Pink Paw Print

22.7.2017

Kesän festariviikonloppukuulumiset


Kesän festariviikonloppu takana! Täytyy kyllä heti ekana sanoa, että sää mukautu meidän tarpeisiin varsin hyvin! Ensin näytti, että perjantaina satais, ja loppuviikonlopun paistais, mutta perjantaina paistoikin aurinko. Sitten näytti, että lauantaina sataa, mutta lauantainakin paisto aurinko! Sunnuntaina oli oikee kunnon helle. Maanantaina sitten lämpötila laski ja oli pilvistä, eli ei ois voinu sopivammin nuo sadepilvet väistellä Joensuuta tuona viikonloppuna.



Tässä tiivistelmät fiiliksistä:
Odotetuimmat ja tykätyimmät: Haloo Helsinki, Disco Ensemble, Parov Stelar, Imagine Dragons
Odotetut ja tykätyt: Mew, Ultra Bra, Happoradio, Vesala, Jenni Vartiainen
Mitä en odottanut, mutta mitkä yllätti iloisesti: MØ, JVG
Neutraalit fiilikset: Poets of the Fall, Sonata Arctica, Teflon Brothers
Pettymys: Pariisin Kevät
En odottanut mitään, joten en pettynyt, enkä ilahtunut: Eveliina

Haloo Helsingin oon nähnyt kerran aiemmin, ja se veti silloinkin kovan keikan, joten oli tälläkin hetkellä tosi odotettu bändi mun listalla. Eikä tarvinnut pettyä. Nää on kyl oikeasti tosi taitavia live-esiintyjiä, eikä noi ilotulitukset ainakaan mitenkään vähentänyt tän keikan loistokkuutta!


Disco Ensemble on yks mun yläasteen lempibändeistä, ja pyörii vieläkin mun soittolistoilla. Tätäkin siis odotin tosi paljon, eikä kyllä tarvinnut pettyä. Tosi energinen keikka, ja etenki ilahduin siitä, että vanhat hitit soitettiin!


Parov Stelarilta en ollut aiemmin kuullu kuin pari biisiä, mutta tykkäsin niistä kyllä, ja musiikkityylistä yleisesti, joten tää oli kans tosi odotettu esiintyjä. Istuttiin aluksi vähän kauempana kuuntelemassa, mutta muutaman biisin päästä mun oli ihan pakko päästä tanssimaan! Enkä vissiin ollut ainoa, sillä koko alue oli täynnä tanssivia ihmisiä istuvien seassa. Fiilistä vaan paransi paistava aurinko. Ehottomasti yks näiden festarien parhaista kokemuksista.


Mew on kans yks mun yläastelemppareista, ja melko nopeasti pääsikin kunnon nostalgiafiiliksiin. Lievää uudelleenrakastumista oli ehdottomasti havaittavissa, sillä tää bändi on jostain syystä unohtunut jonnekin matkan varrelle siinä kun oon siirtynyt ipodista spotifyyn. Nyt on hyvä aika korjata tilanne.


Ultra Bran keikka oli koko festareiden viimenen, ja mun mielestä erittäin hyvä lopetusbändi. Ei nimittäin varmaan oo kovin useaa ihmistä, joka ois täysin säästynyt Ultra Bralta. Olin jo aiemmin Provinssista käyneiltä kuullut, että luvassa on melkonen karaoke-keikka, ja se on kyllä melko hyvä sana kuvaamaan tätä, sillä yleisö oli erittäin helposti laulatettavissa :D Mulle iloinen yllätys on se, että mun lempibiisi Vesireittejä soitettiin, vaikka olin täysin varautunut siihen ettei sitä kuulla.

Imagine Dragons veti kans tosi hyvän keikan. Mulle tää bändi on aina ollut semmonen, että oon kuunnellut sitä jonku verran, mutten hirveesti, mutta oon kyllä kuullut sen olevan huikea livenä, ja voin vahvistaa huhut. Näiden biisit sopii aivan täydellisesti livenä kuunneltaviksi, kylmät väreet taattu.
Pariisin Kevät valitettavasti oli jokseenkin pettymys. Ei sillä, että keikka ois välttämättä ollut mitenkään huono, mutta ehkä mä vaan tykkään vääristä biiseistä. Tällä keikalla nimittäin soitettiin lähes pelkästään niitä biisejä, jotka mää hyppään yli levyltä, ja mun lempibiiseistä soitettiin vain pari. Oli kuitenkin ihanan värinen taivas, rannan vieressä oleva lava oli tunnelmallinen.

Erittäin makoisat pullavohvelit, joiden kanssa samalta kojulta sai myös aivan älyttömän hyvää kahvia.

Herkkulautanen (sisälsi KAIKKEA kiinalaisen ruuan kojulta :D)

Kaiken kaikkiaan oli siis aivan mahtavat festarit. Tänä vuonna oli tosi paljon hyviä esiintyjiä, joten viikonlopusta nauttiminen ei ollut mitenkään haastavaa. Meidät liput oli tosiaan synttärilahjaksi saadut Premium-liput, joilla päästiin tietyissä paikoissa jonojen ohi, ja päälavan vieressä oli tosi hyvällä paikalla myös Premium-anniskelualue. Ja kaikista parasta: PREMIUM-VESSAT, jotka oli siis ihan aidot ja oikeat vessat. Sen yhden bajamaja-käynnin jälkeen kyllä kiittelin näitä lippuja joka kerta kun kävin premium-vessassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

:3