Pink Paw Print
Näytetään tekstit, joissa on tunniste random. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste random. Näytä kaikki tekstit

8.12.2016

Koira ja kylpyamme

Mulla on ollu aivan järkyttävä koulukiire muutaman viime viikon ajan. Kaikki lähti sellasesta loppusyksyn molekyylibiologian opiskelurumbasta, joka sulavasti siirty biokemian ja genetiikan opiskelurumbaksi, ja siitä se vaan jatku, kun aina tuli uusi koe toisen perään, samalla kun uusia aineita alko. Ja tällä samalla rallilla mennään jouluun asti. Ensi viikolla 2 koetta, sitä seuraavalla vielä 2, josta päästään suoraan joululomalle.

Tarpeetonta liene siis sanoa, että aavistuksen verran on vanne kiristänyt päätä. Vaikka kyllä mä oon yrittänyt tosi parhaani mukaan priorisoida, että opiskelen eniten sitä, mikä mua kiinnostaa, ja sitten ne vähän vähemmän oleelliset asiat luen vaan kevyemmin. Tunnistan itessä melko hyvin sellaset "varo loppuunpalamista" -oireet, jos niitä ilmaantuu, ja viime aikoina sitä on kyllä vähän ollut ilmassa. Tsemppinä toimii kuitenkin se, että enää 2 viikkoa joululomaan, kyllähän sellanen aika nyt menee vaikka päällään seisten.


No, pääsin kuitenkin tekeen kunnon irtioton arjesta kun lähdettiin viime viikonloppuna käymään Jussin ja Jussin perheen kans Helsingissä. Ihan tarkoituksellisesti jätin kaikki koulukirjat kotiin, jopa läppärin, että oikeasti tulisi pidettyä se parin päivän paussi. Kyllä oli hyödyllistä, vaikka sitten maanantain tenttiin astellessa olikin mahanpojassa se vähän ikävä "tiiän että olisin voinut valmistautua paremmin" -fiilis, täysin sen arvosta!


Käytiin sekä perjantaina että lauantaina nauttimassa aivan ihanat kolmen ruokalajin illalliset. Tuli taas kokeiltua paljon sellasta, jota en oo koskaan syönyt, kuten graavattua hevosta, jonkin sortin artisokkaa (kuvassa), lakritsi creme bruleeta, häränhäntä-ankanmaksarilletteä, sekä nieriää. Oon kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että ruokaelämykset on yksiä parhaista elämyksistä.



Lauantaina käytiin kiasmassa. Tykkäsin kovasti Meeri Koutaniemen ja Arman Alizadin Pahan jälkeen -näyttelystä, ja Kiasman omat kokoelmat on aina superhauskoja. Sen sijaan peräti 2 kerrosta vallottanutta Mona Hatoumin kokoelmaa en osannu juurikaan arvostaa. Suurin osa siitä oli vaan jotenkin niin omituista, ettei se herättänyt mussa minkäänlaisia tunteita suuntaan tai toiseen, ja 2 kerrosta kun katteli niitä mitä oudompia teoksia niin loppupäässä huomasi jo olevansa melko kyllästynyt. Mutta tää "Hot Spot" oli kyllä hieno, siitä tykkäsin!


Myös. mm. tämän pingviinivideon merkitys jäi mulle täysin epäselväksi, mutta olihan ne söpöjä!

Lauantaina osuttiin Jussin kans täysin vahingossa ilotulitukseen. Tultiin ihan asiasta tietämättöminä just Kampista ulos, kun rupes paukkumaan, ja hoksasin, että jaa katos ilotulitukset alko. En kyllä yhtään tiennyt, että mitä varten, mutta oli kyllä yhdet hienoimmista ilotulituksista mitä oon nähnyt!

Tää oli ehottomasti yks viikonlopun kohokohtia myös: meidän hotellihuoneessa oli kylpyamme!!! Tässä täytyy tietää, että haaveilen ihan hirveästi kylpyammeesta, ja viime viikonloppuun asti olin viimeksi käynyt kylvyssä... joskus ennen ala-astetta? Kaikki ilo irti siis.
Kylpyammeeseen liittyen liitän mukaan tällasen tutustumislapun siltä vuodelta kun aloitin lähihoitajaopiskelun. Meidän piti piirtää eri papereiden lokeroihin mm. meidän perhe, odotukset koulutukselta yms. ja yks lokero oli tää haaveet. Mä jäin jotenkin todella yksinkertaiselle tasolle, koska kaikki muut oli sitten kirjoittanut siihen haavekohtaan jotain "hyvä työ, perhe, mukava koti", ja mun versio haaveesta oli sit koira ja kylpyamme.

Tulipa maksettua Starbucksista myös oikee 6 euron kahvi. Kahvi oli tasoa 'ihan ok', joten mun veikkaus on, että ihmiset oikeesti maksaa vaan siitä, että saa sen omalla nimellä varustetun pahvimukin. Myönnettäkööt pois, että kyllä se jostain syystä tuntui mukavalta!

Joo, eiköhän näillä pyristellä jouluun asti!

15.12.2014

Joulutunnelmaa

Ei enää edes kahta viikkoa jouluun! Sää on kyllä ollut koko joulukuun niin hirveä, että on ollut tosi hankala kokea elävänsä edes joulukuuta. Kuitekin jouluvalot ja kynttilät tekee paljon, joten kämpän sisällä voi kyllä kokea joulutunnelmaa, mutta ulos mennessä on tuntunut ehkä lokakuulta. MUTTA TÄNÄÄN ON VIIMEIN NÄHTY KUNNOLLA LUNTA.

Tää on aiheuttanut mulle kyllä ihan hirveän jouluboostin. Jos jollekin on vielä jäänyt epäselväksi, niin oon tosi jouluinen ihminen, ja tää on aina semmonen aika vuodesta, jota joka kerta ootan aina yhtä innolla.

Inspiroituneena lumesta nappasin hieman kuvaa meidän kämpän jouluvalaistuksesta:

Makuuhuone asianmukaisesti vaaleanpunaisena (päätettiin muuten kääntää sänkykin tolleen tohon ikkunan viereen, jos joku huomaa eron!) 


Parveke


Keittiössä on värikkäät valot
Olkkarissa meillä ei oikein oo mitään, koska 1) parvekkeen valot näkyy sinnekin, 2) siellä on akvaario, josta tulee aika paljon valoa. Muutama kynttilä siellä yleensä palaa, mutta ei tunnu järkevältä hankkia mitään kovin hurjaa valonauhaa, kun ei se oikein pääse oikeuksiinsa. Ehkä se minijoulukuusi tulee sitten olkkariin, ja siinä on pienet valotkin :3


Lähestyvän joulun ja oman jouluhypetykseni myötä oon myös jo pariin kertaan joutunut joka vuotiseen joulu on ihan kaupallista paskaa -väittelyyn. Tai siis joo, tietysti joululla nyt myydään paljon, kaupataan ylihintaisia koristeita ja joka ikisen mahdolliseen esineen hintaa nostetaan, kun lahjojen metsästäjiä on kaupoilla pilvin pimein. Mutta sitä taas en ymmärrä, että jääkö joulu-negatiivisilla ihmisiltä oikeasti kaikki muu joulusta huomaamatta?

Se kaupallinen joulu on nimittäin pieni siivu siitä koko joulukokonaisuudesta, johon kuuluu esimerkiksi arjen kiireiden keskellä laiminlyötyjen ystävyys- tai sukulaissuhteiden lämmittely jouluterveisillä ja -korteilla, monilla entisillä kaveriporukoillakin kokoonnutaan vielä jonkin sortin pikkujoulun viettoon vaikkei olisi muuten ehditty hirveästi nähdä. Monet kerääntyy joulun aikaan syömään yhdessä koko perheen tai jopa sukulaisten kanssa, mikä nykypäivänä arkena on melko harvinnaisuus. Sitten aina takerrutaan siihen, että kyse on vain kalliista lahjoista, mutta kuinka moni nyt oikeasti pystyy sanomaan, että jos joku antaa itselle lahjan, on tärkeää, että se on kallis? Minä ainakin nautin lahjasta kuin lahjasta, ja uskon, että moni muukin. Aikuisiällä vielä paremmaksi asiaksi on myös noussut se lahjan antaminen: kun näkee jonkun ilmeen, kun se avaa pakettia, ja löytää mitä on sisällä.

Jokainen voi ihan itse päättää, onko oma joulu kaupallinen vai ei. Mikään ylempi taho ei pakota ketään jouluruuhkaan Stockmannille - enkä ole sinne itsekään menossa. Tokmannin 10e valot kelpaa mulle, ja hurjaa lahjakasaa tärkeämpää on ehdottomasti se, että pääsee näkemään monia harvemmin nähtyjä ihmisiä näin jouluaikaan, ja joulukiireen lisäksi nauttimaan siitä joulurauhasta :)

Tässä tän illan fiilistelymusat


14.5.2014

kesäkukat ja jääpalakone 5/5

Mulla on taas vaihteeksi olleet unirytmit aivan sekaisin. Tänään - tai oikeastaan sehän oli tarkalleen ottaen eilistä päivää - heräsin kello 23:00, enkä saanut enää unta. Koska olin mennyt nukkumaan kello 16:00. Koska olin valvonut koko sitä edeltävän yön, sillä sitä ennen olin herännyt kello 16:00. Että kun se kerran menee sekaisin, niin menee sitten kunnolla! Noh, tänään oon onnistunut pysymään hereillä ihan nyt iltaan asti, joten varmaan sitten nukunkin aamuun asti ja kaikki on taas hyvin. :)


Tänään käytiin pyörähtämässä vaihteeksi Oulussa päin, kun Jussilla oli siellä pääsykokeet. Käytiin siinä samalla sitten ostamassa pelejä ja syömässä aivan tajuttoman hyvää pannupitsaa, ja saatiin sitte semmonen impulssi, että käydään kotimatkalla hakemassa vielä Verkkokaupasta jääpalakone matkaan :D



Aivan mahtava vempele! <3 Päivän tutustumisen perusteella sanoisin, että Herra Jääpalakone on erittäin rakastettu uusi jäsen perheessämme!


Noh, sitten käytiin koukkaamassa äiti ja mummokin kyytiin ja lähdettiin Tokmannille, ostokohteena pääasiallisesti kesäkukat parvekkeelle. Oon tosi pitkän aikaa ollut sellanen, etten oo hirveästi mistään kasvillisuudesta välittänyt, mutta nyt omassa kämpässä mulle on kyllä iskenyt se, että pitää ehdottomasti olla jotain kasveja ja kukkia. Varmaan sitä on tottunut siihen, että kotona oli aina kasveja, ja nyt kun asuu omillaan, niin niitä pitää innostua itse laittamaan jos niitä haluaa. Tämä on varmaan vähän sama asia kuin mun kokkausinto, ei se silloin jaksanut kiinnostaa kun ruokaa oli aina valmiina, mutta nyt kun sitä on päässyt itse värkkäilemään, niin siihen ruuanlaittoon onkin sitten hurahtanut.

Onkin paljastunut, että osaan laittaa hyvää ruokaa ja pitää kasvini elossa, vaikka toisin aina luulin!



Melko hyvin ollaan siis jo tulevaan kesään varauduttu, on kukat ja jääpalat. Hankintalistalla vielä joku tuuletin/jäähdytinsysteemin, koska tähän kämppään tosiaan paistaa suoraan aurinko suurimman osan päivästä, mikä äkkiä nostaa lämpötilaa kohti sauna-asteita. Luulen kuitenkin, että mulla on armonaikaa ainakin kesäkuuhun asti. Ei ole vielä niin kuuma, ettei tuulettamalla sais viileää ilmaa sisään.

Paitsi että toukokuuhan on jo puolessa välissä, mitäääh...

16.4.2013

mökkijuusto

Olipa iloinen yllätys, kun tulin kotia, ja yks mun tilaamista kirjoista oli tullut postissa :3 Kun kerta oli toimitusajaksi sanottu 7-14 päivää, niin odotin, että se on taatusti 14 eikä 7. En kyllä taas ymmärrä, mikä järki siinä sitten on, että nuo lähettää mulle yhden kirjan kerrallaan, kun tilasin kolme samalla kerralla, mutta OH WELL kunhan ne toiset tulee kohta perässä niin elämä on ihanaa.


Mitenhän tästä malttaa joogaan lähteä :D


Mulle soitti tänään 2 puhelinkaupustelijaa/kyselijää varmaan kymmenen minuutin sisällä, jos sitäkään. Ensimmäinen ois halunnut tehdä jotain galluppia D-vitamiinista, ja toinen ois halunnut lähettää näytepakkauksen, jossa on sheivaushöylä terineen ja kahdet pehmeät puuvillasukat??? Confusing.

30.3.2013

Jelly Bean

Nytpä se on saavutettu sitten 20 vuoden olemassaolon etappi. :D Ja vaikka järkkäsin synttärijuhlia vähän viime tipassa, niin hyvät partyt meillä oli, mulla ainakin oli hauskaa. Juuri sopiva humala, hyvää porukkaa ja hyvää juustokakkua ja kaikkea!

wtf lahja: pussillinen vodkaa, jossa ui hello kitty :D
Mulla on täällä nyt yllin kyllin suklaamunia, karkkia ja suklaapupukin! Joten taidan linnoittautua tuonne pleikkarin ääreen hyödyntämään murulta saamaani RE6:sta ja napostelemaan pikkuherkkuja. :3


Hyvää pääsiäistä vielä kaikille!