Pink Paw Print

14.10.2013

hiiri pöydälle

Saatanan helvetti, että menee hermot tuon työkkärin kanssa. Sossua varten tarvii sellasen työvoimapoliittisen lausunnon (tms???) ja kävin jo yli viikko sitte työkkärissä selvittelemässä tilannetta ja tein selvityksen siitä, että oon hakenut yhteishaussa mutten vaan päässyt mihinkään. Sen jälkeen, kun se on käsitelty, saa sitten sen lausunnon. Kysyin, kauanko tuon käsittelyssä menee, ja sanottiin että muutama päivä, ei yleensä kauaa, mutta MITÄ ETTÄ. Vieläkin "käsittelyssä." Miten vaikeaa se voi olla käsitellä?

Virallisesti mun ainoa tulonlähde on tällä hetkellä kela, joka maksaa mulle asumistuen, eli osan vuokrasta :D Tarkalleen 283,36 euroa kuussa. En saa mitään muuta apurahaa. En työmarkkinatukea koska ylioppilas eikä ammattiin valmistunut. En sossusta tukea kun ei ole työvoimapoliittista lausuntoa ja työkkäri käsittelee sitä toista viikkoa. Oon vaan tässä miettinyt, että oon sinänsä onnekas kun asuu vanhemmat melkein vieressä ja ne voi aina avustaa rahallisesti (ja ruuallisesti!), mutten kyllä tajua ollenkaan miten tässä tilanteessa oleva, jolla ei kyseistä etua olis, pärjäis.

Enkä hei ihmettele sitä harmaata taloutta enää ollenkaan, sillä jos ite satun tienaamaan yli 300 euroa kuussa, se on heti tuosta vähästäkin tuesta pois. :D Mitähän tähän nyt kommentois.

Onneksi on vielä ihana syksy ja hyvä mieli, sitten kun alkaa sataa räntää ja paskaa niin voi alkaa kiukuttaa! 3:



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

:3