Pink Paw Print

19.5.2016

babbys first flight (ts. viimein oon vieraillut ulkomailla!)

Avasin bloggerin ja hoksasin, että en koskaan ehtinyt päivittää sitä hirveetä hypemerkintää jonka kirjoitin, kun mulle soitettiin, että voitin paikan bilematkalle Malagaan. Ehkä parempi niin, siinä merkinnässä oli aivan liikaa caps lockia.

Joka tapauksessa, onni tosiaan kävi, ja se alkuvuodesta bilepassiin sijoitettu 15 euroa poiki mulle matkan Espanjaan! En oo siis koskaan aiemmin käynyt ulkomailla, no ok oon käynyt Haaparannassa ja Tukholmassa, mutta silleen ihan kunnolla. Heti sen alussa tulleen "ei hitto jes mä pääsen oikeesti ulkomaille!!!" -innostuksen jälkeen pelkäsinkin sitten sen pari viikkoa ennen matkaa vaan sitä lentoa, koska oon kattonut tarpeeks lentotapaturmadokkareita tietääkseni et 99,99% lentokoneista tippuu. Yllättäen, pääsin kuitenkin perille, joten tässä muutama kuva!

Samana päivänä kun tultiin, sää oli aivan huikea. Aurinkoa täydeltä taivaalta ja lämpöä riitti. Päivä vietettiinkin lähinnä matkustamisesta palautuen, altaalla löhöillen. Meidän villa oli aivan huikean siisti uima-altaineen ja poreammeineen, ja siellä oli ainakin 8 eri vessaa. Kyl kelpas.

Näköala makkarin terassilta.


Huikeat ilmat tyssäs vähän siihen ekaan päivään. Ei mikään kamalan kylmä tietysti tullut, mutta semmosta pilvistä, puolipilvistä, välillä aurinkoista, mutta sellasta samanlaista hellepäivää ei enää sattunut meidän reissulle. Suomessa tais jatkuvasti olla pari astetta lämpimämpää. Toisaalta harmi, mutta toisaalta se kyllä sitten piti huolta siitä, että ei tullut pelkästään löhöttyä siinä kuumuudessa. Mä olin jo ennen reissua vahvasti päättänyt, että mä kyllä haluan käydä siellä pyörimässä ja kattelemassa paikkoja, oli kuinka bilematka tahansa, ja tää mun toive kyllä toteutu.

Mun lempiasia koko matkasta oli ehkä tää vuorelle kiipeeminen. Osa matkasta piti mennä sellasella hiton kuumottavalla vaijerihissitsydeemillä, mutta loput sai sitten suorittaa jalkaisin.



Otin tosi hienon panoraamakuvan, samalla paljastui haamukäsi :D


Toinen ehdoton suosikki oli tää ranta. Ja tähän liittyen tosiaan se, että siellä ei ollut vielä turistikausi alkanut, mikä käy todella hyvin ilmi tästä tyhjästä rannasta.


En oo koskaan hirveesti hypettänyt simpukankuoria mitenkään erikoisen kauniina tai mitään, mutta tän kyllä pistän kirjahyllyyn. Niitä meni tuolla aalloissa silleen että aallot toi ne rantaan, ja sit se samalla vei ne mennessään, ja siel ku hetken hamuilin sain yhden napattua kiinni.


Tietysti, osa mun matkanautinnosta tulee - ei yllättäen - ruuasta. Yleensäkin jos käyn jossain ulkona syömässä, yritän aina ottaa jotain mahdollisimman outoa, jos sellasta on tarjolla. Se kannatti tällä(kin) kertaa.

Asiaan kuuluvasti, käytiin nauttimassa tapaksia (vasemmalla.) Oikealla helposti paras miniburgeri jonka oon eläessäni syönyt.
Vasemmalla joku paistettu kalakokoelma mustekalarenkaineen ja katkarapuineen, oikealla miekkakalaa kera nuhjuisten ranskalaisten.

Pakko kyllä vielä hehkuttaa tota miniburgeripaikkaa erikseen, se oli muutenkin ihan huikea. Porukka halus mennä siis suomibaariin kattomaan peliä, mutta sattuipa sen terassi olemaan jo ihan täyteen ämpätty, joten me istuttiin niin ikään erään toisen baarin edustalla. Ja näiden huikeiden minihamppareiden lisäksi siellä oli kyllä juomien hinnat kohdallaan. Kävin hakemassa siitä itselleni 3,5e maksavan baileysin. Aattelin et vau, ompas halpaa, ja odotin sitä perus neljän sentin annosta jäillä. No, myyjähän kaataa mulle isoon viinilasiin varmaan 1,5 DESIÄ sitä baileysiä ja heittää sekaan 2 jääpalaa. Katon siinä monttu auki sitä lasia, jolloin myyjä katsoo mua ja kysyy "do you want more?" Varmaan tarpeetonta sanoa, että tää oli se yks ilta jonka valitsin humalaiseksi illakseni tältä reissulta.

Saman illan aikana käytiin myös pelihallissa, mikä on ehdottomasti kans yks mun lemppariasioista koko matkassa, kyllä oli kolmen baileysin jälkeen ihan ylihauskaa. Samoin kuin yökerhoreissumme sen jälkeen.

Viimeisenä iltana käytiin hieman fiinimmässä raflassa kolmen ruokalajin illallisella. Mä en edes oikeasti muista mitä nää oli, koska ne nimet oli niin hasardin kuulosia etten ees tienny mitä ruokalajia ne mahtaa olla.  Pääruuan lohen mä nyt tiesin, mutta alkuruoka oli jotain juustojutskaa jolle oli tehty jotain. ja jälkkäri jotain vanukkaan tapasta :D:D mut hyvää oli! Hintaahan kaikelle tälle tuli 12 euroa.

Näiden ruokakuvien lisäksi syötiin kyllä villalla joka päivä niin hyvin, että huhhei. Joka aamu oli mahtava aamupala, ja mulla jäi kyl kamala ikävä sitä et oli aina aamiaispöydässä hedelmiä. Lähes joka ilta grillattiin kans, ja ne safkat oli kyllä kans niin huikeita, mä varsinkin ihastuin kaikkiin vähän erilaisiin makkaroihin. Että kyllä tuli syötyä.


Kaupungillakin tuli pyörittyä, ja käytiin sekä oikeissa kaupoissa että niissä rannan turistiliikkeissä. Vesipuistossakin käytiin, mutta sitä varten se ilma olis kyllä voinut lämmetä! Kyllähän niissä liukumäissä ja muissa pysty vetämään, mutta sitten poissa vedestä ollessa tuli nopsaan turhan kylmä.

Ihan turhaan siis huolehdin, että pääseeköhän siellä mitään tekemään, kun kyseessä on kuitenkin "bilematka", ja itseltä ei millään luonnitu se alkoholin juominen putkeen. Todellakin pääsi tekemään kaikenlaista, paljon enemmän kuin kuvittelin, en ois voinut kyl enempää reissulta toivoa.


Ja tietysti viimeisenä, muttei vähäisimpänä: tää meidän reissujoukko. Jos lähtee tuntemattomien ihmisten kanssa yhtäkkiä viikon reissuun, niin lopputuloshan voi olla ihan mitä tahansa. Mutta tän porukan kanssa oli kyllä erittäin mukavaa käydä ensimmäistä kertaa ulkomailla! Ja tietysti ikuiset kiitokset Pistoille tästä koko matkasta, tää elämys oli mulle ihan ainutlaatuinen :)

Kuva: Jouka Parkkonen


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

:3