Pink Paw Print
Näytetään tekstit, joissa on tunniste hiukset. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste hiukset. Näytä kaikki tekstit

17.8.2018

Mun hiuksia kautta aikojen

Hiukset on ehkä yks yleisin aihe, josta multa kysytään ja josta tuntemattomatkin ihmiset tulee mulle puhumaan. Enkä sinänsä ihmettele sitä, mulla on lähes aina, tosi pitkän aikaa, ollut hieman erikoisemman väriset hiukset. Vaikka nykyään eri värejä näkeekin jo paljon enemmän. Yleisimmät kysymykset on miten ja miksi, mutta paljon myös kysellään, mitä kaikkia värejä oon kokeillut.


Tää ehdotus on tullut jo hyvän aikaa sitten, mutta tässä se nyt viimein on: mun hiuksia kautta aikojen. Luonnollisesti, kaikesta ei vain ole kuvaa, mutta kyllä tässä jo melkoinen kuvasetti on yhden ihmisen hiuksista!


Moni on kysynyt, mikä mun oikea hiustenväri on, ja koska mulla ei oikeastaan ole parempaa kuvamateriaalia asiasta kuin lapsuuden hiukset, niin tässä on siis lähtötilanne. Mulla on ruskeat hiukset. Tässä kuvassa ne on vielä suht vaalean ruskeat, iän myötä ne on tummentunut TOSI reilusti, nyt esimerkiksi mun juurikasvu kasvaa aina lähes mustanruskeana.

Värjäsin mun hiuksia ensimmäisen kerran joskus vitosluokalla, jollain hieman punaiseksi sävyttävällä shampoolla. Sitten laitettiin vaaleita raitoja, vaalennettiin etuhiuksia yms. Näistä mulla ei ole kuvia, koska no, silloin ei vaan otettu niin paljon kuvia. Kutosluokalla mulle iski goottityylin fanitus, jolloin olisin halunnut kovasti värjätä mustaksi hiukset, mutta isä kielsi, että ei ikimaailmassa mustaksi.

No, mustathan niistä tuli!


Samaan aikaan mulla alko kova hinku leikata hiukset lyhyeksi. Se projekti alkoi vähän pätkittäin, eli leikattiin vähän, vähän enemmän, kerrostettiin, pätkittiin, ja sitten lopulta vedettiin kunnolla lyhyeksi. Siinä samalla gootti-ihailu vaihtui sulavasti tyylikkääksi teini-iän emovaiheeksi, as you can see.




Parin vuoden ahkeran mustaksi värjäämisen jälkeen päätin, että mä haluaisin nyt sinistä raitaa. Kävin Raahen varmaan kalleimmassa parturissa ihan sen takia, että varmasti saisin just sitä mitä maksetaan, mutta tää oli tosiaan varmaan vuotta 2008, siellä lähin mahdollinen väri oli sinertävä musta, eli eihän siitä mitään tullut. Se potkaisikin liikkeelle mun kotivärjääjän uran, sillä tiesin kyllä, että netistä saa ihan kunnon shokkivärejäkin.




Koska mun hiuksissa tosiaan oli monen vuoden mustat kestovärit, lähdettiin liikkeelle sillä, että yritettiin blondata vaan etuhiukset, sen jälkeen toista puolta päästä, jolloin lopputulos oli tietysti varsin hämärä. Hiukset lähti tietty vaalenemaan ensin ihan kirkuvan oransseiksi, mutta vaihe vaiheelta ne saatiin kondikseen, jossa niihin sai väriä tarttumaan. Kun etuosa ja toinen puoli oli valmis, iskettiin loppujenkin hiusten kimppuun. Luojan kiitos mun paksuista hiuksista jotka kasvaa nopeasti, koska tän projektin jälkeen mun hiukset oli aivan kamalassa kunnossa. Mutta kun niitä ei enää värjännyt mustaksi, ja nopeasti kasvavaa hiusta sai koko ajan leikata lyhyeksi, asia helpottui.





Tällöin shokkivärit oli vielä sellasia, että kun sen värin laitto, se kesti oikeasti pari viikkoa hyvänä, ja kuukaudessa sen vaaleni lähes täysin blondiksi pelkällä shampoopesulla. Tätä mä hyödynsin tosi paljon mun värin vaihtelussa. Etenkin jos pohjaan jäi liikaa ihmeellisiä värijäämiä, paras juttu oli aina värjätä hiukset siniseksi ja antaa niiden haaleta, koska sininen jätti aina tosi valkoisen pohjan, johon oli taas ihana värjätä päälle jotain uutta.

Tällöin mä kokeilin kaikkea ihmeellistä, kaikkia värejä, hiustenpidennyksiä, ja kaikki tulokset ei tosiaan oo niitä kauneimpia :D mulla ei tietty edes ole kaikista kuvaa, koska ne vaihtui  k o k o  a j a n .















 



Mun taktiikka värjäyksissä oli usein se, että mä asetin jonkun lievän tavoitteen, mutta tulos oli oikeasti aika arvaamaton. Joskus joku hiusväri ei haalistunut odotettavasti, tai siitä tuli liian kirkas, tai se taittui johonkin ihan eri väriin. Mulla oli melkonen arsenaali hiusvärejä kotona, eli kun joku meni pieleen, mä vaan katoin että jahas, tästä tuli nyt tämmönen... No, mä värjään yläosan tolla toisella niin sitten se varmaan näyttää hyvältä.









Samoin mä hyödynsin aina haalentuvien hiusten välivaiheet. Jos sininen alkoi haalistua violetiksi, mä saatoin alkaa värjätä sitä kohtaa violetiksi, ja jos se taas vaaleni vihreeksi, laitoin siihen vähän lisää vihreää. Näin värin vaihteluiden välillä ei oikeastaan koskaan tarvinnut varsinaisesti vaalentaa hiusta tai poistaa väriä - paitsi tietysti tyvikasvu - siitä huolimatta, että värimaailma vaihteli koko ajan.




Tampereelle muuttaessa tuli ensimmäistä kertaa vaihe, jolloin ajattelin kasvattaa hiuksia vähän. Lakkasin värjäämästä niitä, latvoja lukuunottamatta, ja lopulta annoin niidenkin olla vaan sinisenä. Sitten mua alkoi taas poltella, että mä haluan jotain muuta tohon yläosaan ku tota omaa ruskeaa. Melko kauan mä sitä jaksoin vastustaa, sitten ajattelin, et no jos pistän vaan jonku lievän sävyisen tumman värin, niin ei tarvi sit kuitenkaan koko ajan olla värjäämässä juurikasvua.



No, kyllä mä hetken sillä violetihtavan sävyisellä ruskealla jaksoin olla, kunnes oli pakko saada värjätä yläosa kunnolla violetiksi :D



Sitten teki mieli vaihtaa värit toisinpäin, ja koska monivärjäys on niin raskasta ylläpitää niin ehkä kokonaan sininen. Tätä ympyrää mä oon mennyt muutaman kerran, kuten näkyy jo seuraavasta roundista:







Ja tässä taas ollaan.


Sininen on ehkä se mun väri, siihen mä palaan aina uudestaan. Ja lisukkeena vaaleanpunainen ja violetti. Tykkään kyllä kokeilla muita värejä, mutta näihin aina palaan, ja ne tuntuu "mun omalta väriltä", jopa enemmän kuin mun alkuperäiset, ruskeat hiukset.

7.5.2015

Kirsi on eksynyt

Viime viikonloppuna koin ensimmäisen vapun jossain muualla kuin Raahessa, ja hyppäsinkin heti oikeeseen extreme-vappuiluun, kun lähdettiin porukalla koskenrantaan! Ja täytyy kyllä nyt todeta, että on maineensa veroinen. Järjettömän paljon porukkaa, niin teinejä kuin aikuisia, paljon opiskelijoita, suomineidon patsas lakitettiin, anarkistit oli tukkineet yhden tien ja poliisit tuli kunnon varusteilla ajamaan ne pois, puhelinyhteydet oli oikeasti ihan tukossa ja niin, hauskaakin oli! :D
Pieni pala suuresta porukasta. Ois ollut kiva jostain hämeensillalta napata kuva koskenrannasta, mutta eipä tullut sitä tehtyä.

Meitä oli hyvä porukka. Käytiin yhdellä kaverilla alottelemassa ennen ku lähdettiin, ja samalla puunattiin kaikki vielä bilekuntoon (mm. meikkejä, peruukkeja ja Jussille pinkit hiukset!). Oltiin oikeen värikkään näkönen joukko :D mun kamerassa on kyllä kosolti kuvia, joista meidän värikkyys kävis loistavasti ilmi, mutta ne on kyllä ihan julkisuuteen kelvottomia.

Poliiseja!

No, ilta meni varsin nopsakkaa siinä kun istuskeltiin, juteltiin ja juotiin, kunnes tuli sitten niin kolea, että lähdettiin etsimään jotain baaria. Joukossa oli yks 19v, ja se luonnollisesti hankaloitti hieman asioita, kun joka paikassa oli k-20. Löydettiin sitte joku ihan ennen kuulumaton "Pub Simon", jonka olemassaoloa kukaan ei oo koskaan tiedostanut, mutta sinne päästiin kaikki sisään, ja tultiin vielä ennen pahinta ruuhkaa! Ihan siisti paikka kyllä, että ihan hyvä löytö tehtiin :D

Tässä kuvaa melko loppuillasta, mun kauniista peruukista ja meikeistä (ja ilmeestä...:D) Oli muuten ensimmäinen kerta elämässäni ku pistin tekoripset päähän!


Mulla on ollut nyt 6 päivän työviikko menossa, huomenna jo viides päivä, sitten enää kuudes, ja lähdenkin äitienpäiväksi Raaheen! Sen jälkeen: 3 viikkoa kesälomaan!!!


Pakko lisätä loppuun vielä tää jo aiemmin jakamani vappukuva, ihan vaan koska tuo Jussin pinkkitukka+kruunu combo on niin söpö :3



1.7.2014

kaljan kimpale

Eilisestä onkin hymyilyttänyt, kun selvis, että Tampereelle muutto on varmaa! <3 Ei irronnut AMKista mulle taaskaan koulutuspaikkaa terkkaripuolelta, mikä tarkoittaa sitten jo aiemmin varmistunutta suunnitelma B:tä, kahden vuoden lähihoitajaopintoja Tampereella :3 Jostain syystä mua ei edes hirveästi harmita tämä amkin kielteinen tulos, toisin kuin viime vuonna. Varmaan kun nyt kuitenkin pääsee omalle alalle päin joka tapauksessa, ja pääsee sinne kaupunkiin minne halusikin, ei osaa olla muuta kuin innostunut. Ja vähän peloissaan. Mutta enimmäkseen innostunut!


Yhden kriisin selvittyä mulle on luonnollisesti iskenyt uusi: hiuskriisi! Se iskee aina tietyn ajan päästä, kun mulla on ollut yhden väriset hiukset tarpeeksi pitkään. Nyt on taas tää sininen ollut melkoisen tovin, ja alkaa kutkutella se tuttu houkutus tehdä jotain.

Kaikki vaaleat värit on tietysti lähellä sydäntä, ja houkuttelee taas kaikenmaailman hattaravaaleanpunaiset ja violetit ja niiden yhdistäminen tähän siniseen jotenkin ja niin pois päin, mutta mulla on semmonen ensimmäisen maailman ongelma, että mulla on paksut, nopeasti kasvavat hiukset. Sitten vielä ne on luonnostaan tosi tumman ruskeat. Eli tällasten vaaleiden värien kanssa mulla on vähän väliä se ongelma, että on tosi tumma juurikasvu, joka pitää ensin vaalentaa ennen kuin siihen tarttuu yksikään pastelliväri. Ja väriä menee paljon, koska hiukset on paksut.

Siksi oonkin taas miettinyt sitä taktiikkaa, että värjäis ylempiä hiuksia jollain tummalla, joka päätyy juuresta olemaan mahollisimman lähellä mun omaa väriä, ja jättäis sitten latvoihin tuota kivaa väriä. Tämä ihan senkin takia, että mulla tulee pituuden kanssa myös aina sama pohdinta tietyssä pisteessä: en tiedä haluanko antaa kasvaa vai leikata takaisin lyhyemmäksi. Toistaiseksi oon vielä aina päätynyt jossain vaiheessa leikkaamaan ne taas lyhyeksi, mutta nyt mua rupes kiinnostaan, että mites ne pidemmät hiukset toimis piiiiitkästä aikaa. Annan siis kasvaa vielä! Mutta mitä pidemmäksi ja paksummaksi mun hiukset käy, sitä työläämpi niitä on värjätä, ja sitä enemmän väriä ne vie. Ja siksi ois kätevämpää (ja HALVEMPAA), jos pitäis käsitellä pelkät latvat.


Nyt aika vahva vaihtoehto on se, että hommaan jonku perusruskean tai sitte kevyesti violettin/sinisen/punaisen sävyisen ruskean kestovärin (muistan tällasella värillä joskus ala-asteella ekoja kertoja sävyttäneeni hiuksiani!) joka sitte vois vaaleta latvaa kohti johonki näistä ihanista pastellisävyistä. :3


Kyllä, näitä "tärkeitä" asioita nyt vaihteeksi.

23.3.2013

Pug

Jukran pujut, kirjotuksista on nyt selvitty - toivottavasti ihan ok tuloksinkin - ja lukion voi kai nyt periaatteessa laskea hoidetuksi asiaksi 8) Kevyt olo muutenkin, sillä oon onnistunut hommaamaan itselleni myös töitä, mikä on tosi vapauttavaa hyvin vähätuloisen alkuvuoden jälkeen! Tietysti mahdollisimman paljon rahaa laitan säästöön, mutta on se nyt kiva kun voi jotain ostaakin ilman, että täytyy laskea viimeisiä kolikoita koko ajan.


Oon nyt keksinyt, mitä haluan tehdä mun hiuksille :3 Mulle vaan on nyt tuottanut ongelmaa se, että oon kasiluokalta lähtien värjännyt ja leikannut hiuksiani itse (2 kertaa on joku muu vaalentanut mun juurikasvun) ja mulla on jotenkin sisäinen paniikki parturille menemisestä. Mutta homma nyt vaan on niin, että en voi näin pitkää hiusta ite leikata. Semmosta lyhyttä oli helpomi käsitellä, mutta nyt mun hiukset on jo päässeet niin pitkiksi, että on annettava jonkun muun leikata. Jäiks. Vaan eipä se auta, pakko vaan marssia johonkin liikkeeseen ja toivoa, että parturi saa jotenki kiinni mun visioista :D

Värjäyksen kyllä silti hoidan ite!


Ps. Jos en oo vielä valmis täyttämään 20 vuotta, niin voinko vaan täyttää uudestaan 19?

19.3.2013

ämpäri päähän

Hyvää tasa-arvon päivää kaikille! Toivottavasti kaikki muistaa, että tänään on myös auennut mahdollisuus kirjoittaa kansalaisaloite tasa-arvoisesta avioliittolaista, ja toivottavasti kaikki asiaa tukevat malttaisivat allekirjoittaa sen :3

Avioliitto Raamatun mukaan.
@kansalaisaloite


Se mainostuksesta.

Heräsin tänään vähän jälkeen kuuden (joo, mulla on ollut nyt parin päivän ajan tosi omituinen unirytmi, oon menny aina ennen 23 nukkumaan ja herännyt 6-7 aikaan) ja luulis että oon saanut hirveästi aikaan tähän mennessä päivää, mutta ei. Mulla oli niin intohimoiset suunnitelmat kerrata matikkaa apinan raivolla vielä ennen huomista, mutten oo tänään edes avannut kirjoja! MUTTA ihan oikeasti kohta rupean kertaamaan, pakko, vielä viime hetken varatoimenpiteet.


Mun pitäis tosi kipeästi keksiä mun hiuksille jotain. Juurikasvu on ihan hirveä, hiukset on kasvanu liian pitkiksi, väri haalistunut, ja alan muutenkin olla hieman kyllästynyt tähän punaiseen. Toisaalta haluaisin nyt antaa näiden vähän kasvaa, jotta voisin sitte jonku ajan päästä mennä parturiin - siis ihan oikeasti parturiin, enkä leikata ite - ja niillä ois vähän materiaalia josta leikata :D pidemmästähän sitä hiusta on helpompi nyhtää pois, ja on enemmän vaihtoehtojakin. Toisaalta en siedä tätä hiusten paljoutta ja haluaisin hankkiutua tästä eroon heti.

Myös koska on paljon hiusta nyt, niin väriä menis taatusti aivan hirveästi, jos värjään ilman että leikkaan tätä ollenkaan... Mutta en jaksais tätä punaisuutta enää, kaipaan vaihtelua! UGH.