Pink Paw Print

22.3.2015

Ei teräviä kulmia

Hei, työharjottelusta selvitty! Omasta mielestäni mun näytöt meni ihan hyvin, lääkkeidenjaot virheettömästi ja silleen, mutta keskiviikkona on sit palautekeskustelu ja saan tietää lisää. Joka tapauksessa oon tyytyväinen itseeni, koska jälleen kerran oon selviytynyt jostain, joka aluksi tuntui ihan kamalalta. Eikä se edes loppujen lopuksi ollut niin kamalaa.


Mulle on kyllä iskenyt kova kriisi sen kanssa, mihin nyt haen. Nää kaks työharjottelua, jotka mulla on ollut, on nimittäin osoittanut mulle sen, että saatan olla hieman väärässä paikassa. Tai siis, molemmista töistä oon selvinnyt, mutten oikeastaan nauttinut. Mistä taas toki pääsen siihen kysymykseen, että onko mun edes mahdollista alkaa nauttia jostain työstä viidestä viikosta, kun koko aika kuluu vaan uusien asioiden opetteluun, oman suorituksen arviointiin ja stressaamiseen....

Ongelmana vielä on, etten oikein osaa eritellä sitä, mikä tässä mättää. Ensimmäinen miete mulla oli, etten jaksa olla näin paljoa ihmisten kanssa tekemisissä, en jaksa jutella näin paljoa ja olla avuliaana. Oon sosiaalinen ihminen joukkoon päästessäni, mutta jossain mun sisällä asuu pieni introvertti, joka väsyy kamalasti siitä, että 8 tuntia päivästä pitäisi jaksaa sosialisoida aktiivisesti ja mukautua eri ihmisten erilaisiin sosiaalisiin tarpeisiin. Olisi kiva tehdä välillä itsenäistä työtä. Toisaalta kyllä koen, että se ihmiskontakti on näissä molemmissa harjoitteluissa ollut se ehdottomasti paras asia, ja olen siinä hyvä.

Toisena mietteenä oli, että en koe työtä oikein mielellisesti haastavana. Toisin sanoen, tylsistyn työtehtäviini. Kaipaisin hieman enemmän jotain tutkimista, miettimistä, aivopähkinöitä... Toisaalta ajatus haasteista myös pelottaa, ja tällainen rutiininomainen asioiden toistaminen tuntuu turvalliselta.


Oon vakavasti harkinnut nyt bioanalyytikon tai röntgenhoitajan opintoja, mutta molemmat on siinä rajalla, että pääsenkö pääsykokeisiin vai en. Saati sitten, että pääsisinkö sisään.... Sairaanhoitajakin toki vielä kiinnostaa, ja sinne on hieman matalammat pisterajat, mutta ehkä nuo kaksi muuta vaihtoehtoa houkuttelisi enemmän... Sisältö tuntuu kiinnostavammalta.

Argh.



ps. ostin kameraani uuden 35mm objektiivin, ja ajattelin taas maustaa blogiani tulevaisuudessa enemmän myös kuvilla, mutta tietystikään mulla ei ole tähän merkintään yhden yhtäkään kuvaa. Ehkä ensi kerralla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

:3