Pink Paw Print
Näytetään tekstit, joissa on tunniste loma. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste loma. Näytä kaikki tekstit

28.12.2016

Koko syksy meni - mitä on tapahtunut

Vuodenvaihde on lähentymässä, ja mulle tuli sellanen viime hetken himo tehdä kuluneeseen syksyyn pieni katsaus. Se on nimittäin oikeasti mennyt ohi nopeammin kuin aika koskaan. Yksi erittäin pätevä syy siihen on, että mun syksy on ollut TODELLA tiivis. Joten, ennen kuin vuosi 2017 pamahtaa paikalle, erittäin pikainen katsaus kuluneeseen syksyyn:


Mulla oli alkusyksystä ensimmäinen bioanalyytikkokoulutuksen työharjoittelu, eli näytteenoton harjoittelu. Tein sen Raahessa, koska harjoittelu kesti vain pari viikkoa ja se on sellanen sopiva aika viettää Raahessa, ja Tampereen alueella muutenkin on ruuhkaista harjoittelupaikkojen suhteen. Odotin siis, että tää harjottelu on se pahin ja odotin vaan niitä seuraavia, labrapainotteisia harkkoja. Et tää vaan pois alta.

Mutta toisin kävi: Mun harjottelu oli tosi antoisa, opin ihan sairaasti kaikkea uutta, sain hurjan määrän itsevarmuutta mun näytteenottoon, ja työyhteisö otti mut tosi lämpimästi vastaan, ja heippoja sanoessa monet toivoi, että tulisin vielä takaisin. Kyllä se varsinainen labrapuoli yhä kiinnostaa mua enemmän kuin näytteenotto, mutta huomattavasti odottamaani parempi fiilis jäi!



Tähän syksyyn on myös kuulunut tuutorointi! Hain viime keväänä hieman hetken mielijohteesta tulevien biojen tuutoriksi, ja tulin sit päässeeksi. Keväällä käytiin jo koulutukset, mutta the main event on ollut tässä syksyllä.
Meillä oli myös kissa hoidossa noin viikon ajan!
Jukka Palmu on ehtinyt pyörähtää Tampereella ilokseni parikin kertaa.
Ainoat opiskelijabileet, joissa oon kunnolla ollut (eli siis alkoholin vaikutuksen alaisena) tänä vuonna: Hämeenkadun appro. Ja kyllähän sitä oltiinkin. Jatkoilla pähkäiltiin Jussin kans ihan hirveesti, että miten ihmeessä Mighty 44 ei soita Dynamitea, ja huudeltiin Dynamitea tasaisin väliajoin keikalla. Kotona sitten hoksattiin, että ei se tainnut olla sen biisi.
Oon hankkinut tänä syksynä mun ensimmäiset lasit! Mulla on siis ollut hajataittoa jo jonkin aikaa, se ei oo muuten mua häirinnyt kuin silloin, jos yritän vaikka luokan perältä lukea mustaa tekstiä valkoiselta pohjalta: se teksti näyttää jotenkin "suttuiselta." Hirveästi muuten erot ei pistä silmään juuri kuin kauempaa tekstiä lukiessa, mutta oon kyllä tykästynyt näihin laseihin asusteenakin!
Syksyyn on kuulunut erittäin paljon opiskelua. Tässä Pekka avustamassa mua molekyylibiologian opinnoissa.
Suuri muutos elämässä: Myytiin Volvo pois! Ja ei siis ostettu mitään autoa tilalle, vaan ollaan nyt täysin autottomia. Näin joulun aikaan sen on kyllä taas jotenkin paremmin huomannut, kun ei voinutkaan vaan kasata kaikkea autoon ja lähteä huristelemaan, vaan piti varailla lippuja ja kantaa tavaroita ja ties mitä. Ja onhan se ollut outoa, kun oon kuitenkin 18-vuotiaasta asti liikkunut autolla just sinne ku haluan just sillon ku haluan. Toisaalta, ihana tietää, että huoltoihin ja bensaan ei mene enää rahaa, ja Tampereen sisällä oon kyllä tarvinnut autoa toooosi vähän.
Myös siskoni Tiina kävi kaverinsa kanssa Tampereella vierailulla!
Sijoitettiin Volvon myyntirahoista Jussin kans osa meidän sähköröökeihin: tilattiin kunnolla nesteitä, jotta riittää pitkäksi aikaa, Jussille nikotiinilla ja mulle ilman. Näiden avulla me ollaan arjesta jätetty tupakointi lähes kokonaan pois, lähinnä poltetaan jos joku tarjoaa ja jos ollaan lomalla tai juhlimassa.
Kuva koulun kuntosalin tanssimaratoonista. Oli siis yhteensä 3 tuntia hiphoppia ja zumbaa. Mun oli eka tarkoitus käydä vain se eka hiphop-tunti, mutta sitten ne ohjaajat sanoi, että ne, jotka on loppuun asti, saa pienen palkinnon. Joten jäin sit koko maratooniksi. Oisitte nähnyt mun ilmeen, kun paljastu, et se palkinto oli pieni proteiinipatukka...

Tässä random-kuva tanssitreeneistä. Meillä oli tänkin puolen vuoden aikana ihan huippuryhmä, ja meillä oli tosi hauska jouluesitys. Huomasin samalla, että oon ollut jo vuoden tässä ryhmässä, ja siirryn kevääksi yhden haastavampaan ryhmään. Vedin myös pienet yolot ja ilmottauduin kevääksi myös aikuisbalettiin. En oikeastaan sen takia, että alkaisin harrastaan balettia päätanssina, koska kyllä show-, jazz- ja nykytanssi on se mistä tykkään, sellasta vapaata ja satunnaista, mutta aattelen, että baletista vois olla hyötyä mun pirueteille ja nilkan ohjennuksille. JA SELÄLLE. Koska oon koko syksyn yrittänyt saada itseäni panostamaan selän hyvinvointiin, mutta pilates. selkävenytyset yms. on vaan niin tylsiä.
Pihvien pikkujouluissa askarreltiin pipareita.

Koko vuosi on mennyt kertakaikkiaan todella nopeasti ohi. Vilkaisin nopeasti blogia, ja huomasin, että oon kesällä tehnyt vaan tällasen samankaltasen "monsteripäivityksen", kun ei oo ollut aikaa kirjoittaa erillisiä merkintöjä kaikesta, mistä ois halunnut. Sama kesän meno on jatkunut aika lailla vuoden loppuun asti. Ja vaikka jotenkin tuntuu, että moni on voivotellut somessa, miten 2016 on ollut huono vuosi, niin mulle henkilökohtaisesti 2016 on ollut todella hyvä vuosi.

Jouluksi meno on hidastunut. Tultiin nimittäin viettään koko joulun aika Raaheen. Aluksi oli tarkotus matkata vähän siellä sun täällä, mutta nyt kun ei ole enää sitä autoa, pitäis kamoja raahata busseissa/junissa paikasta toiseen, eikä liputkaan ihan ilmaisia ole, joten tehtiin tällanen päätös sitten. Onkin ihan kiva, että on saanut olla tosi joutilaana, kun ei oo tarvinnut miettiä mitään tiukkaa aikataulua, milloin liikutaan paikasta A paikkaan B jne, vaan on täysin saanut rentoutua lomatunnelmaan!



Ei kai muuta sitten! Aion jatkaa lomailua rennoissa tunnelmissa, jotain järkevää teen sitten vasta tammikuun puolella. Vaikka joulu nyt jo menikin, niin hyvää joulua, ja ennen kaikkea  onnea tulevalle vuodelle 2017!













10.7.2016

monsterimittainen päivitys kesästä

Hoksasin just, että mun edellinen merkintä on kirjoitettu 19.5. Malagan reissusta. Keskeneräisiä luonnoksia kyllä löytyy, kun kesän aikana oon niitä muutaman aloittanut. No, mitä mun kesään on muun muassa kuulunut:


Äiti ja Tiina tuli yllätysvierailulle Toukokuun lopussa - ja Jussi piti yllärin tosi hyvin salassa, mulla ei ollut aavistustakaan koko juonesta! Mulla oli enää yksi tentti jäljellä ja pääsin aloittamaan kesäloman, joten tää vierailu oli ajoitettu loistavasti.

Jätettiin tällä kertaa Särkänniemessä pyöriminen väliin, ja käytiinkin Pyynikin näkötornilla kattelemassa maisemia (ja pyöräilykisoja!) ja syömässä munkit, pyörähdettiin Arboretumissa käveleskelemässä (vinkki: hienoista maisemista huolimattaan siellä ei toukokuun lopulla vielä hirveästi ole kukkia) ja tietysti Ahvenisjärven sorsaystäviä piti käydä tervehtimässä. Toki myös yleistä löhöilyä, hengailua ja grillikauden avaaminen kuului asiaan. Tehtiin myös harvinaisen onnistunut shoppailureissu, kun UFFilla sattui olemaan 5e/muovikassi -tarjous. Kerrankin raski ostaa jotain vaatetta!

Näköala Pyynikin näkötornista, jossa minäkin kävin ensimmäistä kertaa, vaikka pian 2 vuotta ollaan jo Tampereella asuttu.
Äiti keskustelee eläinten kanssa :D 

Kesäkuun alussa menin vuorostani Raaheen, joka oli todella hyvä reissu. Äidillä oli viel muutama päivä kesälomaa jäljellä, joten päästiin käveleskelemään (ja ihmettelemään Raahen penkittömyyttä), ja tehtiin pyrähdys maalle ihmettelemään lampaita. Niina värjäs mulle kesätukan, mä sain nukkua koko lomani majassa (paitsi sitten kun Jussi tuli, ei viltti oikein riittänyt levennettyyn patjaan) ja ehdittiin vielä juhlia Niinan valmistujaisiakin. Takaisin tultiin Onnibussilla, mikä kyllä kehitti istumalihaksia. Vaasassa pari tuntia seistessä haettiin sairaalle Jussille yskänlääkettä, joka ei juurikaan auttanut.

Niina teki ihan uskomattoman työn mun hiuksien kans, tässä meni oikeesti ihan reilusti aikaa. Ja oli muuten pehmeät hiukset jälkeenpäin, huolimatta käsittelystä!
Majani.

Kotiin palattuani mä sain viimein laitettua kesäkukat, ja me testattiin Jussin kanssa tehdä omaa limonadia (josta en kerro enempää kuin sen, että hedelmämehujen puristukseen on käytetty tyynyliinoja). Ennen Juhannusta käytiin vielä Porin ja Lassilan suunnasa, ja söin ravintolasta oikeasti elämäni parasta lihaa!

Pelargonit ja Verenpisara. Aluksi oli tarkoitus ostaa vain Pelargonit, mutta kun kukkateltassa olin aikani kierrellyt ja kaarrellut uudestaan ja uudestaan tuon Verenpisaran luokse, niin tiesin että se on ostettava, tai jää harmittamaan :D

Limonadin valmistusta...

Juhannus me vietettiin ensimmäistä kertaa Tampereella, ja se oli kyl huikee! Alkuilta pelailtiin ja heitettiin itse tehdyn limonadin sekaan kaikennäköistä alkoholia, loppuillasta päätettiin lähtä keskustaan näkemään välillä muitakin ihmisiä, siitä huolimatta ettei bussit liikkuneet ja piti maksaa taksista. Mut kyllä se kannatti, hauskaa oli!

Juhannuksen jälkeen pari lepopäivää ennen kuin startattiin kohti Kausalaa, mikä sekin oli todella hyvä reissu. Käytiin Jussin äidin kanssa metsäkävelyllä, onnistuttiin menemään harhaan ja päädyttiin kävelemään 2 tuntia. Juhlittiin pienimuotoisesti Jussin syntymäpäiviä monen erilaisen kakun kera. Käytiin kalassa (ja parin tunnin kalojen ruokkimisen jälkeen saatiin yksi lohi!)

Vaikka kalastettiin eri puolilta lätäkköä, ei me tästä saatu yhtäkään kalaa, vaan meidän piti siirtyä hieman pienempään. Lohi tuli kuitenkin!

Lyhyt stoppi Tampereella, ja lähdettiin vielä Vantaan suuntaan testaileen virtuaalitodellisuutta HTC Vivellä. Aivan älyttömän hauska laite kyllä. Mutta pahin kuumotus hankkia 1000 euroa maksava peliväline kyllä helpottui, kun huomas että se pelivalikoima ei oo vielä mitenkään hurjan mahtava.

Jussi virtuaalitodellisuudessa.


Kaikkea ei yhteen tekstiin mitenkään saa mahtumaan ja paljon jää pois, ihan vaan senkin takia että mua itseäni ei motivoi juuri koskaan lukea ihan hirveän pitkiä päivityksiä, ja yritän välttää sellaisia kirjoittamasta itsekin parhaani mukaan. Siksi en tiedä, miten hyvin se tästä tekstistä välittyy, mutta mun kesä tähän mennessä on ollut aivan mahtava. Uus "paras kesä ikinä."

Jotenkin tuntuu, että tänä kesänä joka reissu on ollut poikkeuksellisen hyvä (aina ne on hyviä, mutta tänä kesänä jotenkin erityisen hyviä.) Vaikka meillä on ollut paljon matkailua vähän sinne sun tänne, niin ei oo ollut liian kiire, vaan ollaan ehditty myös olla rauhassa kotona ja vaan hengailla, pelailla, katella sarjoja ja muuta vastaavaa, yhdessä ja erikseen, mitä mulla olikin eniten ikävä tuossa kevään koulukiireissä. Sitä on luvassa nyt toivottavasti pari viikkoa, sitten mietin onko seuraava matka heinäkuun lopulla vai elokuun alussa :)

Toivottavasti teillä on ollut yhtä hyvä kesä kuin mulla, ja nauttikaamme vielä tästä loppupuoliskosta, vaikka illat jo pimenee!


19.5.2016

babbys first flight (ts. viimein oon vieraillut ulkomailla!)

Avasin bloggerin ja hoksasin, että en koskaan ehtinyt päivittää sitä hirveetä hypemerkintää jonka kirjoitin, kun mulle soitettiin, että voitin paikan bilematkalle Malagaan. Ehkä parempi niin, siinä merkinnässä oli aivan liikaa caps lockia.

Joka tapauksessa, onni tosiaan kävi, ja se alkuvuodesta bilepassiin sijoitettu 15 euroa poiki mulle matkan Espanjaan! En oo siis koskaan aiemmin käynyt ulkomailla, no ok oon käynyt Haaparannassa ja Tukholmassa, mutta silleen ihan kunnolla. Heti sen alussa tulleen "ei hitto jes mä pääsen oikeesti ulkomaille!!!" -innostuksen jälkeen pelkäsinkin sitten sen pari viikkoa ennen matkaa vaan sitä lentoa, koska oon kattonut tarpeeks lentotapaturmadokkareita tietääkseni et 99,99% lentokoneista tippuu. Yllättäen, pääsin kuitenkin perille, joten tässä muutama kuva!

Samana päivänä kun tultiin, sää oli aivan huikea. Aurinkoa täydeltä taivaalta ja lämpöä riitti. Päivä vietettiinkin lähinnä matkustamisesta palautuen, altaalla löhöillen. Meidän villa oli aivan huikean siisti uima-altaineen ja poreammeineen, ja siellä oli ainakin 8 eri vessaa. Kyl kelpas.

Näköala makkarin terassilta.


Huikeat ilmat tyssäs vähän siihen ekaan päivään. Ei mikään kamalan kylmä tietysti tullut, mutta semmosta pilvistä, puolipilvistä, välillä aurinkoista, mutta sellasta samanlaista hellepäivää ei enää sattunut meidän reissulle. Suomessa tais jatkuvasti olla pari astetta lämpimämpää. Toisaalta harmi, mutta toisaalta se kyllä sitten piti huolta siitä, että ei tullut pelkästään löhöttyä siinä kuumuudessa. Mä olin jo ennen reissua vahvasti päättänyt, että mä kyllä haluan käydä siellä pyörimässä ja kattelemassa paikkoja, oli kuinka bilematka tahansa, ja tää mun toive kyllä toteutu.

Mun lempiasia koko matkasta oli ehkä tää vuorelle kiipeeminen. Osa matkasta piti mennä sellasella hiton kuumottavalla vaijerihissitsydeemillä, mutta loput sai sitten suorittaa jalkaisin.



Otin tosi hienon panoraamakuvan, samalla paljastui haamukäsi :D


Toinen ehdoton suosikki oli tää ranta. Ja tähän liittyen tosiaan se, että siellä ei ollut vielä turistikausi alkanut, mikä käy todella hyvin ilmi tästä tyhjästä rannasta.


En oo koskaan hirveesti hypettänyt simpukankuoria mitenkään erikoisen kauniina tai mitään, mutta tän kyllä pistän kirjahyllyyn. Niitä meni tuolla aalloissa silleen että aallot toi ne rantaan, ja sit se samalla vei ne mennessään, ja siel ku hetken hamuilin sain yhden napattua kiinni.


Tietysti, osa mun matkanautinnosta tulee - ei yllättäen - ruuasta. Yleensäkin jos käyn jossain ulkona syömässä, yritän aina ottaa jotain mahdollisimman outoa, jos sellasta on tarjolla. Se kannatti tällä(kin) kertaa.

Asiaan kuuluvasti, käytiin nauttimassa tapaksia (vasemmalla.) Oikealla helposti paras miniburgeri jonka oon eläessäni syönyt.
Vasemmalla joku paistettu kalakokoelma mustekalarenkaineen ja katkarapuineen, oikealla miekkakalaa kera nuhjuisten ranskalaisten.

Pakko kyllä vielä hehkuttaa tota miniburgeripaikkaa erikseen, se oli muutenkin ihan huikea. Porukka halus mennä siis suomibaariin kattomaan peliä, mutta sattuipa sen terassi olemaan jo ihan täyteen ämpätty, joten me istuttiin niin ikään erään toisen baarin edustalla. Ja näiden huikeiden minihamppareiden lisäksi siellä oli kyllä juomien hinnat kohdallaan. Kävin hakemassa siitä itselleni 3,5e maksavan baileysin. Aattelin et vau, ompas halpaa, ja odotin sitä perus neljän sentin annosta jäillä. No, myyjähän kaataa mulle isoon viinilasiin varmaan 1,5 DESIÄ sitä baileysiä ja heittää sekaan 2 jääpalaa. Katon siinä monttu auki sitä lasia, jolloin myyjä katsoo mua ja kysyy "do you want more?" Varmaan tarpeetonta sanoa, että tää oli se yks ilta jonka valitsin humalaiseksi illakseni tältä reissulta.

Saman illan aikana käytiin myös pelihallissa, mikä on ehdottomasti kans yks mun lemppariasioista koko matkassa, kyllä oli kolmen baileysin jälkeen ihan ylihauskaa. Samoin kuin yökerhoreissumme sen jälkeen.

Viimeisenä iltana käytiin hieman fiinimmässä raflassa kolmen ruokalajin illallisella. Mä en edes oikeasti muista mitä nää oli, koska ne nimet oli niin hasardin kuulosia etten ees tienny mitä ruokalajia ne mahtaa olla.  Pääruuan lohen mä nyt tiesin, mutta alkuruoka oli jotain juustojutskaa jolle oli tehty jotain. ja jälkkäri jotain vanukkaan tapasta :D:D mut hyvää oli! Hintaahan kaikelle tälle tuli 12 euroa.

Näiden ruokakuvien lisäksi syötiin kyllä villalla joka päivä niin hyvin, että huhhei. Joka aamu oli mahtava aamupala, ja mulla jäi kyl kamala ikävä sitä et oli aina aamiaispöydässä hedelmiä. Lähes joka ilta grillattiin kans, ja ne safkat oli kyllä kans niin huikeita, mä varsinkin ihastuin kaikkiin vähän erilaisiin makkaroihin. Että kyllä tuli syötyä.


Kaupungillakin tuli pyörittyä, ja käytiin sekä oikeissa kaupoissa että niissä rannan turistiliikkeissä. Vesipuistossakin käytiin, mutta sitä varten se ilma olis kyllä voinut lämmetä! Kyllähän niissä liukumäissä ja muissa pysty vetämään, mutta sitten poissa vedestä ollessa tuli nopsaan turhan kylmä.

Ihan turhaan siis huolehdin, että pääseeköhän siellä mitään tekemään, kun kyseessä on kuitenkin "bilematka", ja itseltä ei millään luonnitu se alkoholin juominen putkeen. Todellakin pääsi tekemään kaikenlaista, paljon enemmän kuin kuvittelin, en ois voinut kyl enempää reissulta toivoa.


Ja tietysti viimeisenä, muttei vähäisimpänä: tää meidän reissujoukko. Jos lähtee tuntemattomien ihmisten kanssa yhtäkkiä viikon reissuun, niin lopputuloshan voi olla ihan mitä tahansa. Mutta tän porukan kanssa oli kyllä erittäin mukavaa käydä ensimmäistä kertaa ulkomailla! Ja tietysti ikuiset kiitokset Pistoille tästä koko matkasta, tää elämys oli mulle ihan ainutlaatuinen :)

Kuva: Jouka Parkkonen


23.12.2015

kun joulupukki puukon sai

Viime päivityksestä vierähtänyt tovi. Oli nimittäin melko hurja spurtti tuossa ennen joululomaa kaiken kanssa. Hirveä määrä tenttejä, vaikeita aineita, kaikenlaista. Monesti viimekuukauden aikana kyllä kirjoitin blogimerkinnän - ja jätin sen julkaisematta, koska joka ikinen niistä kuulosti siltä kuin olisin tosi väsynyt kaikkeen :D Mikä siis ei pidä paikkaansa. Olin kyllä väsynyt, mutten kaikkeen, mulla on oikeastaan ollu tosi pitkään jo semmonen joulunodotusfiilis :3



Joten, jätettäkööt se viimeisin stressintäytteinen kuukausi kokonaan taakse, keskityn nyt vain jouluun ja lomaan<3 Meillä on tänä vuonna taas hurja joulumaratoni Jussin kans, kun käydään ensin Jussin puolisko Kausalassa ja sitten Porissa, ja tällä kertaa jätetään Raahe sitten viimeiseksi joulukohteeksi, ennen kuin suunnataan Turkuun juhlimaan uuttavuotta. On muuten hieman erikoinen fiilis olla varsinainen joulu jossain muualla kuin oman perheen parissa, vaikka perhettä kai se tämäkin alkaa jo olemaan. Tai ainakaan ei ole sellainen fiilis, että olis ihan väärässä paikassa :D Mutta kuitenkin! Hieman erilaista.


Viimeistään tämä joulukuusen koristelu viritti joulutunnelmaan<3
Meillä ehti olla jo 22. päivä ensimmäinen varsinainen joulun vietto vähän isommalla porukalla: nautittiin kunnon ateria, koristeltiin kuusi jne. Joten jouluaatto on sitten hieman pienemmässä kaavassa. Ilmeisesti tarkoituksena on perus lahjojen avaamisen, syömisen ja piirrettyjen lisäksi (lumiukko on MUST joka jouluaatto) illalla mennä vielä paikalliseen, mikä on musta ihan tosi omituista! Mulle jouluun ei koskaan oo missään nimessä sisältynyt missään ulkona käynti, aina sitä on oltu vaan sisällä. Mutta nyt kun mietin, että me vietetään kuitenkin kolmessa eri paikassa kolme eri joulua, niin onko niillä päivillä loppujen lopuksi niin väliä. Joten mikäs siinä, huomenna tsekkaan mikä fiilis olla jouluaattona pubissa!

Jouluaterian valmistelua


Mulla ois kyllä ihan hirveä määrä asiaa, mikä musta ois ihan kivaa kertoa: miten tentit meni, sain uuden puhelimen, löydettiin uusi kämppä, kuinka paljon mahtavia lahjoja oon löytänyt, kuinka hauskoissa pikkujouluissa oon ehtinyt käydä, ja vaikka mitä! Mut jos rupeaisin siihen, niin tästä merkinnästä tulis varmaan pienen kirjan mittanen. Joten sen sijaan tähän loppuun vaan

hyvää joulua kaikille!





12.8.2015

lonkerot ja kaikki

Olin ihan siinä uskossa, että lopun pari viikkoa kesälomasta tuun löhöämään kotona, kunhan assyistä on selvitty. No, väärässä olin :D Lähdettiinkin Jussin kanssa Lassilaan sen mummolaan. Oli ajatuksena, että kyseessä on semmonen yhden yön reissu, mutta oltiinkin sitten 3 yötä! Hupsista. No, ei sillä, erittäin mukava reissu. Tosi paljon hyvää ruokaa (niin kuin viime aikoina muutenkin, kesäkiloja kertynyt varmaan 9999?) ja pääsimpähän mää vähän marjastuksen makuunkin! Yhtenä iltana kerättiin meille Jussin kans 8 rasiallista vattuja, ja seuraavana päivänä käytiin keräämässä vielä mustikoita, ei tosin omaan pakkaseen, mutta muutama pussi saatiin itsellekin. Aiemmin kävin ostamassa semmosen ison lootallisen mansikoita kans, joista osan pakastin, että nyt alkaa sitten pikkuhiljaa olla pakkanen täynnä monenlaista marjaa! :3

Tässä testissä pienet mustekalat!

Ehdin heittää tälle kesälle talviturkinkin, kun käytiin tsekkaamassa Yyterin ranta. Ja kyllä se oli yhtä hieno kuin oon kuullutkin, hankala kuvitella, että satunnaisissa paikoissa Suomessakin on noin hienoja rantoja! Lämpöä ja aurinkoakin riitti. Suosittelen.

Yyterin ranta, 5/5 ilma.


Nyt taas parin päivän lepotauko, mikä nyt sinänsä kyllä menee sitten lomalla kasaantuneiden asioiden hoiteluun. Sossu vänkää 2013 vuoden verotodistuksien perään, laskuja on vino pino, ja pitäisi jotain näkökyvyn todistuksiakin saada koulua varten (joka alkaa jo muutaman päivän päästä!) Lauantaina onkin Tubeconin vuoro, ja apua siinä meni loma.

7.8.2015

Perus lintu

Pitkästä aikaa oon nyt muutaman päivän ehtinyt hengähtää kotona. Kun tulin Raahesta, lähdetiin nimittäin Jussin kans saman tein Kontiolahtea kohti. Monta päivää tuli syötyä erittäin hyvin, ja päästiin käymään Kolillakin mutka. En oo varmaan koskaan ollut missään niin korkealla :D mua kyllä puri joku hirveä patikointikärpänen tosta Kolista, tuli oikeen fiilis että oispa kunnon kengät niin vois lähteä kunnon reissulle. Toistaiseksi oon suunnitellut kuitenkin, että tekisin johonkin lähellä oleviin kansallispuistoihin ihan päivän reissuja, kävisin vähän tsekkaileen mestoja ja sitten joskus kun rikastun, hakkia semmosta kenkävarustusta jolla tommonen homma onnistuis hieman paremmin kuin tennareilla tai juoksulenkkareilla...


No, joka tapauksessa, kun päästiin taas yhdeksi yöksi kotiin, lähdettiin jo seuraavana päivänä Assemblyille. Loistava meno jälleen kerran, vaikka tuntu että aika meni taas aivan liian nopeasti, ja oisin voinut vielä jäädä lanittaan vähän lisää. Tosin ne nukkumaolosuhteet kyllä riitti, oli ihana päästä takas omaan rauhaan nukkumaan. Yllättäen kyllä ne itse petifiilikset oli ihan ok, meillä oli tällä kertaa kunnon makuupussit ja tyynytki mukana niin nukkuminen oli kyllä ihan mukavaa, mutta mää en hirveesti välitä siitä, että se halli on täynnä ihmisiä vieri vieressä niinku sillit purkissa :D oma tila ja silleen.

Yks hirveä puute Assemblyillä kuitenkin on: kahvi. Tai oikeastaan sen puute. Messukeskuksen Hesestä kahvi 2,50e. Hyi hitto. Täytyy siis lähteä Pasilan rautatieaseman ärrälle, josta kupin saa 1,50e hintaan. Hieman turhaa, mutta euro on euro. Toivoisin kyllä, että Assyille tulis joku semmonen samanmoinen pikkukoju ku Vectoramassaki, josta saa jotain trippimehuja ja KAHVIA 1e/kuppi. Hirveen kokonen energiajuomakoju kyllä oli, josta sai hirveen halvalla, mutta ei se vaan kahvia korvaa.


Jimmsin pisteellä oli vaihteeksi taas kaikkea ihanaa, mm. näppäimistöjä. Mä oon ihan älyttömästi haaveillut Razerin BlackWidow Chromasta. Mulla oli jopa käytettynä saatu vanha näppäimistö vaikka kuinka kauan käytössä (hyvin loppuun kulutettu), joten mietin että jossain vaiheessa kun tulee tarpeeksi rahaa niin ostan sen. Mutta sitten Jussi tuhos oman näppäimistönsä ja vaikka se sai sen loppujen lopuksi kuntoon, se ehti jo ostaa käytettynä jo 2 eri näppäimistöä kavereiltaan. Joten nyt mulla on kyllä käytössä ehjä, toimiva, hyvä näppäimistö. Mutta siinä ei ole edes led-valoja, saati sitten hienon värisiä ;___; Jep, turhamaisuus. What a bitch.

Kyllä näppäimistössä pitää olla hienot led-valot

Ei muuta. Unirytmit on ihan miten sattuun, varmaan pitää taas valvoa koko yö ja yrittää sinnitellä huominen :D Onneks mennään huomenna pihviporukalla piknikille!

21.7.2015

heinäkuun loppuspurtit

Nyt on taas ollu sellanen menoputki, että huhhuh! Startti lähti siitä, kun perjantaina pääsin lähtemään Tammerfesteille kun Jussi oli ostanut mulle lipun sinne :3 Harmittelin nimittäin aiemmin, että Yö ja Happoradio ois kyllä ihana käydä kattomassa (vaikka molemmat niistä oon jo nähnyt aiemmin), enkä olis kyllä raskinut sitä lippua itse ostaa. Loppu hyvin kaikki hyvin joka tapauksessa, pakkasin mukaan lompakon, pienen kameran, puhelimen ja hain lidlistä pienen vesipullon ja lähdin festaroimaan!


Kun tulin päivällä, Jukkapoika aloitteli juuri soittamista. En oo hirveä fani, mutta auringossa oli kiva paistatella! Ja onneksi se aurinko paistoi, edellisenä päivänä oli ilmesesti ollut melkoiset rankkasateet, ja jossain vaiheessa kyllä tummia pilviä näkyi kauempana perjantainakin. Mutta ne onneksi menivät vaan ohi!
Happoradio, loistava keikka ja sain kuulla suuren osan lemppareistani!

Yö veti taas aivan ilmiömäisen esityksen. Ollilla on vaan niin huikea lavakarisma ettei voi edes tajuta :D Yleisöä laulatettiin urakalla.
Apulantaa jäin katseleen vähän kauempaa, fiilistellen päivän ainoaa oluttani :D

Illan viimeinen esiintyjä Haloo Helsinki<3

Haloo Helsingillä oli myös kunnon pommi-liekki-säihke -tehosteet, tykkäsin!

Oli kyllä mahtava päivä. Ajattelin aluksi, että hieman orpo olo lähteä festareille ihan tyhjätaskuna, mutta loppujen lopuksihan siellä ei tarvitse rahaa. Happoradion ja Yön keikoilla laulamisen ja heilumisen jälkeen kyllä oli melkonen nälkä, mutta toisaalta parin mahtavan keikan jälkeen oli myös fiilis, että tekis mieli istahtaa nurmikolle ja ottaa yksi olut. Siinä sitten punnitsin, ostanko viimeisillä kolikoillani makkaraperunat vai kaljatölkin. Ja päädyin ostamaan jälkimmäisen :D Kotona oli kuitenkin lihapullat ja muusit valmiina, ja päätin että sielunruoka ja fiilistely on tärkeämpää.


Loppuillasta myös treffasin pari kaveria, jotka majoitettiin meille. Heti lauantaina nimittäin lähdettiin jengillä Mäntsälään juhlimaan. Ja huhhuh, mitkä juhlat ne olikin! Hirveästi tuli käytyä mielenkiintosia keskusteluja, vielä enemmän tuli naurettua, ja baarissa kyllä kulutin tanssilattiaa oikein urakalla. Kello oli 3am kun vilkaisin aktiivisuusrannekettani, joka näytti, että oon suorittanut jo 160% päivän tarvittavasta liikunnasta :D:D No, aika hyvä että tuli tarve jo siinä täyteen, se loppuvuorokausi nimittäin menikin aika heikossa hapessa. Onneksi sentään ei tarvinnut muuta kuin ajaa Tampereelle autolla ja sitten lähdinkin jo Raahea kohti, joten junassa sai rauhassa löhötä.

Meidän hilpeää juhlaporukkaa. Tosin kaikki ei edennyt baariin asti, mutta tämä on ainoa kuva, jonka otin koko illan aikana! :( sinänsä harmi, koska oli kyllä semmoset juhlat, joista ois halunnut kehittää kuva-albumiin paljon hauskoja kuvia.


 Maanantaina ruvettiinkin äidin kans suursiivoukseen. Käytiin pesemässä matot ulkona, imuroitiin ja pestiin lattiat, eli kunnon urakka! Illasta korkattiin viinipullo museon rannassa fiilistelyn merkeissä, mutta siinä mukavia rupatellessa ja juodessa se alkoholi taas onnistui tekemään taikojaan. Käytiinkin mutka ottopojassa lämmittelemässä, ja kun se meni kiinni, palattiin ulos. Tuli kuitenkin vessahätä, joten eihän se auttanut kuin mennä bluukkariin vessaan :D ja siitä vessasta olikin hyvin lyhyt matka tiskille. Ja sieltä tanssilattialle. Maanantai-iltana bluukkari oli kuitenkin todella tyhjä, ja siellä me kaksistaan vallattiin tanssilattia, kun tuttu DJ soitteli meille meidän toivebiisejä valomerkkiin asti. Ei voi muuta sanoa kuin että kyllä mulla on maailman paras äiti <3



Loppuillasta ehdin vielä käydä henkeviä keskusteluja vastaan tulleen vanhan kaverin kanssa, ja päädyin pyörähtämään myös siellä kämpillä :D Siinä kyllä tuli jo mietittyä, että onpas utopistista olla yhtäkkiä kylässä ihmisellä, jonka kanssa ei ole tullut juteltua moneen moneen vuoteen. Mutta joskus pitänee vaan heittäytyä virran vietäväksi ja katsoa mitä tapahtuu, tai jotain.

27.6.2015

halpa koira napsahtaa poikki

Nyt tuntuu vasta siltä, että on saanut kunnolla maata tekemättä mitään. Oli nimittäin tuo edellinenkin viikko melko toiminnantäytteinen! Äiti, sisko + siskon kaveri tuli meille Tampereelle edelliseksi viikoksi maanantaista torstaihin asti kylään. Maanantai meni ajaessa, tiistaina me käytiin tietysti särkänniemessä! Keskiviikon shoppailureissun sentään onnistuin välttämään, kun lähettiinkin äidin ja Jussin kans käymään Jussin äidin mökillä, ja jätettiin nuoret ja jaksavaiset kaupungille kierteleen :D Ja torstaina ajeltiin jo takaisin Raaheen, että ehdittiin juhannuksen viettoon.


Mulla on aavistuksen ristiriitainen suhde huvipuistoihin. Pelkään ihan kuollakseni niissä laitteissa, että ne turvahärvelit jotenkin feilaa ja lennän sieltä kuolemaani. Tai että se koko laite syöksyy pois kiskoiltaan ja kaikki kuolee. Sitten kuitenkin esim. vuoristoradoissa nautin kyllä siitä itse vauhdista. Vaikka mun suusta lähteekin sellasta ihmeellistä huudon sekalaista naurua, ei siitä varmaan oikein ota selvää kiljunko vai nauranko. Tai oikeastaan teen niitä vuorotellen. Noh, kun kerran oltiin kuitenkin lähdetty, niin päätin, että meen jokaiseen hirvitykseen mitä sieltä löytyy :D

Tornado; luultavasti mun lempivuoristorata kautta aikojen ja jopa ehkä lempilaite ylipäältänsä. Joka kerta pelkään kamalasti kun mennään hitaasti ylös, mutta alastulo on mulle kyllä yhtä juhlaa. Niin pehmeä, mutta vauhdikas kyyti! Tää on yks harvoista laitteista, jossa jaksan juosta monta kertaa putkeen.
Tää High Voltage taas oli eniten kiljumista aiheuttava laite, tuntui että siinä roikkui ihan miten päin sattuun ja pyörittiin joka suuntaan, korkealla. Huvittavaa oli kuitenkin se, että minä ja Tiina oltiin ainoat, jotka koko laitteessa huusi :D meitä vastapäätä istui varmaan 10v. tyttöset, jotka tyynesti siinä jutteli keskenään. Uskomatonta. (kuva äidin puhelimseta)
Pitihän se käydä vielä itseään kastelemassakin... Vaikka meille osui muutenkin sellainen päivä, että tuli pari aivan hirveää sadekuuroa, tuli jopa rakeita, vaikka muu päivä olikin sitten ihan nätti! (kuva äidin puhelimesta)

Kaikki laitteet tuli urheasti kokeiltua. Laitteissa kiertelyä kivempaa musta on oikeastaan kuitenkin kaikki se muu tarjonta Särkänniemessä. Planetaariossa oli taas vaihteeksi aivan ihana dokumentti universumin tuhoista ja akvaario nyt on ikuinen kestosuosikki. Tänä vuonna lähdettiin käymään kierros myös koiramäessä, vaikka aiemmin ollaan se aina jätetty jostain syystä väliin. Tällä kerralla päätökseen vaikutti hyvin vahvasti mikropossut. Oli vaan sääli, että monet niistä eläimistä tuntui olevan juuri jollain leposilla ja nokosilla, mutta kiva niitä oli ihastella :3 Suosittelen koiramäkeä kyllä muutenkin, se oli niin nätti "minikaupunki", kivoja pieniä taloja ja paljon eläimiä.

Tässä muutama mun suosikkikaloista :D
Mikropossu köllöttelee :3
... Ja vielä normaalipossut tonkimassa maata!
Toinen eka kertaa koettu Särkänniemen elämys oli se kauhukino, 5D-elämysköhän se nyt mahtaa olla. En oikein tiennyt, mitä siltä odotin, mutta sain kyllä aivan järjettömän kasan säikäytyskohtauksia niillä 5D-tehosteilla. En tiedä vaikuttiko se, että oli päivän jo laitteissa kiljunut, että ne kauhun kiljahdukset karkas kurkusta helpommin kuin yleensä :D Suosittelen joka tapauksessa.


No, Raahessa päästiin sitten Juhannuksen viettoon, ja vaikka mitään hirveää hellettä ei suotu, niin hyttyset kyllä löysivät tiensä juhlapaikalle... Fiksuna olin tietysti päätynyt sukkahousut+mekko -asuvalintaan, ja olin käytännössä kävelevä buffetpöytä itikoille. Kyllä kutisi sen illan jälkeen.

Viikonloppuna on kans päästy kovasti korkkailemaan meidän uusia lautapelejä. Jussi kävi tosiaan vaihtamassa taikakorttejaan pois ja otti tilalle monen sorttista lautapeliä. Meillä kyllä on lautapelejä komerossa pari hyllyllistä, mutta ollaan melko pitkään haaveiltu ostavamme lisää. Rahattomina se on kuitenkin aina jäänyt sitten. Nyt tuli oiva tilaisuus, kun korteista saadut rahat piti käyttää siis sen kaupan sisäisesti!


Maanantaina tultiin kotiin, ja sen jälkeen oon ehtinyt sotkea jo unirytmini perinpohjaisesti. Mutta mitäpä se lomalla niin haittaisi! Sää on kyllä yhä aivan hirveän vaihtelevaa, ja tuntuu ihan tyhmältä, että päivät alkaa jo lyhenemään. Kesä on jo menossa pois - eikä ole edes vielä alkanut!