Pink Paw Print
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kevät. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kevät. Näytä kaikki tekstit

21.5.2017

Prokrastinaation jalo taito

Yleisesti ottaen oon elämäni aikana saanut aika paljon kehuja siitä, että oon ahkera, tehokas ja tunnollinen. Mun omakuva itsestäni on kuitenkin enemmän laiska ja mukavuudenhaluinen. Paljon on pitänyt siitäkin itsensä kanssa neuvotella, että millonhan sitä on laiska, ja milloin sitten ihan oikeasti vaan todella väsynyt ja levon tarpeessa, ja miten laiska ja mukavuudenhaluinen on oikeasti enemmän itsensä haukkumiseen käytettäviä moitteita, kuin varsinaisia luonteenpiirteitä, ihan kuten tyhmä ja aikaansaamaton.

Joka tapauksessa, tällä hetkellä, todella laiska fiilis.

Pari viime kuukautta tuntuu humpsahtaneen jotenkin tosi kiireellä, ja hieman sumussa. Vähän koko ajan ollut sellanen fiilis, että "no nyt vielä loppurutistus!" ja sitten se ei ookaan vielä loppurutistus vaan oikeesti on vielä hommaa. Joka tapauksessa, viime viikon koekasan ja "loppurutistuksen" jälkeen, mun aivot totaalisesti heittäytyi narikkaan ja kesälomafiilikseen, ja oon kirjaimellisesti 4 päivää yrittänyt tehdä jotain, saamatta mitään aikaiseksi. Ongelmana kuitenkin se, että vielä pitäis jostain kaivaa inspiraatio näihin kevään viimesiin hommiin. Jutun ei pitäis olla kiinni levosta, sillä mun edellinen koe oli torstaina, ja sen jälkeen mulla on ollut hyvin aikaa levätä ja viihdyttää itseäni, että jaksaisin vielä palata hommiin. Mutta nyt ei meinaa millään lähteä.

Jussin pääsykoemateriaaleissa oli artikkeli, jossa pohdittiin, että aikaansaamattomuuden tunne olisi huipussaan 20-25-vuotiaana, ja etenkin akateemisessa ympäristössä. Yllättäen myöskään perfektionismi ei ehkäissyt aikaansaamattomuuta, vaan päinvastoin ennusti sitä. Ihanaa. Tässähän voi melkein heittäytyä olosuhteiden uhriksi!

Pystyn kyllä myöntämään sen, että sillon kun rupean hommiin, niin asioita tapahtuu, ja reippaaseen tahtiin. Toisaalta voisin kyllä palkita itseni myös erittäin hyvästä prokrastinaatiotaidoistani. Yleensä velvollisuuksien lähestyessä ensin siivotaan koko kämppä lattiasta kattoon, ehkä siivotaan laatikoitakin, silloin tällöin vaatekaappi. Oon tosi hyvä tekemään opiskelusuunnitelmia, ja tekeen niistä todella hienon näkösiä, koristelemaan muistiinpanoja ilman, että luen niitä. Parhaimmillani voin myös avata kirjan eteeni ja tuijottaa sen ohi pöytään haaveillen omiani, jos mitään muuta keinoa velvollisuudenvälttelyyn ei löydy.

Blogia en ole päivittänyt moneen kuukauteen, mutta nyt kun vaihtoehtona on joko tuutorointiraportin kirjoittaminen, opparisuunnitelman kirjoittaminen tai isotooppilääketieteen kokeeseen lukeminen, yhtäkkiä mun vaan teki mieli tehdä juuri tätä! Viime aikoina oon myös miettinyt, pitäiskö kokeilla omien saippuoiden valmistusta, ja tekis mieli tää bloginkin ulkoasu päivittää. Mistä tavallaan pääseekin miettimään, että kokonaisuudessaan ei oikeastaan ole kyse siitä, etten saa aikaiseksi mitään, vaan etten saa aikaiseksi sitä mitä pitäisi.

Ja koska tää on ensimmäinen päivitys vuonna 2017, juhlitaanko asioita, joita OLEN saanut tänä keväänä aikaiseksi?
PALJON kouluhommia. Sitä ei voi kieltää. Tää meidän bioanalyytikkopäivän videoprojekti on varmaan yksi suurimmista hommista, ja jää kyllä iki ajoiksi mieleen sellasena "ei helvetti ei tää vaan koskaan voi tulla valmiiks?!"-projektina, joka valmistuikin aikatauluansa edellä. Onnistuttiinhan sitä someakin vähän kuohuttamaan :D
Samuli Putron keikka, pitkästä aikaa. Sattui olemaan juuri sopivasti mun synttärien aikaan, joten ostin sen itselleni vähän niinkuin lahjana.
Käytiin Jussin kanssa Tallinassa. Tää on ollu mun "to do"-listalla ERITTÄIN pitkään, koska c'mon se on tossa vieressä ja sinne pääsee halvalla. Tuli tarpeeksi hyvä laivatarjous eteen, niin tulipa viimein sielläkin käytyä, ja pakko kyllä sanoa, että ens kerraksi täytyy varata paljon enemmän aikaa!
Vappukin oli, mutta enemmän se aikaansaaminen tässä on ollut se haalarimerkkien kiinni ompeleminen ja ihmisten ilmoille lähteminen, kylmästä ilmasta huolimatta. 

Tää on kyllä enemmänkin jonkun muun aikaansaannos, mutta jotain, mitä oon käynyt ihmettelemässä joka kerta kun oon käynyt Raahessa: meidän vanhojen kotitalojen purkamista. Niin ne yksi kerrallaan päätyi romuksi. Hauska ajatella, että sitä pihapiiriä ei ole siinä enää ihmeteltävänä!
Tanssin kevätkausi on pian purkissa! Tässä meidän jazztanssin ryhmä, meillä oli juuri tänään kevätnäytös :) Ensi viikolla enää yhdet treenit ja showcase night, ja sekin on sitten siinä. Sanoisin jotenkin, että muutenkin tosi antoisa kevät ollut tanssin suhteen. Alkukevään olin toooosi pienessä ryhmässä ja saatiin melkein yksityisopetusta, ennen kuin ryhmä lopetti juurikin kokonsa takia, ja siirryin tähän isompaan. Myös se joulun jälkeen aloitettu baletti on kyllä tarjonnut mulle ihan uudenlaisia haasteita tanssin saralla :D



7.5.2015

Kirsi on eksynyt

Viime viikonloppuna koin ensimmäisen vapun jossain muualla kuin Raahessa, ja hyppäsinkin heti oikeeseen extreme-vappuiluun, kun lähdettiin porukalla koskenrantaan! Ja täytyy kyllä nyt todeta, että on maineensa veroinen. Järjettömän paljon porukkaa, niin teinejä kuin aikuisia, paljon opiskelijoita, suomineidon patsas lakitettiin, anarkistit oli tukkineet yhden tien ja poliisit tuli kunnon varusteilla ajamaan ne pois, puhelinyhteydet oli oikeasti ihan tukossa ja niin, hauskaakin oli! :D
Pieni pala suuresta porukasta. Ois ollut kiva jostain hämeensillalta napata kuva koskenrannasta, mutta eipä tullut sitä tehtyä.

Meitä oli hyvä porukka. Käytiin yhdellä kaverilla alottelemassa ennen ku lähdettiin, ja samalla puunattiin kaikki vielä bilekuntoon (mm. meikkejä, peruukkeja ja Jussille pinkit hiukset!). Oltiin oikeen värikkään näkönen joukko :D mun kamerassa on kyllä kosolti kuvia, joista meidän värikkyys kävis loistavasti ilmi, mutta ne on kyllä ihan julkisuuteen kelvottomia.

Poliiseja!

No, ilta meni varsin nopsakkaa siinä kun istuskeltiin, juteltiin ja juotiin, kunnes tuli sitten niin kolea, että lähdettiin etsimään jotain baaria. Joukossa oli yks 19v, ja se luonnollisesti hankaloitti hieman asioita, kun joka paikassa oli k-20. Löydettiin sitte joku ihan ennen kuulumaton "Pub Simon", jonka olemassaoloa kukaan ei oo koskaan tiedostanut, mutta sinne päästiin kaikki sisään, ja tultiin vielä ennen pahinta ruuhkaa! Ihan siisti paikka kyllä, että ihan hyvä löytö tehtiin :D

Tässä kuvaa melko loppuillasta, mun kauniista peruukista ja meikeistä (ja ilmeestä...:D) Oli muuten ensimmäinen kerta elämässäni ku pistin tekoripset päähän!


Mulla on ollut nyt 6 päivän työviikko menossa, huomenna jo viides päivä, sitten enää kuudes, ja lähdenkin äitienpäiväksi Raaheen! Sen jälkeen: 3 viikkoa kesälomaan!!!


Pakko lisätä loppuun vielä tää jo aiemmin jakamani vappukuva, ihan vaan koska tuo Jussin pinkkitukka+kruunu combo on niin söpö :3



9.4.2015

Sinua voidaan seurata internetissä

Pääsiäislomalle täytyy kyllä antaa arvosanaksi aika 5/5. Perjantaina koitettiin äidin kanssa pelata mobiilivälineillämme unoa, muttei saatu sovellusta toimimaan, ja sitten hoksattiinkin että hei, meillähän on ihan livenäkin uno-kortit! Unosta tulikin kyllä oikea viikonlopun hitti, lauantaina pelattiin porukalla sitä varmaan lähemmäs puoli kahta yöllä :D

Perjantai-ilta oli kyllä kans ihan loistava, unon kaverina maisteltiin vähän viiniä ennenku lähdettiin tsekkaamaan menot kaupungilla. Harvinainen tapaus, koska me ei oltu ennen tätä kaiketi koskaan käyty ns. viihteellä äidin kanssa ihan kahdestaan. Samoissa juhlissa ollaan oltu ja samassa porukassa lähdetty baariin, mutta nyt päästiin ihan kaksin :)

Muinaiset uno-kortit: Näillä me pelattiin jo silloin kun minä olin pieni!

Pääsiäisherkkuja.

Sunnuntaina lähdettiin vierailemaan vähän maalla, ja vaikka oonkin ihan luihin ja ytimiin asti kaupunki-ihminen, niin kyllä siinä maaseudussa on oma viehätyksensä myös! Tai no, ehkä enemmän siinä, että siellä on niin paljon eläimiä!!! :3

Paljon tuli syötyä kans: ensiksi kahviteltiin, sitten saatiin aivan älyttömän herkullista lammaspataa, ja tovin päästä vielä täytekakkua :D Ei pääse lomalla laihtumaan ei!

Pieniä tipuja ;____;<3 niin söpöjä.
Karitsat ruokailee :3
Herra Puput!
Kanalan menoja. Tuo kukko oli oikeasti korkeudeltaan varmaan polveen asti, melko hurjan näkönen kaveri!
Sympaattinen lehmä.

Ja tietysti päästiin myös nauttimaan puusaunasta. Kaiken syömisen jälkeen ei kyllä saunominen maistunut ihan niin hyvältä kuin se ois voinut, mutta saunan jälkeen kyllä varsin raukea olo. Mikäs siinä vielä istua saunan kuistilla vilvoittelemassa kun aurinko alkaa pikku hiljaa laskemaan ja ilma on aivan ihanan keväinen.

Tällasessa minimatkailussa vierähtikin koko sunnuntai, kotona oltiin vasta kymmenen maissa.

Fiilistelyä saunan jälkeen.
Oltiin just lähdössä ajeleen kotiin, kun iski täydellisen sininen hetki.

Oli kyllä niin mukava viikonloppu, että hieman haikein mielin lähdin taas Raahesta. Tosin oli jo hieman koti-ikävä Tampereelle. Silti, kun pääsin Tampereelle, tuntui koti-ikävä Raaheen :D Vaikeaa tämä, kun joka paikassa on ikävä jonnekin muualle! Mutta ompahan ainakin useampi kuin yksi koti <3

Huomenna päästäänkin sitten juhliin Tampereen jengin kans mun synttäreitä :D:D saas nähdä mitä tapahtuu...

5.2.2014

kalavauvan kohtalo

Pian alkaa taas koulujen hakuajat :o Miten ihmeessä on taas vuosi mennyt näin nopeasti, taas kevät edessä! Tällä kertaa ajattelin pelata varman päälle tän kouluasian kanssa, ja hakea vähän useampaan kuin yhteen kouluun :D ajattelin kans hakea ammattikorkeakoulun lisäksi ihan perus ammattikouluunkin, ihan vaan siltä varalta, että jos ei tärppää, niin ei tule toista tällaista vuotta ihan lusmuttua. Tai ei kai tässä lusmuilussa sinänsä mitään vikaa, mutta kyllä tästä ylioppilaan tittelistä haluaa edetä vähän johonkin sellaiseen suuntaan, josta voi saada mielenkiintoista työtäkin.

Ja sitten jos ei pääse edes perus ammattikouluun, voi myöntää kelvottomuutensa ja käydä loppuelämänsä työkkärin rakentavia kursseja tai mitä jotain?...


Mikäs tässä lusmutessa, kun kohta sentään pääsen eroon karenssista ja odotusajastani ja alan saamaan ihan oikeaa työmarkkinatukea jatkuvan sossulla ravaamisen sijasta. En kyllä tiedä huvittaako tämän kaiken kituuttelun jälkeen edes hakea mihinkään kesätöihin, kun viimein alan saada sitä tukeakin. Ja entä jos työpaikka onkin tosi vastenmielinen ja saan sitten päälle kolmen kuukauden karenssin kun irtisanoudun, terveisin katkera. En uskalla enää koskaan hakea töitä ellen oo 100% varma että haluan olla siellä :D

Ja toisaalta viime kesä meni jotenkin ihan hullunmyllyssä kaiken mullistavan elämänmuutoksen seassa, ja hyvin moni viikonloppukin meni töitä tehdessä, niin jos tämän kesän hoitais hieman toisella tavalla. Vaikka sitten tietysti vähemmillä tuloilla, mutta kuitenkin.

7.3.2013

liha

Meillä on joulukinkkua! Kyllä, nyt, maaliskuussa :3 Meinasin ensin kirjottaa, että helmikuussa, mutta ei, nyt on tosiaan maaliskuu. Paitsi että MIHIN se kevät hävisi? Yhtäkkiä aivan hirveä lumimyrsky ja lunta taas joka paikassa. Mun auto oli tänään aamulla käytännössä katsoen sellanen iso lumikimpale. Too bad, olin jo ite ehtinyt jotenkin asennoitua saapuvaan kevääseen ja haaveilin jo lähipäivinä kaivavani tennarit taas esille, että pääsis asfaltti-tipsuttelemaan, mutta ei sitten.

Ei kai tuo joulukinkku jotenki kironnut ajan kulkua ja yhtäkkiä on taas joulu? En tiiä. Pistin jouluvalotkin takaisin päälle :D Late christmas party.


Tehtiin tänään porukalla sushia (tai ok, osa teki, itsehän en osallistunut muuta kuin katselemalla ja syömällä) ja nyt mulle jäi aivan hirveä sushi-himo. Ja sitte kun mietin sushia niin se laajeni yleiseksi kiinalaishimoksi. Kuulostaapa väärältä. Kuitenkin, meillä on jääkaappi täynnä herkkuruokaa, mm. joulukinkkua, enkä oo tällä hetkellä hirmuisen rikas, joten yritän miettiä jotain muuta kuin kanapalleroita ja löllöpossua kiinalaisen buffetista. Toisaalta tornitalossa tais tapahtua joku ikkuna-accident muutenkin, joten ehkä tää kiusaus tästä hellittää. Paitsi että onhan siellä kävelykadulla se toinen  Ei.


Niskatkin meni jostain taas niin jumiin, että pää tuli kipeäksi. :I

26.2.2013

lammikko

Aivan ihanan keväisiä ilmoja! Autokin on jo keväiseen tyyliin paskan peitossa. :) Aurinkoki on paistanu niin täysiä, ettei ulkona voi kävellä päivällä siristelemättä silmiä. Helmikuu on muka ihan viittä vaille ohi, kai se kevät siis on aika lailla tulossa. Musta kevät itsessään ei oo mitenkään kovin ihana vuodenaika, koska loskaa ja paskaa silmät ja suut täynnä, mutta kyllä se on talven jälkeen ihana nähdä aurinkoa ja asfalttia.


Rikoin tänään mun puoli vuotta kestänyttä turhien kenkien ostolakkoa! Tai no, periaatteessa rikoin jo aiemmin, koska ostin kengät (+ laukun) kaverilta ja maksoin ne etukäteen, mutta tänään ne tuli postissa. En voi sanoin kuvailla miten mielissään olin, kun pitkän ajan jälkeen sovitin uusia kenkiä jalkaan :D Materialistisia iloja.

Toisaalta tässä puolen vuoden aikana mulla on hajonnutkin parit kengät, joten sinänsä kyllä kai tilalle nyt saa hankkia uusia?...