Pink Paw Print
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kalat. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kalat. Näytä kaikki tekstit

27.6.2015

halpa koira napsahtaa poikki

Nyt tuntuu vasta siltä, että on saanut kunnolla maata tekemättä mitään. Oli nimittäin tuo edellinenkin viikko melko toiminnantäytteinen! Äiti, sisko + siskon kaveri tuli meille Tampereelle edelliseksi viikoksi maanantaista torstaihin asti kylään. Maanantai meni ajaessa, tiistaina me käytiin tietysti särkänniemessä! Keskiviikon shoppailureissun sentään onnistuin välttämään, kun lähettiinkin äidin ja Jussin kans käymään Jussin äidin mökillä, ja jätettiin nuoret ja jaksavaiset kaupungille kierteleen :D Ja torstaina ajeltiin jo takaisin Raaheen, että ehdittiin juhannuksen viettoon.


Mulla on aavistuksen ristiriitainen suhde huvipuistoihin. Pelkään ihan kuollakseni niissä laitteissa, että ne turvahärvelit jotenkin feilaa ja lennän sieltä kuolemaani. Tai että se koko laite syöksyy pois kiskoiltaan ja kaikki kuolee. Sitten kuitenkin esim. vuoristoradoissa nautin kyllä siitä itse vauhdista. Vaikka mun suusta lähteekin sellasta ihmeellistä huudon sekalaista naurua, ei siitä varmaan oikein ota selvää kiljunko vai nauranko. Tai oikeastaan teen niitä vuorotellen. Noh, kun kerran oltiin kuitenkin lähdetty, niin päätin, että meen jokaiseen hirvitykseen mitä sieltä löytyy :D

Tornado; luultavasti mun lempivuoristorata kautta aikojen ja jopa ehkä lempilaite ylipäältänsä. Joka kerta pelkään kamalasti kun mennään hitaasti ylös, mutta alastulo on mulle kyllä yhtä juhlaa. Niin pehmeä, mutta vauhdikas kyyti! Tää on yks harvoista laitteista, jossa jaksan juosta monta kertaa putkeen.
Tää High Voltage taas oli eniten kiljumista aiheuttava laite, tuntui että siinä roikkui ihan miten päin sattuun ja pyörittiin joka suuntaan, korkealla. Huvittavaa oli kuitenkin se, että minä ja Tiina oltiin ainoat, jotka koko laitteessa huusi :D meitä vastapäätä istui varmaan 10v. tyttöset, jotka tyynesti siinä jutteli keskenään. Uskomatonta. (kuva äidin puhelimseta)
Pitihän se käydä vielä itseään kastelemassakin... Vaikka meille osui muutenkin sellainen päivä, että tuli pari aivan hirveää sadekuuroa, tuli jopa rakeita, vaikka muu päivä olikin sitten ihan nätti! (kuva äidin puhelimesta)

Kaikki laitteet tuli urheasti kokeiltua. Laitteissa kiertelyä kivempaa musta on oikeastaan kuitenkin kaikki se muu tarjonta Särkänniemessä. Planetaariossa oli taas vaihteeksi aivan ihana dokumentti universumin tuhoista ja akvaario nyt on ikuinen kestosuosikki. Tänä vuonna lähdettiin käymään kierros myös koiramäessä, vaikka aiemmin ollaan se aina jätetty jostain syystä väliin. Tällä kerralla päätökseen vaikutti hyvin vahvasti mikropossut. Oli vaan sääli, että monet niistä eläimistä tuntui olevan juuri jollain leposilla ja nokosilla, mutta kiva niitä oli ihastella :3 Suosittelen koiramäkeä kyllä muutenkin, se oli niin nätti "minikaupunki", kivoja pieniä taloja ja paljon eläimiä.

Tässä muutama mun suosikkikaloista :D
Mikropossu köllöttelee :3
... Ja vielä normaalipossut tonkimassa maata!
Toinen eka kertaa koettu Särkänniemen elämys oli se kauhukino, 5D-elämysköhän se nyt mahtaa olla. En oikein tiennyt, mitä siltä odotin, mutta sain kyllä aivan järjettömän kasan säikäytyskohtauksia niillä 5D-tehosteilla. En tiedä vaikuttiko se, että oli päivän jo laitteissa kiljunut, että ne kauhun kiljahdukset karkas kurkusta helpommin kuin yleensä :D Suosittelen joka tapauksessa.


No, Raahessa päästiin sitten Juhannuksen viettoon, ja vaikka mitään hirveää hellettä ei suotu, niin hyttyset kyllä löysivät tiensä juhlapaikalle... Fiksuna olin tietysti päätynyt sukkahousut+mekko -asuvalintaan, ja olin käytännössä kävelevä buffetpöytä itikoille. Kyllä kutisi sen illan jälkeen.

Viikonloppuna on kans päästy kovasti korkkailemaan meidän uusia lautapelejä. Jussi kävi tosiaan vaihtamassa taikakorttejaan pois ja otti tilalle monen sorttista lautapeliä. Meillä kyllä on lautapelejä komerossa pari hyllyllistä, mutta ollaan melko pitkään haaveiltu ostavamme lisää. Rahattomina se on kuitenkin aina jäänyt sitten. Nyt tuli oiva tilaisuus, kun korteista saadut rahat piti käyttää siis sen kaupan sisäisesti!


Maanantaina tultiin kotiin, ja sen jälkeen oon ehtinyt sotkea jo unirytmini perinpohjaisesti. Mutta mitäpä se lomalla niin haittaisi! Sää on kyllä yhä aivan hirveän vaihtelevaa, ja tuntuu ihan tyhmältä, että päivät alkaa jo lyhenemään. Kesä on jo menossa pois - eikä ole edes vielä alkanut!

24.10.2014

on joulu jälleen tullut kummattiin

Uusimmat monni-uutiset: Kahden pienen poikasen sijasta löydettiinkin akvaariosta 12 pientä poikasta... Nyt en oo nähnyt enää niin montaa, että niistä on varmaan pari ehkä mennyt hukkaan/suodattimeen/menehtynyt muuten vaan, mutta kyllä siellä ainaki muutamia on :D Vähän meinas jo stressi nousta, että mihin ihmeeseen ne saa sitten kasvaneena tungettua, kun partamonneista on niin hirveä ylitarjonta kaikkialla, mutta päädyin sitten siihen, että ei ne nyt niin täysiä kasva, että mun akvaario heti ois ylikansoitettu. Pistelen sitten viestiä muutamalle akvaariokaupalle ja ehkä akvaariofoorumille, että ois monneja tarjolla, niin eiköhän ne mahdolliset selvinneet paikkansa tästä maailmasta löydä :3 Nyt kuitenkin saa nauttia vielä noista pienistä söpöläisistä.


Se monneista! Tänään pääsin jo hieman maistelemaan joulutunnelmaa, kun Tampereen keskustorilla oli valojuhlat :3 oon aina ollut suuri ilotulitusten ystävä (siis silleen kaukaa katsottuna, pelkään räjäytellä niitä ite!) joten tietysti meidän piti Jussin kans lähtä katsastaan ne :D Oli aivan älyttömän kylmä tuuli, joten ois voinut melkeen kuvitella olevansa Raahessa joulukadun avajaisissa. Mitä nyt vähän suuremmassa mittakaavassa...

Myös ihanat valot pistettiin kaupunkiin päälle, ja kyllä se vaan heti näyttää niin joululta! Tekis mieli jo laittaa vähän jouluvaloa tännekin asuntoon... mutta jospa sitä marraskuun puolille malttais odottaa.






Tosiaan, yksi viikko taas pulkassa. Tämä tuntui menevän jotenkin aivan poikkeuksellisen nopeaa, en oo jotenki edes sisäistänyt syysloman loppumista. Tai sen alkamista. Tai tätä ajankulua yleensäkään. Jotenkin tuntuu siltä, että aina kun vanhenee, niin aika tuntuu menevän aina vaan nopeampaa ja nopeampaa. Mikä tietysti on sinänsä ihan järkevää, kun jollekin 5-vuotiaalle yksi vuosi on vain 1/5 elämästä, mutta tällaiselle 21-vuotiaalle vain 1/21, mikä on tietysti paljon pienempi osio sinänsä. Ehkä se siksi tuntuu menevän niin äkkiä. En edes halua ajatella, miten nopeaa aika muutaman kymmenen vuoden päästä kuluu.

Tässä ajassa oon joka tapauksessa ehtinyt saada jo uuden flunssan! Olin ehkä kolme päivää terveenä, tiistaina töissä rupes tuntuun kurkkukivut ja nyt ollaan taas ihan samanlaisessa flunssassa ku syyslomallakin. Monet sanoo, että varsinki aluksi kyllä päiväkodissa saa helposti jokaisen taudin, ja kyllähän siitä etukäteenkin varoiteltiin, mutta jotenkin en ottanut siitä hirveästi stressiä. Olinhan selvinnyt koko syksyn ilman flunssaa! Nyt sitte senki edestä...

Pikkusisko osti mulle lahjaksi parit korvikset - ei kuulemma malttanut odottaa jouluun asti :3 On kyllä ihan semmosen näköset, että oisin voinut itse ostaa!

Äiti ja Tiinakin tosiaan kävi kylässä, ja eihän me nyt parissa päivässä mitään ihan hurjaa ehditty tehdä, varsinkaan kun mun piti käydä töissä päivät, mutta käytiimpä ruokkimassa niitä hulluja sorsia, kateltiin muutamat lasten elokuvat, syötiin paljon ja semmosta. Sillon ku olin töissä, niin ne kaks pääsi shoppailemaankin, ei tarvinnut itse uhrautua :D Vaikka joululahjashoppailuja vois kyllä tän fiiliksen voimilla melkeen alkaa harrastaakin.:3
Semmonen mini-joulu tässä kyllä olikin, kun Tiina ja äiti toi mukanaan ihanan läjän tuliaisia meille :D Nyt on saunasiiliä ja hullua keksipurkkia... näistä sitten lisää joskus ilmestyvässä kämppämerkinnässä!

Kämppämerkinnästä - tai sen puutteesta - puheen ollen, otin aiemmin jo kännykällä kämpästä kuvat kun olin hukannut mun kameran laturin, mutta päätin sitte tilata uuden laturin, että saan vähän parempia kuvia tänne blogiin. Ja kappas, pari päivää sen jälkeen kun olin tilannut sen, niin löydän sen kadonneen siivouskomerosta???? Siellä se oli vessanpöntönraikastimen vieressä. Joskus tuntuu, ettei näin hajamielisellä päällä pitäis edes selvitä tässä maailmassa...

19.10.2014

monnivauvoja!

Suuret oli odotukset syyslomalle, mutta kävikin niin, että pienenä kurkkutuntumana alkanut flunssan alku pääsi valloilleen :( Niin me sitten maanantai ja tiistai vaan maattiinkin äidin kanssa sohvalla kattomassa telkkaria, molemmat kipeenä. Nooo käytiin me tokmannilla kunnon kierros kuitenkin tekemässä! Onneksi aiemmin perjantaina ja lauantaina oli vielä niin hyvä olo, että pysty olemaan viihdekannalla. Tosin jos ois ollut fiksu, niin ei ois lähtenyt, niin ehkä se flunssa ei ois sitte pahentunu... Mutta kyllä sitä syyslomaan tällaiset aktiviteetitkin kuuluu! Ainakin nyt on ollut aikaa levätä rauhassa, kun ei mihinkään tarvii mennä.

Tulin torstaina kotiin, ja sen jälkeen oonki vaan katellut netflixiä ja pelaillut. Jussikin on tossa vaan streamaillut sitä sen hurjaa 150h streamia, niin täällä sitä on vaan viihdytty sisätiloissa. Pääsimpä itekki vähä vieraileen streamissa hölöttelemässä ja pelailemassa, ja chatti keksi mulle kaivatun uuden nimimerkinkin ;D Nyt on sitte avaruutta ja kuuttia kaikkialla. On se vaikeaa kun keksii jonkun teeman, niin se pitää päivittää joka ikiseen eri sosiaaliseen mediaan. Ja tänä päivänä kun näitä sosiaalisia medioita on niin monta...

Streamista puheen ollen haluan suositella kaikille tätä biisiä, jonka Herbalisti oli tehnyt streamin kunniaksi. Huumorilla tehty, mutta minusta aivan älyttömän tarttuva, varsinkin kertsi :D Mutta joo ei voi muutaku ihmetellä miten Jussi on jaksanu koko viikon tosi vähillä unilla vaan vetää streamia, en minä vaan jaksas, vaikka kuinka mukavaa onki! Nyt enää onneksi reilu tunti jäljellä, pääsee tuoki ottamaan kunnon unet.


MUTTA. SUURIA UUTISIA. (Tai oikeastaan pieniä, he he!) Löysin mun akvaariosta kaksi pientä monnivauvaa! Ne on ehkä sentin pitusia pikkusinttejä :3 Aluksi katoin, että mitä mustaa levää kasvaa nurkassa, mutta kun katoin tarkemmin niin siinähän imuttelikin pieni monni! Aika ihme, että ne on selvinnyt, kun yleensä jos akvaarioon tulee munia, niin kaikki kalat syö ne heti. Ja ilmeisesti on aika tyypillistä, että jos joku poikanen pääsee ihan uiskentelemaan asti, niin ne menee saman tien parempiin suihin. Vaan jospa ne nyt jo selviäisivät! Eihän niitä voi isoksi asti pitää, kun mun akvaarioon ei mitään hurjaa monnisukua mahdu, pitää sit antaa eteenpäin. Mutta jos niistä nyt hetken sais nauttia :3


Vaan ei kai tässä muuta, syysloma mennyt taas ohi niin että hurahti, huomenna takaisin työharjottelun pariin! Arjen odotusta piristää kyllä ehdottomasti se, että ens viikolla äiti ja Tiina on tulossa meidän luokse muutamaksi yöksi, niin on ainakin mielekästä tekemästä sitte vapaa-ajalle :3

10.10.2014

jättimonneja

Viime viikonloppu oli kyllä taas actionia täynnä. Perjantaina nautittiin pienellä porukalla muutamat alkoholipitoiset virvoitusjuomat ja lähdettiin tsekkaamaan Hervannan yökerho Cupola :D Muistutti etäisesti vanhaa kunnon Blues Moonia, mutta vaan vielä hieman astetta alemmalta tasolta. Juomat silti edullisempia! Lauantaina lähdettiin hieman erilaisella kokoonpanolla syömään Pancho Villaan, ja vaikka niitä "jatkoja" suunniteltiin, niin istuttiinkin sitten iltaa vaan tässä meidän kämpillä ja katseltiin ihmeellisiä videoita. Kyllä se ilta niinkin meni erittäin rattoisasti!

Sunnuntaina lähdettiin Jussin kans heti aikaisin OnniBussilla Helsinkiin. Käytiin tsekkaileen valtavia monneja ja muita kivoja kalaotuksia Sealifessä, haahuilemassa Verkkokaupassa, pelaamassa minigolffia ja tällasta mukavaa. Kyllä oli illalla kotiin päästessä jalat vähän poikki kun muutama askel oli päivän aikana tullut otettua. Maistui uni!

Jättimonneja, karppeja, meduusoita ja muuta mukavaa. Kuvia ei kyllä hirveästi tullut otettua, pari vain puhelimella, mutta eipä siellä kannatakaan tuhlata huomiota kuvailuun - siellä on kaikki paljon upeampaa livenä!

Maanantaina mulla alkoikin sitten työharjoittelu englanninkielisessä päiväkodissa. Eka päivä tuntu musta aivan hirveän nihkeältä, ihan kuin oisin koko ajan seisonut väärässä paikassa enkä ymmärtänyt ollenkaan, miten mun nyt pitäisi olla. Oon siis ollut aivan äärettömän vähän missään tekemisissä lasten kanssa, eikä mulla oo ollut mitään tarvetta tai halua ollakaan, ja mulle suuri kysymys ennen tota työharjottelun alkamista oli ihan sekin, että miten ihmeessä niille lapsille voi sitten puhua. Varsinkin englantia?

Tyytyväisenä voin kuitenkin sanoa, että nyt tän viikon aikana homma on lähtenyt rullaamaan varsin mukavasti! Kyllä mää sen nyt jo voin sanoa, että ei tuo se mun juttu ole, mutta se on paljon mukavampaa kuin uskoin, ja lapsetkin ihan herttaisia suurimman osan ajasta. Aika myös vierähtää sen verran nopsaa, että se työajan loppuminen tulee jotenkin tosi yllätyksenä. Yleensä kuitenkin oon sattunut just muutaman minuutin yli katsomaan kelloa, niin oon hoksannut lähteä :D

Mutta niin, ei tarvii joka ilta ennen nukkumaanmenoa ahdistua siitä, että huomenna töihin, vaan on oikeestaan ihan mukava lähteä. Vaikka mulla nyt onkin työmatkaa se 30 kilometriä...... Eikä kelalta oo vielä kuulunut päätöstä mun matkatuen maksamisesta. Saas nähdä.


Nyt pääsin kuitenkin alottelemaan syyslomaa! Ja huomenna starttaakin taas matka Raaheen :) Synttärijuhlaa tiedossa sieläkin, ei nää viikonloput vaan tunnu rauhottuvan!

27.8.2014

asfadrhsdxfgdfg

Hohhoh, hirveä häslinki taas. Akvaario vuotaa vieläkin ja se piti taas tyhjentää (ja piilosta löytyi jo monnin munia??? Heti vaan kutemaan kun pääsi pois vankeudesta, kunnon alfa-monni...). Tein päätöksen, että se saa nyt olla lattialla täytettynä kaloineen. Ei kuitenkaan vuoda niin paljoa, että kastelisi lattian, kun pistää retkipatjan päälle ja pyyhettä viereen, mutta kuitenkin sen verran, että puutasolla ollessa se taso on imenyt hirveästi kosteutta, eikä näytä oikeen luotettavalta... Uutta varmaan sitten pitäisi katsella, en enää siihen silikonirumbaan ala, en osaisi tehdä sitä yhtään paremmin kuin viime kerrallakaan. Ja ylimääräistä rahaahan tässä onkin hirveästi? :I

Eilen kävi ilmi kans, että telkkariin kytkettynä olleet kaijuttimet ei enää toimi. Ne ei toista ääntä televisiosta, eikä puhelimesta, että kai nekin on sitten menetetty. Onneksi telkkarissa on kuitenkin omat kaijuttimet, vaan kuulostaahan ne vähän laimeilta kun on parempaan tottunut.

Tää muutto on kyllä aiheuttanut meidän omaisuudelle tappioita!


Sitten vielä lisäksi kävin maanantaina näöntarkastuksessa ja siellä todettiin, että mun oikeassa silmässä tosiaan on hieman hajataittoa, joka aiheuttaa sumennusta näköön. En siis ole kuvitellut koko asiaa. Lasit siis varmaan pitäis koulua ja autolla ajamista varten hankkia, että varmasti näkee kauas tarkasti.

On vähän nyt kyllä valituksen meininkiä ilmassa. :D

Onneksi pian on viikonloppu ja lähtään Raaheen juhliin kaverin läksiäisiä ja siskon rippijuhlia, saa jättää hetkeksi tän sekaisin olevan kämpän pois mielestä (tänne on huomenna ja ylihuomenna tulossa jotain työmiehiä tekemään ikkunoillekin vielä jotain, ja piti verhot ja huonekalut siirtää pois ikkunoiden tieltä????saatana.) ja pääsee näkemään hieman pidemmän tauon jälkeen kaikenlaisia Raahe-ihmisiä 8) Can't wait!

20.8.2014

monnin paluu

Parin viikon hiljaisuus taas tässä välissä. Enkä vetoa mihinkään muuhun kuin kiireeseen. Meillä on hieman vieläkin kämppä kesken, ne samat 2 pahvilaatikkoa on yhä purkamatta :D mutta nyt sentään puuttuu enää sohva. Ja seinältä julisteet, jotka pitäisi kehystää ensin. Pikku hiljaa tähän on rakentumassa se kodin tunne, jonka puuttumista vielä pari viikkoa sitten tuskastelin. Maanantaina tuli super-nettikin, mutta en ole edes ehtinyt vetää nettijohtoa makuuhuoneeseen asti, että pääsisin omalla koneella nettiin :D näin kiireestä siis puhutaan, että mulla ei ole ollut ylimääräistä aikaa istua koneella!

Suurin syy on tietysti viime viikolla alkanut koulu! Se on kyllä syönyt aikaa - luonnollisesti - mutta toisaalta sitten oon saanut tämän arkirytmin nyt rullaamaan. Mulla on onneksi aivan älyttömän mukava luokka, ja tuo koulussa käynti on kyllä lievittänyt mun koti-ikävää aivan valtavasti. Lauantaina oli myös Tubecon, joten pääsi näkemään vähän harvemmin tavattavissa olevia tyyppejä. Sen lisäksi siis, että katseli kun Jussi on jossain fanien keskellä jakamassa nimmareita ja ottamassa yhteiskuvia :D tuossa tapahtumassa kyllä tuli jotenki semmonen "vanha" olo. Koska ei minun nuoruudessa mitään youtube-julkkiksia ollut.


Mutta asiasta toiseen. Mun piti alottaa aivan hurja projekti akvaarion kanssa, nimittäin silikonien uusiminen. Allas rupesi yhdestä reunasta vuotamaan, joten ei kai se auttanut. Tänään pistin testivedet uusille saumoille, eikä ainakaan vielä näytä vuotavan! Annan olla kuitenkin aamuun asti, ja jos vielä vaikuttaa siltä että on tosiaan vedenpitävä, pääsee kalatkin takaisin kotiinsa :)

Shokki-tapahtuma tässä oli kuitenkin se, kun mun piti irrottaa suodatin ennen silikonien uusimista. Sitä ei oo siis koskaan irrotettu, ei edes muutossa. Jätin sen yöksi vielä tiskialtaaseen, että pesen sen seuraavana päivänä. No, seuraava päivä koitti, tartuin toimeen ja kaadoin suodattimesta kaikki pienetkin määrät vettä pois. Ja sieltä tupsahtikin MONNI.

Äkkiä paniikissa vettä pesualtaassa hypähtelevän kalan päälle ja viemärin päälle kuppi. Säikähdin ensin, että se on se nykyinen ainoa monni, mutta kun menin tarkastelemaan kalojen tilapäiskotia, näin kyseisen monnin siellä. Ja sitten se iski: se on se monni, joka katos puoli vuotta sitten, ja jonka luultiin kuolleen ja joutuneen omenakotilon päivälliseksi. Se oli puoli vuotta ollut jossain suodattimen pienimmässä kolossa (isommat kolot on aina siivouksen yhteydessä tarkastettu), läpi muuton (!!!) ja kaiken. Niin, ja jos jäi epäselväksi, se monni on tosiaan elossa.

Mun sydän on särkynyt ainaki 500 kertaa, kun oon ajautunut miettimään, miten se on ollut puoli vuotta jossain pikkukolossa yksin pimeässä syöden vaan jotain levää :( pistin sille ämpäriin yhden akvaarion koristeista, ja aluksi se oli vaan aivan ahtaimpaan koloon ahtautuneena, vaikka tilaa oli yllin kyllin. Nyyh! Nyt se on kuitenkin pikkuhiljaa käynyt retkellä koristeen päälläkin ja on välillä ihan näkyvissä. Iskä vaan tuumas, että selviytyyhän ne monnit luonnossakin kuivina kausina vaikka minkälaisessa pikkulätäkössä, mutta itse en voi lopettaa ihmettelemistä. Selviytyjä 2014.


Ps. Entä jos oisin tietämättömänä kaatanut ne vedet vessanpönttöön????

2.6.2014

volvossa suhisee

Mullekin oli Jenna pistänyt tällasen pienen top 5 -haasteen, kiitoksia tästä! :) Ja vaikka tää nyt on top 5, niin en ruvennut pistämään viittä parasta parhausjärjestykseen, kun jo viiden parhaan valkkaaminen on tarpeeksi hankalaa!


1. Kesän suunnitelmat

  • Vectorama, melko vakio ja mukavaisa kesänaloitusriitti, mun neljännet vectot. Eli siis muutama päivä videopelejä Oulussa.
  • Festarit. Suunnitelmissa ainakin Ilosaarirock, mutta kuumottelisi myös Weekend, ja mahdollisesti Qstock ihan vaan koska se on tuossa vieressä. Joka tapauksessa tavoitteena jonkun sorttiset festarikokemukset, koska tähän päiväänkään mennessä en ole ollut yksilläkään kunnon kesäfestareilla!
  • Muuttaminen. Toivon, että loppukesästä mulla on se opiskelupaikka, jonka perässä tuun muuttamaan täysin uudelle paikkakunnalle, hieman tilavampaan koppiin, virallisesti yhteen täällä mun pikkuyksiössä lymyävän Jussin kans.
  • Maakuntamatkailu autolla. Kova fiilis päästä tekemään sellasta Suomen sisäistä ympäriinsä ajelua. Uudessa autossa ihana vakionopeudensäädin, joten miksikäs ei!
  • Korvessa vaeltaminen. Tää ehkä hieman liittyy edelliseen, mutta laitoin sen kuitenkin erikseen, koska kokemuksena tarkoitan aivan eri asiaa. Eli haluan oikeasti lähteä jollekin vaellusreissulle jonnekin jumalan selän taakse, vaikka pariksi päiväksi, kiertää kävellen jonkun reitin, yöpyä vaikka teltassa jne. Tää on jotain sellasta, mitä en oo koskaan vapaaehtoisesti tehnyt, mutta nyt jostain syystä oon innostunu tästä ideasta täysin, ja yritän sen kesän aikan toteuttaa.


2. Lempipaikat kotikaupungissasi

  • Museonranta. Kaiken kesätapahtuman keskusta.
  • Kummatti. En tarkemmin osaa eritellä mikä siitä. Mutta kun täällä on koko elämänsä elellyt, niin kai siitä on tullut rakas.
  • Blues Moon. En todellakaan tiedä miksi me aina mennään sinne, ei se oikeasti oo mitenkään lempibaari ainesta. Silti se on kerryttänyt huomattavan saldon hyviä ja huonoja muistoja, ja pääsee siksi listalle! :D
  • Lapaluodon ranta/satama. En tiedä mikä tälle on se oikea nimitys. Joka tapauksessa se paikka Lapaluodossa, josta pimeällä näkee Rautaruukilta kaikki valot ja tuulimyllyt. Ehottomasti yks mun lempparipaikoista, etenkin jos ajatellaan autolla parkittamista öisin.
  • Olkiluodon/Tauvon uimarannat. Aika rantapainotteisia nämä lempipaikat, mitähän oon ajatellut kun oon suunnitellut sisämaahan muuttamista :D... Joka tapauksessa, aivan ihanat rannat, paljon hiekkaa ja loputtomasti merta, you know.


3. Parhaat ruokapaikat, missä olet syönyt

  • Hai Long, eli tornitalon kiinalainen. Melko hintava toki joo, mutta ruoka on aina aivan sairaan hyvää, ja buffetissakin on aina tarpeeksi vaihtoehtoja. Löllöpossu ja kanapallerot forever<3
  • Katukeittiö Take Away. Toki tähän vois tulkita jonkinlaista puolueellisuutta, mutta ihan oikeasti, en oo vieläkään saanut mistään niin hyvää kebabia ku Take Awaysta saa, ja luultavasti tämä liike on syy siihen miksi muiden paikkojen kebabit on aina niin... noh, keskinkertaisia (paitsi humalassa!) Kastikkeet sitten vielä siihen päälle ahnam.
  • Kin Sushi. Tää oli se paikka, missä kävin Helsingissä kerran syömässä ihan randomilla päätöksellä, ja ehdottomasti yks lemppareista. Aivan hirveästi eri susheja, eikä buffetin hinta kirpaise mitenkään lompakkoa, kun rupeaa laskemaan mitä yksittäiset sushipalaset maksaa tilattuna.
  • Ravintola Pannu. Oulussa. Aivan sairaan hyvää pannupitsaa. Muusta ruuasta ei oo kokemusta. Mutta se pannupitsa. Nam.
  • Subway. Voi olla tylsän tavallinen valinta, mutta subi on kyllä ehottomasti yks mun lemppariruuista :3


4. Lempiesineet kotonasi

  • Kaikki vempeleet, ensinnäkin. Tietokone, televisio, playstation 3, kamera, kännykkä (jos se nyt on kotona) nämä on niitä viihdyttimiä. Ilman ei voi elää.
  • Pehmolelut. Pienet ja suuret, kaikki rakkaita.
  • Jääpalakone. Varsinkin nyt kun on välillä niitä kuumia ilmoja ollut, ja mun kämppä on käytännössä melko sauna, niin kyllä nuo jääpalat on mavullaan.
  • Sokeri+suola -astiat. Ne possut<3 Jos joku ei tiedä, niin tässä kuva.
  • Akvaariolamppu. Eli siis lamppu, joka näyttää akvaariolta, siellä ui kalan kuvia. Se on itsessäänkin jo söpö, mutta sen lisäksi se myös korvaa mun porukoilla oleilevan oikean akvaarion virkaa täällä läsnäolollaan!



5. Tällä hetkellä parasta elämässäsi

  • Jussi. Maailman paras poikaystävä.
  • Perhe ja kaverit Raahessa. Etenkin nyt kun on odotettavissa, että sitä taas kohta on ne muuttojutut edessä ja nämä Raahe-ihmiset jää tänne, niin tuntuu entistäkin tärkeämmiltä.
  • Tulevaisuus edessä. Kuten oon aikaisemminkin sanonut, niin mulla on nyt tämän vuoden aikana kehittynyt semmonen oikea odotus ja innostus tulevaisuutta kohtaan, vaikka ennen se on aina tuntunut vähän pelottavalta. Se on tosi mahtava tunne.
  • Eläinystävät. Pääasiassa tähän sisältyy tietysti Pekka ja kalat, mutta muutkin elukat kyllä tuo aina valoa elämään :)
  • Volvo. Tähän liittyy hyvin vahvasti vielä se uuden auton huuma. Pelkäsin aluksi, että se ei rupea tuntumaan ollenkaan omalta autolta, kun se on kuitenkin iskän entinen, mutta kyllä tässä on sellainen rakkausside syntynyt :D



Tulipas vähän pidempi merkintä kuin yleensä, ja täysin ilman kuvia, mutta menkööt!

Oon kans niin laiska, etten jaksa alkaa pähkäilemään ketkä 5 voisin haastaa, ei mulla oo niin paljon läheisiä blogaavia kavereita ettei se tuntuis vaivaannuttavalta :D

9.5.2014

olet pyörivä planeettani

Keskiviikkona sain kokea tosi erikoislaatuisen haikean hetken, kun joku muu vei mukanaan rakkaan Opelini. :( Olihan se haikeaa, se oli kuitenkin mun ensimmäinen auto, ja lähes kolmen vuoden aikana siinä autossa on ehtiny tapahtua paljon kivoja asioita, siellä on käyty paljon hyviä keskusteluja ja sillä on matkattu moniin hyviin paikkoihin!

Noh, minut näkee sitten tästä eteenpäin liikenteessä tällaisella pelillä:



Kyllä kelpaa ajella, kerrassaan!


Aiheesta toiseen. Viime kuun lopulla kävin ensimmäisissä pääsykokeissa, ja musta ne meni oikeastaan tosi hyvin. Mua haastatteleva psykologi sanoi, että ainakin mun kirjalliset testit oli menneet tosi hyvin, ja no, haastattelustahan se ei tietenkään palautetta siinä samalla antanut, mutta musta itestä tuntui, että se ois mennyt ihan hyvin! Nyt vaan toivon, että menis sitten ne AMKin pääsykokeet yhtä hyvin, vaikka tietysti siellä valintakriteerit on tiukempia kuin ammattikouluissa.

Joka tapauksessa, noista hyvin menneistä valintakokeista mulle jäi ihan hirveän hyvät fiilikset siitä, että haluan oikeasti päästä Tampereelle opiskelemaan, tekee mieli vaan koko ajan katella kämppiä sieltä, ja sen sijaan, että mua pelottaisi muuttaa uuteen kaupunkiin, se tuntuu enemmänkin innostavalta ja kiinnostavalta. Tietysti Raahe on aina koti ja varmasti tulis olemaan kova pala yhtäkkiä muuttaa niin kauas perheestä ja vanhoista tutuista kavereista, mutta jotenkin mulla on sellanen olo, että oon nyt valmis tällaisiin positiivisiin muutoksien tuuliin. Viimesen vuoden aikana on muutenkin mennyt paljon asioita uusiksi, mutta en pysty sanomaan, että yksikään muutos olis ollut loppujen lopuksi negatiivinen. Vaikka se ois aluksi vähän hirvittänytkin.


Ps. Kalat teki akvaarion täyteen munia. Kaikki niistä syötiin. Ei kalavauvoja.

16.2.2014

onnenpossu

Meillä on tapahtunut akvaariossa aivan tuhoisia :O Yksi kala on menetetty, ja useita muita riivaa jokin tauti, pitää heti huomenna juosta eläinkauppaan ja hakea jotain lääkettä ja apua apua!


Ei jännittävästä akvaarioelämästä kuitenkaan sen enempää tällä kertaa, vaan minä halusin ihan asiasta tehden hehkuttaa mun elämäni ensimmäisiä kuppikakkuja! :3 Samalla toki myös elämäni ensimmäinen kerta kun käytin pursotinta :D Lopputulos ei tietysti ole aivan 5/5, mutta yllättävän symppiksen näköisiä niistä tuli, ja hyvältäkin maistuivat!




Lisää makeutta luvassa, sillä pääsen tosiaan katsoon sitä Daughtrya, jota viime merkinnässä tuumailin! Mun yli-ihana mies-otus oli ostanut mulle lipun, että ei tarvitsekaan itse maksaa sitten kuin matkakulut ja semmoset :3 Kui siistiä! Sitten tässä on vielä mietinnässä, että kun rahaa tulee, jos ostaisi lippuset stam1nan keikalle kun ne on tulossa Ouluun maaliskuussa. Maaliskuu alkaa kuulostaa oikeastaan tosi mukavalta nyt kun rupeaa miettimään, kaikkea kivaa tuntuu olevan tulossa!


Ei oikein muuta mun sunnuntai-iltaan, menen pistämään hornetit uuniin, noms.

11.2.2014

Kalahirviöt

Musta tuntuu pikkuhiljaa, että mun merkintöjen otsikot alkaa koostua vain erilaisista kalajutuista, mutta kalojen elämä taitaa olla tällä hetkellä jännittävintä ikinä. Joka tapauksessa, mun on pakko jakaa tämä hirmuinen juttu! Pari päivää sitten meidän akvaariosta katosi yksi partamonneista. Ne on normaalistikin piilossa aika usein, joten ensin siitä ei stressaa, mutta sitten se ei tullut mistään esille. Enää koskaan, moneen päivään. Ja sitten saatiin selville, että jos se partamonni on kuollut sinne, niin se toinen monni ja omenakotilo + kaikki pikkukotilot on todennäköisesti SYÖNEET sen.

SYÖNEET YSTÄVÄNSÄ RUUMIIN.

Hirviöt! :D Kuulemma akvaariosta voi jossain vaiheessa löytyä sitten pieni pääkallo jostain, mutta muut todisteet on tuhottu.

Noh, traumasta toiseen. Meidän akvaariossa on myös päässyt räjähtämään ongelma niiden pienien kotiloiden kanssa, siellä on niitä ihan hirveästi, eikä se ole vedelle hyväksi. Siispä haettiin sellasta lääkettä, jota tiputellaan kolmena päivänä akvaarioon, ja pikkukotilot kuolee, sitten kaikki on taas hyvin. Ongelma on kuitenkin se, että meillä on akvaariossa se yksi iso omenakotilo, joka kuolisi myös siihen lääkkeeseen, joten se piti luonnollisesti nostaa karanteeniin kuurin ajaksi. Yksin. Isoon lasipurkkiin. Ilman kasveja. ;___; Se näyttää niin raukalta! </3


Oon yrittänyt bensaa - eli rahaa - säästääkseni kulkea salilla enemmän kävellen kuin autolla, mutta esimerkiksi tänään ulkona on pyryttänyt lunta, mikä aavistuksen syö mun motivaatiota kävellä, vaikka matkaa ei olekaan kuin vajaat 3 kilometriä (kuinka laiska voi ihminen olla?). Toisaalta hoksasin juuri, että Daughtrylla on keikka Helsingissä maaliskuun alussa, ja haluaisin ihan hirveän hirveän hirveän paljon mennä, koska se on yksi niistä bändeistä, joiden biiseistä osaan aika lailla suuren osan sanoista ulkoa ja banbkjnsakfjnaf. Junalippujakin saisi siihen aikaan just tarjoushinnoin, että idea ei olis ihan mahdoton. Joten ei kai se auta kuin lähteä kävelemään ja säästää nekin bensarahat!

24.1.2014

vierivä kala ei sammaloidu

Mun on pitänyt jonkin aikaa jo esitellä teille mun uutukainen akvaario, mutta yllättäen akvaarion - ja etenkin kalojen! - kuvaaminen osoittautuikin yllättävän haasteelliseksi. Loppujen lopuksi tietysti olin ottanut yli 9000 kuvaa, joiden seassa oli ehkä 10 kelvollista, ja ne piti etsiä sieltä jostain. Meinasin jo jättää mainitsematta yleisen laiskuuteni, mutta noh, sekin lienee osasyy.

Kuukauden tuo akvaario on kuitenkin piakoin kai pyörinyt, joten toistaiseksi me ei vissiin hirveästi tehdä mitään väärin, kun kalat on vielä elossa ja iloisia!

Sitruunatetra
Neontetroja, tosin joukossa pari kardinaalitetraakin (ja rungon alla monni!)
Puna-aavetetroja (ja sitruunatetra (ja pieeeni neontetra))
Puna-aavetetra, rungon alla monninen :3
Haarniskamonni
Kuparimonninen
Jonkin sortin partamonni
Ja sen ystävä.
Super-etana, "mystery snail", oikeammin siis omenakotilo :D


Oon ehdottomasti sellasten pienien ja söpöjen kalojen ystävä, mutta nuo monnitkin on yllättävänkin viihdyttäviä ja sympaattisia tyyppejä, oon aivan ihastunut niihin! Mua kuumottelisi vielä hommata tuolle kuparimonniselle ystävä tuonne :3 Ja siis jos joku eliö on random niin se on ehdottomasti omenakotilo, se vaan vaeltaa pitkin akvaariota ja sen seiniä "liukumalla", kelluu, vajoaa yhtäkkiä seinältä akvaarion pohjalle, nököttää pohjassa, ei siitä oikein ota selvää :D Aivan ihana.

Vielä vähän pitäis tuonne akvaarion takaosaan hommata kasveja, ja ehkä sitten jossain vaiheessa harkita vielä täydentävänsä kalaparvia lukumäärällisesti, mutta kyllä se jo hyvältä näyttää. :) Ja vaikka oon aina haaveillut akvaariosta, niin on se kyllä vielä kivempi kuin kuvittelin sen olevan!

Pekkakin tykkää akvaariosta :3





25.12.2013

joulupuu on naposteltu

Mulla oli varmasti paras joulu ikinä. Tai siltä se ainakin tuntui. Vasta ihan viime viikonloppuna pidettiin vaan parin kaverin kanssa pienet pikkujoulut, spurdoiltiin mun kämpillä ja käytiin baarissakin, mutta lähdettiinkin jo tosi aikaisin ja mentiin kiinalaiseen syömään :D Aaton aattona iskä toi etukäteen oman lahjansa mun kämpille, ja niinpä laitettiin samantien pleikkari kolmonen asemiin 8) Nyt on kyllä koti 100% valmis kun on kunnon pelikonekin!

Itse jouluaatossa tietysti parasta on se, että ollaan isolla porukalla jossain syömässä hyvää ruokaa - ja tänä jouluna olikin vielä tavallista enemmän porukkaa joulupöydässä, mikä oli aivan mahtavaa! Mutta nyt mun on kyllä aivan pakko myös hehkuttaa mun lahjoja: pieni Pusheen-pehmo♥♥♥ montakohan vuotta sitäkin on ihailtu? ja avaimenperä, powerball, hirveä läjä kynttilöitä, aaaaivan ihana kaulakoru, nami hajuvesi, ihonhoitotuotteita ja saippuaa, kynsijuttuja, laastareita ???:D, alkoholijuomia, epäpyhä määrä suklaata ja karkkia, herkkupussi jossa suklaan lisäksi ilokseni oli kaiken maailman mausteita, chilikastiketta, suklaakahvia, teetä, kuivattuja hedelmiä ja vaaaikkka mitä ihanaa jännää, uusia tyynyjä, oma akvaario!!!.. Mun kämppään se allas ei juuri nyt mahdu, mutta se saa ilmeisesti oleilla porukoilla toistaiseksi :) Ja toki myös hieman rahaa tuli paketeista.

Kun oli massut syöty täpötäyteen, paketit availtu, ihasteltu kaloja ja muuten vaan hengailtu, niin loppuilta menikin sitten kämpillä mies-otuksen kanssa kaksin nautiskellen :3

Kaikesta päätellen oon siis tänä vuonna ollut aivan äärimmäisen kiltti!


Tänään on ehditty jo käydä syömässä porukoilla lisää jouluruokaa, ja kun äiti tulee illasta käymään niin napostellaan juustoja ja viiniä naminami. Huomenna sitten heti aamusta urheasti tien päälle ja lähdetään otuksen kans katsomaan meininkejä etelässä päin. Kun joskus uuden vuoden jälkeen palaan, niin aion näyttää teille tarkemmin niitä mun kaloja! :3


Hyvää joulua ja uutta vuotta kaikille!