Pink Paw Print
Näytetään tekstit, joissa on tunniste pelit. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste pelit. Näytä kaikki tekstit

30.8.2015

hopeinen kuuuuuuuuuuu

Koulun lisäksi myös opiskelijaelämä startattu virallisesti, kun torstaina käytiin bubirundilla. Mulla oli hieno suunnitelma, että otan kaikkialla vaan vettä ettei mee rahaa. Mutta sitten näin ne hinnat. Tyyliä vesi1e, limu1,5e, shotti2e, kalja3e... Ei tullut juotua pelkkää vettä!

Illan päätteeksi kun pääsin kotiin, Jussi oli onneksi tilannut itelleen illalla pitsaa ja ristikkoperunoita ja jättäny niitä mullekki, oli aika 5/5 -elämys!

Sit onkin tullut lepäiltyä, lähdettiin käymään Kausalassa kun Jussilla vuorostaan oli luokkakokouskekkerit tiedossa. :D Matkalla huomattiin, että ollaan äänikirjojen suhteen hyvin nirsoja: ois haluttu kuunnella Sherlockia, mutta löytyi pelkästään naisten lukemia, ja ei Sherlockin ääntä voi lukea nainen??? Sit löydettiin yksi mies, mutta sillä oli ihan perus jenkkiaksentti ja se nyt ei kelpaa, koska kyllä Sherlock nyt vaan tarttee oikean brittiaksentin!

Ei sit löydetty mieluista äänikirjaa, eikä kuunnellu Sherlockia.


Ärsyttää kun oon ihan jumissa Binding of Isaacissa. En saa mitään uutta avattua. Mulla kävi joku aivan ihme aalto ton pelin kans; ekaan 24 tuntiin en saanu juuri mitään aikaseks tai mitään avattua. Sitten tuli toiset 24h jolloin sain vaikka mitä avattua, koko ajan tuli jotain uutta ja jännää. Nyt taas hyytynyt, eikä tuu yhtään mitään. No, ehkä sit taas toisen 24h jälkeen....?


PS. MIKÄ HITTO se eilinen jättitäysikuu oli, ihan ku joku ois suoraan ikkunan takana ollu katulampun kans!

7.8.2015

Perus lintu

Pitkästä aikaa oon nyt muutaman päivän ehtinyt hengähtää kotona. Kun tulin Raahesta, lähdetiin nimittäin Jussin kans saman tein Kontiolahtea kohti. Monta päivää tuli syötyä erittäin hyvin, ja päästiin käymään Kolillakin mutka. En oo varmaan koskaan ollut missään niin korkealla :D mua kyllä puri joku hirveä patikointikärpänen tosta Kolista, tuli oikeen fiilis että oispa kunnon kengät niin vois lähteä kunnon reissulle. Toistaiseksi oon suunnitellut kuitenkin, että tekisin johonkin lähellä oleviin kansallispuistoihin ihan päivän reissuja, kävisin vähän tsekkaileen mestoja ja sitten joskus kun rikastun, hakkia semmosta kenkävarustusta jolla tommonen homma onnistuis hieman paremmin kuin tennareilla tai juoksulenkkareilla...


No, joka tapauksessa, kun päästiin taas yhdeksi yöksi kotiin, lähdettiin jo seuraavana päivänä Assemblyille. Loistava meno jälleen kerran, vaikka tuntu että aika meni taas aivan liian nopeasti, ja oisin voinut vielä jäädä lanittaan vähän lisää. Tosin ne nukkumaolosuhteet kyllä riitti, oli ihana päästä takas omaan rauhaan nukkumaan. Yllättäen kyllä ne itse petifiilikset oli ihan ok, meillä oli tällä kertaa kunnon makuupussit ja tyynytki mukana niin nukkuminen oli kyllä ihan mukavaa, mutta mää en hirveesti välitä siitä, että se halli on täynnä ihmisiä vieri vieressä niinku sillit purkissa :D oma tila ja silleen.

Yks hirveä puute Assemblyillä kuitenkin on: kahvi. Tai oikeastaan sen puute. Messukeskuksen Hesestä kahvi 2,50e. Hyi hitto. Täytyy siis lähteä Pasilan rautatieaseman ärrälle, josta kupin saa 1,50e hintaan. Hieman turhaa, mutta euro on euro. Toivoisin kyllä, että Assyille tulis joku semmonen samanmoinen pikkukoju ku Vectoramassaki, josta saa jotain trippimehuja ja KAHVIA 1e/kuppi. Hirveen kokonen energiajuomakoju kyllä oli, josta sai hirveen halvalla, mutta ei se vaan kahvia korvaa.


Jimmsin pisteellä oli vaihteeksi taas kaikkea ihanaa, mm. näppäimistöjä. Mä oon ihan älyttömästi haaveillut Razerin BlackWidow Chromasta. Mulla oli jopa käytettynä saatu vanha näppäimistö vaikka kuinka kauan käytössä (hyvin loppuun kulutettu), joten mietin että jossain vaiheessa kun tulee tarpeeksi rahaa niin ostan sen. Mutta sitten Jussi tuhos oman näppäimistönsä ja vaikka se sai sen loppujen lopuksi kuntoon, se ehti jo ostaa käytettynä jo 2 eri näppäimistöä kavereiltaan. Joten nyt mulla on kyllä käytössä ehjä, toimiva, hyvä näppäimistö. Mutta siinä ei ole edes led-valoja, saati sitten hienon värisiä ;___; Jep, turhamaisuus. What a bitch.

Kyllä näppäimistössä pitää olla hienot led-valot

Ei muuta. Unirytmit on ihan miten sattuun, varmaan pitää taas valvoa koko yö ja yrittää sinnitellä huominen :D Onneks mennään huomenna pihviporukalla piknikille!

27.6.2015

halpa koira napsahtaa poikki

Nyt tuntuu vasta siltä, että on saanut kunnolla maata tekemättä mitään. Oli nimittäin tuo edellinenkin viikko melko toiminnantäytteinen! Äiti, sisko + siskon kaveri tuli meille Tampereelle edelliseksi viikoksi maanantaista torstaihin asti kylään. Maanantai meni ajaessa, tiistaina me käytiin tietysti särkänniemessä! Keskiviikon shoppailureissun sentään onnistuin välttämään, kun lähettiinkin äidin ja Jussin kans käymään Jussin äidin mökillä, ja jätettiin nuoret ja jaksavaiset kaupungille kierteleen :D Ja torstaina ajeltiin jo takaisin Raaheen, että ehdittiin juhannuksen viettoon.


Mulla on aavistuksen ristiriitainen suhde huvipuistoihin. Pelkään ihan kuollakseni niissä laitteissa, että ne turvahärvelit jotenkin feilaa ja lennän sieltä kuolemaani. Tai että se koko laite syöksyy pois kiskoiltaan ja kaikki kuolee. Sitten kuitenkin esim. vuoristoradoissa nautin kyllä siitä itse vauhdista. Vaikka mun suusta lähteekin sellasta ihmeellistä huudon sekalaista naurua, ei siitä varmaan oikein ota selvää kiljunko vai nauranko. Tai oikeastaan teen niitä vuorotellen. Noh, kun kerran oltiin kuitenkin lähdetty, niin päätin, että meen jokaiseen hirvitykseen mitä sieltä löytyy :D

Tornado; luultavasti mun lempivuoristorata kautta aikojen ja jopa ehkä lempilaite ylipäältänsä. Joka kerta pelkään kamalasti kun mennään hitaasti ylös, mutta alastulo on mulle kyllä yhtä juhlaa. Niin pehmeä, mutta vauhdikas kyyti! Tää on yks harvoista laitteista, jossa jaksan juosta monta kertaa putkeen.
Tää High Voltage taas oli eniten kiljumista aiheuttava laite, tuntui että siinä roikkui ihan miten päin sattuun ja pyörittiin joka suuntaan, korkealla. Huvittavaa oli kuitenkin se, että minä ja Tiina oltiin ainoat, jotka koko laitteessa huusi :D meitä vastapäätä istui varmaan 10v. tyttöset, jotka tyynesti siinä jutteli keskenään. Uskomatonta. (kuva äidin puhelimseta)
Pitihän se käydä vielä itseään kastelemassakin... Vaikka meille osui muutenkin sellainen päivä, että tuli pari aivan hirveää sadekuuroa, tuli jopa rakeita, vaikka muu päivä olikin sitten ihan nätti! (kuva äidin puhelimesta)

Kaikki laitteet tuli urheasti kokeiltua. Laitteissa kiertelyä kivempaa musta on oikeastaan kuitenkin kaikki se muu tarjonta Särkänniemessä. Planetaariossa oli taas vaihteeksi aivan ihana dokumentti universumin tuhoista ja akvaario nyt on ikuinen kestosuosikki. Tänä vuonna lähdettiin käymään kierros myös koiramäessä, vaikka aiemmin ollaan se aina jätetty jostain syystä väliin. Tällä kerralla päätökseen vaikutti hyvin vahvasti mikropossut. Oli vaan sääli, että monet niistä eläimistä tuntui olevan juuri jollain leposilla ja nokosilla, mutta kiva niitä oli ihastella :3 Suosittelen koiramäkeä kyllä muutenkin, se oli niin nätti "minikaupunki", kivoja pieniä taloja ja paljon eläimiä.

Tässä muutama mun suosikkikaloista :D
Mikropossu köllöttelee :3
... Ja vielä normaalipossut tonkimassa maata!
Toinen eka kertaa koettu Särkänniemen elämys oli se kauhukino, 5D-elämysköhän se nyt mahtaa olla. En oikein tiennyt, mitä siltä odotin, mutta sain kyllä aivan järjettömän kasan säikäytyskohtauksia niillä 5D-tehosteilla. En tiedä vaikuttiko se, että oli päivän jo laitteissa kiljunut, että ne kauhun kiljahdukset karkas kurkusta helpommin kuin yleensä :D Suosittelen joka tapauksessa.


No, Raahessa päästiin sitten Juhannuksen viettoon, ja vaikka mitään hirveää hellettä ei suotu, niin hyttyset kyllä löysivät tiensä juhlapaikalle... Fiksuna olin tietysti päätynyt sukkahousut+mekko -asuvalintaan, ja olin käytännössä kävelevä buffetpöytä itikoille. Kyllä kutisi sen illan jälkeen.

Viikonloppuna on kans päästy kovasti korkkailemaan meidän uusia lautapelejä. Jussi kävi tosiaan vaihtamassa taikakorttejaan pois ja otti tilalle monen sorttista lautapeliä. Meillä kyllä on lautapelejä komerossa pari hyllyllistä, mutta ollaan melko pitkään haaveiltu ostavamme lisää. Rahattomina se on kuitenkin aina jäänyt sitten. Nyt tuli oiva tilaisuus, kun korteista saadut rahat piti käyttää siis sen kaupan sisäisesti!


Maanantaina tultiin kotiin, ja sen jälkeen oon ehtinyt sotkea jo unirytmini perinpohjaisesti. Mutta mitäpä se lomalla niin haittaisi! Sää on kyllä yhä aivan hirveän vaihtelevaa, ja tuntuu ihan tyhmältä, että päivät alkaa jo lyhenemään. Kesä on jo menossa pois - eikä ole edes vielä alkanut!

10.6.2015

kissan viha

Kesälomalle päästy ja pääsykoeruljanssikin on jo takana. Harmitti kyllä vähän niiden pääsykokeiden kanssa, että bioanalyytikon koulutuksen koe oli 1.6, ja sairaanhoitajan vasta 5.6. Ois saanut olla toisin päin. Nimittäin niissä se kirjallisen osuuden koe oli SAMA. Samat matikan tehtävät, samat persoonallisuustestit, samat luetun ymmärtämiset... Joten vaikka musta tuntui, että se bioanalyytikon kirjallinen osuus meni hyvin, niin se sairaanhoitajan osuus meni vielä paremmin, kun muisti osan niistä tekemistään tehtävistä.

Mutta sitten taas haastatteluissa mun mielestä bioanalyytikon haastattelu meni paremmin, toki koska mulla ois suurempi motivaatio siihen. Sairaanhoitajan haastattelu ei ollut läheskään niin luonteva. Blagh. No, nyt vaan odotellaan sinne heinäkuun alkuun, että mitä tulee, turha sitä enää on stressata! En tosin tajua miten sinne voi muka sisään päästä, porukkaa niin älyttömästi että huhhuh :D

Mutta yhden idean tästä sain: Jos ei vielä tänä vuonnakaan tärppää, niin ens vuonna teen niin, että ilmottaudun vaan mahdollisimman moneen sos.-terv.alan pääsykokeeseen, niin siihen viimeseen kokeeseen mennessä oon ehtinyt tehdä ne tehtävät niin moneen kertaan, ettei ainakaan niistä jää kinni :D Oisin luullu, että ne jotenkin on edes erilaisia, mutta ei.

Kesäloma potkaistiin alkuun juhlimalla Lotan synttäreitä! Onneksi silloin sattui olemaan kesäinen ilma, nyt kun taas vaan... tuulee ja sataa.

No, viimeisestä pääsykokeesta pääsinkin kotiin perjantaina joskus 18 maissa, että semmonen 11 tunnin kevyt päivä (miten voikin olla niin huono tuuri, että molempina pääsykoepäivinä oma haastatteluvuoro sijoittuu 10 viimeisen joukkoon, vaikka järjestys arvottiin!)... Siitä sitten startattiin Jussin kans melkeen suorilta kohti Raahea, kun meidän piti ehtiä lauantaiks vielä pelaileen Vectoramaan lautapelejä :D Oltiin päädytty siihen, ettei lähetä koneiden kans tänä vuonna, mutta kyllä siinä kun katteli sitä lanitunnelmaa vähän sivulta, rupes vähän harmittaan ettei ollu sitä konepaikkaa. Kahdeksalta sitte vierailijoiden piti lähtä, ja harmittelin siinäki vähän sitä, että jos oltais täällä paikalla ni voitais tässä pelata vaikka koko yö. Mutta jos sitten ensi vuonna taas!

Illuminatin pelausta.
Ilmat ei oo kyllä hirveän kesäisiä nyt. Hassua ajatella, että ens viikolla on muka jo juhannus. Ja kohta alkaa taas päiväkin lyhenemään ja illat pimenemään. Tuntuu, ettei kesä oo vielä edes alkanut, kun ei oo päässyt nauttimaan kunnon helteistä! Mutta jospa ne sieltä tulisivat... toivottavasti pian!

Käytiin äitin kans kauhistelemassa tuulimyllyjen kokoa. Ei mahtunut edes koko härveli känykkäkameran kuvaan.

9.4.2015

Sinua voidaan seurata internetissä

Pääsiäislomalle täytyy kyllä antaa arvosanaksi aika 5/5. Perjantaina koitettiin äidin kanssa pelata mobiilivälineillämme unoa, muttei saatu sovellusta toimimaan, ja sitten hoksattiinkin että hei, meillähän on ihan livenäkin uno-kortit! Unosta tulikin kyllä oikea viikonlopun hitti, lauantaina pelattiin porukalla sitä varmaan lähemmäs puoli kahta yöllä :D

Perjantai-ilta oli kyllä kans ihan loistava, unon kaverina maisteltiin vähän viiniä ennenku lähdettiin tsekkaamaan menot kaupungilla. Harvinainen tapaus, koska me ei oltu ennen tätä kaiketi koskaan käyty ns. viihteellä äidin kanssa ihan kahdestaan. Samoissa juhlissa ollaan oltu ja samassa porukassa lähdetty baariin, mutta nyt päästiin ihan kaksin :)

Muinaiset uno-kortit: Näillä me pelattiin jo silloin kun minä olin pieni!

Pääsiäisherkkuja.

Sunnuntaina lähdettiin vierailemaan vähän maalla, ja vaikka oonkin ihan luihin ja ytimiin asti kaupunki-ihminen, niin kyllä siinä maaseudussa on oma viehätyksensä myös! Tai no, ehkä enemmän siinä, että siellä on niin paljon eläimiä!!! :3

Paljon tuli syötyä kans: ensiksi kahviteltiin, sitten saatiin aivan älyttömän herkullista lammaspataa, ja tovin päästä vielä täytekakkua :D Ei pääse lomalla laihtumaan ei!

Pieniä tipuja ;____;<3 niin söpöjä.
Karitsat ruokailee :3
Herra Puput!
Kanalan menoja. Tuo kukko oli oikeasti korkeudeltaan varmaan polveen asti, melko hurjan näkönen kaveri!
Sympaattinen lehmä.

Ja tietysti päästiin myös nauttimaan puusaunasta. Kaiken syömisen jälkeen ei kyllä saunominen maistunut ihan niin hyvältä kuin se ois voinut, mutta saunan jälkeen kyllä varsin raukea olo. Mikäs siinä vielä istua saunan kuistilla vilvoittelemassa kun aurinko alkaa pikku hiljaa laskemaan ja ilma on aivan ihanan keväinen.

Tällasessa minimatkailussa vierähtikin koko sunnuntai, kotona oltiin vasta kymmenen maissa.

Fiilistelyä saunan jälkeen.
Oltiin just lähdössä ajeleen kotiin, kun iski täydellisen sininen hetki.

Oli kyllä niin mukava viikonloppu, että hieman haikein mielin lähdin taas Raahesta. Tosin oli jo hieman koti-ikävä Tampereelle. Silti, kun pääsin Tampereelle, tuntui koti-ikävä Raaheen :D Vaikeaa tämä, kun joka paikassa on ikävä jonnekin muualle! Mutta ompahan ainakin useampi kuin yksi koti <3

Huomenna päästäänkin sitten juhliin Tampereen jengin kans mun synttäreitä :D:D saas nähdä mitä tapahtuu...

2.12.2014

Testis tänää vuodehoito ja uus läppäri

Viime viikolla koulussa tarjoiltiin kyllä ties minkälaista elämystä. Ollaan saatu pestä toisiamme, myös toistemme hampaita, syöttää toisiamme... Ja en kyllä voi sanoa, että ihan hirveästi oisin tykännyt :D Tai siis, eihän se nyt ole paha pestä jotakin toista, mutta se itse pestyksi tuleminen on kyllä melko epämukavaa. Ja siis, tämä vielä tutussa ja hyvässä seurassa, jossa huumoria riittää, sitten vielä jos kuvittelee, että joku tuntematon sen tekisi. Ehkä tässä vuodepesun opettelua tärkeämpää onkin oppia se, millaista on sen vuodepotilaan asemassa. Ei yhtään voi sitten ihmetellä, jos joku paljon apua tarvitseva mummo on kärttyinen, kun saa koko ajan painia nolouden ja avuttomuuden kanssa...



No, hieman pirteämpänä asiana: Joulu on taas tullut mulle etuajassa! Hain iskän rahoittaman lahjan verkkokaupasta, ja mukaan tuli siis tommonen Asuksen Transformer Book T200. Semmonen hybridikannettava siis, joka on melko perus pieni läppäri, mutta kosketusnäytöllä, ja näytön saa irti tabletiksi! Oon kyllä tykästynyt tohon ihan hirveästi. Eihän sillä mitään hurjan raskaita pelejä siis pelata, mutta sitä varten mulla onkin pöytäkone. Perus Hearthstone ja Binding of Isaac pyörii. Tuon tarkoitus on kuitenkin olla enemmänkin nettiselaimena, telkkariin yhdistettävänä videon toistajana ja ennen kaikkea koulujuttuja ja matkakäyttöä varten.

Uusi perheenjäsen<3
Oon pitänyt Windows kasia aivan hirveänä mörkönä, ja mietin, että mitenhän tuun tulemaan toimeen sen kanssa, mutta oikeastaan yllättävän hyvin! Työpöytäsovellus tuo todella tutun Windows-tuntuman, ja ihan samalla tavalla sieltä netistä ladataan niitä perus-sovelluksia kuin aiemminkin. Steamit ja Chromet ja kaikki toimii ihan kuin aiemminkin. Ainoastaan sitten on vielä lisänä tuo Windows-kaupan tarjoamat sovellukset, jotka voi asentaa rinnalle ihan ilman ongelmia. Ei siis ollenkaan niin paha kuin luulin. Voi tosin olla, että tuolla kosketusnäytöllä sen navigointi toimiikin saumattomammin, en ole hiirellä edes hirveästi viitsinyt yrittää, kun kosketusnäytöt nyt vaan on niin kivoja :D

Toimii loistavasti myös tablettina!
Ja akunkesto tässä koneessa on aika huikea (tai sitten oon vaan niin puutunut siihen, että yhdessä vanhassa läppärissä akku kestää 2min ilman piuhaa, ja edellisessä miniläppärissä noin 1-2h), kestää aika lailla päivän ahkerassa käytössä, yöksi sitten lataukseen. Ja siis, en tiedä miten, mutta minkäänlaista kuumenemista ei tapahdu lainkaan, edes silloin pelikäytössä, jolloin kone varmaan joutuu ahkeroimaan eniten. Hyvä jos edes kevyttä lämpenemistä havaittavissa. Enkä edes tiedä onko tässä mitään tuuletinta missään kun mitään ääntä ei kuulu mistään, tuskin??? What is this magic.

Tulipa vähän joo läppäri-hehkutus -kirjotus nyt, mutta joo, jos joku muu on harkinnut kätevän kokoista hybridiläppäriä, niin voin kyllä tosi lämpimästi suositella tätä mallia. Verkkokaupasta vähän alle 500e, ja ihan helposti rahansa arvoinen.


Eikös ole kiva tietää näin kolmelta aamuyöstä? Valvottiin vahingossa koko su-ma yö Jussin kans, ja nukuttiin sitten maanantai-iltaan asti sohvalla (näin käy heti jos maanantaina ei olekaan koulua, iha hunningolle menee elämä!), joten edessä pakollinen all-nighter rytmien kääntämisen vuoksi. Onnekseni/epäonnekseni oon vähän innostunut pelaamaan wowia, joka imaisee aikaa tehokkaasti, ja kohta on varmasti jo aamu. Hyvää yötä ja huomenta siis ja silleen!

10.6.2014

ouroboros head

Nyt on sitte tän vuotisista Vectoistakin selvitty, enkä muista että oisin vielä koskaan lanien jälkeen nukkunut noin kauaa putkeen :D että vissiin sitä ei hirveästi maltettu nukkua paikan päällä! Poikkeuksellisen paljon aikaa me vietettiin lautapelien parissa, ja oon tullut siihen tulokseen, että kaikenlaiset lautapelit on ehdottomasti aliarvostettuja. Loistavaa seuraviihdettä! Vielä enemmän, jos sattuu olemaan hieman väsynyt.

Aivan Vectoramaa ennen pääsin käymään pääsykokeissa Hämeenlinnassa, ja olin aivan yllättynyt siitä, miten nätti kaupunki sekin oli. Aattelin, että sehän on pieni kaupunki eikä sielä varmaan ketään liiku, mutta yllättävän paljo sielä oli populaa liikenteessä, ainakin näin Raaheen verrattuna. Toki ihan rehellisesti ajateltuna mieluummin muuttaisin Tampereelle kuin Hämeenlinnaan, mutta tuolla reissulla varmistuin siitä, että mieluummin muuttaisin Hämeenlinnaan kuin Ouluun!

Tässä iltahuvit klo 4am tai jotain. [Kuva täältä ©Atte Haapalahti.]
[Kuva täältä ©Joona Leinonen]

Nyt onkin taas mukava palata arkeen (hetkeksi, ennen ensi viikon uusia reissuja). Mulle ehti muodostua tohon kokonaisen parin viikon tauko lähes kaikenlaisesta liikunnasta ja kämppäkin on päässyt vähän levälleen, kun oon onnistunut sairastumaan vuorotellen flunssaan ja vti:hin pariinkin kertaan, ja motivaatio ihan kaikkea kohtaan on kyllä ollut hieman matalissa vaihtelevan olotilan takia. Sitten sitä vielä sättii itseään, että noh et oo nyt jaksanut siivota kämppää, pyykkikorikin on täynnä, etpäs oo muuten käynyt lenkillä tai salilla, oletpa laiska ja saamaton, ja siitä nyt ei ainakaan mieliala parane, saati sitten että motivaatio saisi minkäänlaista boostia.

Tuossa mielessä Vectot kyllä osuikin aivan loistavaan saumaan. Sai jättää hetkeksi nurkissa pyörivät pölypallerot taakse ja unohtaa ateriarytmit ja ihmisten aikoihin heräämisen. Sen kun vaan pelailee päivät pitkät, syö helposti syötäviä naksuja ja pikaruokaa muutaman päivän ajan, nauttii kavereiden seurasta, ei mieti lenkille lähtemistä. Kaikki täysin ilman syyllisyyttä, nautiskellen.

Ja kappas vaan, tänä aamuna herätessä tuntui asioihin olevan aivan toisenlainen fiilis. Hyvin nopsakasti sai kämpän imuroitua ja tiskit tiskattua, oli suorastaan vapauttavaa vetää lenkkarit kahden viikon tauon jälkeen jalkaan ja suunnata lenkkeilemään, ja huomista salille pääsyä odotan jo innolla.



Luin joskus jostain, että on olemassa koulu, jossa lapset saa leikkiä niin kauan kuin haluavat, ja mennä oppitunneille sitten kun tuntuu siltä. En koskaan oo päässyt lukemaan siitä, miten tämä käytännössä toimii ja onko tuota koulua todellisuudessa olemassa, mutta omaa motivaatiotani oon ruvennut tarkastelemaan tuon kautta. Välillä käy niin, että rupeaa kasaamaan itselleen listaa asioista, joita on "pakko tehdä", ja kaikki tuolla listalla alkaa tympäsemään, painostamaan, mikään ei tunnu kivalta. Mutta siinä samassa kun nämä asiat muuttu vapaaehtoiseksi, kun on saanut pitää leikkihetken ja olla hetken ajan paha, alkaakin taas luonnostaan kiinnostua asioista, haluta saada asioita aikaiseksi ja tehdä omalle terveydelle hyviä valintoja. Ihan ilman minkäänlaista pakottamista.

25.12.2013

joulupuu on naposteltu

Mulla oli varmasti paras joulu ikinä. Tai siltä se ainakin tuntui. Vasta ihan viime viikonloppuna pidettiin vaan parin kaverin kanssa pienet pikkujoulut, spurdoiltiin mun kämpillä ja käytiin baarissakin, mutta lähdettiinkin jo tosi aikaisin ja mentiin kiinalaiseen syömään :D Aaton aattona iskä toi etukäteen oman lahjansa mun kämpille, ja niinpä laitettiin samantien pleikkari kolmonen asemiin 8) Nyt on kyllä koti 100% valmis kun on kunnon pelikonekin!

Itse jouluaatossa tietysti parasta on se, että ollaan isolla porukalla jossain syömässä hyvää ruokaa - ja tänä jouluna olikin vielä tavallista enemmän porukkaa joulupöydässä, mikä oli aivan mahtavaa! Mutta nyt mun on kyllä aivan pakko myös hehkuttaa mun lahjoja: pieni Pusheen-pehmo♥♥♥ montakohan vuotta sitäkin on ihailtu? ja avaimenperä, powerball, hirveä läjä kynttilöitä, aaaaivan ihana kaulakoru, nami hajuvesi, ihonhoitotuotteita ja saippuaa, kynsijuttuja, laastareita ???:D, alkoholijuomia, epäpyhä määrä suklaata ja karkkia, herkkupussi jossa suklaan lisäksi ilokseni oli kaiken maailman mausteita, chilikastiketta, suklaakahvia, teetä, kuivattuja hedelmiä ja vaaaikkka mitä ihanaa jännää, uusia tyynyjä, oma akvaario!!!.. Mun kämppään se allas ei juuri nyt mahdu, mutta se saa ilmeisesti oleilla porukoilla toistaiseksi :) Ja toki myös hieman rahaa tuli paketeista.

Kun oli massut syöty täpötäyteen, paketit availtu, ihasteltu kaloja ja muuten vaan hengailtu, niin loppuilta menikin sitten kämpillä mies-otuksen kanssa kaksin nautiskellen :3

Kaikesta päätellen oon siis tänä vuonna ollut aivan äärimmäisen kiltti!


Tänään on ehditty jo käydä syömässä porukoilla lisää jouluruokaa, ja kun äiti tulee illasta käymään niin napostellaan juustoja ja viiniä naminami. Huomenna sitten heti aamusta urheasti tien päälle ja lähdetään otuksen kans katsomaan meininkejä etelässä päin. Kun joskus uuden vuoden jälkeen palaan, niin aion näyttää teille tarkemmin niitä mun kaloja! :3


Hyvää joulua ja uutta vuotta kaikille!

30.3.2013

Jelly Bean

Nytpä se on saavutettu sitten 20 vuoden olemassaolon etappi. :D Ja vaikka järkkäsin synttärijuhlia vähän viime tipassa, niin hyvät partyt meillä oli, mulla ainakin oli hauskaa. Juuri sopiva humala, hyvää porukkaa ja hyvää juustokakkua ja kaikkea!

wtf lahja: pussillinen vodkaa, jossa ui hello kitty :D
Mulla on täällä nyt yllin kyllin suklaamunia, karkkia ja suklaapupukin! Joten taidan linnoittautua tuonne pleikkarin ääreen hyödyntämään murulta saamaani RE6:sta ja napostelemaan pikkuherkkuja. :3


Hyvää pääsiäistä vielä kaikille!