Pink Paw Print
Näytetään tekstit, joissa on tunniste festarit. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste festarit. Näytä kaikki tekstit

22.7.2017

Kesän festariviikonloppukuulumiset


Kesän festariviikonloppu takana! Täytyy kyllä heti ekana sanoa, että sää mukautu meidän tarpeisiin varsin hyvin! Ensin näytti, että perjantaina satais, ja loppuviikonlopun paistais, mutta perjantaina paistoikin aurinko. Sitten näytti, että lauantaina sataa, mutta lauantainakin paisto aurinko! Sunnuntaina oli oikee kunnon helle. Maanantaina sitten lämpötila laski ja oli pilvistä, eli ei ois voinu sopivammin nuo sadepilvet väistellä Joensuuta tuona viikonloppuna.



Tässä tiivistelmät fiiliksistä:
Odotetuimmat ja tykätyimmät: Haloo Helsinki, Disco Ensemble, Parov Stelar, Imagine Dragons
Odotetut ja tykätyt: Mew, Ultra Bra, Happoradio, Vesala, Jenni Vartiainen
Mitä en odottanut, mutta mitkä yllätti iloisesti: MØ, JVG
Neutraalit fiilikset: Poets of the Fall, Sonata Arctica, Teflon Brothers
Pettymys: Pariisin Kevät
En odottanut mitään, joten en pettynyt, enkä ilahtunut: Eveliina

Haloo Helsingin oon nähnyt kerran aiemmin, ja se veti silloinkin kovan keikan, joten oli tälläkin hetkellä tosi odotettu bändi mun listalla. Eikä tarvinnut pettyä. Nää on kyl oikeasti tosi taitavia live-esiintyjiä, eikä noi ilotulitukset ainakaan mitenkään vähentänyt tän keikan loistokkuutta!


Disco Ensemble on yks mun yläasteen lempibändeistä, ja pyörii vieläkin mun soittolistoilla. Tätäkin siis odotin tosi paljon, eikä kyllä tarvinnut pettyä. Tosi energinen keikka, ja etenki ilahduin siitä, että vanhat hitit soitettiin!


Parov Stelarilta en ollut aiemmin kuullu kuin pari biisiä, mutta tykkäsin niistä kyllä, ja musiikkityylistä yleisesti, joten tää oli kans tosi odotettu esiintyjä. Istuttiin aluksi vähän kauempana kuuntelemassa, mutta muutaman biisin päästä mun oli ihan pakko päästä tanssimaan! Enkä vissiin ollut ainoa, sillä koko alue oli täynnä tanssivia ihmisiä istuvien seassa. Fiilistä vaan paransi paistava aurinko. Ehottomasti yks näiden festarien parhaista kokemuksista.


Mew on kans yks mun yläastelemppareista, ja melko nopeasti pääsikin kunnon nostalgiafiiliksiin. Lievää uudelleenrakastumista oli ehdottomasti havaittavissa, sillä tää bändi on jostain syystä unohtunut jonnekin matkan varrelle siinä kun oon siirtynyt ipodista spotifyyn. Nyt on hyvä aika korjata tilanne.


Ultra Bran keikka oli koko festareiden viimenen, ja mun mielestä erittäin hyvä lopetusbändi. Ei nimittäin varmaan oo kovin useaa ihmistä, joka ois täysin säästynyt Ultra Bralta. Olin jo aiemmin Provinssista käyneiltä kuullut, että luvassa on melkonen karaoke-keikka, ja se on kyllä melko hyvä sana kuvaamaan tätä, sillä yleisö oli erittäin helposti laulatettavissa :D Mulle iloinen yllätys on se, että mun lempibiisi Vesireittejä soitettiin, vaikka olin täysin varautunut siihen ettei sitä kuulla.

Imagine Dragons veti kans tosi hyvän keikan. Mulle tää bändi on aina ollut semmonen, että oon kuunnellut sitä jonku verran, mutten hirveesti, mutta oon kyllä kuullut sen olevan huikea livenä, ja voin vahvistaa huhut. Näiden biisit sopii aivan täydellisesti livenä kuunneltaviksi, kylmät väreet taattu.
Pariisin Kevät valitettavasti oli jokseenkin pettymys. Ei sillä, että keikka ois välttämättä ollut mitenkään huono, mutta ehkä mä vaan tykkään vääristä biiseistä. Tällä keikalla nimittäin soitettiin lähes pelkästään niitä biisejä, jotka mää hyppään yli levyltä, ja mun lempibiiseistä soitettiin vain pari. Oli kuitenkin ihanan värinen taivas, rannan vieressä oleva lava oli tunnelmallinen.

Erittäin makoisat pullavohvelit, joiden kanssa samalta kojulta sai myös aivan älyttömän hyvää kahvia.

Herkkulautanen (sisälsi KAIKKEA kiinalaisen ruuan kojulta :D)

Kaiken kaikkiaan oli siis aivan mahtavat festarit. Tänä vuonna oli tosi paljon hyviä esiintyjiä, joten viikonlopusta nauttiminen ei ollut mitenkään haastavaa. Meidät liput oli tosiaan synttärilahjaksi saadut Premium-liput, joilla päästiin tietyissä paikoissa jonojen ohi, ja päälavan vieressä oli tosi hyvällä paikalla myös Premium-anniskelualue. Ja kaikista parasta: PREMIUM-VESSAT, jotka oli siis ihan aidot ja oikeat vessat. Sen yhden bajamaja-käynnin jälkeen kyllä kiittelin näitä lippuja joka kerta kun kävin premium-vessassa.

21.7.2015

heinäkuun loppuspurtit

Nyt on taas ollu sellanen menoputki, että huhhuh! Startti lähti siitä, kun perjantaina pääsin lähtemään Tammerfesteille kun Jussi oli ostanut mulle lipun sinne :3 Harmittelin nimittäin aiemmin, että Yö ja Happoradio ois kyllä ihana käydä kattomassa (vaikka molemmat niistä oon jo nähnyt aiemmin), enkä olis kyllä raskinut sitä lippua itse ostaa. Loppu hyvin kaikki hyvin joka tapauksessa, pakkasin mukaan lompakon, pienen kameran, puhelimen ja hain lidlistä pienen vesipullon ja lähdin festaroimaan!


Kun tulin päivällä, Jukkapoika aloitteli juuri soittamista. En oo hirveä fani, mutta auringossa oli kiva paistatella! Ja onneksi se aurinko paistoi, edellisenä päivänä oli ilmesesti ollut melkoiset rankkasateet, ja jossain vaiheessa kyllä tummia pilviä näkyi kauempana perjantainakin. Mutta ne onneksi menivät vaan ohi!
Happoradio, loistava keikka ja sain kuulla suuren osan lemppareistani!

Yö veti taas aivan ilmiömäisen esityksen. Ollilla on vaan niin huikea lavakarisma ettei voi edes tajuta :D Yleisöä laulatettiin urakalla.
Apulantaa jäin katseleen vähän kauempaa, fiilistellen päivän ainoaa oluttani :D

Illan viimeinen esiintyjä Haloo Helsinki<3

Haloo Helsingillä oli myös kunnon pommi-liekki-säihke -tehosteet, tykkäsin!

Oli kyllä mahtava päivä. Ajattelin aluksi, että hieman orpo olo lähteä festareille ihan tyhjätaskuna, mutta loppujen lopuksihan siellä ei tarvitse rahaa. Happoradion ja Yön keikoilla laulamisen ja heilumisen jälkeen kyllä oli melkonen nälkä, mutta toisaalta parin mahtavan keikan jälkeen oli myös fiilis, että tekis mieli istahtaa nurmikolle ja ottaa yksi olut. Siinä sitten punnitsin, ostanko viimeisillä kolikoillani makkaraperunat vai kaljatölkin. Ja päädyin ostamaan jälkimmäisen :D Kotona oli kuitenkin lihapullat ja muusit valmiina, ja päätin että sielunruoka ja fiilistely on tärkeämpää.


Loppuillasta myös treffasin pari kaveria, jotka majoitettiin meille. Heti lauantaina nimittäin lähdettiin jengillä Mäntsälään juhlimaan. Ja huhhuh, mitkä juhlat ne olikin! Hirveästi tuli käytyä mielenkiintosia keskusteluja, vielä enemmän tuli naurettua, ja baarissa kyllä kulutin tanssilattiaa oikein urakalla. Kello oli 3am kun vilkaisin aktiivisuusrannekettani, joka näytti, että oon suorittanut jo 160% päivän tarvittavasta liikunnasta :D:D No, aika hyvä että tuli tarve jo siinä täyteen, se loppuvuorokausi nimittäin menikin aika heikossa hapessa. Onneksi sentään ei tarvinnut muuta kuin ajaa Tampereelle autolla ja sitten lähdinkin jo Raahea kohti, joten junassa sai rauhassa löhötä.

Meidän hilpeää juhlaporukkaa. Tosin kaikki ei edennyt baariin asti, mutta tämä on ainoa kuva, jonka otin koko illan aikana! :( sinänsä harmi, koska oli kyllä semmoset juhlat, joista ois halunnut kehittää kuva-albumiin paljon hauskoja kuvia.


 Maanantaina ruvettiinkin äidin kans suursiivoukseen. Käytiin pesemässä matot ulkona, imuroitiin ja pestiin lattiat, eli kunnon urakka! Illasta korkattiin viinipullo museon rannassa fiilistelyn merkeissä, mutta siinä mukavia rupatellessa ja juodessa se alkoholi taas onnistui tekemään taikojaan. Käytiinkin mutka ottopojassa lämmittelemässä, ja kun se meni kiinni, palattiin ulos. Tuli kuitenkin vessahätä, joten eihän se auttanut kuin mennä bluukkariin vessaan :D ja siitä vessasta olikin hyvin lyhyt matka tiskille. Ja sieltä tanssilattialle. Maanantai-iltana bluukkari oli kuitenkin todella tyhjä, ja siellä me kaksistaan vallattiin tanssilattia, kun tuttu DJ soitteli meille meidän toivebiisejä valomerkkiin asti. Ei voi muuta sanoa kuin että kyllä mulla on maailman paras äiti <3



Loppuillasta ehdin vielä käydä henkeviä keskusteluja vastaan tulleen vanhan kaverin kanssa, ja päädyin pyörähtämään myös siellä kämpillä :D Siinä kyllä tuli jo mietittyä, että onpas utopistista olla yhtäkkiä kylässä ihmisellä, jonka kanssa ei ole tullut juteltua moneen moneen vuoteen. Mutta joskus pitänee vaan heittäytyä virran vietäväksi ja katsoa mitä tapahtuu, tai jotain.

14.7.2014

älä jätä kuumaa poikaystävääsi autoon

Onpa taas ollut viikko täynnä toimintaa! Tiistaina lähdettiin Jussin kans kohti Tamperetta katsastaan pari kämppää ja lisäksi muuten vaan hengaileen. Toinen kämppä oli heti meidän suosikki, ja tietysti sitte siihen oli ilmeisesti muutama muukin hakija. Seuraavana aamuna se esittelijä sitten kuitenkin soitti meille ja sano, että he ovat päättäneet, että haluaisivat vuokrata meille sen asunnon! JEEEEE. Samana päivänä käytiin äkkiä kirjottamassa vuokrasopparit ja oltiin hyvin iloisia. Siitä tulee niin kiva :3

Eikä jättänyt Tampereen retki muutenkaan kylmäksi. Aivan sairaan kuuma. Sitten vielä saatiin hyvä idea mennä muutaman kaverin kanssa rannalle loikoilemaan, eikä siellä tuullut tietysti yhtään, ja hikeä puski vaikka ei ois voinut juuri enää vähemmissä vaatteissa olla. Helpotti vasta auringon laskiessa. Päivän kohokohta ehdottomasti sorsien ruokkiminen auringonlaskussa!

100°C
Sorsat odottavat herkkua :3

Tampereelta pinkaistiin sitten Joensuuhun, että päästään menettämään festarineitsyytemme Ilosaarirockille. Ehdottomasti kyllä kokemisen arvoinen tapahtuma! Hurjimmat oli ehdottomasti lauantailta Studio Killers ja sunnuntailta Ellie Goulding. Studio Killerssin keikka oli semmosessa teltassa, ja siellä oli aivan sairaan ahdasta, kuumaa ja hapetonta, ihmiset vielä tanssi ja hyppi, välillä tuntui, että taju vois oikeasti lähtä millä hetkellä tahansa :D Mutta siis aivan mahtava ralli kuitenkin, olin ite aivan fiiliksissä, ei oo turhaan hehkutettu tätä. Ellie Goulding soitti onneksi ulkosalla, niin pysty jäämään vähän kauemmas ja happi ei loppunut kesken, vaikka eipä siinä auringon paahteessa silti viilenemään päässyt... Aivan mahtava keikka sekin, 5/5.

Studio Killers (on muuten ainoa kuva minkä ehdin alusta ottaa, ei siellä ois kamera pysynyt kädessä :D)
Ellie Goulding
Tosi positiivisen yllätys oli myös Sannin keikka. En siis oo mitenkään kovin innostuneesti koskaan kuunnellut sen musiikkia tai jaksanut perehtyä + sitä soi radiosta niin paljon että joka biisi lähes automaattisesti alkanut vaan rasittaa. Mutta keikka oli tosi hyvä! Biisit alko yhtäkkiä jopa vaikuttaa tosi kivoilta, saattaa olla että tykkään nyt Sannista :D Oon selvästikin helposti aivopestävissä live-musiikilla. Jenni Vartiainenkaan ei oo mikään mun lemppari, mutta senkin keikka jätti yllättävän hyvän mielen!

Sanni
Jenni Vartiainen

Stam1nan keikkaa jopa odotin melko innolla, mutta yllättäen se ei ollut mitenkään poikkeavan loistava (vaikka loistava toki kuitenkin!) Syynä varmaan se, että suurin osa omista suosikeista jäi soittamatta, ja eihän sitä kaikkien lempibiisejä voi aina soittaakaan. Fiilis oli joka tapauksessa kyllä tosi hyvä! Happoradionki oon halunnut nähdä aivan hirveän kauan livenä, kun se on yks niistä bändeistä, joiden biisien sanoja osaa aivan hirveän määrän ulkoa, ja johon rakastun aina uudelleen. Se ei kyllä tuottanut lainkaan pettymystä, sain kuulla hirveän määrän henkilökohtaisia lempparilauluja, ja koska se oli lauantai-illan viimeinen esiintyjä, se sai lopetukseen kunnon ilotulitukset ja valoshown. :D Olin kyllä niin ihmeissään, ettei siinä tilanteessa tullut mieleenkään vetää kameraa esiin, sitä piti vaan kahtoa ja ihmetellä<3 Koko esitykseen oli muutenkin lisätty kaikenmaailman räjähteitä ja liekkejä, niin kyllä sitä kelpas katsoa ja kuunnella!

Stam1na
Happoradio

Sitte tuli vielä Herra Ylppöä, Mustaschea,Viikatetta, Opethia, Mustaa Barbaaria ( :D ) ja kaikenlaista muuta satunnaista kuunneltua sivukorvalla. Ruoka oli hyvää ja sitä oli monenlaista. Vessat oli järjestetty tosi hyvin, en missään vaiheessa joutunut jonottamaan viittä minuuttia kauempaa. Vesipisteille ja anniskelualueen tiskille oli sitten hieman pidemmät jonot, mutta väkimäärään nähden kaikki kyllä sujui tosi sukkelasti!

Ehottomasti paras asia oli kuitenkin se, että keikoilla pysty hyvin mielin jäämään vähän kauemmas siitä hirveästä ihmisryysiksestä, koska ihan yhtä lailla siellä kaukana takana ihmiset fiilisteli, jammaili ja tanssi, mutta ei vaan yhtä supussa ku siellä ihan edessä. Ja sellasillakin keikoilla joilla ei hirveesti edes välittänyt esiintyjästä ja meni siihen lähistölle istumaan, niin siellä ympärillä ihmiset levitti kuitenkin juhlamieltä kun bileet jatku niin kauas lavasta.

Että ei ne ihmiset turhaan festareita hehkuta, aivan mahtavat! :) Ei taatusti jää mun viimeisiksi festareiksi.

Herra Paninin koju! Jos joku ei tiedä niin rakastan paninia<3
Random vesipiste-kuva

Raaheen tullessa muuten odotin, että autosta ulos astuttaessa meitä tervehtii tuttu viileä merituuli, mutta ei kun täälläkin on vaan kuumaa kuumaa kuumaa! Ihan kuin jättimäinen koira vaan hengittäis kasvoille. Äsken jyrisi ukkonen ja odotin, että no nyt viilenee, mutta se menikin vaan ohi ja kuuma vaan jatkuu??? ApUa??..åäöl. Ei vaan kyllä siellä vielä näkyy salamia salamoita.

2.6.2014

volvossa suhisee

Mullekin oli Jenna pistänyt tällasen pienen top 5 -haasteen, kiitoksia tästä! :) Ja vaikka tää nyt on top 5, niin en ruvennut pistämään viittä parasta parhausjärjestykseen, kun jo viiden parhaan valkkaaminen on tarpeeksi hankalaa!


1. Kesän suunnitelmat

  • Vectorama, melko vakio ja mukavaisa kesänaloitusriitti, mun neljännet vectot. Eli siis muutama päivä videopelejä Oulussa.
  • Festarit. Suunnitelmissa ainakin Ilosaarirock, mutta kuumottelisi myös Weekend, ja mahdollisesti Qstock ihan vaan koska se on tuossa vieressä. Joka tapauksessa tavoitteena jonkun sorttiset festarikokemukset, koska tähän päiväänkään mennessä en ole ollut yksilläkään kunnon kesäfestareilla!
  • Muuttaminen. Toivon, että loppukesästä mulla on se opiskelupaikka, jonka perässä tuun muuttamaan täysin uudelle paikkakunnalle, hieman tilavampaan koppiin, virallisesti yhteen täällä mun pikkuyksiössä lymyävän Jussin kans.
  • Maakuntamatkailu autolla. Kova fiilis päästä tekemään sellasta Suomen sisäistä ympäriinsä ajelua. Uudessa autossa ihana vakionopeudensäädin, joten miksikäs ei!
  • Korvessa vaeltaminen. Tää ehkä hieman liittyy edelliseen, mutta laitoin sen kuitenkin erikseen, koska kokemuksena tarkoitan aivan eri asiaa. Eli haluan oikeasti lähteä jollekin vaellusreissulle jonnekin jumalan selän taakse, vaikka pariksi päiväksi, kiertää kävellen jonkun reitin, yöpyä vaikka teltassa jne. Tää on jotain sellasta, mitä en oo koskaan vapaaehtoisesti tehnyt, mutta nyt jostain syystä oon innostunu tästä ideasta täysin, ja yritän sen kesän aikan toteuttaa.


2. Lempipaikat kotikaupungissasi

  • Museonranta. Kaiken kesätapahtuman keskusta.
  • Kummatti. En tarkemmin osaa eritellä mikä siitä. Mutta kun täällä on koko elämänsä elellyt, niin kai siitä on tullut rakas.
  • Blues Moon. En todellakaan tiedä miksi me aina mennään sinne, ei se oikeasti oo mitenkään lempibaari ainesta. Silti se on kerryttänyt huomattavan saldon hyviä ja huonoja muistoja, ja pääsee siksi listalle! :D
  • Lapaluodon ranta/satama. En tiedä mikä tälle on se oikea nimitys. Joka tapauksessa se paikka Lapaluodossa, josta pimeällä näkee Rautaruukilta kaikki valot ja tuulimyllyt. Ehottomasti yks mun lempparipaikoista, etenkin jos ajatellaan autolla parkittamista öisin.
  • Olkiluodon/Tauvon uimarannat. Aika rantapainotteisia nämä lempipaikat, mitähän oon ajatellut kun oon suunnitellut sisämaahan muuttamista :D... Joka tapauksessa, aivan ihanat rannat, paljon hiekkaa ja loputtomasti merta, you know.


3. Parhaat ruokapaikat, missä olet syönyt

  • Hai Long, eli tornitalon kiinalainen. Melko hintava toki joo, mutta ruoka on aina aivan sairaan hyvää, ja buffetissakin on aina tarpeeksi vaihtoehtoja. Löllöpossu ja kanapallerot forever<3
  • Katukeittiö Take Away. Toki tähän vois tulkita jonkinlaista puolueellisuutta, mutta ihan oikeasti, en oo vieläkään saanut mistään niin hyvää kebabia ku Take Awaysta saa, ja luultavasti tämä liike on syy siihen miksi muiden paikkojen kebabit on aina niin... noh, keskinkertaisia (paitsi humalassa!) Kastikkeet sitten vielä siihen päälle ahnam.
  • Kin Sushi. Tää oli se paikka, missä kävin Helsingissä kerran syömässä ihan randomilla päätöksellä, ja ehdottomasti yks lemppareista. Aivan hirveästi eri susheja, eikä buffetin hinta kirpaise mitenkään lompakkoa, kun rupeaa laskemaan mitä yksittäiset sushipalaset maksaa tilattuna.
  • Ravintola Pannu. Oulussa. Aivan sairaan hyvää pannupitsaa. Muusta ruuasta ei oo kokemusta. Mutta se pannupitsa. Nam.
  • Subway. Voi olla tylsän tavallinen valinta, mutta subi on kyllä ehottomasti yks mun lemppariruuista :3


4. Lempiesineet kotonasi

  • Kaikki vempeleet, ensinnäkin. Tietokone, televisio, playstation 3, kamera, kännykkä (jos se nyt on kotona) nämä on niitä viihdyttimiä. Ilman ei voi elää.
  • Pehmolelut. Pienet ja suuret, kaikki rakkaita.
  • Jääpalakone. Varsinkin nyt kun on välillä niitä kuumia ilmoja ollut, ja mun kämppä on käytännössä melko sauna, niin kyllä nuo jääpalat on mavullaan.
  • Sokeri+suola -astiat. Ne possut<3 Jos joku ei tiedä, niin tässä kuva.
  • Akvaariolamppu. Eli siis lamppu, joka näyttää akvaariolta, siellä ui kalan kuvia. Se on itsessäänkin jo söpö, mutta sen lisäksi se myös korvaa mun porukoilla oleilevan oikean akvaarion virkaa täällä läsnäolollaan!



5. Tällä hetkellä parasta elämässäsi

  • Jussi. Maailman paras poikaystävä.
  • Perhe ja kaverit Raahessa. Etenkin nyt kun on odotettavissa, että sitä taas kohta on ne muuttojutut edessä ja nämä Raahe-ihmiset jää tänne, niin tuntuu entistäkin tärkeämmiltä.
  • Tulevaisuus edessä. Kuten oon aikaisemminkin sanonut, niin mulla on nyt tämän vuoden aikana kehittynyt semmonen oikea odotus ja innostus tulevaisuutta kohtaan, vaikka ennen se on aina tuntunut vähän pelottavalta. Se on tosi mahtava tunne.
  • Eläinystävät. Pääasiassa tähän sisältyy tietysti Pekka ja kalat, mutta muutkin elukat kyllä tuo aina valoa elämään :)
  • Volvo. Tähän liittyy hyvin vahvasti vielä se uuden auton huuma. Pelkäsin aluksi, että se ei rupea tuntumaan ollenkaan omalta autolta, kun se on kuitenkin iskän entinen, mutta kyllä tässä on sellainen rakkausside syntynyt :D



Tulipas vähän pidempi merkintä kuin yleensä, ja täysin ilman kuvia, mutta menkööt!

Oon kans niin laiska, etten jaksa alkaa pähkäilemään ketkä 5 voisin haastaa, ei mulla oo niin paljon läheisiä blogaavia kavereita ettei se tuntuis vaivaannuttavalta :D