Pink Paw Print
Näytetään tekstit, joissa on tunniste eläimet. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste eläimet. Näytä kaikki tekstit

20.9.2017

Nahattomat eläimet ja syksy yllättivät iloisesti

Kävikö kellekään muulle niin, että odotteli vielä alkusyksystä vähän lämpöisiä, aurinkoisia alkusyksyn päiviä, kunnes hoksas, että syyskuu on pian jo ohi, ja niitä ilmoja ei koskaan tullut? Havahduin jotenkin vasta siihen, että ihan just on lokakuu, ja mää oon vielä ihan sillä mielellä, että kyllä se varmaa joku viikonloppu vielä hetkeks lämmittää! :D

No, onneksi ehdin vielä kesän lopulla nauttia hyvistä ilmoista sen verran, että ei jää harmittamaan.

Raahen reissulla ehdittiin viettää ilta laiturilla, tässä äiti ottamassa kuvia kauniista auringonlaskusta.

Pitkästä aikaa ehti poiketa maallakin, saunoa kunnon saunassa ja katsella kivoja eläimiä.

Pari viikkoa sitten käytiin Vantaalla Heurekassa tsekkaamassa Eläinten Body Worlds -näyttely. Muistan, että sillon aikanaan kun siellä oli se ihmisten vastaava versio, oisin kovasti halunnut mennä. Etäisyys oli kuitenkin silloin sen verran pidempi, ettei sitten tullut käytyä. Tässä oli kuitenkin ihan pakko päästä käymään.
Ja suosittelen kyllä kaikille, joita anatomia saattais kiinnostaa! Tai jos muuten vaan tykkää katsella siistinnäköisiä juttuja, koska onhan noi hienoja, vaikkei anatomia kiinnostaiskaan. Eläimet on siis aitoja, plastinoituja eläimiä. Ihan eri asia tutkiskella anatomiaa vierestä kolmiulotteisena kuin kirjasta tai ruudulta.

Tämä vierailu oli myös ensimmäinen vierailuni Heurekassa, ja edellisen kerran oon Tietomaassakin käynyt joskus... peruskoulussa? Oli siis ihan virkistävää päästä käymään tollasessa tieteellisessä leikkipaikassa :D Vaikka onhan suurin osa siitä melko lailla nuoremmille suunnattu, mutta mulla ei ole mitään ongelmaa innostua lapsille suunnatuista tieteen näytteistä.


Vaikka saattoi kuulostaa siltä, että mulla ois negatiivista asennetta tätä säätä kohtaan, niin älkää hämääntykö: Musta on ihanaa, että syksy on täällä. Kaapin perältä on kaivettu jo kynttilät ja lämpöviltti, ja kokonaisuuden kruunaa tee ja villasukat.

28.12.2016

Koko syksy meni - mitä on tapahtunut

Vuodenvaihde on lähentymässä, ja mulle tuli sellanen viime hetken himo tehdä kuluneeseen syksyyn pieni katsaus. Se on nimittäin oikeasti mennyt ohi nopeammin kuin aika koskaan. Yksi erittäin pätevä syy siihen on, että mun syksy on ollut TODELLA tiivis. Joten, ennen kuin vuosi 2017 pamahtaa paikalle, erittäin pikainen katsaus kuluneeseen syksyyn:


Mulla oli alkusyksystä ensimmäinen bioanalyytikkokoulutuksen työharjoittelu, eli näytteenoton harjoittelu. Tein sen Raahessa, koska harjoittelu kesti vain pari viikkoa ja se on sellanen sopiva aika viettää Raahessa, ja Tampereen alueella muutenkin on ruuhkaista harjoittelupaikkojen suhteen. Odotin siis, että tää harjottelu on se pahin ja odotin vaan niitä seuraavia, labrapainotteisia harkkoja. Et tää vaan pois alta.

Mutta toisin kävi: Mun harjottelu oli tosi antoisa, opin ihan sairaasti kaikkea uutta, sain hurjan määrän itsevarmuutta mun näytteenottoon, ja työyhteisö otti mut tosi lämpimästi vastaan, ja heippoja sanoessa monet toivoi, että tulisin vielä takaisin. Kyllä se varsinainen labrapuoli yhä kiinnostaa mua enemmän kuin näytteenotto, mutta huomattavasti odottamaani parempi fiilis jäi!



Tähän syksyyn on myös kuulunut tuutorointi! Hain viime keväänä hieman hetken mielijohteesta tulevien biojen tuutoriksi, ja tulin sit päässeeksi. Keväällä käytiin jo koulutukset, mutta the main event on ollut tässä syksyllä.
Meillä oli myös kissa hoidossa noin viikon ajan!
Jukka Palmu on ehtinyt pyörähtää Tampereella ilokseni parikin kertaa.
Ainoat opiskelijabileet, joissa oon kunnolla ollut (eli siis alkoholin vaikutuksen alaisena) tänä vuonna: Hämeenkadun appro. Ja kyllähän sitä oltiinkin. Jatkoilla pähkäiltiin Jussin kans ihan hirveesti, että miten ihmeessä Mighty 44 ei soita Dynamitea, ja huudeltiin Dynamitea tasaisin väliajoin keikalla. Kotona sitten hoksattiin, että ei se tainnut olla sen biisi.
Oon hankkinut tänä syksynä mun ensimmäiset lasit! Mulla on siis ollut hajataittoa jo jonkin aikaa, se ei oo muuten mua häirinnyt kuin silloin, jos yritän vaikka luokan perältä lukea mustaa tekstiä valkoiselta pohjalta: se teksti näyttää jotenkin "suttuiselta." Hirveästi muuten erot ei pistä silmään juuri kuin kauempaa tekstiä lukiessa, mutta oon kyllä tykästynyt näihin laseihin asusteenakin!
Syksyyn on kuulunut erittäin paljon opiskelua. Tässä Pekka avustamassa mua molekyylibiologian opinnoissa.
Suuri muutos elämässä: Myytiin Volvo pois! Ja ei siis ostettu mitään autoa tilalle, vaan ollaan nyt täysin autottomia. Näin joulun aikaan sen on kyllä taas jotenkin paremmin huomannut, kun ei voinutkaan vaan kasata kaikkea autoon ja lähteä huristelemaan, vaan piti varailla lippuja ja kantaa tavaroita ja ties mitä. Ja onhan se ollut outoa, kun oon kuitenkin 18-vuotiaasta asti liikkunut autolla just sinne ku haluan just sillon ku haluan. Toisaalta, ihana tietää, että huoltoihin ja bensaan ei mene enää rahaa, ja Tampereen sisällä oon kyllä tarvinnut autoa toooosi vähän.
Myös siskoni Tiina kävi kaverinsa kanssa Tampereella vierailulla!
Sijoitettiin Volvon myyntirahoista Jussin kans osa meidän sähköröökeihin: tilattiin kunnolla nesteitä, jotta riittää pitkäksi aikaa, Jussille nikotiinilla ja mulle ilman. Näiden avulla me ollaan arjesta jätetty tupakointi lähes kokonaan pois, lähinnä poltetaan jos joku tarjoaa ja jos ollaan lomalla tai juhlimassa.
Kuva koulun kuntosalin tanssimaratoonista. Oli siis yhteensä 3 tuntia hiphoppia ja zumbaa. Mun oli eka tarkoitus käydä vain se eka hiphop-tunti, mutta sitten ne ohjaajat sanoi, että ne, jotka on loppuun asti, saa pienen palkinnon. Joten jäin sit koko maratooniksi. Oisitte nähnyt mun ilmeen, kun paljastu, et se palkinto oli pieni proteiinipatukka...

Tässä random-kuva tanssitreeneistä. Meillä oli tänkin puolen vuoden aikana ihan huippuryhmä, ja meillä oli tosi hauska jouluesitys. Huomasin samalla, että oon ollut jo vuoden tässä ryhmässä, ja siirryn kevääksi yhden haastavampaan ryhmään. Vedin myös pienet yolot ja ilmottauduin kevääksi myös aikuisbalettiin. En oikeastaan sen takia, että alkaisin harrastaan balettia päätanssina, koska kyllä show-, jazz- ja nykytanssi on se mistä tykkään, sellasta vapaata ja satunnaista, mutta aattelen, että baletista vois olla hyötyä mun pirueteille ja nilkan ohjennuksille. JA SELÄLLE. Koska oon koko syksyn yrittänyt saada itseäni panostamaan selän hyvinvointiin, mutta pilates. selkävenytyset yms. on vaan niin tylsiä.
Pihvien pikkujouluissa askarreltiin pipareita.

Koko vuosi on mennyt kertakaikkiaan todella nopeasti ohi. Vilkaisin nopeasti blogia, ja huomasin, että oon kesällä tehnyt vaan tällasen samankaltasen "monsteripäivityksen", kun ei oo ollut aikaa kirjoittaa erillisiä merkintöjä kaikesta, mistä ois halunnut. Sama kesän meno on jatkunut aika lailla vuoden loppuun asti. Ja vaikka jotenkin tuntuu, että moni on voivotellut somessa, miten 2016 on ollut huono vuosi, niin mulle henkilökohtaisesti 2016 on ollut todella hyvä vuosi.

Jouluksi meno on hidastunut. Tultiin nimittäin viettään koko joulun aika Raaheen. Aluksi oli tarkotus matkata vähän siellä sun täällä, mutta nyt kun ei ole enää sitä autoa, pitäis kamoja raahata busseissa/junissa paikasta toiseen, eikä liputkaan ihan ilmaisia ole, joten tehtiin tällanen päätös sitten. Onkin ihan kiva, että on saanut olla tosi joutilaana, kun ei oo tarvinnut miettiä mitään tiukkaa aikataulua, milloin liikutaan paikasta A paikkaan B jne, vaan on täysin saanut rentoutua lomatunnelmaan!



Ei kai muuta sitten! Aion jatkaa lomailua rennoissa tunnelmissa, jotain järkevää teen sitten vasta tammikuun puolella. Vaikka joulu nyt jo menikin, niin hyvää joulua, ja ennen kaikkea  onnea tulevalle vuodelle 2017!













10.7.2016

monsterimittainen päivitys kesästä

Hoksasin just, että mun edellinen merkintä on kirjoitettu 19.5. Malagan reissusta. Keskeneräisiä luonnoksia kyllä löytyy, kun kesän aikana oon niitä muutaman aloittanut. No, mitä mun kesään on muun muassa kuulunut:


Äiti ja Tiina tuli yllätysvierailulle Toukokuun lopussa - ja Jussi piti yllärin tosi hyvin salassa, mulla ei ollut aavistustakaan koko juonesta! Mulla oli enää yksi tentti jäljellä ja pääsin aloittamaan kesäloman, joten tää vierailu oli ajoitettu loistavasti.

Jätettiin tällä kertaa Särkänniemessä pyöriminen väliin, ja käytiinkin Pyynikin näkötornilla kattelemassa maisemia (ja pyöräilykisoja!) ja syömässä munkit, pyörähdettiin Arboretumissa käveleskelemässä (vinkki: hienoista maisemista huolimattaan siellä ei toukokuun lopulla vielä hirveästi ole kukkia) ja tietysti Ahvenisjärven sorsaystäviä piti käydä tervehtimässä. Toki myös yleistä löhöilyä, hengailua ja grillikauden avaaminen kuului asiaan. Tehtiin myös harvinaisen onnistunut shoppailureissu, kun UFFilla sattui olemaan 5e/muovikassi -tarjous. Kerrankin raski ostaa jotain vaatetta!

Näköala Pyynikin näkötornista, jossa minäkin kävin ensimmäistä kertaa, vaikka pian 2 vuotta ollaan jo Tampereella asuttu.
Äiti keskustelee eläinten kanssa :D 

Kesäkuun alussa menin vuorostani Raaheen, joka oli todella hyvä reissu. Äidillä oli viel muutama päivä kesälomaa jäljellä, joten päästiin käveleskelemään (ja ihmettelemään Raahen penkittömyyttä), ja tehtiin pyrähdys maalle ihmettelemään lampaita. Niina värjäs mulle kesätukan, mä sain nukkua koko lomani majassa (paitsi sitten kun Jussi tuli, ei viltti oikein riittänyt levennettyyn patjaan) ja ehdittiin vielä juhlia Niinan valmistujaisiakin. Takaisin tultiin Onnibussilla, mikä kyllä kehitti istumalihaksia. Vaasassa pari tuntia seistessä haettiin sairaalle Jussille yskänlääkettä, joka ei juurikaan auttanut.

Niina teki ihan uskomattoman työn mun hiuksien kans, tässä meni oikeesti ihan reilusti aikaa. Ja oli muuten pehmeät hiukset jälkeenpäin, huolimatta käsittelystä!
Majani.

Kotiin palattuani mä sain viimein laitettua kesäkukat, ja me testattiin Jussin kanssa tehdä omaa limonadia (josta en kerro enempää kuin sen, että hedelmämehujen puristukseen on käytetty tyynyliinoja). Ennen Juhannusta käytiin vielä Porin ja Lassilan suunnasa, ja söin ravintolasta oikeasti elämäni parasta lihaa!

Pelargonit ja Verenpisara. Aluksi oli tarkoitus ostaa vain Pelargonit, mutta kun kukkateltassa olin aikani kierrellyt ja kaarrellut uudestaan ja uudestaan tuon Verenpisaran luokse, niin tiesin että se on ostettava, tai jää harmittamaan :D

Limonadin valmistusta...

Juhannus me vietettiin ensimmäistä kertaa Tampereella, ja se oli kyl huikee! Alkuilta pelailtiin ja heitettiin itse tehdyn limonadin sekaan kaikennäköistä alkoholia, loppuillasta päätettiin lähtä keskustaan näkemään välillä muitakin ihmisiä, siitä huolimatta ettei bussit liikkuneet ja piti maksaa taksista. Mut kyllä se kannatti, hauskaa oli!

Juhannuksen jälkeen pari lepopäivää ennen kuin startattiin kohti Kausalaa, mikä sekin oli todella hyvä reissu. Käytiin Jussin äidin kanssa metsäkävelyllä, onnistuttiin menemään harhaan ja päädyttiin kävelemään 2 tuntia. Juhlittiin pienimuotoisesti Jussin syntymäpäiviä monen erilaisen kakun kera. Käytiin kalassa (ja parin tunnin kalojen ruokkimisen jälkeen saatiin yksi lohi!)

Vaikka kalastettiin eri puolilta lätäkköä, ei me tästä saatu yhtäkään kalaa, vaan meidän piti siirtyä hieman pienempään. Lohi tuli kuitenkin!

Lyhyt stoppi Tampereella, ja lähdettiin vielä Vantaan suuntaan testaileen virtuaalitodellisuutta HTC Vivellä. Aivan älyttömän hauska laite kyllä. Mutta pahin kuumotus hankkia 1000 euroa maksava peliväline kyllä helpottui, kun huomas että se pelivalikoima ei oo vielä mitenkään hurjan mahtava.

Jussi virtuaalitodellisuudessa.


Kaikkea ei yhteen tekstiin mitenkään saa mahtumaan ja paljon jää pois, ihan vaan senkin takia että mua itseäni ei motivoi juuri koskaan lukea ihan hirveän pitkiä päivityksiä, ja yritän välttää sellaisia kirjoittamasta itsekin parhaani mukaan. Siksi en tiedä, miten hyvin se tästä tekstistä välittyy, mutta mun kesä tähän mennessä on ollut aivan mahtava. Uus "paras kesä ikinä."

Jotenkin tuntuu, että tänä kesänä joka reissu on ollut poikkeuksellisen hyvä (aina ne on hyviä, mutta tänä kesänä jotenkin erityisen hyviä.) Vaikka meillä on ollut paljon matkailua vähän sinne sun tänne, niin ei oo ollut liian kiire, vaan ollaan ehditty myös olla rauhassa kotona ja vaan hengailla, pelailla, katella sarjoja ja muuta vastaavaa, yhdessä ja erikseen, mitä mulla olikin eniten ikävä tuossa kevään koulukiireissä. Sitä on luvassa nyt toivottavasti pari viikkoa, sitten mietin onko seuraava matka heinäkuun lopulla vai elokuun alussa :)

Toivottavasti teillä on ollut yhtä hyvä kesä kuin mulla, ja nauttikaamme vielä tästä loppupuoliskosta, vaikka illat jo pimenee!


27.6.2015

halpa koira napsahtaa poikki

Nyt tuntuu vasta siltä, että on saanut kunnolla maata tekemättä mitään. Oli nimittäin tuo edellinenkin viikko melko toiminnantäytteinen! Äiti, sisko + siskon kaveri tuli meille Tampereelle edelliseksi viikoksi maanantaista torstaihin asti kylään. Maanantai meni ajaessa, tiistaina me käytiin tietysti särkänniemessä! Keskiviikon shoppailureissun sentään onnistuin välttämään, kun lähettiinkin äidin ja Jussin kans käymään Jussin äidin mökillä, ja jätettiin nuoret ja jaksavaiset kaupungille kierteleen :D Ja torstaina ajeltiin jo takaisin Raaheen, että ehdittiin juhannuksen viettoon.


Mulla on aavistuksen ristiriitainen suhde huvipuistoihin. Pelkään ihan kuollakseni niissä laitteissa, että ne turvahärvelit jotenkin feilaa ja lennän sieltä kuolemaani. Tai että se koko laite syöksyy pois kiskoiltaan ja kaikki kuolee. Sitten kuitenkin esim. vuoristoradoissa nautin kyllä siitä itse vauhdista. Vaikka mun suusta lähteekin sellasta ihmeellistä huudon sekalaista naurua, ei siitä varmaan oikein ota selvää kiljunko vai nauranko. Tai oikeastaan teen niitä vuorotellen. Noh, kun kerran oltiin kuitenkin lähdetty, niin päätin, että meen jokaiseen hirvitykseen mitä sieltä löytyy :D

Tornado; luultavasti mun lempivuoristorata kautta aikojen ja jopa ehkä lempilaite ylipäältänsä. Joka kerta pelkään kamalasti kun mennään hitaasti ylös, mutta alastulo on mulle kyllä yhtä juhlaa. Niin pehmeä, mutta vauhdikas kyyti! Tää on yks harvoista laitteista, jossa jaksan juosta monta kertaa putkeen.
Tää High Voltage taas oli eniten kiljumista aiheuttava laite, tuntui että siinä roikkui ihan miten päin sattuun ja pyörittiin joka suuntaan, korkealla. Huvittavaa oli kuitenkin se, että minä ja Tiina oltiin ainoat, jotka koko laitteessa huusi :D meitä vastapäätä istui varmaan 10v. tyttöset, jotka tyynesti siinä jutteli keskenään. Uskomatonta. (kuva äidin puhelimseta)
Pitihän se käydä vielä itseään kastelemassakin... Vaikka meille osui muutenkin sellainen päivä, että tuli pari aivan hirveää sadekuuroa, tuli jopa rakeita, vaikka muu päivä olikin sitten ihan nätti! (kuva äidin puhelimesta)

Kaikki laitteet tuli urheasti kokeiltua. Laitteissa kiertelyä kivempaa musta on oikeastaan kuitenkin kaikki se muu tarjonta Särkänniemessä. Planetaariossa oli taas vaihteeksi aivan ihana dokumentti universumin tuhoista ja akvaario nyt on ikuinen kestosuosikki. Tänä vuonna lähdettiin käymään kierros myös koiramäessä, vaikka aiemmin ollaan se aina jätetty jostain syystä väliin. Tällä kerralla päätökseen vaikutti hyvin vahvasti mikropossut. Oli vaan sääli, että monet niistä eläimistä tuntui olevan juuri jollain leposilla ja nokosilla, mutta kiva niitä oli ihastella :3 Suosittelen koiramäkeä kyllä muutenkin, se oli niin nätti "minikaupunki", kivoja pieniä taloja ja paljon eläimiä.

Tässä muutama mun suosikkikaloista :D
Mikropossu köllöttelee :3
... Ja vielä normaalipossut tonkimassa maata!
Toinen eka kertaa koettu Särkänniemen elämys oli se kauhukino, 5D-elämysköhän se nyt mahtaa olla. En oikein tiennyt, mitä siltä odotin, mutta sain kyllä aivan järjettömän kasan säikäytyskohtauksia niillä 5D-tehosteilla. En tiedä vaikuttiko se, että oli päivän jo laitteissa kiljunut, että ne kauhun kiljahdukset karkas kurkusta helpommin kuin yleensä :D Suosittelen joka tapauksessa.


No, Raahessa päästiin sitten Juhannuksen viettoon, ja vaikka mitään hirveää hellettä ei suotu, niin hyttyset kyllä löysivät tiensä juhlapaikalle... Fiksuna olin tietysti päätynyt sukkahousut+mekko -asuvalintaan, ja olin käytännössä kävelevä buffetpöytä itikoille. Kyllä kutisi sen illan jälkeen.

Viikonloppuna on kans päästy kovasti korkkailemaan meidän uusia lautapelejä. Jussi kävi tosiaan vaihtamassa taikakorttejaan pois ja otti tilalle monen sorttista lautapeliä. Meillä kyllä on lautapelejä komerossa pari hyllyllistä, mutta ollaan melko pitkään haaveiltu ostavamme lisää. Rahattomina se on kuitenkin aina jäänyt sitten. Nyt tuli oiva tilaisuus, kun korteista saadut rahat piti käyttää siis sen kaupan sisäisesti!


Maanantaina tultiin kotiin, ja sen jälkeen oon ehtinyt sotkea jo unirytmini perinpohjaisesti. Mutta mitäpä se lomalla niin haittaisi! Sää on kyllä yhä aivan hirveän vaihtelevaa, ja tuntuu ihan tyhmältä, että päivät alkaa jo lyhenemään. Kesä on jo menossa pois - eikä ole edes vielä alkanut!

22.4.2015

leikkiläjä

Tampereen synttärit tuli vieteltyä hilpeissä merkeissä. Trivial Pursuit ja juomapelit oli näissäkin bileissä aika kova sana! Baariin ei tullut onneksi lähdettyä, säästyi nekin rahat, ja rahaa tässä kuussa onkin ollut aivan hirveän vähän. Opintolainattomat kuukaudet ei kovin häävejä oo, ja rupesinkin miettimään, että jos sitä opintolainaa ei olis, niin joka kuukausi ois aika lailla tällanen. Ja siis, "tällainen" tarkottaa sitä, että oon nyt tän kuukauden syönyt aamupalaksi aina yhden kananmunan ja päivälliseksi jotain pirkan 1e pussikeittoa, jossa yhdestä pussista tulee litra :D nyt menossa pinaattikeitto neljättä päivää ja ei maistus hirveesti enää! Tilillä kuitenkin vajaat 2 euroa, että ei hirveästi varaa ole muuta syödä ku tätä nyt. Mutta ei parane valittaa, syön kuitenkin useamman kerran päivässä ja saan vielä ilmaisen kouluruuan, että asiat voisi olla huonommin vai miten se meni!

No, Jussin äiti oli onneksi ilmeisesti tänään laittanut meille vähän käyttörahaa, ja bensarahaa sitä varten kun lähdetään perjantaina ajeleen sinne kyläilemään, joten päästään tänään hakeen kaupasta vähän täytettä tyhjähköön jääkaappiin, ja kuukausihan on kohta ohikin niin helposti menee viimeinen viikko. Mut tuota pussipinaattikeittoa en kyllä hetkeen enää sit osta!

Viimeisetkin 22v-pippalot nyt juhlittu.

Viime viikonloppuna Santeri tuli yökyläilemään meille viikonlopuksi, kun sillä oli kämpänkatselumenoja täällä päin. Käytiin tietysti kaupungissa pyörimässä (ja molempien ollessa todella köyhiä se olikin todella edulliseksi jäänyt reissu :"D), ja sitten päästiin viimein käymään Kissakahvila Purnauskiksessa! Jostain syystä mun ei oo vaan tullu käytyä siellä, vaikka oonkin siitä haaveillut. Ja kyllä se vaan on ihana paikka! :3 Jostain syystä se kissojen keskellä hengailu vaan nostaa uskomattomasti mielialaa. Osa niistä oli toki tosi väsyneitä, kun mentiin ihan illasta, ja niitä oli koko päivä leikitetty, mutta mikäs sen parempaa ku rapsutella rentona lököttelevää kisua :3

Meille tarjoiltiin kisucappuccinot<3
Sonja sai pari kissaa innostettua leikkimään :3
Kisu pesulla.
Tähän kisuun tykästyin kovasti, kun sillä oli samanlain liikavarpaita kuin meidän Pekalla, ja se oli tosi leppoisa ja tykkäsi rapsutteluistani :3

Työssäoppimispaikatkin saatiin tietää, ja mulle on paikka Koukkuniemestä, mikä siis on vanhainkoti. Samaa hommaa siis varmaan pääsee tekemään kuin viime harjoittelussa. Paitsi että tän jakson painotushan on se kuntoutumisen tukeminen, mutta mulla on kyllä omat epäilykseni siitä, että sitä kuntoutusta ei mitenkään hirveän reippaasti tai aktiivisesti ole, että se on sitten vaan sitä nykyisen kunnon ylläpitämistä.

Noooh, eipä sitäkään sitten ole kuin 5 viikkoa, ja sitten pääsee kesälomalle!

9.4.2015

Sinua voidaan seurata internetissä

Pääsiäislomalle täytyy kyllä antaa arvosanaksi aika 5/5. Perjantaina koitettiin äidin kanssa pelata mobiilivälineillämme unoa, muttei saatu sovellusta toimimaan, ja sitten hoksattiinkin että hei, meillähän on ihan livenäkin uno-kortit! Unosta tulikin kyllä oikea viikonlopun hitti, lauantaina pelattiin porukalla sitä varmaan lähemmäs puoli kahta yöllä :D

Perjantai-ilta oli kyllä kans ihan loistava, unon kaverina maisteltiin vähän viiniä ennenku lähdettiin tsekkaamaan menot kaupungilla. Harvinainen tapaus, koska me ei oltu ennen tätä kaiketi koskaan käyty ns. viihteellä äidin kanssa ihan kahdestaan. Samoissa juhlissa ollaan oltu ja samassa porukassa lähdetty baariin, mutta nyt päästiin ihan kaksin :)

Muinaiset uno-kortit: Näillä me pelattiin jo silloin kun minä olin pieni!

Pääsiäisherkkuja.

Sunnuntaina lähdettiin vierailemaan vähän maalla, ja vaikka oonkin ihan luihin ja ytimiin asti kaupunki-ihminen, niin kyllä siinä maaseudussa on oma viehätyksensä myös! Tai no, ehkä enemmän siinä, että siellä on niin paljon eläimiä!!! :3

Paljon tuli syötyä kans: ensiksi kahviteltiin, sitten saatiin aivan älyttömän herkullista lammaspataa, ja tovin päästä vielä täytekakkua :D Ei pääse lomalla laihtumaan ei!

Pieniä tipuja ;____;<3 niin söpöjä.
Karitsat ruokailee :3
Herra Puput!
Kanalan menoja. Tuo kukko oli oikeasti korkeudeltaan varmaan polveen asti, melko hurjan näkönen kaveri!
Sympaattinen lehmä.

Ja tietysti päästiin myös nauttimaan puusaunasta. Kaiken syömisen jälkeen ei kyllä saunominen maistunut ihan niin hyvältä kuin se ois voinut, mutta saunan jälkeen kyllä varsin raukea olo. Mikäs siinä vielä istua saunan kuistilla vilvoittelemassa kun aurinko alkaa pikku hiljaa laskemaan ja ilma on aivan ihanan keväinen.

Tällasessa minimatkailussa vierähtikin koko sunnuntai, kotona oltiin vasta kymmenen maissa.

Fiilistelyä saunan jälkeen.
Oltiin just lähdössä ajeleen kotiin, kun iski täydellisen sininen hetki.

Oli kyllä niin mukava viikonloppu, että hieman haikein mielin lähdin taas Raahesta. Tosin oli jo hieman koti-ikävä Tampereelle. Silti, kun pääsin Tampereelle, tuntui koti-ikävä Raaheen :D Vaikeaa tämä, kun joka paikassa on ikävä jonnekin muualle! Mutta ompahan ainakin useampi kuin yksi koti <3

Huomenna päästäänkin sitten juhliin Tampereen jengin kans mun synttäreitä :D:D saas nähdä mitä tapahtuu...

3.4.2015

kissa liekeissä

Torstai oli varsin hauska pääsiäisloman aloituspäivä. Oli vaan pari tuntia koulua (tosin se tuntui aivan hirveän pitkältä ajalta) ja sitten "itsenäistä työskentelyä." No, kyllä me sit ihan oikeastikin harrastettiin itsenäistä työskentelyä, kaikilla läppärit mukana ja kunnon kokous pystyyn :D:D

Äkkiä pois vaan tehtävät alta et päästiin tilaileen ebaysta peruukkeja! Me pistettiin kunnon vappuhiukset tilaukseen ;)

Asiallista työskentelyä. Oli muuten myös joka merkin kone edustuksessa, kellään ei ollut samaa merkkiä! Lenovo, Acer, Asus, Apple ja HP :D
En tiedä kuinka moni tän ehti facebookista jo nähdä, mutta tässä meininki sitten palaverin jälkeen :D..... pihvit<3

Mukavan päivän jälkeen oliki mukava jatkaa junalla Raaheen viettämään pääsiäislomaa. Itse junamatka oli taas kyllä luultavasti esikatselukokemus helvetistä. Netti ei toiminut juuri lainkaan koko matkan aikana, joillakin pysäkeillä kännykän netti kyllä toimi, mutta muuten ei, eikä se hemmetin wifikään.

Toisekseen lähes mun vieressä istui joku nelihenkinen perhe, jonka yhdestä tyttölapsesta lähti vähän väliä aivan järkyttävä meteli. Spotify ei tietysti toiminut kun ei toiminut nettikään, ja vannoin että rupean taas kuljettamaan ipodia mukana junassa.

No, mitäs muuta, ennen ylivieskaa koko juna sitten pysähtyi keskelle korpea ja valot ja sähköt meni kokonaan. Meille ilmoitettiin, että teknisiä ongelmia veturin kanssa. Hohhoijaa. No, puolen tunnin päästä ne onneksi sai sen veturinsa toimimaan, eikä tarvinnut sen enempää odotella, mutta no joo :D En erityisemmin kyllä nyt matkastani nauttinut.

Vihannista Raaheen ajaessa matka oli jo nautinnollisempi, ja nätti taivas<3

Nyt pääsiäisloma onki erityisen mukava viettää Raahessa, kun äidilläkin on koko viikonloppu vapaata :3 Yleensähän se on siis AINA viikonloput töissä, eikä näillä viikonlopun yli kestävillä visiiteillä ehdi hirveästi mitään hommailla, mutta nyt!

Äiti suoritti jo jonkin uuden torttutaikina-rahka-persikka -leivoskokeilun, ja niistä tuli kyllä älyttömän hyviä! Jälkiruuaksi sitten kinkkua :D Naurettiinkin tossa jo, että meillähän onkin näin pääsiäisenä joulutorttuja ja joulukinkkua.

Nam.
Pekka himoitsee äidin kinkkua >:3

Nyt luvassa rentoa elokuvan katsomista (tai äidin tapauksessa sohvalla nukkumista ;D), jossain vaiheessa käydään salilla, ja illalla mahdollisesti käymme katsastamassa Players Clubin ja nauttimassa yhdet alkoholipitoiset virvoitusjuomat.

Hyvää pääsiäistä kaikille!