosta, enhän mä nyt vaan voi tyytyä siihen että kuljen tän näköisenä.






4. Itsepetoksien myöntäminen.

Voin myöntää sen nyt: oon useita vuosia ajatellut, että mun suhde ruokaan on terve. Nykyaikana on melko helppo olla obsessoitunut omasta terveydestään. Me googletetaan ravintofaktoja, terveystietoja, diagnooseja, täydellisiä treeniohjelmia, samalla kun uudet laitteet mahdollistaa stressitasojen, unen, askelten, kalorien, sykkeen, lähes minkä tahansa mittaamisen. Mä oon ajatellut itseäni terveystietoisena ihmisenä, joka vain tavoittelee terveyttä. Jonkin hälytyskellon olis ehkä kuulunut soida siinä kohdassa, kun oon ymmärtänyt etten halua kertoa siitä muille ihmisille, vaan haluan tehdä sen salassa. Enkä varsinkaan koskaan myöntää kellekään, kuinka pitkälle siinä välillä mennään. Tai kuinka paljon turhautumista, itsevihaa ja ahdistusta siihen liittyy.

Aina kun joku kommentoi, että oon laihtunut, vastasin että jaa en tiedä, en käy puntarilla. Tää on puhdas valhe, oon käynyt useita kertoja viikossa puntarilla viimeiset 10 vuotta, ja multa ei koskaan ole pudonnut painoa ilman kauheaa yrittämistä. Anteeksi, jos oon joskus valehdellut juuri sinulle, ja vahvistanut yleistä mielikuvaa siitä, että painonpudotus on vaivatonta ja helppoa.

Ehkä nyt oli korkea aika myöntää se isoin itsepetos, että mä en koskaan varsinaisesti parantunut syömisongelmista, mä vaan vähän muutin niitä. Sen sijasta, että yrittäisin syödä mahdollisimman vähän ja laihtua mahdollisimman nopeasti, tavoitteena olikin vaan syödä täydellisesti ja päästä täydelliseen ihannepainoon, täydelliseen rasvaprosenttiin.

Samoin oon pettänyt itseäni siinä, että oon ajatellut olevani kehopositiivisuuden kannattaja. Oon kehunut ihmisiä, jotka jaksaa puhua siitä, miten kaikki kehot on hyviä. Mutta pohjimmillaan en oo uskonut sitä. Oon aina ajatellut, että ois hyvä jos kaikki vois olla tyytyväisiä kehoonsa sellaisena kuin se on, mutta minä en halua tyytyä tähän. Tai oon ajatellut, että alan arvostaa kehoani nyt, "elää niin kuin olisin jo kevyempi", lopullisena tavoitteena on kuitenkin laihtuminen. Tai että kehopositiivisuus koskee muita ihmisiä, muut voi oikeasti näyttää hyvältä missä painossa vaan, mutta mua se ei kerta kaikkiaan koske, mä oon jotenkin poikkeuksellisen vastenmielinen.

On osittain pelottavaa, osittain laimeaa ja osittain raikasta olla täydellisen rehellinen itselleen. Enkö tuntenutkaan itseäni niin hyvin. Mutta siitä alkaa myös armo ja itsensä hyväksyminen. Uusien ajatuksien muodostaminen. Tästä lähtään.



17.6.2018

Parhaat vegejätskit kesälle

Voin rehellisesti myöntää, että oon ruvennut vegaaniksi aikaan, jolloin se on ihan naurettavan helppoa. Muutama vuosi sitten tää projekti ois ollut varmaan ihan toisenlainen, ois pitänyt luopua kaikenlaisesta, tai vähintään ruveta luovaksi vaihtoehtojen kanssa. Nykyään vegaanina ei tarvitse luopua juuri mistään, kaikelle löytyy vaihtoehto, usein todella herkullinen ja yhtä helppo kuin eläinperäinen versionsa.

Vegaanisia jäätelöitä on tupsahdellut Suomen markkinoille kuin sieniä sateella. Oon ollut aina suuri jäätelön ystävä, se on aina kuulunut kesiin, saunailtoihin, jälkiruuaksi... Joten luonnollisesti oon jo keväästä alkaen varautunut tulevaan kesään ja maistellut kaiken sortin vegaanisia jäätelöitä löytääkseni suosikkeja. Pitkän ja hartaan tutkimustyön jälkeen ajattelin jakaa parhaita paloja teillekin.

Oatly: Salty Caramel Hazelnut ★★★★


Tää on helposti yks mun lemppareista. Oatlyllä on muutenkin aivan ihanat jäätelöt, niiden vanilja oli yks ekoista vegejätskeistä jotka vakuutti mut 100%, ois mennyt täysin läpi normaalista vaniljajätskistä. Tässä Salty Caramel Hazelnutissa on joku rasvaisempi suutuntuma, jonka takia vähennän siltä yhden tähden. Sitä samaa tuntumaa ei kuitenkaan ole esimerkiksi juuri vaniljajätskissä. Pienestä miinuksesta huolimatta tässä on niin hyvä maku, että ostan tätä toistuvasti. Oatlyn jäätelöt on kaurapohjaisia, ja koostumus todella täyteliäinen ja kermainen.



Pappagallo: Mangosorbetti ★★★★


Sorbeteissa on se hyvä puoli, että ne on vegaanisia ihan luonnostaan. Ei tarvitse korvata mitään eläinperäisiä tuotteita, kun niitä ei lähtökohtaisestikaan ole. Itse en oo kuitenkaan jostain syystä koskaan hirveästi maistellut sorbetteja, mikä on melko erikoista ottaen huomioon, kuinka suuri hedelmien ystävä oon. No, ei huolta, nyt oon löytänyt sorbettien maailmaan, ja tässä yksi helposti parhaista sorbeteista ikinä. Tosi raikas, maukas, täyteliäisen mangoinen, tää on valinta just sillon kun on se kuumin päivä ja kermaiset jäätelötkin tuntuu liian raskailta.



Kolmen kaverin jäätelö: Lakritsi & Kookos ★★★



Tää on mulle vähän sellanen "problematic favorite." Mä nimittäin rakastan lakritsijäätelöä, mutta en niinkään välitä kookoksesta. Tuo kookos on oikeastaan syy siihen, miksen oo kovin ihastunut mihinkään kolmen kaverin tähän mennessä ilmestyneeseen vegaanijätskiin: kaikissa on käytetty kookoskermaa. Jonkun mielestä kookos voi tuoda makuun raikkautta, mutta muhun se ei iske y h t ä ä n. Tässä lakritsijätskissä kuitenkin tuo lakritsi on TODELLA ihanan voimakkaan makuista, ja vaikka tää jäätelö ei ehkä sinänsä kuulu mun suosikkeihin, jos lakritsijätskin himo iskee, tämä on hyvä.



Choice: Soft Caramel Toffee ★★★★


Kun maistoin tätä, ihmettelin oikeasti, miksi jäätelö on edes koskaan alettu tehdä maitoon. Tää menis täysin läpi ihan normaalista kermajäätelöstä, maku ja koostumus on tosi täyteliäisiä, ja sisältä paljastuu ihana toffeekastike. Saman merkin jäätelöä saa myös isossa purkissa, ja tänään löysin myös saman merkin puikkojäätelöitä, joita löytyi mansikan ja päärynän mauissa. Kaikki olleet tähän mennessä aivan älyttömän hyviä. Tämä kyseinen tuutti on soijapohjainen, kuten myös muut testaamani Choicen jätskit, mutta merkiltä löytyy myös kookos-, riisi- ja mantelipohjaisia jäätelöitä.



 Pirkka: Koppis-, Leppis-, Amppari- ja Murkku-mehujäät  ★★★★


No, tää nyt ei oo varsinainen vegaanilöytö, oon aina tykännyt mehujäätelöistä. Amppari on jo lapsuuden suosikki, ja nyt näitä makuja on jo kokonainen setti. Nää on kaikki tosi raikkaita ja hyvänmakuisia, ja plussana kaikkiin vegaaneihin (ja epävegaaneihinkin) jäätelöihin on näiden hinta. Nää ei vaan koskaan käy vanhaksi. Old but good.


Tesco Free From: Toffee & Vanilla Cones ★★★★


Tästä tulee tosi vahvasti mieleen kaikki ne perus tuutti-monipakkaukset, joita löytyy eläinperäisenäkin valiolta, pirkalta ja ties keneltä. Menisi ihan täysin eläinperäisestä jäätelöstä, maistuu hyvältä ja täyteliäiseltä. Nämä on kooltaan sopivia, sillä ne ovat melko makeita, ja yhtään isompi koko takaisi kyllä makeaöverin. Pakkausselostetta katsomalla en oikein suoraan osa sanoa, mikä näiden pohja on. Ainesluettelossa listataan mm. maissijauho, lupiini proteiini-isolaatti sekä lupiinijauho. Hyviä ovat!




Luonnollisesti, hartaasta tutkimustyöstä huolimatta en ole ehtinyt maistamaan jokaista mahdollista vegaanijäätelöä, ja ankara maistelu jatkunee läpi koko kesän.

22.7.2017

Kesän festariviikonloppukuulumiset


Kesän festariviikonloppu takana! Täytyy kyllä heti ekana sanoa, että sää mukautu meidän tarpeisiin varsin hyvin! Ensin näytti, että perjantaina satais, ja loppuviikonlopun paistais, mutta perjantaina paistoikin aurinko. Sitten näytti, että lauantaina sataa, mutta lauantainakin paisto aurinko! Sunnuntaina oli oikee kunnon helle. Maanantaina sitten lämpötila laski ja oli pilvistä, eli ei ois voinu sopivammin nuo sadepilvet väistellä Joensuuta tuona viikonloppuna.



Tässä tiivistelmät fiiliksistä:
Odotetuimmat ja tykätyimmät: Haloo Helsinki, Disco Ensemble, Parov Stelar, Imagine Dragons
Odotetut ja tykätyt: Mew, Ultra Bra, Happoradio, Vesala, Jenni Vartiainen
Mitä en odottanut, mutta mitkä yllätti iloisesti: MØ, JVG
Neutraalit fiilikset: Poets of the Fall, Sonata Arctica, Teflon Brothers
Pettymys: Pariisin Kevät
En odottanut mitään, joten en pettynyt, enkä ilahtunut: Eveliina

Haloo Helsingin oon nähnyt kerran aiemmin, ja se veti silloinkin kovan keikan, joten oli tälläkin hetkellä tosi odotettu bändi mun listalla. Eikä tarvinnut pettyä. Nää on kyl oikeasti tosi taitavia live-esiintyjiä, eikä noi ilotulitukset ainakaan mitenkään vähentänyt tän keikan loistokkuutta!


Disco Ensemble on yks mun yläasteen lempibändeistä, ja pyörii vieläkin mun soittolistoilla. Tätäkin siis odotin tosi paljon, eikä kyllä tarvinnut pettyä. Tosi energinen keikka, ja etenki ilahduin siitä, että vanhat hitit soitettiin!


Parov Stelarilta en ollut aiemmin kuullu kuin pari biisiä, mutta tykkäsin niistä kyllä, ja musiikkityylistä yleisesti, joten tää oli kans tosi odotettu esiintyjä. Istuttiin aluksi vähän kauempana kuuntelemassa, mutta muutaman biisin päästä mun oli ihan pakko päästä tanssimaan! Enkä vissiin ollut ainoa, sillä koko alue oli täynnä tanssivia ihmisiä istuvien seassa. Fiilistä vaan paransi paistava aurinko. Ehottomasti yks näiden festarien parhaista kokemuksista.


Mew on kans yks mun yläastelemppareista, ja melko nopeasti pääsikin kunnon nostalgiafiiliksiin. Lievää uudelleenrakastumista oli ehdottomasti havaittavissa, sillä tää bändi on jostain syystä unohtunut jonnekin matkan varrelle siinä kun oon siirtynyt ipodista spotifyyn. Nyt on hyvä aika korjata tilanne.


Ultra Bran keikka oli koko festareiden viimenen, ja mun mielestä erittäin hyvä lopetusbändi. Ei nimittäin varmaan oo kovin useaa ihmistä, joka ois täysin säästynyt Ultra Bralta. Olin jo aiemmin Provinssista käyneiltä kuullut, että luvassa on melkonen karaoke-keikka, ja se on kyllä melko hyvä sana kuvaamaan tätä, sillä yleisö oli erittäin helposti laulatettavissa :D Mulle iloinen yllätys on se, että mun lempibiisi Vesireittejä soitettiin, vaikka olin täysin varautunut siihen ettei sitä kuulla.

Imagine Dragons veti kans tosi hyvän keikan. Mulle tää bändi on aina ollut semmonen, että oon kuunnellut sitä jonku verran, mutten hirveesti, mutta oon kyllä kuullut sen olevan huikea livenä, ja voin vahvistaa huhut. Näiden biisit sopii aivan täydellisesti livenä kuunneltaviksi, kylmät väreet taattu.
Pariisin Kevät valitettavasti oli jokseenkin pettymys. Ei sillä, että keikka ois välttämättä ollut mitenkään huono, mutta ehkä mä vaan tykkään vääristä biiseistä. Tällä keikalla nimittäin soitettiin lähes pelkästään niitä biisejä, jotka mää hyppään yli levyltä, ja mun lempibiiseistä soitettiin vain pari. Oli kuitenkin ihanan värinen taivas, rannan vieressä oleva lava oli tunnelmallinen.

Erittäin makoisat pullavohvelit, joiden kanssa samalta kojulta sai myös aivan älyttömän hyvää kahvia.

Herkkulautanen (sisälsi KAIKKEA kiinalaisen ruuan kojulta :D)

Kaiken kaikkiaan oli siis aivan mahtavat festarit. Tänä vuonna oli tosi paljon hyviä esiintyjiä, joten viikonlopusta nauttiminen ei ollut mitenkään haastavaa. Meidät liput oli tosiaan synttärilahjaksi saadut Premium-liput, joilla päästiin tietyissä paikoissa jonojen ohi, ja päälavan vieressä oli tosi hyvällä paikalla myös Premium-anniskelualue. Ja kaikista parasta: PREMIUM-VESSAT, jotka oli siis ihan aidot ja oikeat vessat. Sen yhden bajamaja-käynnin jälkeen kyllä kiittelin näitä lippuja joka kerta kun kävin premium-vessassa.

8.12.2016

Koira ja kylpyamme

Mulla on ollu aivan järkyttävä koulukiire muutaman viime viikon ajan. Kaikki lähti sellasesta loppusyksyn molekyylibiologian opiskelurumbasta, joka sulavasti siirty biokemian ja genetiikan opiskelurumbaksi, ja siitä se vaan jatku, kun aina tuli uusi koe toisen perään, samalla kun uusia aineita alko. Ja tällä samalla rallilla mennään jouluun asti. Ensi viikolla 2 koetta, sitä seuraavalla vielä 2, josta päästään suoraan joululomalle.

Tarpeetonta liene siis sanoa, että aavistuksen verran on vanne kiristänyt päätä. Vaikka kyllä mä oon yrittänyt tosi parhaani mukaan priorisoida, että opiskelen eniten sitä, mikä mua kiinnostaa, ja sitten ne vähän vähemmän oleelliset asiat luen vaan kevyemmin. Tunnistan itessä melko hyvin sellaset "varo loppuunpalamista" -oireet, jos niitä ilmaantuu, ja viime aikoina sitä on kyllä vähän ollut ilmassa. Tsemppinä toimii kuitenkin se, että enää 2 viikkoa joululomaan, kyllähän sellanen aika nyt menee vaikka päällään seisten.


No, pääsin kuitenkin tekeen kunnon irtioton arjesta kun lähdettiin viime viikonloppuna käymään Jussin ja Jussin perheen kans Helsingissä. Ihan tarkoituksellisesti jätin kaikki koulukirjat kotiin, jopa läppärin, että oikeasti tulisi pidettyä se parin päivän paussi. Kyllä oli hyödyllistä, vaikka sitten maanantain tenttiin astellessa olikin mahanpojassa se vähän ikävä "tiiän että olisin voinut valmistautua paremmin" -fiilis, täysin sen arvosta!


Käytiin sekä perjantaina että lauantaina nauttimassa aivan ihanat kolmen ruokalajin illalliset. Tuli taas kokeiltua paljon sellasta, jota en oo koskaan syönyt, kuten graavattua hevosta, jonkin sortin artisokkaa (kuvassa), lakritsi creme bruleeta, häränhäntä-ankanmaksarilletteä, sekä nieriää. Oon kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että ruokaelämykset on yksiä parhaista elämyksistä.



Lauantaina käytiin kiasmassa. Tykkäsin kovasti Meeri Koutaniemen ja Arman Alizadin Pahan jälkeen -näyttelystä, ja Kiasman omat kokoelmat on aina superhauskoja. Sen sijaan peräti 2 kerrosta vallottanutta Mona Hatoumin kokoelmaa en osannu juurikaan arvostaa. Suurin osa siitä oli vaan jotenkin niin omituista, ettei se herättänyt mussa minkäänlaisia tunteita suuntaan tai toiseen, ja 2 kerrosta kun katteli niitä mitä oudompia teoksia niin loppupäässä huomasi jo olevansa melko kyllästynyt. Mutta tää "Hot Spot" oli kyllä hieno, siitä tykkäsin!


Myös. mm. tämän pingviinivideon merkitys jäi mulle täysin epäselväksi, mutta olihan ne söpöjä!

Lauantaina osuttiin Jussin kans täysin vahingossa ilotulitukseen. Tultiin ihan asiasta tietämättöminä just Kampista ulos, kun rupes paukkumaan, ja hoksasin, että jaa katos ilotulitukset alko. En kyllä yhtään tiennyt, että mitä varten, mutta oli kyllä yhdet hienoimmista ilotulituksista mitä oon nähnyt!

Tää oli ehottomasti yks viikonlopun kohokohtia myös: meidän hotellihuoneessa oli kylpyamme!!! Tässä täytyy tietää, että haaveilen ihan hirveästi kylpyammeesta, ja viime viikonloppuun asti olin viimeksi käynyt kylvyssä... joskus ennen ala-astetta? Kaikki ilo irti siis.
Kylpyammeeseen liittyen liitän mukaan tällasen tutustumislapun siltä vuodelta kun aloitin lähihoitajaopiskelun. Meidän piti piirtää eri papereiden lokeroihin mm. meidän perhe, odotukset koulutukselta yms. ja yks lokero oli tää haaveet. Mä jäin jotenkin todella yksinkertaiselle tasolle, koska kaikki muut oli sitten kirjoittanut siihen haavekohtaan jotain "hyvä työ, perhe, mukava koti", ja mun versio haaveesta oli sit koira ja kylpyamme.

Tulipa maksettua Starbucksista myös oikee 6 euron kahvi. Kahvi oli tasoa 'ihan ok', joten mun veikkaus on, että ihmiset oikeesti maksaa vaan siitä, että saa sen omalla nimellä varustetun pahvimukin. Myönnettäkööt pois, että kyllä se jostain syystä tuntui mukavalta!

Joo, eiköhän näillä pyristellä jouluun asti!

20.11.2016

Spooky skeleton



Halloween - ehkä mun lempijuhla vuodessa! Tää merkintä tulee tälleen tyylikkäästi myöhässä, mutta meillä oli oikein kivat kemut! Tänä vuonna vähän kattavammat kuin viimeksi, viime vuonna kyseessä oli lähinnä leffailta, mutta nyt niitä pysty sanomaan jo juhliksi.

Meidän juhlien ylpeys oli tietysti meidän upouusi Lauri Luuranko. Kun olin työharjottelussa Raahessa, jutskattiin Jussin kans Skypessä, enkä tiedä yhtään mistä, mutta yhtäkkiä jostain syntyi idea et vähänkö ois siistiä sellanen oikeen kokonen luurako halloweeniksi. Tai miksei ihan yleisestikin. Ja joo, sit sen vois muutenkin pukea aina sesongin aikaan sopivasti, esim. tonttulakkiin! Tsädääm, yhtäkkiä me oltiin tilattu Lauri suoraan kotiin kuljetettuna.

Illan ohjelmassa oli vaan lepposta oleilua, lautapelailua, juomapelailua, höpötystä, syömistä ja juomista ja niin edelleen, joten sen enempää esittelemättä pläjäytän tähän vaan tämmösen pienen kuvasetin.

Lauri pukeutui seksikkääksi hoitajaksi.


Hämiskakku on kinderpiirakka erilaisella koristuksella, kummitukset valkosuklaakuorutettuja jäädytettyjä banskun puolikkaita.









Ennen ku kukaan kysyy et mistä Tampereella saa iskenderiä noin hyvällä jogurtilla, vastaus: EI MISTÄÄN. Siksi lisäänkin oman jogurttini :D:D

Tästä asusta täytyy tietää se, että mä kammoksun leopardikuosia yli kaiken. Joten kauhun juhlan kunniaksi löydettiin mulle kirpparilta koko setti!





















12.8.2015

lonkerot ja kaikki

Olin ihan siinä uskossa, että lopun pari viikkoa kesälomasta tuun löhöämään kotona, kunhan assyistä on selvitty. No, väärässä olin :D Lähdettiinkin Jussin kanssa Lassilaan sen mummolaan. Oli ajatuksena, että kyseessä on semmonen yhden yön reissu, mutta oltiinkin sitten 3 yötä! Hupsista. No, ei sillä, erittäin mukava reissu. Tosi paljon hyvää ruokaa (niin kuin viime aikoina muutenkin, kesäkiloja kertynyt varmaan 9999?) ja pääsimpähän mää vähän marjastuksen makuunkin! Yhtenä iltana kerättiin meille Jussin kans 8 rasiallista vattuja, ja seuraavana päivänä käytiin keräämässä vielä mustikoita, ei tosin omaan pakkaseen, mutta muutama pussi saatiin itsellekin. Aiemmin kävin ostamassa semmosen ison lootallisen mansikoita kans, joista osan pakastin, että nyt alkaa sitten pikkuhiljaa olla pakkanen täynnä monenlaista marjaa! :3

Tässä testissä pienet mustekalat!

Ehdin heittää tälle kesälle talviturkinkin, kun käytiin tsekkaamassa Yyterin ranta. Ja kyllä se oli yhtä hieno kuin oon kuullutkin, hankala kuvitella, että satunnaisissa paikoissa Suomessakin on noin hienoja rantoja! Lämpöä ja aurinkoakin riitti. Suosittelen.

Yyterin ranta, 5/5 ilma.


Nyt taas parin päivän lepotauko, mikä nyt sinänsä kyllä menee sitten lomalla kasaantuneiden asioiden hoiteluun. Sossu vänkää 2013 vuoden verotodistuksien perään, laskuja on vino pino, ja pitäisi jotain näkökyvyn todistuksiakin saada koulua varten (joka alkaa jo muutaman päivän päästä!) Lauantaina onkin Tubeconin vuoro, ja apua siinä meni loma.