Pink Paw Print
Näytetään tekstit, joissa on tunniste auto. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste auto. Näytä kaikki tekstit

28.12.2016

Koko syksy meni - mitä on tapahtunut

Vuodenvaihde on lähentymässä, ja mulle tuli sellanen viime hetken himo tehdä kuluneeseen syksyyn pieni katsaus. Se on nimittäin oikeasti mennyt ohi nopeammin kuin aika koskaan. Yksi erittäin pätevä syy siihen on, että mun syksy on ollut TODELLA tiivis. Joten, ennen kuin vuosi 2017 pamahtaa paikalle, erittäin pikainen katsaus kuluneeseen syksyyn:


Mulla oli alkusyksystä ensimmäinen bioanalyytikkokoulutuksen työharjoittelu, eli näytteenoton harjoittelu. Tein sen Raahessa, koska harjoittelu kesti vain pari viikkoa ja se on sellanen sopiva aika viettää Raahessa, ja Tampereen alueella muutenkin on ruuhkaista harjoittelupaikkojen suhteen. Odotin siis, että tää harjottelu on se pahin ja odotin vaan niitä seuraavia, labrapainotteisia harkkoja. Et tää vaan pois alta.

Mutta toisin kävi: Mun harjottelu oli tosi antoisa, opin ihan sairaasti kaikkea uutta, sain hurjan määrän itsevarmuutta mun näytteenottoon, ja työyhteisö otti mut tosi lämpimästi vastaan, ja heippoja sanoessa monet toivoi, että tulisin vielä takaisin. Kyllä se varsinainen labrapuoli yhä kiinnostaa mua enemmän kuin näytteenotto, mutta huomattavasti odottamaani parempi fiilis jäi!



Tähän syksyyn on myös kuulunut tuutorointi! Hain viime keväänä hieman hetken mielijohteesta tulevien biojen tuutoriksi, ja tulin sit päässeeksi. Keväällä käytiin jo koulutukset, mutta the main event on ollut tässä syksyllä.
Meillä oli myös kissa hoidossa noin viikon ajan!
Jukka Palmu on ehtinyt pyörähtää Tampereella ilokseni parikin kertaa.
Ainoat opiskelijabileet, joissa oon kunnolla ollut (eli siis alkoholin vaikutuksen alaisena) tänä vuonna: Hämeenkadun appro. Ja kyllähän sitä oltiinkin. Jatkoilla pähkäiltiin Jussin kans ihan hirveesti, että miten ihmeessä Mighty 44 ei soita Dynamitea, ja huudeltiin Dynamitea tasaisin väliajoin keikalla. Kotona sitten hoksattiin, että ei se tainnut olla sen biisi.
Oon hankkinut tänä syksynä mun ensimmäiset lasit! Mulla on siis ollut hajataittoa jo jonkin aikaa, se ei oo muuten mua häirinnyt kuin silloin, jos yritän vaikka luokan perältä lukea mustaa tekstiä valkoiselta pohjalta: se teksti näyttää jotenkin "suttuiselta." Hirveästi muuten erot ei pistä silmään juuri kuin kauempaa tekstiä lukiessa, mutta oon kyllä tykästynyt näihin laseihin asusteenakin!
Syksyyn on kuulunut erittäin paljon opiskelua. Tässä Pekka avustamassa mua molekyylibiologian opinnoissa.
Suuri muutos elämässä: Myytiin Volvo pois! Ja ei siis ostettu mitään autoa tilalle, vaan ollaan nyt täysin autottomia. Näin joulun aikaan sen on kyllä taas jotenkin paremmin huomannut, kun ei voinutkaan vaan kasata kaikkea autoon ja lähteä huristelemaan, vaan piti varailla lippuja ja kantaa tavaroita ja ties mitä. Ja onhan se ollut outoa, kun oon kuitenkin 18-vuotiaasta asti liikkunut autolla just sinne ku haluan just sillon ku haluan. Toisaalta, ihana tietää, että huoltoihin ja bensaan ei mene enää rahaa, ja Tampereen sisällä oon kyllä tarvinnut autoa toooosi vähän.
Myös siskoni Tiina kävi kaverinsa kanssa Tampereella vierailulla!
Sijoitettiin Volvon myyntirahoista Jussin kans osa meidän sähköröökeihin: tilattiin kunnolla nesteitä, jotta riittää pitkäksi aikaa, Jussille nikotiinilla ja mulle ilman. Näiden avulla me ollaan arjesta jätetty tupakointi lähes kokonaan pois, lähinnä poltetaan jos joku tarjoaa ja jos ollaan lomalla tai juhlimassa.
Kuva koulun kuntosalin tanssimaratoonista. Oli siis yhteensä 3 tuntia hiphoppia ja zumbaa. Mun oli eka tarkoitus käydä vain se eka hiphop-tunti, mutta sitten ne ohjaajat sanoi, että ne, jotka on loppuun asti, saa pienen palkinnon. Joten jäin sit koko maratooniksi. Oisitte nähnyt mun ilmeen, kun paljastu, et se palkinto oli pieni proteiinipatukka...

Tässä random-kuva tanssitreeneistä. Meillä oli tänkin puolen vuoden aikana ihan huippuryhmä, ja meillä oli tosi hauska jouluesitys. Huomasin samalla, että oon ollut jo vuoden tässä ryhmässä, ja siirryn kevääksi yhden haastavampaan ryhmään. Vedin myös pienet yolot ja ilmottauduin kevääksi myös aikuisbalettiin. En oikeastaan sen takia, että alkaisin harrastaan balettia päätanssina, koska kyllä show-, jazz- ja nykytanssi on se mistä tykkään, sellasta vapaata ja satunnaista, mutta aattelen, että baletista vois olla hyötyä mun pirueteille ja nilkan ohjennuksille. JA SELÄLLE. Koska oon koko syksyn yrittänyt saada itseäni panostamaan selän hyvinvointiin, mutta pilates. selkävenytyset yms. on vaan niin tylsiä.
Pihvien pikkujouluissa askarreltiin pipareita.

Koko vuosi on mennyt kertakaikkiaan todella nopeasti ohi. Vilkaisin nopeasti blogia, ja huomasin, että oon kesällä tehnyt vaan tällasen samankaltasen "monsteripäivityksen", kun ei oo ollut aikaa kirjoittaa erillisiä merkintöjä kaikesta, mistä ois halunnut. Sama kesän meno on jatkunut aika lailla vuoden loppuun asti. Ja vaikka jotenkin tuntuu, että moni on voivotellut somessa, miten 2016 on ollut huono vuosi, niin mulle henkilökohtaisesti 2016 on ollut todella hyvä vuosi.

Jouluksi meno on hidastunut. Tultiin nimittäin viettään koko joulun aika Raaheen. Aluksi oli tarkotus matkata vähän siellä sun täällä, mutta nyt kun ei ole enää sitä autoa, pitäis kamoja raahata busseissa/junissa paikasta toiseen, eikä liputkaan ihan ilmaisia ole, joten tehtiin tällanen päätös sitten. Onkin ihan kiva, että on saanut olla tosi joutilaana, kun ei oo tarvinnut miettiä mitään tiukkaa aikataulua, milloin liikutaan paikasta A paikkaan B jne, vaan on täysin saanut rentoutua lomatunnelmaan!



Ei kai muuta sitten! Aion jatkaa lomailua rennoissa tunnelmissa, jotain järkevää teen sitten vasta tammikuun puolella. Vaikka joulu nyt jo menikin, niin hyvää joulua, ja ennen kaikkea  onnea tulevalle vuodelle 2017!













2.2.2015

kaksi perunaa

Joululoman jälkeiset viikot on menneet ohi taas vaihteeksi aivan liian nopeasti, kun yhtäkkiä on helmikuu (joulukoristeetkin keräsin tänään pois......). Enää viikko koulua, ja sitten alkaa taas uusi harjoittelu :D hyvä jos oon ehtinyt toipua vielä edellisen stressistä! No, tällä kertaa pääsin kuitenkin keskustaan harjottelupaikkaan, että ei tartte matkata montaa kymmentä kilometriä autolla joka päivä, vaan yhdellä bussilla pääsee. Se on jonkinlainen palvelukoti, eli vanhusten huoltoon päästään tällä kertaa.

Toivoin kyllä viimeseen asti, että ois ollut edes jotain tk:n vuodeosastopaikkoja, mutta luonnollisesti niitä oli vaan pari, ja ne oli ihan väärissä paikoissa. Mua siis kiinnostais juurikin sairaalatyöskentely, eikä niinkään nää päiväkodit tai palveluasuntolat sun muut. Mutta no, kokemustahan näistäkin saa. Jospa se antais mulle vähän lisäpisteitä tämän kevään yhteishakuun ja aukeais nyt sieltä AMK:sta paikka :) tai sitten ei. En tiedä haluanko tsempata itseäni vai olla varovainen etten elättele liikoja toiveita.


Tämä viikonloppu meni mulla kyllä harvinaisen plörinäksi. Jätin väliin Raahen kavereiden juhlat JA pihvien risteilyn, kun oli tarkoitus lähteä käymään Assyilla ja sen sellaista. Sattuikin sitten niin, että Volvo oli päättänyt tyhjentää akkunsa, eikä starttiapua saatu tarpeeksi aikaisin, että ois ehditty aikataulun mukaan (Jussilla oli assyilla siis kans joku striimausjuttu ja semmosta tiettyyn aikaan), joten kun oli selvää ettei ehditä jos vielä odotellaan, niin päätettiin että Jussi lähtee ite junalla. Köyhiä kun ollaan, ei raskittu pistää enempää rahaa junalippuihin, joten minäpä jäinkin kotiin.

Huolissani tietysti hätäpäissäni annoin sille vielä mukaan kaiken käteiseni, jota myöhemmin harmittelin kun hoksasin, etten voi edes ostaa ruokaa :D:D tein sitten itelle kahesta perunasta naksuja ja dippasin niitä hampurilaiskastikkeeseen, VOI JUKU MIKÄ PERJANTAI. Mulla oli 3 hyvää menovaihtoehtoa, mutta päädyinkin yksin kotiin syömään perunaa.

26.12.2014

Jouluvolvo matkaan jo käy

No nyt alkaa tää varsinaiset joulupäivät olla vieteltynä! Kyllä sitä onkin syöty ja löhötty. Ennen joulua ehti jopa kertyä vähän univelkaa, mutta kyllä se nyt on otettu hyvin kiinni.

Toki mun ja Jussin joulu - tai ainakaan lomailu - ei varsinaisesti lopu tähän: Meillä on vielä hurjasti matkattavaa tehtävänä. Täältä Raahesta on tarkotus ajella huomenissa Poriin, sieltä sitten Kausalaan (tosin varmaan Pori-Kausala matkalla pysähdytään matkan varrella kotona). Uudeksi vuodeksi sitten suunnataan vielä Mäntsälään.



Eihän siitä tule kuin tollanen 1400 kilometriä joulumatkailua!

Ei sillä, tämmönen maakuntamatkailu on kyllä tosi mukavaa, on ihan kiva ettei tuu koko lomaa nyhvättyä samassa paikassa! Varsinkin kun tuli lunta, on tosi mukava ajaa, kun ei tuu missään vaiheessa ihan pilkkopimeää niinku sateisilla ilmoilla. Ja saapahan volvokin ladata akkuja kunnolla :D nimittäin viikko ennen joululomaa oli mokoma päästänyt akkunsa tyhjäksi ja piti soitella starttiapua!


Sen enemmittä löpinöittä kuitenkin hyvää joulua ja riemukasta uutta vuotta kaikille! :) Toivottavasti teillä on yhtä ihana loma kuin mulla!

2.6.2014

volvossa suhisee

Mullekin oli Jenna pistänyt tällasen pienen top 5 -haasteen, kiitoksia tästä! :) Ja vaikka tää nyt on top 5, niin en ruvennut pistämään viittä parasta parhausjärjestykseen, kun jo viiden parhaan valkkaaminen on tarpeeksi hankalaa!


1. Kesän suunnitelmat

  • Vectorama, melko vakio ja mukavaisa kesänaloitusriitti, mun neljännet vectot. Eli siis muutama päivä videopelejä Oulussa.
  • Festarit. Suunnitelmissa ainakin Ilosaarirock, mutta kuumottelisi myös Weekend, ja mahdollisesti Qstock ihan vaan koska se on tuossa vieressä. Joka tapauksessa tavoitteena jonkun sorttiset festarikokemukset, koska tähän päiväänkään mennessä en ole ollut yksilläkään kunnon kesäfestareilla!
  • Muuttaminen. Toivon, että loppukesästä mulla on se opiskelupaikka, jonka perässä tuun muuttamaan täysin uudelle paikkakunnalle, hieman tilavampaan koppiin, virallisesti yhteen täällä mun pikkuyksiössä lymyävän Jussin kans.
  • Maakuntamatkailu autolla. Kova fiilis päästä tekemään sellasta Suomen sisäistä ympäriinsä ajelua. Uudessa autossa ihana vakionopeudensäädin, joten miksikäs ei!
  • Korvessa vaeltaminen. Tää ehkä hieman liittyy edelliseen, mutta laitoin sen kuitenkin erikseen, koska kokemuksena tarkoitan aivan eri asiaa. Eli haluan oikeasti lähteä jollekin vaellusreissulle jonnekin jumalan selän taakse, vaikka pariksi päiväksi, kiertää kävellen jonkun reitin, yöpyä vaikka teltassa jne. Tää on jotain sellasta, mitä en oo koskaan vapaaehtoisesti tehnyt, mutta nyt jostain syystä oon innostunu tästä ideasta täysin, ja yritän sen kesän aikan toteuttaa.


2. Lempipaikat kotikaupungissasi

  • Museonranta. Kaiken kesätapahtuman keskusta.
  • Kummatti. En tarkemmin osaa eritellä mikä siitä. Mutta kun täällä on koko elämänsä elellyt, niin kai siitä on tullut rakas.
  • Blues Moon. En todellakaan tiedä miksi me aina mennään sinne, ei se oikeasti oo mitenkään lempibaari ainesta. Silti se on kerryttänyt huomattavan saldon hyviä ja huonoja muistoja, ja pääsee siksi listalle! :D
  • Lapaluodon ranta/satama. En tiedä mikä tälle on se oikea nimitys. Joka tapauksessa se paikka Lapaluodossa, josta pimeällä näkee Rautaruukilta kaikki valot ja tuulimyllyt. Ehottomasti yks mun lempparipaikoista, etenkin jos ajatellaan autolla parkittamista öisin.
  • Olkiluodon/Tauvon uimarannat. Aika rantapainotteisia nämä lempipaikat, mitähän oon ajatellut kun oon suunnitellut sisämaahan muuttamista :D... Joka tapauksessa, aivan ihanat rannat, paljon hiekkaa ja loputtomasti merta, you know.


3. Parhaat ruokapaikat, missä olet syönyt

  • Hai Long, eli tornitalon kiinalainen. Melko hintava toki joo, mutta ruoka on aina aivan sairaan hyvää, ja buffetissakin on aina tarpeeksi vaihtoehtoja. Löllöpossu ja kanapallerot forever<3
  • Katukeittiö Take Away. Toki tähän vois tulkita jonkinlaista puolueellisuutta, mutta ihan oikeasti, en oo vieläkään saanut mistään niin hyvää kebabia ku Take Awaysta saa, ja luultavasti tämä liike on syy siihen miksi muiden paikkojen kebabit on aina niin... noh, keskinkertaisia (paitsi humalassa!) Kastikkeet sitten vielä siihen päälle ahnam.
  • Kin Sushi. Tää oli se paikka, missä kävin Helsingissä kerran syömässä ihan randomilla päätöksellä, ja ehdottomasti yks lemppareista. Aivan hirveästi eri susheja, eikä buffetin hinta kirpaise mitenkään lompakkoa, kun rupeaa laskemaan mitä yksittäiset sushipalaset maksaa tilattuna.
  • Ravintola Pannu. Oulussa. Aivan sairaan hyvää pannupitsaa. Muusta ruuasta ei oo kokemusta. Mutta se pannupitsa. Nam.
  • Subway. Voi olla tylsän tavallinen valinta, mutta subi on kyllä ehottomasti yks mun lemppariruuista :3


4. Lempiesineet kotonasi

  • Kaikki vempeleet, ensinnäkin. Tietokone, televisio, playstation 3, kamera, kännykkä (jos se nyt on kotona) nämä on niitä viihdyttimiä. Ilman ei voi elää.
  • Pehmolelut. Pienet ja suuret, kaikki rakkaita.
  • Jääpalakone. Varsinkin nyt kun on välillä niitä kuumia ilmoja ollut, ja mun kämppä on käytännössä melko sauna, niin kyllä nuo jääpalat on mavullaan.
  • Sokeri+suola -astiat. Ne possut<3 Jos joku ei tiedä, niin tässä kuva.
  • Akvaariolamppu. Eli siis lamppu, joka näyttää akvaariolta, siellä ui kalan kuvia. Se on itsessäänkin jo söpö, mutta sen lisäksi se myös korvaa mun porukoilla oleilevan oikean akvaarion virkaa täällä läsnäolollaan!



5. Tällä hetkellä parasta elämässäsi

  • Jussi. Maailman paras poikaystävä.
  • Perhe ja kaverit Raahessa. Etenkin nyt kun on odotettavissa, että sitä taas kohta on ne muuttojutut edessä ja nämä Raahe-ihmiset jää tänne, niin tuntuu entistäkin tärkeämmiltä.
  • Tulevaisuus edessä. Kuten oon aikaisemminkin sanonut, niin mulla on nyt tämän vuoden aikana kehittynyt semmonen oikea odotus ja innostus tulevaisuutta kohtaan, vaikka ennen se on aina tuntunut vähän pelottavalta. Se on tosi mahtava tunne.
  • Eläinystävät. Pääasiassa tähän sisältyy tietysti Pekka ja kalat, mutta muutkin elukat kyllä tuo aina valoa elämään :)
  • Volvo. Tähän liittyy hyvin vahvasti vielä se uuden auton huuma. Pelkäsin aluksi, että se ei rupea tuntumaan ollenkaan omalta autolta, kun se on kuitenkin iskän entinen, mutta kyllä tässä on sellainen rakkausside syntynyt :D



Tulipas vähän pidempi merkintä kuin yleensä, ja täysin ilman kuvia, mutta menkööt!

Oon kans niin laiska, etten jaksa alkaa pähkäilemään ketkä 5 voisin haastaa, ei mulla oo niin paljon läheisiä blogaavia kavereita ettei se tuntuis vaivaannuttavalta :D

9.5.2014

olet pyörivä planeettani

Keskiviikkona sain kokea tosi erikoislaatuisen haikean hetken, kun joku muu vei mukanaan rakkaan Opelini. :( Olihan se haikeaa, se oli kuitenkin mun ensimmäinen auto, ja lähes kolmen vuoden aikana siinä autossa on ehtiny tapahtua paljon kivoja asioita, siellä on käyty paljon hyviä keskusteluja ja sillä on matkattu moniin hyviin paikkoihin!

Noh, minut näkee sitten tästä eteenpäin liikenteessä tällaisella pelillä:



Kyllä kelpaa ajella, kerrassaan!


Aiheesta toiseen. Viime kuun lopulla kävin ensimmäisissä pääsykokeissa, ja musta ne meni oikeastaan tosi hyvin. Mua haastatteleva psykologi sanoi, että ainakin mun kirjalliset testit oli menneet tosi hyvin, ja no, haastattelustahan se ei tietenkään palautetta siinä samalla antanut, mutta musta itestä tuntui, että se ois mennyt ihan hyvin! Nyt vaan toivon, että menis sitten ne AMKin pääsykokeet yhtä hyvin, vaikka tietysti siellä valintakriteerit on tiukempia kuin ammattikouluissa.

Joka tapauksessa, noista hyvin menneistä valintakokeista mulle jäi ihan hirveän hyvät fiilikset siitä, että haluan oikeasti päästä Tampereelle opiskelemaan, tekee mieli vaan koko ajan katella kämppiä sieltä, ja sen sijaan, että mua pelottaisi muuttaa uuteen kaupunkiin, se tuntuu enemmänkin innostavalta ja kiinnostavalta. Tietysti Raahe on aina koti ja varmasti tulis olemaan kova pala yhtäkkiä muuttaa niin kauas perheestä ja vanhoista tutuista kavereista, mutta jotenkin mulla on sellanen olo, että oon nyt valmis tällaisiin positiivisiin muutoksien tuuliin. Viimesen vuoden aikana on muutenkin mennyt paljon asioita uusiksi, mutta en pysty sanomaan, että yksikään muutos olis ollut loppujen lopuksi negatiivinen. Vaikka se ois aluksi vähän hirvittänytkin.


Ps. Kalat teki akvaarion täyteen munia. Kaikki niistä syötiin. Ei kalavauvoja.

16.4.2014

kumpi on aerodynaamisempi, makkara vai keräkaali?

Olin pari päivää sitten tosi ilahtunut siitä, kun postista tipahti kutsu valintakokeisiin Tampereelle. Ammattikouluun vasta tosin, ammattikorkeakoulujen hakukokeet on vähän myöhemmin, mutta kuitenkin. Joka paikkaan hakemisen jälkeen alkaa aina se turhauttava odottelu, ei tiedä mitkä on tarkat valintakoepäivät, ei voi lyödä suunnitelmia lukkoon, kaikki on kysymysmerkkiä. Kivaa siis saada edes jotain päivämääriä selville.

Kivaa taas ei ollut se, että tuo pääsykoe maksaa hieman yli 50e. Siis ammattikoulun pääsykoe, puolet satasesta. Aivan hirveää. Siihen vielä lisäksi se, että pitää matkustaa Tampereelle ja sieltä takaisinkin, ja varmaan jossain yötäkin olla, ellei meinaa yöjunasta vaan suoraan pompata aamuksi valintakokeeseen ja hutiloida kaiken miten sattuun. Laskeskelin tässä, että yhteensä tuo valintakokeessa käynti vie rahaa noin 200 euroa. HUHHUH. Toinen samanmoinen reissu sitten alkukesästä ammattikorkeakoulun merkeissä, tosin sen itse kokeen ei sentään pitäis maksaa viittäkymppiä...


Yhtäkkiä rahaa on päättänyt imaista myös yksi mun hampaista. Tuota yhtä ja samaa hammasta on paikattu jo kahdesti aiemminkin, ja nyt siinä oli taas muka joku reikä kaikesta huolimatta, ja ilmeisesti oli päässyt niin syvälle, että hammasta piti ruveta juurihoitamaan. Hauskaa, kun muuten hampaisto on kunnossa ja oon tosi ahkera hampaidenhuoltaja, mutta tuo yks hammas on jotenki kirottu! Noh, näihin kuluihin sentään pitäis saada sossulta jonkinlaista apua.

Ai niin, viisauden hampaatkin on ilmeisesti kasvamassa sitten jossain vaiheessa, ylös ja alas, terveisin röntgenkuva. Hellurei :D


Autokin pitäis katsastaa kohta puoliin, ja mulla on jotenkin semmonen kutina, että jotain ongelmaa siitä tulee löytymään. Ihan vain sen perusteella, että kun tulee rahanmenoa, niin ne tulee kaikki samaan aikaan!