Tän merkinnän oli alunperin tarkoitus keskittyä alkukesän tapahtumiin, mutta kun pari päivää sitten avasin blogin sitä merkintää aloitellakseni (ja uudet ulkoasugrafiikat asettaakseni), kohtasin ihanan yllätyksen: blogin kaikki kuvat on kadonneet.
Photobucket on siis ovelasti mennyt päivittämään ehtonsa niin, että sinne ladattuja kuvia ei voi enää upottaa kolmansien osapuolien sivustoille ilmaisella tunnuksella. Oon käyttänyt photobuckettia vuodesta 2007, joten voitte kuvitella mikä määrä eri blogien kuvia mulla on sinne ladattuna. Nyt, vaihtoehtona on siis joko maksaa 400e/vuosi tunnuksesta, jolla kuvat palautuu näkyviin, tai ladata kaikki kuvat eri palvelimelle ja korjata kaikkien merkintöjen linkit. Mukavaa!
Tarpeetonta liene sanoa, että aion ihan juuri poistaa koko photobucket-tunnukseni, passiivisaggressiivisen palautteen kera. Kuvalinkkejä korjailen tästä blogista sitä mukaan kun jaksan, mutta suurin osa blogin näyttökerroista tulee aina uusille merkinöille joka tapauksessa, joten asia ei ole ykkösenä päiväjärjestyksessä.
Tämä vastoinkäyminen vähän lannisti mun innokasta blogaushalukkuutta, jolla bloggerin tällä kertaa avasin, mutta tässä silti pari kuvaa kesältä tähän mennessä:
Ollaan ehditty nyt muutama päivä huilia kotona, perjantaina sitten taas reissun päälle, ja suuntana Ilosaarirock. Kyllä sitä ehti jo ihastua taas siihen, miten helposti autolla pääsee joka paikkaan, koska oikeasti, Suomessa on ihan hemmetin vaikeaa matkustaa itä-länsi-suunnassa???
Näytetään tekstit, joissa on tunniste asuminen. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste asuminen. Näytä kaikki tekstit
12.7.2017
4.4.2016
Kämppä-upgrade!
Yhtäkkiä on huhtikuu, hiihtoloma meni, pääsiäisloma meni, mä täytin 23, kaikkea jännää tapahtuu. Tällä kertaa tulin kuitenkin vain toimittamaan ne kauan sitten lupaamani kuvat uudesta kämpästä. Nämäkin on jo otettu tovi sitten, kun lunta oli vielä pihalla, mutta ovat odottaneet koneella vuoroansa.
Osa kuvista on otettu kännykän panorama-toiminnolla, koska mua laiskotti ja halusin vaan mahollisimman paljon huonetta samaan kuvaan, joten jos näyttää et joku nurkka huoneesta dippaa johonkin toiseen ulottuvuuteen, that is not the case. Mutta, tässä parinkymmenen kuvan kierros uudesta kämpästä!
Siinäpä se, näin suurinpiirtein :)
Mulla ei mennyt läheskään yhtä kauaa kotiutua tähän kämppään, kuin kahteen edelliseen. Mutta toisaalta, toinen niistä oli eka oma koti, ja toinen oli meidän muutto Raahesta Tampereelle, joten ehkä niissä molemmissa on ihan normaalia, että se ei vaan heti tunnu kodilta. Tänne muutettaessa musta rupes kuitenkin hyvin nopsaa tuntumaan, kuin tässä ois asuttu jo pidemmän aikaa. Kuhan tavarat alkoi löytää paikkojaan.
Osa kuvista on otettu kännykän panorama-toiminnolla, koska mua laiskotti ja halusin vaan mahollisimman paljon huonetta samaan kuvaan, joten jos näyttää et joku nurkka huoneesta dippaa johonkin toiseen ulottuvuuteen, that is not the case. Mutta, tässä parinkymmenen kuvan kierros uudesta kämpästä!
![]() |
| Tässä ikkunan puolelta otettu kuva keittiöstä. Mä tykkään ihan hirveästi siitä, että täällä keittiössä on tosi paljon kaappitilaa, ja myös runsaasti tuota pöytätilaa. |
![]() |
| Iso jääkaappi+++ ja pakastin. |
![]() |
| Kiva kun mahtuu krääsää pöydälle. |
![]() |
| Toinen lemppari: tää liesi! |
![]() |
| Tässä vielä nurkkaus vähän eri kulmasta. Näkyy myös Jussin uutukaiset akustiikkalevyt. |
![]() |
| Akvaariokin on tällä kertaa päässyt oikealle priimapaikalle. Ennen se oli vähän kuin sohvan takana. Nyt se on mun mielestä paljon paremmalla katselupaikalla! |
![]() |
| Kokonaisnäkymä sohvalla köllötellessä. |
![]() |
| Tässä vielä parveke. Ihan saman mallinen kuin edellinenkin, mutta ei oo liian korkealla, ja siinä on LASIT. Asia, joita yhden lasittoman parvekkeen jälkeen taas arvostan. |
Siinäpä se, näin suurinpiirtein :)
Mulla ei mennyt läheskään yhtä kauaa kotiutua tähän kämppään, kuin kahteen edelliseen. Mutta toisaalta, toinen niistä oli eka oma koti, ja toinen oli meidän muutto Raahesta Tampereelle, joten ehkä niissä molemmissa on ihan normaalia, että se ei vaan heti tunnu kodilta. Tänne muutettaessa musta rupes kuitenkin hyvin nopsaa tuntumaan, kuin tässä ois asuttu jo pidemmän aikaa. Kuhan tavarat alkoi löytää paikkojaan.
13.2.2016
solut jaloissa
Ensimmäinen hengähdystauko alkuvuoden koulurupeaman jälkeen. Tai en tiedä voiko sanoa varsinaisesti hengähdystauko, kun projekteja on alla pari liikaa, mulla on yhä matikkakemian uusinta edessä ja seuraava koekin on jo ei ensiviikolla, vaan sitä seuraavalla. Mutta ainakin se ensi viikko on kokeista täysin vapaa, ja kudosleikkeiden aivan kamala verkkokurssiosio on viimein takana, ja koekin meni loistavasti (ihme kyllä)!
Mulla on ollut "lievästi" stressiä kaiken kouluhässäkän kanssa, varsinkin viimeiset pari viikkoa kun kokeita on tykitetty aika tiuhaan tahtiin. Varsinkin viimeisimmät immunologian ja histologian kokeet kiristi päätä, näin oikeasti viimeisen viikon ajan aivan ihmeellisiä unia soluista. Yhtenä yönä mun jalat oli jumissa jossain solumassassa enkä saanut niitä pois sieltä millään, ja kun heräsin olinkin hikisenä jumissa peitossa. Toisena yönä näin unta, että yritin käsitellä rauhasia kokonaisina, mutta ne oli epärealistisen isoja, ja puristin ne aina vahingossa rikki. Ja kaikkea muuta "hauskaa." Joo-o :D
Eipä siis varmaan ihme että kun tuo viimeisin koe oli ohi, sain nukuttua 12 tunnin täysin unettomat unet. Heräsin ja fiilis sellanen että nyt oon uudestisyntynyt. Toki tää kaikki kestää tasan sen aikaa, että avaan Tabulan ja katson mitä kaikkea nyt on vielä tekemättä, mutta ajattelin pitää tämän viikonlopun sellaista ajatustaukoa. Eilen käytiin katsomassa Jussin kans Deadpool ja illasta vaan rentouduin pelaamalla Sherlockia, tänään meen pyörähtään Vaasassa pienissä tuparikemuissa, sunnuntaina sitten vielä ihan rentoutumista. Kyl sitä sit taas ehtii palata kouluasioiden pariin. Maanantai ei myöhästy koskaan, vai miten se meni.
Meillä on ensiviikonloppuna tuparitkin, ja tässä häseltämisen ohella oon jotenkin kummasti saanut kuitenkin tätä kotiakin laitettua. Ai niin joo, en mä varmaan ole edes ehtinyt hehkuttaa että me ollaan tammikuussa muutettu ihan mahtavaan uuteen kämppäänkin? No, me ollaan. Sekin tehtiin parissa päivässä muuttoapulaisten avulla. Ai niin ja uskaltauduin viimein alottamaan taas tanssiharrastukseni muutaman vuoden tauon jälkeen. Ja pääsin tuutoriksi. Mut tästä kaikesta lisää joku toinen kerta, tää oli enemmän tällanen "meinasin kuolla mut selvisin kuitenki!" -merkintä.
Kyl on ollut tehokas tammi-helmikuu. Ei auta kuin toivoa että tää tahti tästä edes vähän hidastuis!
Mulla on ollut "lievästi" stressiä kaiken kouluhässäkän kanssa, varsinkin viimeiset pari viikkoa kun kokeita on tykitetty aika tiuhaan tahtiin. Varsinkin viimeisimmät immunologian ja histologian kokeet kiristi päätä, näin oikeasti viimeisen viikon ajan aivan ihmeellisiä unia soluista. Yhtenä yönä mun jalat oli jumissa jossain solumassassa enkä saanut niitä pois sieltä millään, ja kun heräsin olinkin hikisenä jumissa peitossa. Toisena yönä näin unta, että yritin käsitellä rauhasia kokonaisina, mutta ne oli epärealistisen isoja, ja puristin ne aina vahingossa rikki. Ja kaikkea muuta "hauskaa." Joo-o :D
Eipä siis varmaan ihme että kun tuo viimeisin koe oli ohi, sain nukuttua 12 tunnin täysin unettomat unet. Heräsin ja fiilis sellanen että nyt oon uudestisyntynyt. Toki tää kaikki kestää tasan sen aikaa, että avaan Tabulan ja katson mitä kaikkea nyt on vielä tekemättä, mutta ajattelin pitää tämän viikonlopun sellaista ajatustaukoa. Eilen käytiin katsomassa Jussin kans Deadpool ja illasta vaan rentouduin pelaamalla Sherlockia, tänään meen pyörähtään Vaasassa pienissä tuparikemuissa, sunnuntaina sitten vielä ihan rentoutumista. Kyl sitä sit taas ehtii palata kouluasioiden pariin. Maanantai ei myöhästy koskaan, vai miten se meni.
Meillä on ensiviikonloppuna tuparitkin, ja tässä häseltämisen ohella oon jotenkin kummasti saanut kuitenkin tätä kotiakin laitettua. Ai niin joo, en mä varmaan ole edes ehtinyt hehkuttaa että me ollaan tammikuussa muutettu ihan mahtavaan uuteen kämppäänkin? No, me ollaan. Sekin tehtiin parissa päivässä muuttoapulaisten avulla. Ai niin ja uskaltauduin viimein alottamaan taas tanssiharrastukseni muutaman vuoden tauon jälkeen. Ja pääsin tuutoriksi. Mut tästä kaikesta lisää joku toinen kerta, tää oli enemmän tällanen "meinasin kuolla mut selvisin kuitenki!" -merkintä.
Kyl on ollut tehokas tammi-helmikuu. Ei auta kuin toivoa että tää tahti tästä edes vähän hidastuis!
4.11.2014
oma koti kullan kallis
Okei, kuukausi käänty jo marraskuuksi, ja ollaan siis Jussin kans asuttu tässä Tampereen kämpässä jo päälle 3 kuukautta. On varmaan korkea aika jo tälle kämppämerkinnälle. Hirveesti kuvia nyt sitten, kun kesti kerta niin kauan!
![]() |
| Tyylikäs avainnaulakko :3 |
![]() |
| Tavaraa täynnä oleva kirjahylly, parvekkeelle johtava kalamatto ja kukkaset. |
![]() |
| Näkymä keittiöstä, sohvan takaa. |
![]() |
| Pieni pikachu vahtii pelejä<3 taustalla jukkapalmu ja pikkukaktus. |
![]() |
| Keittiönurkkausta, pöytätasoja, näkymää makkariin, kodinkoneita ja sen semmosta. |
![]() |
| Tässä aiemmin mainittu komea keksipurkki! Keittiössä on myös tommonen kiva pieni hylly, joka on täytetty mukavalla tavaralla. Sitten toki myös possusokerikko ja -sirotin :3 |
![]() |
| Ovelta kapeaa näkymää makuuhuoneen toista päätä päin. Kalakoristeet, pehmokaverit<3 Ystävät tosin menee yöksi lattialle, ne vie liikaa tilaa. |
![]() |
| Vessanpöntön päällä komea pokemon-juliste. Sitten pieni pala meidän pienestä saunasta. Hyvin sinne kaksin kuitenki mahtuu! |
![]() |
| Tässä saunassa oleileva saunasiili :3 siihen voi laittaa tuoksuöljyä, ja sitten saunassa tuoksuu hyvälle! Viimeksi oli testissä savusaunan tuoksu<3 |
![]() |
| Tässä vielä kännykkäkuva parvekkeesta. Vähän aiemmin otettu, kuten vielä kauniista lehdistä voi päätellä. Nythän on vaan pimeää ja märkää ulkona, joten otetaan mieluummin tällainen kaunis! |
Siinäpä se yksinkertaisuudessaan. Henkilökohtasesti oon tosi iloinen siitä, että tästä kämpästä on tullut tosi meidän näkönen. Ja nyt kaikki tietysti kikattelee siellä että heh joo, naisethan ne aina sisustaa siitä "meidän näkösen", mutta voin kyllä sanoa, että molemmat ollaan yhdessä rakennettu tämä koti :3
Aluksi mua epäilytti se, saako tätä koskaan tuntumaan kotoisalta, koska tää 48 neliötä tuntu todella avaralta verrattuna siihen edelliseen 28 neliön yksiöön, varsinkin kun ei ollut sohvaa ja suurin osa pikkutavaroista oli vielä laatikoissa. Tuntui niin tyhjältä. Mutta kyllä vaan, heti kun hyllyt täyttyi tavarasta ja sohva tuli koristamaan olohuonetta, tuli tästä myös virallisesti koti :) Täällä on mukava olla<3
13.9.2014
hyperlinkki
Elokuun viimesen viikonlopun Raahen reissu oli kyllä aivan sairaan mukava. Jotenkin heti kun ajoin siihen tuttuun pihaan, tuli sellainen olo, etten oikeasti olisi ollut poissa kuin ehkä viikonlopun. Sama juttu kun mentiin heti illasta kaverin läksiäisiin, ei siinä mitään aivan hurjaa jälleennäkemisen hurmaa iskenyt, kun tuntui vaan ettei viimekerrasta oikeasti ole kuin ehkä pari viikonloppua. Oli jokseenkin helpottava tunne, että kaikki tuntuikin vielä aika lailla samalta, ilta oli hyvin tyypillinen ja päätyikin bluukkariin :D
Ihmeellisempää oli sitten ne siskon rippijuhlat. Ei se vaan voi oikeasti olla jo niin iso! Kauheen nopeesti tää aika vaan menee.
Vähän haikea olo meinas iskeä taas lähtiessä, mutta oli kuitenkin tosi mukava päästä takaisin omaan kotiin omaan sänkyyn. Muutenkin nyt tässä parin viikon aikana oon havainnut, että oon alkanut kunnolla kotiutumaan tänne. Kämppäkin alkaa olla valmis, uusi hieno akvaario on asennettuna, tavarat alkaa olla paikoillaan (yhtä romunurkkaa lukuunottamatta...). Ei oikeestaan oo enää kuin suihkuverho postissa, seinille kehystetyt julisteet laitettavana ja sohva - joka haetaan sunnuntaina! Kyllä sitten kelpaa :)
Mutta ihan muutenkin tämä ympäristö on alkanut tuntua kotoisalta, Hervanta ja Tampere yleensä. Musta oikeastaan tuntuu, että tuo Raahessa käyminen varmaan helpotti, kun ei ne asiat sitten niin hirveästi muuttuneetkaan sen kuukauden aikana, jonka olin poissa. Jäi sitten paljon keveämpi ja huolettomampi olo, koti-ikävä on helpottanut.
Oonkin taas ajautunut siihen tosi kummaan tunteeseen, kun olo on sellanen, että ihan vasta tulin tänne, mutta toisaalta tuntuukin siltä, että oisin ollut täällä aina. Että vasta tapasin kaikki ne ihmiset joiden kans nyt hengailen, mutta toisaalta oisinkin tuntenut ne aina. Jos joku tietää tälle tunteelle millään kielellä oman sanansa, niin saa kertoa, minä en nimittäin tiedä :D
Tänään päästäänkin ihan kohta luokan kans syömään ja juomaan 8) Ja siinä vaiheessa kun on käynyt suihkussa on hyvä huomata ettei missään ole enää ehjiä sukkahousuja! Miksi aina käy näin!
Ihmeellisempää oli sitten ne siskon rippijuhlat. Ei se vaan voi oikeasti olla jo niin iso! Kauheen nopeesti tää aika vaan menee.
![]() |
| Tässä me siskokset asiallisina! |
Vähän haikea olo meinas iskeä taas lähtiessä, mutta oli kuitenkin tosi mukava päästä takaisin omaan kotiin omaan sänkyyn. Muutenkin nyt tässä parin viikon aikana oon havainnut, että oon alkanut kunnolla kotiutumaan tänne. Kämppäkin alkaa olla valmis, uusi hieno akvaario on asennettuna, tavarat alkaa olla paikoillaan (yhtä romunurkkaa lukuunottamatta...). Ei oikeestaan oo enää kuin suihkuverho postissa, seinille kehystetyt julisteet laitettavana ja sohva - joka haetaan sunnuntaina! Kyllä sitten kelpaa :)
Mutta ihan muutenkin tämä ympäristö on alkanut tuntua kotoisalta, Hervanta ja Tampere yleensä. Musta oikeastaan tuntuu, että tuo Raahessa käyminen varmaan helpotti, kun ei ne asiat sitten niin hirveästi muuttuneetkaan sen kuukauden aikana, jonka olin poissa. Jäi sitten paljon keveämpi ja huolettomampi olo, koti-ikävä on helpottanut.
Oonkin taas ajautunut siihen tosi kummaan tunteeseen, kun olo on sellanen, että ihan vasta tulin tänne, mutta toisaalta tuntuukin siltä, että oisin ollut täällä aina. Että vasta tapasin kaikki ne ihmiset joiden kans nyt hengailen, mutta toisaalta oisinkin tuntenut ne aina. Jos joku tietää tälle tunteelle millään kielellä oman sanansa, niin saa kertoa, minä en nimittäin tiedä :D
Tänään päästäänkin ihan kohta luokan kans syömään ja juomaan 8) Ja siinä vaiheessa kun on käynyt suihkussa on hyvä huomata ettei missään ole enää ehjiä sukkahousuja! Miksi aina käy näin!
27.8.2014
asfadrhsdxfgdfg
Hohhoh, hirveä häslinki taas. Akvaario vuotaa vieläkin ja se piti taas tyhjentää (ja piilosta löytyi jo monnin munia??? Heti vaan kutemaan kun pääsi pois vankeudesta, kunnon alfa-monni...). Tein päätöksen, että se saa nyt olla lattialla täytettynä kaloineen. Ei kuitenkaan vuoda niin paljoa, että kastelisi lattian, kun pistää retkipatjan päälle ja pyyhettä viereen, mutta kuitenkin sen verran, että puutasolla ollessa se taso on imenyt hirveästi kosteutta, eikä näytä oikeen luotettavalta... Uutta varmaan sitten pitäisi katsella, en enää siihen silikonirumbaan ala, en osaisi tehdä sitä yhtään paremmin kuin viime kerrallakaan. Ja ylimääräistä rahaahan tässä onkin hirveästi? :I
Eilen kävi ilmi kans, että telkkariin kytkettynä olleet kaijuttimet ei enää toimi. Ne ei toista ääntä televisiosta, eikä puhelimesta, että kai nekin on sitten menetetty. Onneksi telkkarissa on kuitenkin omat kaijuttimet, vaan kuulostaahan ne vähän laimeilta kun on parempaan tottunut.
Tää muutto on kyllä aiheuttanut meidän omaisuudelle tappioita!
Sitten vielä lisäksi kävin maanantaina näöntarkastuksessa ja siellä todettiin, että mun oikeassa silmässä tosiaan on hieman hajataittoa, joka aiheuttaa sumennusta näköön. En siis ole kuvitellut koko asiaa. Lasit siis varmaan pitäis koulua ja autolla ajamista varten hankkia, että varmasti näkee kauas tarkasti.
On vähän nyt kyllä valituksen meininkiä ilmassa. :D
Onneksi pian on viikonloppu ja lähtään Raaheen juhliin kaverin läksiäisiä ja siskon rippijuhlia, saa jättää hetkeksi tän sekaisin olevan kämpän pois mielestä (tänne on huomenna ja ylihuomenna tulossa jotain työmiehiä tekemään ikkunoillekin vielä jotain, ja piti verhot ja huonekalut siirtää pois ikkunoiden tieltä????saatana.) ja pääsee näkemään hieman pidemmän tauon jälkeen kaikenlaisia Raahe-ihmisiä 8) Can't wait!
Eilen kävi ilmi kans, että telkkariin kytkettynä olleet kaijuttimet ei enää toimi. Ne ei toista ääntä televisiosta, eikä puhelimesta, että kai nekin on sitten menetetty. Onneksi telkkarissa on kuitenkin omat kaijuttimet, vaan kuulostaahan ne vähän laimeilta kun on parempaan tottunut.
Tää muutto on kyllä aiheuttanut meidän omaisuudelle tappioita!
Sitten vielä lisäksi kävin maanantaina näöntarkastuksessa ja siellä todettiin, että mun oikeassa silmässä tosiaan on hieman hajataittoa, joka aiheuttaa sumennusta näköön. En siis ole kuvitellut koko asiaa. Lasit siis varmaan pitäis koulua ja autolla ajamista varten hankkia, että varmasti näkee kauas tarkasti.
On vähän nyt kyllä valituksen meininkiä ilmassa. :D
Onneksi pian on viikonloppu ja lähtään Raaheen juhliin kaverin läksiäisiä ja siskon rippijuhlia, saa jättää hetkeksi tän sekaisin olevan kämpän pois mielestä (tänne on huomenna ja ylihuomenna tulossa jotain työmiehiä tekemään ikkunoillekin vielä jotain, ja piti verhot ja huonekalut siirtää pois ikkunoiden tieltä????saatana.) ja pääsee näkemään hieman pidemmän tauon jälkeen kaikenlaisia Raahe-ihmisiä 8) Can't wait!
20.8.2014
monnin paluu
Parin viikon hiljaisuus taas tässä välissä. Enkä vetoa mihinkään muuhun kuin kiireeseen. Meillä on hieman vieläkin kämppä kesken, ne samat 2 pahvilaatikkoa on yhä purkamatta :D mutta nyt sentään puuttuu enää sohva. Ja seinältä julisteet, jotka pitäisi kehystää ensin. Pikku hiljaa tähän on rakentumassa se kodin tunne, jonka puuttumista vielä pari viikkoa sitten tuskastelin. Maanantaina tuli super-nettikin, mutta en ole edes ehtinyt vetää nettijohtoa makuuhuoneeseen asti, että pääsisin omalla koneella nettiin :D näin kiireestä siis puhutaan, että mulla ei ole ollut ylimääräistä aikaa istua koneella!
Suurin syy on tietysti viime viikolla alkanut koulu! Se on kyllä syönyt aikaa - luonnollisesti - mutta toisaalta sitten oon saanut tämän arkirytmin nyt rullaamaan. Mulla on onneksi aivan älyttömän mukava luokka, ja tuo koulussa käynti on kyllä lievittänyt mun koti-ikävää aivan valtavasti. Lauantaina oli myös Tubecon, joten pääsi näkemään vähän harvemmin tavattavissa olevia tyyppejä. Sen lisäksi siis, että katseli kun Jussi on jossain fanien keskellä jakamassa nimmareita ja ottamassa yhteiskuvia :D tuossa tapahtumassa kyllä tuli jotenki semmonen "vanha" olo. Koska ei minun nuoruudessa mitään youtube-julkkiksia ollut.
Mutta asiasta toiseen. Mun piti alottaa aivan hurja projekti akvaarion kanssa, nimittäin silikonien uusiminen. Allas rupesi yhdestä reunasta vuotamaan, joten ei kai se auttanut. Tänään pistin testivedet uusille saumoille, eikä ainakaan vielä näytä vuotavan! Annan olla kuitenkin aamuun asti, ja jos vielä vaikuttaa siltä että on tosiaan vedenpitävä, pääsee kalatkin takaisin kotiinsa :)
Shokki-tapahtuma tässä oli kuitenkin se, kun mun piti irrottaa suodatin ennen silikonien uusimista. Sitä ei oo siis koskaan irrotettu, ei edes muutossa. Jätin sen yöksi vielä tiskialtaaseen, että pesen sen seuraavana päivänä. No, seuraava päivä koitti, tartuin toimeen ja kaadoin suodattimesta kaikki pienetkin määrät vettä pois. Ja sieltä tupsahtikin MONNI.
Äkkiä paniikissa vettä pesualtaassa hypähtelevän kalan päälle ja viemärin päälle kuppi. Säikähdin ensin, että se on se nykyinen ainoa monni, mutta kun menin tarkastelemaan kalojen tilapäiskotia, näin kyseisen monnin siellä. Ja sitten se iski: se on se monni, joka katos puoli vuotta sitten, ja jonka luultiin kuolleen ja joutuneen omenakotilon päivälliseksi. Se oli puoli vuotta ollut jossain suodattimen pienimmässä kolossa (isommat kolot on aina siivouksen yhteydessä tarkastettu), läpi muuton (!!!) ja kaiken. Niin, ja jos jäi epäselväksi, se monni on tosiaan elossa.
Mun sydän on särkynyt ainaki 500 kertaa, kun oon ajautunut miettimään, miten se on ollut puoli vuotta jossain pikkukolossa yksin pimeässä syöden vaan jotain levää :( pistin sille ämpäriin yhden akvaarion koristeista, ja aluksi se oli vaan aivan ahtaimpaan koloon ahtautuneena, vaikka tilaa oli yllin kyllin. Nyyh! Nyt se on kuitenkin pikkuhiljaa käynyt retkellä koristeen päälläkin ja on välillä ihan näkyvissä. Iskä vaan tuumas, että selviytyyhän ne monnit luonnossakin kuivina kausina vaikka minkälaisessa pikkulätäkössä, mutta itse en voi lopettaa ihmettelemistä. Selviytyjä 2014.
Ps. Entä jos oisin tietämättömänä kaatanut ne vedet vessanpönttöön????
Suurin syy on tietysti viime viikolla alkanut koulu! Se on kyllä syönyt aikaa - luonnollisesti - mutta toisaalta sitten oon saanut tämän arkirytmin nyt rullaamaan. Mulla on onneksi aivan älyttömän mukava luokka, ja tuo koulussa käynti on kyllä lievittänyt mun koti-ikävää aivan valtavasti. Lauantaina oli myös Tubecon, joten pääsi näkemään vähän harvemmin tavattavissa olevia tyyppejä. Sen lisäksi siis, että katseli kun Jussi on jossain fanien keskellä jakamassa nimmareita ja ottamassa yhteiskuvia :D tuossa tapahtumassa kyllä tuli jotenki semmonen "vanha" olo. Koska ei minun nuoruudessa mitään youtube-julkkiksia ollut.
Mutta asiasta toiseen. Mun piti alottaa aivan hurja projekti akvaarion kanssa, nimittäin silikonien uusiminen. Allas rupesi yhdestä reunasta vuotamaan, joten ei kai se auttanut. Tänään pistin testivedet uusille saumoille, eikä ainakaan vielä näytä vuotavan! Annan olla kuitenkin aamuun asti, ja jos vielä vaikuttaa siltä että on tosiaan vedenpitävä, pääsee kalatkin takaisin kotiinsa :)
Shokki-tapahtuma tässä oli kuitenkin se, kun mun piti irrottaa suodatin ennen silikonien uusimista. Sitä ei oo siis koskaan irrotettu, ei edes muutossa. Jätin sen yöksi vielä tiskialtaaseen, että pesen sen seuraavana päivänä. No, seuraava päivä koitti, tartuin toimeen ja kaadoin suodattimesta kaikki pienetkin määrät vettä pois. Ja sieltä tupsahtikin MONNI.
Äkkiä paniikissa vettä pesualtaassa hypähtelevän kalan päälle ja viemärin päälle kuppi. Säikähdin ensin, että se on se nykyinen ainoa monni, mutta kun menin tarkastelemaan kalojen tilapäiskotia, näin kyseisen monnin siellä. Ja sitten se iski: se on se monni, joka katos puoli vuotta sitten, ja jonka luultiin kuolleen ja joutuneen omenakotilon päivälliseksi. Se oli puoli vuotta ollut jossain suodattimen pienimmässä kolossa (isommat kolot on aina siivouksen yhteydessä tarkastettu), läpi muuton (!!!) ja kaiken. Niin, ja jos jäi epäselväksi, se monni on tosiaan elossa.
Mun sydän on särkynyt ainaki 500 kertaa, kun oon ajautunut miettimään, miten se on ollut puoli vuotta jossain pikkukolossa yksin pimeässä syöden vaan jotain levää :( pistin sille ämpäriin yhden akvaarion koristeista, ja aluksi se oli vaan aivan ahtaimpaan koloon ahtautuneena, vaikka tilaa oli yllin kyllin. Nyyh! Nyt se on kuitenkin pikkuhiljaa käynyt retkellä koristeen päälläkin ja on välillä ihan näkyvissä. Iskä vaan tuumas, että selviytyyhän ne monnit luonnossakin kuivina kausina vaikka minkälaisessa pikkulätäkössä, mutta itse en voi lopettaa ihmettelemistä. Selviytyjä 2014.
Ps. Entä jos oisin tietämättömänä kaatanut ne vedet vessanpönttöön????
6.8.2014
Ei meillä Raahessa katella tommosta
Ensimmäinen viikko ja risat uudessa kämpässä selvitty. Vaikka tosin puolet siitä meni siihen, kun käytiin Assemblyillä Helsingissä. Oli kerrassaan mukava kokemus, mahtavaa porukkaa. Parasta oli ehdottomasti se, kun lähettiin yöllä isolla porukalla mäkkärin autokaistalle hakemaan murkinaa. Oli kans jotenkin tosi huvittavaa, kun ekana yönä tulikin pulaa nukkumapaikoista, ja sitten sinne saliin oli jono, jossa ihmisiä oli patjat ja makuupussit kourassa. Kaikkea sitä :D Mutta hyvä reissu oli.
Ja jos palataan takaisin kämppään, niin tykkään tästä kyllä älyttömästi, vaikka täällä nyt vielä onkin paljon laatikoita ja pusseja levällään, kun tavarat vielä hakee paikkaansa. Ei ole ollut kirjahyllyä ja muuta vastaavaa, että kaikki tavarat olis voinut purkaa, mutta tänään tehtiinki kunnon reissu ikeaan ja haettiin tv-taso, sen molemmille puolille pikkuhyllyt + sitte vielä kunnon kirjahylly. Että eiköhän sitä huomenissa saada suurin osa lopputavaroista purettua :) Parin viikon sisään on 100 meganen nettikin tulossa! <3 Sitten puuttuu enää sohva ja pyykkikone. Ja toki vähän kaikkea pientä.
Onkin ollut näin keskineräsenä tämä kämppä tosi vieraan oloinen. Tai siis ei oo tullut vielä sitä tunnetta "kodista", vaan tuntuu enemmän kuin täällä oltaisiin vain käymässä. Ja oon vielä aina ollut just se, jolla tulee hauskimmallakin kesäleirillä aina koti-ikävä, ja varmaan vielä ala-asteen loppuun asti äidin piti soittaa mulle hyvän yön laulu puhelimella jos olin jossain yötä. Sitten menin nalle kainalossa nukkumaan. Menen tosin vieläkin, jos yksin pitää nukkua :D
Silloin kun Raahessa muutin omilleni, niin en juurikaan kärsinyt mistään koti-ikävästä, varmaan koska porukat asui kuitenkin ihan naapurissa. Mutta nyt se on sitten kyllä iskenyt. Aina kun sisäistän sen, että vitsit nyt oon päässyt viimein asuun Tampereelle, oon hetken aikaa tosi iloinen. Sitten tajuan, että se on tosi kaukana Raahesta ja yhtäkkiä haluaisinki just päästä käymään kotona. En siis edes siinä mun edellisessä kämpässä, vaan juurikin lapsuudenkodissa. Enkä edes välttämättä siinä tilassa missä se nykyisin on - vaikka sekin kyllä houkuttelisi - vaan vaikka silloin, kun mun huoneessa oli vielä kapea sänky, pieni philipsin matkatelkkari ja pleikkari ykkönen. Ja kaikissa vanhoissa leikkipuistoissa, rannassa, vaikka missä.
En siis oikeastaan tiedä, mitä mulla tarkalleen ottaen on ikävä. Äitiä, iskää, siskoa, kissaa? Raahea kaupunkina? Nykyisiä ja entisiä kavereita? Lapsuutta ja sitä kun ei ollut niin paljoa vastuuta asioista? Vähän kaikkea?
Onneksi nyt on kuitenkin ollut suht paljon tekemistä, ettei jää sitten paikalleen vaan murehtimaan ja haikailemaan menneiden perään, ja unohda kokonaan keskittyä niihin jännittäviin asioihin nykyhetkessä. Ei sitä kuitenkaan kovin usein muuta uuteen kaupunkiin, eikä se uutuuden tunne tässäkään asiassa kestä ikuisesti, että ei passais missata sitä!
Ja kyllähän tuo maailman paraspoikaystävä avomies tekee tästäkin asiasta paljon mukavampaa ja helpompaa :3
![]() |
| Assembly Summer 2014 ©Tuula Ylikorpi |
Ja jos palataan takaisin kämppään, niin tykkään tästä kyllä älyttömästi, vaikka täällä nyt vielä onkin paljon laatikoita ja pusseja levällään, kun tavarat vielä hakee paikkaansa. Ei ole ollut kirjahyllyä ja muuta vastaavaa, että kaikki tavarat olis voinut purkaa, mutta tänään tehtiinki kunnon reissu ikeaan ja haettiin tv-taso, sen molemmille puolille pikkuhyllyt + sitte vielä kunnon kirjahylly. Että eiköhän sitä huomenissa saada suurin osa lopputavaroista purettua :) Parin viikon sisään on 100 meganen nettikin tulossa! <3 Sitten puuttuu enää sohva ja pyykkikone. Ja toki vähän kaikkea pientä.
Onkin ollut näin keskineräsenä tämä kämppä tosi vieraan oloinen. Tai siis ei oo tullut vielä sitä tunnetta "kodista", vaan tuntuu enemmän kuin täällä oltaisiin vain käymässä. Ja oon vielä aina ollut just se, jolla tulee hauskimmallakin kesäleirillä aina koti-ikävä, ja varmaan vielä ala-asteen loppuun asti äidin piti soittaa mulle hyvän yön laulu puhelimella jos olin jossain yötä. Sitten menin nalle kainalossa nukkumaan. Menen tosin vieläkin, jos yksin pitää nukkua :D
Silloin kun Raahessa muutin omilleni, niin en juurikaan kärsinyt mistään koti-ikävästä, varmaan koska porukat asui kuitenkin ihan naapurissa. Mutta nyt se on sitten kyllä iskenyt. Aina kun sisäistän sen, että vitsit nyt oon päässyt viimein asuun Tampereelle, oon hetken aikaa tosi iloinen. Sitten tajuan, että se on tosi kaukana Raahesta ja yhtäkkiä haluaisinki just päästä käymään kotona. En siis edes siinä mun edellisessä kämpässä, vaan juurikin lapsuudenkodissa. Enkä edes välttämättä siinä tilassa missä se nykyisin on - vaikka sekin kyllä houkuttelisi - vaan vaikka silloin, kun mun huoneessa oli vielä kapea sänky, pieni philipsin matkatelkkari ja pleikkari ykkönen. Ja kaikissa vanhoissa leikkipuistoissa, rannassa, vaikka missä.
En siis oikeastaan tiedä, mitä mulla tarkalleen ottaen on ikävä. Äitiä, iskää, siskoa, kissaa? Raahea kaupunkina? Nykyisiä ja entisiä kavereita? Lapsuutta ja sitä kun ei ollut niin paljoa vastuuta asioista? Vähän kaikkea?
Onneksi nyt on kuitenkin ollut suht paljon tekemistä, ettei jää sitten paikalleen vaan murehtimaan ja haikailemaan menneiden perään, ja unohda kokonaan keskittyä niihin jännittäviin asioihin nykyhetkessä. Ei sitä kuitenkaan kovin usein muuta uuteen kaupunkiin, eikä se uutuuden tunne tässäkään asiassa kestä ikuisesti, että ei passais missata sitä!
Ja kyllähän tuo maailman paras
27.7.2014
miau miau
Alkaa sitten olla muutto ihan käsillä. Kämppä tyhjennettiin tänään pakettiautoon ja peräkärryyn, ja muutenkin ilmassa on sellanen muuttamisen fiilis. Perjantaina keräännyttiin vielä isolla lössillä museon rantaan viettämään läksiäisiä. Ehtihän siinä illan aikana jo miettiä, että ei täältä halua minnekään lähteä, täällä on aivan parasta. Ei tullut edes lähdettyä baariin, kun jäätiinkin vaan juttelemaan ja kuuntelemaan nostalgisia biisejä aamuyöhön asti. Todella hyvä ilta siis!
Sillon mulle on kans kunnolla ensi kertaa iski se, että ollaan nyt maanantaina jo muuttamassa, ja seuraavan kerran tuun Raaheen varmaan sitten elokuun lopulla. Ja vaikka normaalissa arkielämässä oon oikeasti lähinnä tekemisissä vain Jussin, Niinan ja mun porukoiden kanssa, enkä edes oikeasti näe suurinta osaa mun kavereista kuin kerran viikossa, ja joitakin ihmisiä kerran kuussa tai vielä harvemmin, niin siitä huolimatta se kuukausi poissa Raahesta alkoikin tuntua yhtäkkiä aivan hirveän pitkältä ajalta. Niina sen aika hyvin pistikin heippoja sanoessa sanoiksi: "mutta nyt mää tiiän että oot niin kaukana!"
Tosin joitakin jo Raahesta muuttaneita kavereita oon muuton jälkeen lähempänä, jos sillä voi vaikka itseään lohduttaa. Ja onneksi Jussi muuttaa mukana♥
Oon ollut aivan älyttömän innoissani tästä muutosta ja oottanut sitä, mutta just nyt mulla on vaan sellanen olo, että voisin asua täällä vielä sittenkin muutaman viikon lisää.
Silti, aamuyöstä startataan kohti Tamperetta, jänskätään miten kalat selviää muutosta...
Sillon mulle on kans kunnolla ensi kertaa iski se, että ollaan nyt maanantaina jo muuttamassa, ja seuraavan kerran tuun Raaheen varmaan sitten elokuun lopulla. Ja vaikka normaalissa arkielämässä oon oikeasti lähinnä tekemisissä vain Jussin, Niinan ja mun porukoiden kanssa, enkä edes oikeasti näe suurinta osaa mun kavereista kuin kerran viikossa, ja joitakin ihmisiä kerran kuussa tai vielä harvemmin, niin siitä huolimatta se kuukausi poissa Raahesta alkoikin tuntua yhtäkkiä aivan hirveän pitkältä ajalta. Niina sen aika hyvin pistikin heippoja sanoessa sanoiksi: "mutta nyt mää tiiän että oot niin kaukana!"
Tosin joitakin jo Raahesta muuttaneita kavereita oon muuton jälkeen lähempänä, jos sillä voi vaikka itseään lohduttaa. Ja onneksi Jussi muuttaa mukana♥
![]() |
| Museon ranta |
Oon ollut aivan älyttömän innoissani tästä muutosta ja oottanut sitä, mutta just nyt mulla on vaan sellanen olo, että voisin asua täällä vielä sittenkin muutaman viikon lisää.
Silti, aamuyöstä startataan kohti Tamperetta, jänskätään miten kalat selviää muutosta...
14.7.2014
älä jätä kuumaa poikaystävääsi autoon
Onpa taas ollut viikko täynnä toimintaa! Tiistaina lähdettiin Jussin kans kohti Tamperetta katsastaan pari kämppää ja lisäksi muuten vaan hengaileen. Toinen kämppä oli heti meidän suosikki, ja tietysti sitte siihen oli ilmeisesti muutama muukin hakija. Seuraavana aamuna se esittelijä sitten kuitenkin soitti meille ja sano, että he ovat päättäneet, että haluaisivat vuokrata meille sen asunnon! JEEEEE. Samana päivänä käytiin äkkiä kirjottamassa vuokrasopparit ja oltiin hyvin iloisia. Siitä tulee niin kiva :3
Eikä jättänyt Tampereen retki muutenkaan kylmäksi. Aivan sairaan kuuma. Sitten vielä saatiin hyvä idea mennä muutaman kaverin kanssa rannalle loikoilemaan, eikä siellä tuullut tietysti yhtään, ja hikeä puski vaikka ei ois voinut juuri enää vähemmissä vaatteissa olla. Helpotti vasta auringon laskiessa. Päivän kohokohta ehdottomasti sorsien ruokkiminen auringonlaskussa!
Tampereelta pinkaistiin sitten Joensuuhun, että päästään menettämään festarineitsyytemme Ilosaarirockille. Ehdottomasti kyllä kokemisen arvoinen tapahtuma! Hurjimmat oli ehdottomasti lauantailta Studio Killers ja sunnuntailta Ellie Goulding. Studio Killerssin keikka oli semmosessa teltassa, ja siellä oli aivan sairaan ahdasta, kuumaa ja hapetonta, ihmiset vielä tanssi ja hyppi, välillä tuntui, että taju vois oikeasti lähtä millä hetkellä tahansa :D Mutta siis aivan mahtava ralli kuitenkin, olin ite aivan fiiliksissä, ei oo turhaan hehkutettu tätä. Ellie Goulding soitti onneksi ulkosalla, niin pysty jäämään vähän kauemmas ja happi ei loppunut kesken, vaikka eipä siinä auringon paahteessa silti viilenemään päässyt... Aivan mahtava keikka sekin, 5/5.
Eikä jättänyt Tampereen retki muutenkaan kylmäksi. Aivan sairaan kuuma. Sitten vielä saatiin hyvä idea mennä muutaman kaverin kanssa rannalle loikoilemaan, eikä siellä tuullut tietysti yhtään, ja hikeä puski vaikka ei ois voinut juuri enää vähemmissä vaatteissa olla. Helpotti vasta auringon laskiessa. Päivän kohokohta ehdottomasti sorsien ruokkiminen auringonlaskussa!
![]() |
| 100°C |
![]() |
| Sorsat odottavat herkkua :3 |
Tampereelta pinkaistiin sitten Joensuuhun, että päästään menettämään festarineitsyytemme Ilosaarirockille. Ehdottomasti kyllä kokemisen arvoinen tapahtuma! Hurjimmat oli ehdottomasti lauantailta Studio Killers ja sunnuntailta Ellie Goulding. Studio Killerssin keikka oli semmosessa teltassa, ja siellä oli aivan sairaan ahdasta, kuumaa ja hapetonta, ihmiset vielä tanssi ja hyppi, välillä tuntui, että taju vois oikeasti lähtä millä hetkellä tahansa :D Mutta siis aivan mahtava ralli kuitenkin, olin ite aivan fiiliksissä, ei oo turhaan hehkutettu tätä. Ellie Goulding soitti onneksi ulkosalla, niin pysty jäämään vähän kauemmas ja happi ei loppunut kesken, vaikka eipä siinä auringon paahteessa silti viilenemään päässyt... Aivan mahtava keikka sekin, 5/5.
![]() |
| Studio Killers (on muuten ainoa kuva minkä ehdin alusta ottaa, ei siellä ois kamera pysynyt kädessä :D) |
![]() |
| Ellie Goulding |
Tosi positiivisen yllätys oli myös Sannin keikka. En siis oo mitenkään kovin innostuneesti koskaan kuunnellut sen musiikkia tai jaksanut perehtyä + sitä soi radiosta niin paljon että joka biisi lähes automaattisesti alkanut vaan rasittaa. Mutta keikka oli tosi hyvä! Biisit alko yhtäkkiä jopa vaikuttaa tosi kivoilta, saattaa olla että tykkään nyt Sannista :D Oon selvästikin helposti aivopestävissä live-musiikilla. Jenni Vartiainenkaan ei oo mikään mun lemppari, mutta senkin keikka jätti yllättävän hyvän mielen!
![]() |
| Sanni |
![]() |
| Jenni Vartiainen |
Stam1nan keikkaa jopa odotin melko innolla, mutta yllättäen se ei ollut mitenkään poikkeavan loistava (vaikka loistava toki kuitenkin!) Syynä varmaan se, että suurin osa omista suosikeista jäi soittamatta, ja eihän sitä kaikkien lempibiisejä voi aina soittaakaan. Fiilis oli joka tapauksessa kyllä tosi hyvä! Happoradionki oon halunnut nähdä aivan hirveän kauan livenä, kun se on yks niistä bändeistä, joiden biisien sanoja osaa aivan hirveän määrän ulkoa, ja johon rakastun aina uudelleen. Se ei kyllä tuottanut lainkaan pettymystä, sain kuulla hirveän määrän henkilökohtaisia lempparilauluja, ja koska se oli lauantai-illan viimeinen esiintyjä, se sai lopetukseen kunnon ilotulitukset ja valoshown. :D Olin kyllä niin ihmeissään, ettei siinä tilanteessa tullut mieleenkään vetää kameraa esiin, sitä piti vaan kahtoa ja ihmetellä<3 Koko esitykseen oli muutenkin lisätty kaikenmaailman räjähteitä ja liekkejä, niin kyllä sitä kelpas katsoa ja kuunnella!
![]() |
| Stam1na |
![]() |
| Happoradio |
Sitte tuli vielä Herra Ylppöä, Mustaschea,Viikatetta, Opethia, Mustaa Barbaaria ( :D ) ja kaikenlaista muuta satunnaista kuunneltua sivukorvalla. Ruoka oli hyvää ja sitä oli monenlaista. Vessat oli järjestetty tosi hyvin, en missään vaiheessa joutunut jonottamaan viittä minuuttia kauempaa. Vesipisteille ja anniskelualueen tiskille oli sitten hieman pidemmät jonot, mutta väkimäärään nähden kaikki kyllä sujui tosi sukkelasti!
Ehottomasti paras asia oli kuitenkin se, että keikoilla pysty hyvin mielin jäämään vähän kauemmas siitä hirveästä ihmisryysiksestä, koska ihan yhtä lailla siellä kaukana takana ihmiset fiilisteli, jammaili ja tanssi, mutta ei vaan yhtä supussa ku siellä ihan edessä. Ja sellasillakin keikoilla joilla ei hirveesti edes välittänyt esiintyjästä ja meni siihen lähistölle istumaan, niin siellä ympärillä ihmiset levitti kuitenkin juhlamieltä kun bileet jatku niin kauas lavasta.
Että ei ne ihmiset turhaan festareita hehkuta, aivan mahtavat! :) Ei taatusti jää mun viimeisiksi festareiksi.
![]() |
| Herra Paninin koju! Jos joku ei tiedä niin rakastan paninia<3 |
![]() |
| Random vesipiste-kuva |
Raaheen tullessa muuten odotin, että autosta ulos astuttaessa meitä tervehtii tuttu viileä merituuli, mutta ei kun täälläkin on vaan kuumaa kuumaa kuumaa! Ihan kuin jättimäinen koira vaan hengittäis kasvoille. Äsken jyrisi ukkonen ja odotin, että no nyt viilenee, mutta se menikin vaan ohi ja kuuma vaan jatkuu??? ApUa??..åäöl. Ei vaan kyllä siellä vielä näkyy salamia salamoita.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)






















































