Pink Paw Print
Näytetään tekstit, joissa on tunniste materialismi. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste materialismi. Näytä kaikki tekstit

7.8.2015

Perus lintu

Pitkästä aikaa oon nyt muutaman päivän ehtinyt hengähtää kotona. Kun tulin Raahesta, lähdetiin nimittäin Jussin kans saman tein Kontiolahtea kohti. Monta päivää tuli syötyä erittäin hyvin, ja päästiin käymään Kolillakin mutka. En oo varmaan koskaan ollut missään niin korkealla :D mua kyllä puri joku hirveä patikointikärpänen tosta Kolista, tuli oikeen fiilis että oispa kunnon kengät niin vois lähteä kunnon reissulle. Toistaiseksi oon suunnitellut kuitenkin, että tekisin johonkin lähellä oleviin kansallispuistoihin ihan päivän reissuja, kävisin vähän tsekkaileen mestoja ja sitten joskus kun rikastun, hakkia semmosta kenkävarustusta jolla tommonen homma onnistuis hieman paremmin kuin tennareilla tai juoksulenkkareilla...


No, joka tapauksessa, kun päästiin taas yhdeksi yöksi kotiin, lähdettiin jo seuraavana päivänä Assemblyille. Loistava meno jälleen kerran, vaikka tuntu että aika meni taas aivan liian nopeasti, ja oisin voinut vielä jäädä lanittaan vähän lisää. Tosin ne nukkumaolosuhteet kyllä riitti, oli ihana päästä takas omaan rauhaan nukkumaan. Yllättäen kyllä ne itse petifiilikset oli ihan ok, meillä oli tällä kertaa kunnon makuupussit ja tyynytki mukana niin nukkuminen oli kyllä ihan mukavaa, mutta mää en hirveesti välitä siitä, että se halli on täynnä ihmisiä vieri vieressä niinku sillit purkissa :D oma tila ja silleen.

Yks hirveä puute Assemblyillä kuitenkin on: kahvi. Tai oikeastaan sen puute. Messukeskuksen Hesestä kahvi 2,50e. Hyi hitto. Täytyy siis lähteä Pasilan rautatieaseman ärrälle, josta kupin saa 1,50e hintaan. Hieman turhaa, mutta euro on euro. Toivoisin kyllä, että Assyille tulis joku semmonen samanmoinen pikkukoju ku Vectoramassaki, josta saa jotain trippimehuja ja KAHVIA 1e/kuppi. Hirveen kokonen energiajuomakoju kyllä oli, josta sai hirveen halvalla, mutta ei se vaan kahvia korvaa.


Jimmsin pisteellä oli vaihteeksi taas kaikkea ihanaa, mm. näppäimistöjä. Mä oon ihan älyttömästi haaveillut Razerin BlackWidow Chromasta. Mulla oli jopa käytettynä saatu vanha näppäimistö vaikka kuinka kauan käytössä (hyvin loppuun kulutettu), joten mietin että jossain vaiheessa kun tulee tarpeeksi rahaa niin ostan sen. Mutta sitten Jussi tuhos oman näppäimistönsä ja vaikka se sai sen loppujen lopuksi kuntoon, se ehti jo ostaa käytettynä jo 2 eri näppäimistöä kavereiltaan. Joten nyt mulla on kyllä käytössä ehjä, toimiva, hyvä näppäimistö. Mutta siinä ei ole edes led-valoja, saati sitten hienon värisiä ;___; Jep, turhamaisuus. What a bitch.

Kyllä näppäimistössä pitää olla hienot led-valot

Ei muuta. Unirytmit on ihan miten sattuun, varmaan pitää taas valvoa koko yö ja yrittää sinnitellä huominen :D Onneks mennään huomenna pihviporukalla piknikille!

2.12.2014

Testis tänää vuodehoito ja uus läppäri

Viime viikolla koulussa tarjoiltiin kyllä ties minkälaista elämystä. Ollaan saatu pestä toisiamme, myös toistemme hampaita, syöttää toisiamme... Ja en kyllä voi sanoa, että ihan hirveästi oisin tykännyt :D Tai siis, eihän se nyt ole paha pestä jotakin toista, mutta se itse pestyksi tuleminen on kyllä melko epämukavaa. Ja siis, tämä vielä tutussa ja hyvässä seurassa, jossa huumoria riittää, sitten vielä jos kuvittelee, että joku tuntematon sen tekisi. Ehkä tässä vuodepesun opettelua tärkeämpää onkin oppia se, millaista on sen vuodepotilaan asemassa. Ei yhtään voi sitten ihmetellä, jos joku paljon apua tarvitseva mummo on kärttyinen, kun saa koko ajan painia nolouden ja avuttomuuden kanssa...



No, hieman pirteämpänä asiana: Joulu on taas tullut mulle etuajassa! Hain iskän rahoittaman lahjan verkkokaupasta, ja mukaan tuli siis tommonen Asuksen Transformer Book T200. Semmonen hybridikannettava siis, joka on melko perus pieni läppäri, mutta kosketusnäytöllä, ja näytön saa irti tabletiksi! Oon kyllä tykästynyt tohon ihan hirveästi. Eihän sillä mitään hurjan raskaita pelejä siis pelata, mutta sitä varten mulla onkin pöytäkone. Perus Hearthstone ja Binding of Isaac pyörii. Tuon tarkoitus on kuitenkin olla enemmänkin nettiselaimena, telkkariin yhdistettävänä videon toistajana ja ennen kaikkea koulujuttuja ja matkakäyttöä varten.

Uusi perheenjäsen<3
Oon pitänyt Windows kasia aivan hirveänä mörkönä, ja mietin, että mitenhän tuun tulemaan toimeen sen kanssa, mutta oikeastaan yllättävän hyvin! Työpöytäsovellus tuo todella tutun Windows-tuntuman, ja ihan samalla tavalla sieltä netistä ladataan niitä perus-sovelluksia kuin aiemminkin. Steamit ja Chromet ja kaikki toimii ihan kuin aiemminkin. Ainoastaan sitten on vielä lisänä tuo Windows-kaupan tarjoamat sovellukset, jotka voi asentaa rinnalle ihan ilman ongelmia. Ei siis ollenkaan niin paha kuin luulin. Voi tosin olla, että tuolla kosketusnäytöllä sen navigointi toimiikin saumattomammin, en ole hiirellä edes hirveästi viitsinyt yrittää, kun kosketusnäytöt nyt vaan on niin kivoja :D

Toimii loistavasti myös tablettina!
Ja akunkesto tässä koneessa on aika huikea (tai sitten oon vaan niin puutunut siihen, että yhdessä vanhassa läppärissä akku kestää 2min ilman piuhaa, ja edellisessä miniläppärissä noin 1-2h), kestää aika lailla päivän ahkerassa käytössä, yöksi sitten lataukseen. Ja siis, en tiedä miten, mutta minkäänlaista kuumenemista ei tapahdu lainkaan, edes silloin pelikäytössä, jolloin kone varmaan joutuu ahkeroimaan eniten. Hyvä jos edes kevyttä lämpenemistä havaittavissa. Enkä edes tiedä onko tässä mitään tuuletinta missään kun mitään ääntä ei kuulu mistään, tuskin??? What is this magic.

Tulipa vähän joo läppäri-hehkutus -kirjotus nyt, mutta joo, jos joku muu on harkinnut kätevän kokoista hybridiläppäriä, niin voin kyllä tosi lämpimästi suositella tätä mallia. Verkkokaupasta vähän alle 500e, ja ihan helposti rahansa arvoinen.


Eikös ole kiva tietää näin kolmelta aamuyöstä? Valvottiin vahingossa koko su-ma yö Jussin kans, ja nukuttiin sitten maanantai-iltaan asti sohvalla (näin käy heti jos maanantaina ei olekaan koulua, iha hunningolle menee elämä!), joten edessä pakollinen all-nighter rytmien kääntämisen vuoksi. Onnekseni/epäonnekseni oon vähän innostunut pelaamaan wowia, joka imaisee aikaa tehokkaasti, ja kohta on varmasti jo aamu. Hyvää yötä ja huomenta siis ja silleen!

2.6.2014

volvossa suhisee

Mullekin oli Jenna pistänyt tällasen pienen top 5 -haasteen, kiitoksia tästä! :) Ja vaikka tää nyt on top 5, niin en ruvennut pistämään viittä parasta parhausjärjestykseen, kun jo viiden parhaan valkkaaminen on tarpeeksi hankalaa!


1. Kesän suunnitelmat

  • Vectorama, melko vakio ja mukavaisa kesänaloitusriitti, mun neljännet vectot. Eli siis muutama päivä videopelejä Oulussa.
  • Festarit. Suunnitelmissa ainakin Ilosaarirock, mutta kuumottelisi myös Weekend, ja mahdollisesti Qstock ihan vaan koska se on tuossa vieressä. Joka tapauksessa tavoitteena jonkun sorttiset festarikokemukset, koska tähän päiväänkään mennessä en ole ollut yksilläkään kunnon kesäfestareilla!
  • Muuttaminen. Toivon, että loppukesästä mulla on se opiskelupaikka, jonka perässä tuun muuttamaan täysin uudelle paikkakunnalle, hieman tilavampaan koppiin, virallisesti yhteen täällä mun pikkuyksiössä lymyävän Jussin kans.
  • Maakuntamatkailu autolla. Kova fiilis päästä tekemään sellasta Suomen sisäistä ympäriinsä ajelua. Uudessa autossa ihana vakionopeudensäädin, joten miksikäs ei!
  • Korvessa vaeltaminen. Tää ehkä hieman liittyy edelliseen, mutta laitoin sen kuitenkin erikseen, koska kokemuksena tarkoitan aivan eri asiaa. Eli haluan oikeasti lähteä jollekin vaellusreissulle jonnekin jumalan selän taakse, vaikka pariksi päiväksi, kiertää kävellen jonkun reitin, yöpyä vaikka teltassa jne. Tää on jotain sellasta, mitä en oo koskaan vapaaehtoisesti tehnyt, mutta nyt jostain syystä oon innostunu tästä ideasta täysin, ja yritän sen kesän aikan toteuttaa.


2. Lempipaikat kotikaupungissasi

  • Museonranta. Kaiken kesätapahtuman keskusta.
  • Kummatti. En tarkemmin osaa eritellä mikä siitä. Mutta kun täällä on koko elämänsä elellyt, niin kai siitä on tullut rakas.
  • Blues Moon. En todellakaan tiedä miksi me aina mennään sinne, ei se oikeasti oo mitenkään lempibaari ainesta. Silti se on kerryttänyt huomattavan saldon hyviä ja huonoja muistoja, ja pääsee siksi listalle! :D
  • Lapaluodon ranta/satama. En tiedä mikä tälle on se oikea nimitys. Joka tapauksessa se paikka Lapaluodossa, josta pimeällä näkee Rautaruukilta kaikki valot ja tuulimyllyt. Ehottomasti yks mun lempparipaikoista, etenkin jos ajatellaan autolla parkittamista öisin.
  • Olkiluodon/Tauvon uimarannat. Aika rantapainotteisia nämä lempipaikat, mitähän oon ajatellut kun oon suunnitellut sisämaahan muuttamista :D... Joka tapauksessa, aivan ihanat rannat, paljon hiekkaa ja loputtomasti merta, you know.


3. Parhaat ruokapaikat, missä olet syönyt

  • Hai Long, eli tornitalon kiinalainen. Melko hintava toki joo, mutta ruoka on aina aivan sairaan hyvää, ja buffetissakin on aina tarpeeksi vaihtoehtoja. Löllöpossu ja kanapallerot forever<3
  • Katukeittiö Take Away. Toki tähän vois tulkita jonkinlaista puolueellisuutta, mutta ihan oikeasti, en oo vieläkään saanut mistään niin hyvää kebabia ku Take Awaysta saa, ja luultavasti tämä liike on syy siihen miksi muiden paikkojen kebabit on aina niin... noh, keskinkertaisia (paitsi humalassa!) Kastikkeet sitten vielä siihen päälle ahnam.
  • Kin Sushi. Tää oli se paikka, missä kävin Helsingissä kerran syömässä ihan randomilla päätöksellä, ja ehdottomasti yks lemppareista. Aivan hirveästi eri susheja, eikä buffetin hinta kirpaise mitenkään lompakkoa, kun rupeaa laskemaan mitä yksittäiset sushipalaset maksaa tilattuna.
  • Ravintola Pannu. Oulussa. Aivan sairaan hyvää pannupitsaa. Muusta ruuasta ei oo kokemusta. Mutta se pannupitsa. Nam.
  • Subway. Voi olla tylsän tavallinen valinta, mutta subi on kyllä ehottomasti yks mun lemppariruuista :3


4. Lempiesineet kotonasi

  • Kaikki vempeleet, ensinnäkin. Tietokone, televisio, playstation 3, kamera, kännykkä (jos se nyt on kotona) nämä on niitä viihdyttimiä. Ilman ei voi elää.
  • Pehmolelut. Pienet ja suuret, kaikki rakkaita.
  • Jääpalakone. Varsinkin nyt kun on välillä niitä kuumia ilmoja ollut, ja mun kämppä on käytännössä melko sauna, niin kyllä nuo jääpalat on mavullaan.
  • Sokeri+suola -astiat. Ne possut<3 Jos joku ei tiedä, niin tässä kuva.
  • Akvaariolamppu. Eli siis lamppu, joka näyttää akvaariolta, siellä ui kalan kuvia. Se on itsessäänkin jo söpö, mutta sen lisäksi se myös korvaa mun porukoilla oleilevan oikean akvaarion virkaa täällä läsnäolollaan!



5. Tällä hetkellä parasta elämässäsi

  • Jussi. Maailman paras poikaystävä.
  • Perhe ja kaverit Raahessa. Etenkin nyt kun on odotettavissa, että sitä taas kohta on ne muuttojutut edessä ja nämä Raahe-ihmiset jää tänne, niin tuntuu entistäkin tärkeämmiltä.
  • Tulevaisuus edessä. Kuten oon aikaisemminkin sanonut, niin mulla on nyt tämän vuoden aikana kehittynyt semmonen oikea odotus ja innostus tulevaisuutta kohtaan, vaikka ennen se on aina tuntunut vähän pelottavalta. Se on tosi mahtava tunne.
  • Eläinystävät. Pääasiassa tähän sisältyy tietysti Pekka ja kalat, mutta muutkin elukat kyllä tuo aina valoa elämään :)
  • Volvo. Tähän liittyy hyvin vahvasti vielä se uuden auton huuma. Pelkäsin aluksi, että se ei rupea tuntumaan ollenkaan omalta autolta, kun se on kuitenkin iskän entinen, mutta kyllä tässä on sellainen rakkausside syntynyt :D



Tulipas vähän pidempi merkintä kuin yleensä, ja täysin ilman kuvia, mutta menkööt!

Oon kans niin laiska, etten jaksa alkaa pähkäilemään ketkä 5 voisin haastaa, ei mulla oo niin paljon läheisiä blogaavia kavereita ettei se tuntuis vaivaannuttavalta :D