Pink Paw Print
Näytetään tekstit, joissa on tunniste musiikki. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste musiikki. Näytä kaikki tekstit

22.12.2017

Lontoo - sinne, takaisin, sinne ja takaisin (ja tunnin päikkärit)

Me seottiin ihan täysin Jussin kans alkusyksystä, ja järkättiin itsellemme Lontoon matkat. Kyllä, kaksi kappaletta, samalle syksylle. Ei, kumpikaan meistä ei saanut töitä, eikä voittanut lotossa. Moneen kertaan arkena tuli mietittyä, että ei hitto oikeasti mitä mentiin tekemään, koska vaikka maksettiin tosi iso osa matkoista heti syksyllä etukäteen (molempien matkojen majoitukset, lennot jne.) niin tietysti haluttiin reissuille käyttörahaa, ja sitä piti säästää niistä olemattomista tuloista, joita työttömälle ja opiskelijalle kertyy. Ja tietysti saatiin hieman ulkopuolista sponsorointia vanhemmilta. Eli toisin sanoen, tän syksyn arki ei oo ollut rahallisesti ihan hirveen joustavaa!

Reissut oli kuitenkin 120% worth it, en kadu lainkaan, yhdet parhaimmista asioista joihin oon rahaa ikinä pistänyt. Tässä tällanen tiivistetty (joojoo, kilometrin mitalta kuvia taas, mutta tää on silti tiivistetty!) pläjäys meidän matkoista.


Ensimmäinen reissu me käytiin Jussin kanssa kahdestaan, ja tää oli meidän sellanen budjettimatka: vuokrattiin maailman scrubuisin AirBnb-kämppä, ei tuhlattu rahaa mihinkään ylimääräiseen, hyödynnettiin kaikki ilmaiset museot (Natural History Museum, Science Museum, British Museum) ja käytiin tsekkaamassa kaikki must see -nähtävyydet. Ulkona kyllä syötiin, ja ostettiin Tesco tyhjäksi naksuista.


Yks mun lempiaterioista on aamupala, ja voin kyllä sanoa, että vaikutus ulottuu Englantiin asti.


Mun must see-nähtävyyksiin kuului ehdottomasti tää Harry Potter -kauppa...

...ja Sherlock Holmes -museo.

Tää meidän eka reissu sijoittui syksylle, joten vaikka Suomessa oli jo viilentynyt, Lontoossa oli tietysti aivan ihana ilma kävellä kattomassa paikkoja ja puistoja ynnä muita. Sille ois toivonut enemmänkin aikaa, koska tietysti siellä ois riittänyt niin paljon paikkoja joissa kävellä. Ehkä kuitenkin parempi, että tämä reissu oli se lyhyt, sillä Jussi otti mukaan uudet conversensa, jotka luonnollisesti jalkaan muotoutuessaan onnistui aiheuttamaan kamalat rakot :D...

Myös yksi pubi-ilta mahtui ohjelmaan. Sattui inhimillinen erehdys, sillä Happy Hourin aikaan oli tarjouksena "kaksi yhden hinnalla", ja oletettiin, että kaikki niistä oli drinkkejä, halvan hintansa takia. No, tilattiin tämmöset juomat, ja yllätys oli suuri kun baarimikko toi sitten meille pöytään kaksi KANNUA :D Reippaina suomalaisina nautimme kannu per naama, ilman mitään sählinkiä!

Alkuperäinen syy tälle ekalle reissulle oli tosiaan se, että Jussin kaverilla oli häät Gainsboroughssa. Me oltiin siis vain pari päivää Lontoossa, ja lähdettiin sitten junalla keskelle ei mitään. Nää oli ekat häät, joissa oon koskaan ollut, ja aluksi mua stressas et miten siellä sosiaalisoidaan kun eihän kukaan muu kuin hääpari tunne meitä, mutta huolet oli turhia: Häissä oli oikein kiva "kavereiden pöytä", jossa kukaan ei tuntenut toisiaan, eikä ollut sukua hääparille, ja se yhdistettynä avoimeen baariin takas kyllä sen, että ilta oli hauska! Meidän hotelli oli niin keskellä ei mitään, että sen sisällä ei ollut edes kenttää soittaa taksia, mutta pihalta sentään onnistui :D


Meidän toiselle reissulle vuokrattiin aivan älyttömän hieno AirBnb-kämppä, mutta toisaalta senkään hinta ei päätä huimannut kun saatiin jakaa se neljään pekkaan. Meillä oli nimittäin matkakavereina Katriina ja Juuso!

Tällä matkalla oli kans paljon enemmän aikaa vaan tutkiskella Lontoota, sillä oli useampi päivä aikaa, ja ainoa etukäteen suunniteltu meno meillä oli Gorillazin keikka. Tälle reissulle oltiin myös budjetoitu enemmän rahaa kuin ensimmäiselle, ja olikin ihana kierrellä kaiken maailman teekauppoja ja muita, kun sai ostella kaikkea ihanaa 

Ekana päivänä meidän onnellinen seurue ruuan äärellä. Tän kuvan ottohetkellä oltiin noin tunti sitten herätty meidän tunnin iltapäikkäreiltä, kun oltiin aiempana yönä saatu 0-2h unta ja lennolla 0-2h unta ja oltu hereillä koko päivä, ja vielä kävelty suurin osa siitä :) Ihmettelen, et me näytetään enimmäkseen eläviltä!

Meidän majoitus oli tosiaan vähän varakkaammalla asuinalueella, ja sisustan lisäksi sieltä oli omalla tavallaan tosi kivat parvekenäkymät! En nyt ehkä sanois, että noi isot talot ja joenpätkä on maailman esteettisimmät asiat, mutta ainakin se on näkymä, jossa en oo aiemmin aamukahviani juonut.



Kämppämme lähellä oleva puisto.

Heti ekana päivänä löydettiin joku aivan älyttömän söpö kahvila, mistä sai sairaan hyviä kahvi yms. juomia ja aamupalaa. 



Samana päivänä käytiin vielä jossain tosi suositussa Fish and Chips paikassa, joka ei ehkä ulkonäöltään ollut kovin hohdokas, mutta selvästi oli paikallisten suosiossa ja pitäjät oli aivan ihania. Myös tuo ylempänä ollut ryhmäkuva otettiin siellä, sillä kassamies ystävällisesti tarjoutui sen ottamaan!

Samana päivänä kun käytiin Tintin kanssa National Galleryssä, käytiin myös tämmösessä tosi kivassa pubissa, josta saatiin aivan älyttömän hyvää ruokaa ja juomaa!

Valitse vegelounas...

...päädy ottamaan maistiaisia poikaystävän lihalautaselta. Noh, niin se joskus menee!
Ennen kotiinlähtöä käytiin vielä samassa paikassa, jossa käytiin ekana päivänä aamiaisella, mutta poikien tilaamat pirtelöt oli hieman pettymys. Sen sijaan mun tilaama juustolautanen oli unelmien täyttymys, ja Katriinan juustokakkukin oli ilmeisesti erittäin makoisa!


Ruuan ja herkkujen lisäksi matkan aikana yritettiin maistella myös mahdollisimman erilaisia oluita...

...sekä tutustua brittiläisiin juomaperinteisiin.



Meille tuli matkan paljon aikana sellasta vähän yllättävää kivaa ohjelmaa! Päästiin mm. käymään Twitchin Lontoon Community Meet upissa. Tapahtuma oli ilmainen, sinne piti vaan ilmottautua, joten miksipäs ei! Siellä oli kuitenkin niin hirveä väkimäärä, että kun oltiin saatu ilmaiset juomamme ja pelattu pari erää, päätettiin jatkaa matkaamme.



Hyde Parkissa sattui myös olemaan Winter Wonderland - ja se ei ollut yhtään mitä kuvittelin. Kun tekstissä mainitaan, että on rakennettu tilapäinen huvipuisto jonnekin, mun odotukset oli... noh, paljon matalammalla. Koko huvipuisto oli ihan v a l t a v a, meillä kesti noin tunti kävellä sen läpi.



Käytiin myös Gfootin pop upissa, jonka idea oli mulle jotain ihan uutta: Siellä oli Gorillaz kamaa myynnissä, DJ soitti musiikkia, pihalla oli alkoholikoju... tosi jännää, mutta kivaa, ja me saatiin aivan älyttömän lämmin vastaanotto! (mun epäilys tähän liittyen on se, että henkilökunta oli koko päivän nauttinut glögiä siitä pihakojulta :D:D) Mä sain ilmaisen Gorillaz-mukin, ihan vain sinisten hiukseni ansiosta!


Tietysti kans yks reissun kohokohdista oli tää keikka, joka oli aivan älyttömän huikea. Omista lemppareista tuli kaikki paitsi yks, ja muutama lemppari oli oikeesti mulle yllätys, koska oletin et niitä ei soitettais. Mutta joo, ei sitä pysty sen enempää kuvailemaan, ihan mahtavaa oli. 


Molemmat reissut oli kyllä aivan mahtavia, ja ihanaa oli kans se, että ne oli täysin erilaisia! Ja siitä huolimatta tuntui, että vieläkin ois ollut paikkoja, joissa ois halunnut käydä, ja ois helposti voinut viipyä pidempään. Osa kiitoksesta menee tietysti myös mahtavalle matkaseuralle: en oo mitenkään yllättynyt siitä, että Jussin kans oli kiva matkustaa, mutta Juuso ja Katriina oli myös ihan unelmamatkakavereita, ja lähtisin millon vaan uudelle reissulle tän porukan kans. 



22.7.2017

Kesän festariviikonloppukuulumiset


Kesän festariviikonloppu takana! Täytyy kyllä heti ekana sanoa, että sää mukautu meidän tarpeisiin varsin hyvin! Ensin näytti, että perjantaina satais, ja loppuviikonlopun paistais, mutta perjantaina paistoikin aurinko. Sitten näytti, että lauantaina sataa, mutta lauantainakin paisto aurinko! Sunnuntaina oli oikee kunnon helle. Maanantaina sitten lämpötila laski ja oli pilvistä, eli ei ois voinu sopivammin nuo sadepilvet väistellä Joensuuta tuona viikonloppuna.



Tässä tiivistelmät fiiliksistä:
Odotetuimmat ja tykätyimmät: Haloo Helsinki, Disco Ensemble, Parov Stelar, Imagine Dragons
Odotetut ja tykätyt: Mew, Ultra Bra, Happoradio, Vesala, Jenni Vartiainen
Mitä en odottanut, mutta mitkä yllätti iloisesti: MØ, JVG
Neutraalit fiilikset: Poets of the Fall, Sonata Arctica, Teflon Brothers
Pettymys: Pariisin Kevät
En odottanut mitään, joten en pettynyt, enkä ilahtunut: Eveliina

Haloo Helsingin oon nähnyt kerran aiemmin, ja se veti silloinkin kovan keikan, joten oli tälläkin hetkellä tosi odotettu bändi mun listalla. Eikä tarvinnut pettyä. Nää on kyl oikeasti tosi taitavia live-esiintyjiä, eikä noi ilotulitukset ainakaan mitenkään vähentänyt tän keikan loistokkuutta!


Disco Ensemble on yks mun yläasteen lempibändeistä, ja pyörii vieläkin mun soittolistoilla. Tätäkin siis odotin tosi paljon, eikä kyllä tarvinnut pettyä. Tosi energinen keikka, ja etenki ilahduin siitä, että vanhat hitit soitettiin!


Parov Stelarilta en ollut aiemmin kuullu kuin pari biisiä, mutta tykkäsin niistä kyllä, ja musiikkityylistä yleisesti, joten tää oli kans tosi odotettu esiintyjä. Istuttiin aluksi vähän kauempana kuuntelemassa, mutta muutaman biisin päästä mun oli ihan pakko päästä tanssimaan! Enkä vissiin ollut ainoa, sillä koko alue oli täynnä tanssivia ihmisiä istuvien seassa. Fiilistä vaan paransi paistava aurinko. Ehottomasti yks näiden festarien parhaista kokemuksista.


Mew on kans yks mun yläastelemppareista, ja melko nopeasti pääsikin kunnon nostalgiafiiliksiin. Lievää uudelleenrakastumista oli ehdottomasti havaittavissa, sillä tää bändi on jostain syystä unohtunut jonnekin matkan varrelle siinä kun oon siirtynyt ipodista spotifyyn. Nyt on hyvä aika korjata tilanne.


Ultra Bran keikka oli koko festareiden viimenen, ja mun mielestä erittäin hyvä lopetusbändi. Ei nimittäin varmaan oo kovin useaa ihmistä, joka ois täysin säästynyt Ultra Bralta. Olin jo aiemmin Provinssista käyneiltä kuullut, että luvassa on melkonen karaoke-keikka, ja se on kyllä melko hyvä sana kuvaamaan tätä, sillä yleisö oli erittäin helposti laulatettavissa :D Mulle iloinen yllätys on se, että mun lempibiisi Vesireittejä soitettiin, vaikka olin täysin varautunut siihen ettei sitä kuulla.

Imagine Dragons veti kans tosi hyvän keikan. Mulle tää bändi on aina ollut semmonen, että oon kuunnellut sitä jonku verran, mutten hirveesti, mutta oon kyllä kuullut sen olevan huikea livenä, ja voin vahvistaa huhut. Näiden biisit sopii aivan täydellisesti livenä kuunneltaviksi, kylmät väreet taattu.
Pariisin Kevät valitettavasti oli jokseenkin pettymys. Ei sillä, että keikka ois välttämättä ollut mitenkään huono, mutta ehkä mä vaan tykkään vääristä biiseistä. Tällä keikalla nimittäin soitettiin lähes pelkästään niitä biisejä, jotka mää hyppään yli levyltä, ja mun lempibiiseistä soitettiin vain pari. Oli kuitenkin ihanan värinen taivas, rannan vieressä oleva lava oli tunnelmallinen.

Erittäin makoisat pullavohvelit, joiden kanssa samalta kojulta sai myös aivan älyttömän hyvää kahvia.

Herkkulautanen (sisälsi KAIKKEA kiinalaisen ruuan kojulta :D)

Kaiken kaikkiaan oli siis aivan mahtavat festarit. Tänä vuonna oli tosi paljon hyviä esiintyjiä, joten viikonlopusta nauttiminen ei ollut mitenkään haastavaa. Meidät liput oli tosiaan synttärilahjaksi saadut Premium-liput, joilla päästiin tietyissä paikoissa jonojen ohi, ja päälavan vieressä oli tosi hyvällä paikalla myös Premium-anniskelualue. Ja kaikista parasta: PREMIUM-VESSAT, jotka oli siis ihan aidot ja oikeat vessat. Sen yhden bajamaja-käynnin jälkeen kyllä kiittelin näitä lippuja joka kerta kun kävin premium-vessassa.

14.7.2014

älä jätä kuumaa poikaystävääsi autoon

Onpa taas ollut viikko täynnä toimintaa! Tiistaina lähdettiin Jussin kans kohti Tamperetta katsastaan pari kämppää ja lisäksi muuten vaan hengaileen. Toinen kämppä oli heti meidän suosikki, ja tietysti sitte siihen oli ilmeisesti muutama muukin hakija. Seuraavana aamuna se esittelijä sitten kuitenkin soitti meille ja sano, että he ovat päättäneet, että haluaisivat vuokrata meille sen asunnon! JEEEEE. Samana päivänä käytiin äkkiä kirjottamassa vuokrasopparit ja oltiin hyvin iloisia. Siitä tulee niin kiva :3

Eikä jättänyt Tampereen retki muutenkaan kylmäksi. Aivan sairaan kuuma. Sitten vielä saatiin hyvä idea mennä muutaman kaverin kanssa rannalle loikoilemaan, eikä siellä tuullut tietysti yhtään, ja hikeä puski vaikka ei ois voinut juuri enää vähemmissä vaatteissa olla. Helpotti vasta auringon laskiessa. Päivän kohokohta ehdottomasti sorsien ruokkiminen auringonlaskussa!

100°C
Sorsat odottavat herkkua :3

Tampereelta pinkaistiin sitten Joensuuhun, että päästään menettämään festarineitsyytemme Ilosaarirockille. Ehdottomasti kyllä kokemisen arvoinen tapahtuma! Hurjimmat oli ehdottomasti lauantailta Studio Killers ja sunnuntailta Ellie Goulding. Studio Killerssin keikka oli semmosessa teltassa, ja siellä oli aivan sairaan ahdasta, kuumaa ja hapetonta, ihmiset vielä tanssi ja hyppi, välillä tuntui, että taju vois oikeasti lähtä millä hetkellä tahansa :D Mutta siis aivan mahtava ralli kuitenkin, olin ite aivan fiiliksissä, ei oo turhaan hehkutettu tätä. Ellie Goulding soitti onneksi ulkosalla, niin pysty jäämään vähän kauemmas ja happi ei loppunut kesken, vaikka eipä siinä auringon paahteessa silti viilenemään päässyt... Aivan mahtava keikka sekin, 5/5.

Studio Killers (on muuten ainoa kuva minkä ehdin alusta ottaa, ei siellä ois kamera pysynyt kädessä :D)
Ellie Goulding
Tosi positiivisen yllätys oli myös Sannin keikka. En siis oo mitenkään kovin innostuneesti koskaan kuunnellut sen musiikkia tai jaksanut perehtyä + sitä soi radiosta niin paljon että joka biisi lähes automaattisesti alkanut vaan rasittaa. Mutta keikka oli tosi hyvä! Biisit alko yhtäkkiä jopa vaikuttaa tosi kivoilta, saattaa olla että tykkään nyt Sannista :D Oon selvästikin helposti aivopestävissä live-musiikilla. Jenni Vartiainenkaan ei oo mikään mun lemppari, mutta senkin keikka jätti yllättävän hyvän mielen!

Sanni
Jenni Vartiainen

Stam1nan keikkaa jopa odotin melko innolla, mutta yllättäen se ei ollut mitenkään poikkeavan loistava (vaikka loistava toki kuitenkin!) Syynä varmaan se, että suurin osa omista suosikeista jäi soittamatta, ja eihän sitä kaikkien lempibiisejä voi aina soittaakaan. Fiilis oli joka tapauksessa kyllä tosi hyvä! Happoradionki oon halunnut nähdä aivan hirveän kauan livenä, kun se on yks niistä bändeistä, joiden biisien sanoja osaa aivan hirveän määrän ulkoa, ja johon rakastun aina uudelleen. Se ei kyllä tuottanut lainkaan pettymystä, sain kuulla hirveän määrän henkilökohtaisia lempparilauluja, ja koska se oli lauantai-illan viimeinen esiintyjä, se sai lopetukseen kunnon ilotulitukset ja valoshown. :D Olin kyllä niin ihmeissään, ettei siinä tilanteessa tullut mieleenkään vetää kameraa esiin, sitä piti vaan kahtoa ja ihmetellä<3 Koko esitykseen oli muutenkin lisätty kaikenmaailman räjähteitä ja liekkejä, niin kyllä sitä kelpas katsoa ja kuunnella!

Stam1na
Happoradio

Sitte tuli vielä Herra Ylppöä, Mustaschea,Viikatetta, Opethia, Mustaa Barbaaria ( :D ) ja kaikenlaista muuta satunnaista kuunneltua sivukorvalla. Ruoka oli hyvää ja sitä oli monenlaista. Vessat oli järjestetty tosi hyvin, en missään vaiheessa joutunut jonottamaan viittä minuuttia kauempaa. Vesipisteille ja anniskelualueen tiskille oli sitten hieman pidemmät jonot, mutta väkimäärään nähden kaikki kyllä sujui tosi sukkelasti!

Ehottomasti paras asia oli kuitenkin se, että keikoilla pysty hyvin mielin jäämään vähän kauemmas siitä hirveästä ihmisryysiksestä, koska ihan yhtä lailla siellä kaukana takana ihmiset fiilisteli, jammaili ja tanssi, mutta ei vaan yhtä supussa ku siellä ihan edessä. Ja sellasillakin keikoilla joilla ei hirveesti edes välittänyt esiintyjästä ja meni siihen lähistölle istumaan, niin siellä ympärillä ihmiset levitti kuitenkin juhlamieltä kun bileet jatku niin kauas lavasta.

Että ei ne ihmiset turhaan festareita hehkuta, aivan mahtavat! :) Ei taatusti jää mun viimeisiksi festareiksi.

Herra Paninin koju! Jos joku ei tiedä niin rakastan paninia<3
Random vesipiste-kuva

Raaheen tullessa muuten odotin, että autosta ulos astuttaessa meitä tervehtii tuttu viileä merituuli, mutta ei kun täälläkin on vaan kuumaa kuumaa kuumaa! Ihan kuin jättimäinen koira vaan hengittäis kasvoille. Äsken jyrisi ukkonen ja odotin, että no nyt viilenee, mutta se menikin vaan ohi ja kuuma vaan jatkuu??? ApUa??..åäöl. Ei vaan kyllä siellä vielä näkyy salamia salamoita.